Kommentarer i alt: 138 -
Side:: [1] 2
| Sikkerhed i hjemmet | 19.08.2008 15:38 |
Ja nu opretter jeg lige et lille emne herinde, fordi jeg har studeret lidt omkring tyverier i hjemmet, altså indbrud.
Hvordan er jeres hjem sikret mod disse indbrud og føler i jer sikre, eller ville i ønske i havde et alarm system til at gøre jer lidt mere trygge?
Hvordan er jeres hjem sikret mod disse indbrud og føler i jer sikre, eller ville i ønske i havde et alarm system til at gøre jer lidt mere trygge?
| #3 | 19.08.2008 16:34 |
Min dør er låst, det er min sikkerhed.
jeg er ét stort uheld
| #4 | 19.08.2008 16:37 |
Min dør er låst, og hvis jeg kan høre nogen luske rundt tager jeg bare min defekte Guitar Hero controller og smadrer den ind i dem, på rigtige rock'n'roll manér..
Edited: 19.08.2008 16:40
wahwahwah
| #5 | 19.08.2008 16:57 |
Min hoveddør har ikke været låst i en del år snart. Bor i en lejelighed på 2. sal, så ikke lige det optimale mål for tyveknægte, og skulle de endelig forsøge, så er der ikke det store af værdi hos os:D
Og nej, i må ikke få min adresse;)
Og nej, i må ikke få min adresse;)
Too-night make me unstop-pa-ble
| #34 | 20.08.2008 07:29 |
Ligesom hos min ven, de låste aldrig døren, selvom de ikke var hjemme også, jeg har tit bare vadet ind deroppe og så er der ingen hjemme, men de siger heller ikke noget til, at man kommer uventet på besøg, eller er der uden de er der.. Men hvis jeg stod og manglede et 46" fladskærm, så vidste jeg da udmærket, hvor jeg skulle gå hen :D
\\ GG - Vi er alle aber
| #8 | 19.08.2008 17:52 |
interessante svar, men har i aldrig overvejet at få en alarm installeret?
| #10 | 19.08.2008 18:02 |
Har en hund med tendens til blodtørst.
pic related!
http://peecee.dk/uploads/082008/1192734197026.jpg
pic related!
http://peecee.dk/uploads/082008/1192734197026.jpg
Edited: 19.08.2008 18:06
Jeg er inde i Batman.
| #17 | 19.08.2008 20:27 |
Der er nok en Digg'er / en der læser Cracked.com? :D
wahwahwah
| #12 | 19.08.2008 18:07 |
Alarm, ekstra hasper, tyverimærket til B&O etc.
+ alubat :D?
Det kom alt sammen efter 3 indbrud på 2 år... :/
+ alubat :D?
Det kom alt sammen efter 3 indbrud på 2 år... :/
Livet begynder ved 130 db
| #13 | 19.08.2008 18:56 |
Er det ikke nder at skulle slå en alarm fra hver gang man kommer hjem? Jeg kan love dig jeg ville smadre den alarm, hvis jeg skyndte mig hjem fra skole fordi jeg skulle følge bruno til svømning, og jeg ikke kunne nå at slå den fra. Nøj jeg var blevet tosset
Cluasen WAS surperior!
| #14 | 19.08.2008 19:41 |
Nah, tager ikke lang tid - det er bare at trykke den kode. Det er skam ikke mere svært end at dreje en nøgle... :P
Edited: 19.08.2008 20:18
| #15 | 19.08.2008 20:10 |
Ville det ikke være nemmere hvis du bare havde en fjernbetjening?
| #16 | 19.08.2008 20:19 |
Hvis du vidste, hvordan jeg har det med nøgler, så vidste du også, at det ikke er noget, man skal give mig ