Kommentarer i alt: 113 -
Side:: [1] 2
| wow server is full? | 14.11.2008 19:39 |
jeg spiller på Draenor og efter siden åbningen af wotlk så har det ikke været nemt at komme ind på serveren, jeg syntes at blizzard burde få fingeren ud og lige upgraderer servernes slots,
når man først og fremmest betaler for at spille så burde der intet problem være ang. servernes slots ihvertfald, det syntes jeg er lidt latterligt
jeg har nu siddet og ventet 1½ time på at komme ind på serveren
andre som har samme problem enten på samme eller en anden server?
når man først og fremmest betaler for at spille så burde der intet problem være ang. servernes slots ihvertfald, det syntes jeg er lidt latterligt
jeg har nu siddet og ventet 1½ time på at komme ind på serveren
andre som har samme problem enten på samme eller en anden server?
Ham der LEGENDEN
| #3 | 14.11.2008 20:23 |
Det samme problem er at finde på al'akir, og det har stået på i længere tid. Virkelig træls, når man om aften prøver at logge på, og må vente godt og vel, 1½ time, og man er nr. 15xx i køen >_<
Damn you, free migrate fis!
Damn you, free migrate fis!
Edited: 14.11.2008 20:24
| #5 | 14.11.2008 21:04 |
jeg syntes personligt det er latterligt at man for det første skal betale for det, det er int nok, men at man også skal sidde og vente er helt til grin
Ham der LEGENDEN
| #30 | 15.11.2008 11:27 |
Du kan jo ikke forvente at de kan blive ved med at proppe folk ind på de fyldte realms. Det giver jo sig selv at der til sidst ikke er mere plads...
Så må du sluge den sure pille eller flytte til et mindre crowded realm.
Så må du sluge den sure pille eller flytte til et mindre crowded realm.
Adolf Hitler (1889-1945)
| #4 | 14.11.2008 20:28 |
Ravencrest 1800+ queue om aftenen.. kun 1300 om middagen.. <333333
\o/
| #6 | 14.11.2008 21:16 |
Jeg har siddet i køen til RC siden klokken 19 ca.
Toast = 5 kr
| #16 | 14.11.2008 22:23 |
Sådan er det på mange servere, find en server med low population hvis du ik gider vente.
They see me trollin, they hatin
| #17 | 14.11.2008 23:05 |
Det er jo fordi serveren er overfyldt :) Alle vil jo lige prøve WotLK, ogs derfor de har free migration på alle de populære servere til de mindre populære servere jo
DOTDOTKILL
| #18 | 14.11.2008 23:32 |
det ændre jo stadigvæk ikke på er det er fuldstændig uacetabelt
Ham der LEGENDEN
| #19 | 15.11.2008 00:41 |
Der er jo servere nok, folk kan jo bare lade være med at smutte ind på den samme :) Og ik for noget, men du kunne ogs bare lade være med at starte på en populær server ;)
DOTDOTKILL
| #22 | 15.11.2008 03:41 |
det har jeg skam spillet meget længe så er skam ikke startet der ;)
Ham der LEGENDEN
| #33 | 15.11.2008 13:49 |
Som teth siger.. Du har transfered til en server der allerede var godt fyldt op :) Så kan du jo selv regne ud hvordan det vil være når wotlk så kom.. _ALLE_ sidder jo og spiller for tiden, hvor mange før wotlk jo nok ik rigtig gad længere, men har fået lysten tilbage igen eller bare vil prøve den nye expansion :)
DOTDOTKILL
| #21 | 15.11.2008 01:47 |
Well du kan jo altid vælge at flytte server. Blizzard tvinger dig ikke til at spille på den server.
\m/ (x_X) \m/
| #23 | 15.11.2008 03:42 |
der er nok en grund til jeg ikke har gjort dette, mine mates spiller på den, men det er jo underordnet, man gider jo ikke flytte server når ens mates spiller der, og de må da bare fixe nogle flere slots så er den skid slået
Ham der LEGENDEN
| #28 | 15.11.2008 10:42 |
de kan jo ikke bare lave flere slots.. altså WoW verden er stor men den kan ikke bare rummer alle de personer som nu engang har lyst til at spille på samme server på samme tid. Hverken Hardware messigt eller "in game størrelses messigt"
klart du vil spille med dine venner, men så må du jo bare tage med at du bliver nød til at vente. Ellers må i aftale at flytte fra serveren til en Low pop server. Men bare vent og se snart så er der ingen køer på nogle servers.
klart du vil spille med dine venner, men så må du jo bare tage med at du bliver nød til at vente. Ellers må i aftale at flytte fra serveren til en Low pop server. Men bare vent og se snart så er der ingen køer på nogle servers.
\m/ (x_X) \m/
| #24 | 15.11.2008 05:35 |
Sikke et fornem løsning. Efterlad din guild/venner, betal 20 euroes for at komme på en lille lorte server hvor der intet sker.
| #29 | 15.11.2008 10:44 |
Well vente tiden er det du må betale for at være på en "stor" server hvor der sker meget.
Blizzard kan jo ikke bare sige "puuuufff" nu får i lige 10000 ekstra slots så der ikke er kø. Deres server kan sikkert ikke klare det mht. hardware. Men tror heller ikke at det ville være godt for "ingame world" at der ligepludseligt er over crowded.
Blizzard kan jo ikke bare sige "puuuufff" nu får i lige 10000 ekstra slots så der ikke er kø. Deres server kan sikkert ikke klare det mht. hardware. Men tror heller ikke at det ville være godt for "ingame world" at der ligepludseligt er over crowded.
\m/ (x_X) \m/
| #37 | 16.11.2008 01:43 |
Sikke noget ævl. Da jeg startede på Ravencrest i sin tid, var det da ikke fordi at jeg forventede at skulle sidde over en time i kø, og så ligefrem skulle betale for at undgå det, når jeg allerede betaler Blizzard for at have styr på deres ting i forvejen.
VH1 > MTV
| #38 | 16.11.2008 01:52 |
Nej men blizzard kan ligesom ikke tillade flere at komme ind på serveren, for det første vil alt blive overcrowded og for det andet tror jeg ikke deres server holder til det.
Hvilken del af det jeg skriver mener du er noget ævl?. Du kan da bare flytte server, blizzard tvinger dig ikke til at blive på den server du har valgt. Spiller også selv på Ravencrest btw.
Hvis du er utilfreds med det skulle du måske have læst Terms igennem inden du accepterede det.
Hvilken del af det jeg skriver mener du er noget ævl?. Du kan da bare flytte server, blizzard tvinger dig ikke til at blive på den server du har valgt. Spiller også selv på Ravencrest btw.
Hvis du er utilfreds med det skulle du måske have læst Terms igennem inden du accepterede det.
\m/ (x_X) \m/
| #43 | 16.11.2008 10:43 |
Jeg siger at det er noget ævl, når du mener at migrate er en fin løsning. Det er på ingen måde i orden at skulle vælge at enten sidde i kø i 2 timer eller skifte server og forlade ens guild og mates.
VH1 > MTV
| #46 | 16.11.2008 11:33 |
well, de kan jo også gøre det på en anden måde.. vælge at lukke for oprettelse af nye accounts/chars på serveren. Også dem af dine venner som ikke nåede at starte der inde før serveren blev fuld kan så få lov til at whine over at de ikke nåede at lave en char på den server.... Nej migrate er en fin løsning, og med tiden skal køen nok forsvinde.
Men kan bare ikke se din logik, i at blizzard ikke gør nok for at folk skal have en fed gaming oplevelse?
Det er ligesom om at fordi du betaler sølle 100kr i måneden til blizzard. Som 11milioner andre spillerer også gøre så vil du have VIP spot til serverene.
Men kan bare ikke se din logik, i at blizzard ikke gør nok for at folk skal have en fed gaming oplevelse?
Det er ligesom om at fordi du betaler sølle 100kr i måneden til blizzard. Som 11milioner andre spillerer også gøre så vil du have VIP spot til serverene.
\m/ (x_X) \m/
| #48 | 16.11.2008 15:38 |
Ja, jeg mener at jeg skal have en særlig behandling fordi jeg netop betaler, og det føler jeg ikke at jeg får ved at sidde 2 timer i kø. Om man betalte 20 kroner, 100 kroner eller 500 kroner, så betaler man stadig for sin gaming oplevelse - og man får ingen "rigtig" gaming oplevelse ud af at skulle sidde i kø eller forlade sin guild.
VH1 > MTV
| #51 | 16.11.2008 15:53 |
jamen nu hvor du er så utilfreds med det så kom med en bedre løsning.
og lad være med at skriv "de kan bare åbne flere slots på serveren", nej det kan de ikke bare.
Ja du betaler penge hver måned for at spille det, men idet du har accepteret "TERMS" har du også accepteret at der kan opstå både vente tid og nede tid på serverne. Du har sågar accepteret at hvis de en dag tænker at de har tjent penge nok på spillet, og lukker det så kan de gøre det uden at du kan gøre noget ved det.
og lad være med at skriv "de kan bare åbne flere slots på serveren", nej det kan de ikke bare.
Ja du betaler penge hver måned for at spille det, men idet du har accepteret "TERMS" har du også accepteret at der kan opstå både vente tid og nede tid på serverne. Du har sågar accepteret at hvis de en dag tænker at de har tjent penge nok på spillet, og lukker det så kan de gøre det uden at du kan gøre noget ved det.
\m/ (x_X) \m/
| #53 | 16.11.2008 16:15 |
Jeg ved godt hvad jeg har accepteret af regler, og jeg ved også godt at det da bare er ærgeligt for mig, men det ændrer jo ikke på at hvad der sker lige nu er fuldstændig uacceptabelt.
VH1 > MTV
| #70 | 17.11.2008 10:04 |
Muligvis uacceptabelt men ikke desto mindre rimelig almen kendt at realms har en limit i omegnen af 15k spillere. Derfor kan det være en løsning at migrate som guild, især når free migration er åben da der så ikke behøves tage højde for den økonomiske faktor. Har selv tidligere prøvet det med en guild og det var i hvert fald en stor lettelse for alle parter at skifte realm. Ja så er der måske nogen venner der bliver efterladt, men er det ikke federe end at sidde og bande over kø hver aften?
| #74 | 17.11.2008 13:42 |
Også min konklusion nu, deraf topic http://xplayn.com/forum/topic/80159 ^^
VH1 > MTV
| #42 | 16.11.2008 10:26 |
Du er nok nødt til at uddybe hvor det er du mener Blizzard ikke har styr på det...
Adolf Hitler (1889-1945)
| #44 | 16.11.2008 10:45 |
Hmm... f.eks. det faktum at man betaler månedligt til Blizzard for at de bl.a. kan have styr på deres spil, og at man nu bliver bespist med en +2 timer lang kø for at kunne spille WotLK.
VH1 > MTV
| #47 | 16.11.2008 12:26 |
Du kan vel ikke forvente at Blizzard kan stille servere til rådighed som skal kunne klare op mod 10 millioner spillere, in case alle ville spille på samme server?
Nu er du også nødt til at være realistisk.
Nu er du også nødt til at være realistisk.
Adolf Hitler (1889-1945)
| #62 | 17.11.2008 00:11 |
Men omvendt, så skete der præcist det samme da TBC udkom, så Blizzard burde være blevet den erfaring rigere. Ja, man kan da "bare" skifte server, men det burde bare ikke være nødvendigt.
Det er nu engang forbrugerne, som får det hele til at køre rundt, så at gøre dem til syndebukke, ja det er bare direkte dumt.
Det er nu engang forbrugerne, som får det hele til at køre rundt, så at gøre dem til syndebukke, ja det er bare direkte dumt.
Okay Inc. 4 Leif!
| #64 | 17.11.2008 05:51 |
Men som jeg siger, så kan du jo ikke regne med at deres servere kan trække alle spillere på samme server. Det må da være logik, og derfor kan Blizzard ikke blames i denne sammenhæng.
Adolf Hitler (1889-1945)
| #65 | 17.11.2008 07:57 |
Det kan da aldrig være forbrugerens skyld, at Blizzard ikke har taget ved lære. Det går derimod hen og bliver forbrugerens problem.
Okay Inc. 4 Leif!
| #67 | 17.11.2008 08:09 |
Blizzard kan jo ikke gøre mere end de gør, da der ikke findes hardware der vil kunne klare så mange spillere.
Og hvis du er utilfreds, skulle du ikke acceptere deres regler inden du begyndte at spille :)
Og hvis du er utilfreds, skulle du ikke acceptere deres regler inden du begyndte at spille :)
Adolf Hitler (1889-1945)
| #68 | 17.11.2008 08:15 |
Jeg er da godt klar over, at jeg ikke kan gøre andet end at bide i det sure æble, men derfor er det da i allerhøjeste grad stadig iorden at være utilfreds.
Iøvrigt så er verdenerne og instances serveropdelt, så jeg håber ikke du prøver at bilde mig ind, at det ikke er muligt at opdele det yderligere, og derved får et realm til at køre mere flydende via flere servere.
Iøvrigt så er verdenerne og instances serveropdelt, så jeg håber ikke du prøver at bilde mig ind, at det ikke er muligt at opdele det yderligere, og derved får et realm til at køre mere flydende via flere servere.
Okay Inc. 4 Leif!
| #69 | 17.11.2008 09:10 |
Det er meget muligt at det kan lade sig gøre, men du kan jo i realiteten være utilfreds alt det du vil. Du har jo accepteret at spille på de vilkår :)
Adolf Hitler (1889-1945)
| #76 | 17.11.2008 19:20 |
Absolut, men man går da udfra, at et firma som udgangspunkt altid er interesseret i glade kunder. Det var nu mere for at påpege, at det sagtens kunne lade sig gøre at løse problemet, men at det åbenbart gør for ondt i pengepungen(hvilket vi alle ved ville være en lodret løgn, hvis det blev undskyldningen) :)
Okay Inc. 4 Leif!
| #92 | 18.11.2008 10:57 |
Det er meget muligt at blizzard har penge til at gøre serverne størrer, og jeg er faktisk slet ikke i tvivel om at deres server kan klare flere personer end de tillader at være på den på samme tid...
Men det som i ikke tager højde for er at wow verdenen er ikke størrer end den der. Hvis de tillod alle at joine serveren på samme tid ville det jo ikke være sjovt at spille..... Når du skulle queste ville der jo være kø om at klare quest, du skal sidde og vente på respawns hele tiden. Det ville være et chaos ligesom på release dagene..
også har de stadig de "sure" kunder..
Men det som i ikke tager højde for er at wow verdenen er ikke størrer end den der. Hvis de tillod alle at joine serveren på samme tid ville det jo ikke være sjovt at spille..... Når du skulle queste ville der jo være kø om at klare quest, du skal sidde og vente på respawns hele tiden. Det ville være et chaos ligesom på release dagene..
også har de stadig de "sure" kunder..
Edited: 18.11.2008 10:58
\m/ (x_X) \m/
| #101 | 18.11.2008 18:23 |
Det er rigtigt, men det er så en prioriteringssag. I min verden er det bedre at skulle slås/vente for, at klare sine quests, end det er slet ikke at kunne komme ind på serveren.
Edit:
Nu skal jeg jo selvfølgelig heller ikke gøre det værre end det er. Der gå en lille rum tid, og så falder en stor del fra igen. Sådan var det også da TBC udkom.
Edit:
Nu skal jeg jo selvfølgelig heller ikke gøre det værre end det er. Der gå en lille rum tid, og så falder en stor del fra igen. Sådan var det også da TBC udkom.
Edited: 18.11.2008 18:28
Okay Inc. 4 Leif!
| #85 | 18.11.2008 09:43 |
Hvis de har 10.000.000 brugerer (bare et "lille" tal) så burde de lave det så alle ville kunne joine en server uden ventetid, især når folk betaler for at spille spillet.
Så må de lave flere servere og sætte et limit for account registration på serveren, så må folk bare være hurtige til at vælge server før de valgte slots er fyldte.. og når folk så har været inaktive i en måde bliver deres account "paused" og så åbener der 1 slot, som andre så kan reservere fx.
flere serveren: ja
mindre ventetid: ja
mere ventetid: nej
mindre servere: nej
Ej okay det sidste var plat.. men håber du forstår hvad jeg mener :D
Så må de lave flere servere og sætte et limit for account registration på serveren, så må folk bare være hurtige til at vælge server før de valgte slots er fyldte.. og når folk så har været inaktive i en måde bliver deres account "paused" og så åbener der 1 slot, som andre så kan reservere fx.
flere serveren: ja
mindre ventetid: ja
mere ventetid: nej
mindre servere: nej
Ej okay det sidste var plat.. men håber du forstår hvad jeg mener :D
| #86 | 18.11.2008 10:00 |
Ja, det burde man.
Men det er nu engang sådan at spillets størrelse kontra hardware idag bare ikke er til at det kan lade sig gøre :)
Jeg tror ikke Blizzard bevidst er ude på at skabe ventetid.
Men det er nu engang sådan at spillets størrelse kontra hardware idag bare ikke er til at det kan lade sig gøre :)
Jeg tror ikke Blizzard bevidst er ude på at skabe ventetid.
Adolf Hitler (1889-1945)
| #87 | 18.11.2008 10:06 |
snakker ikke om at overbelaste serveren.. lad os sige deres hardware kan klarer 15.000 inde på en server af gangen (aner ikke hvad tal det realistisk vil være) MEN...
år: 0 - serveren opstares med 15.000 frie pladser
- 15.000 opretter brugere på serveren
- 1000 opretter reserveret bruger
- efter 1 måned er 2000 bruger inaktive og de bliver fjernet fra serveren men får en reserveret bruger, dvs. når de vil ind igen sidder de i kø eller ka komme ind.
noget i den stil
år: 0 - serveren opstares med 15.000 frie pladser
- 15.000 opretter brugere på serveren
- 1000 opretter reserveret bruger
- efter 1 måned er 2000 bruger inaktive og de bliver fjernet fra serveren men får en reserveret bruger, dvs. når de vil ind igen sidder de i kø eller ka komme ind.
noget i den stil
| #25 | 15.11.2008 06:01 |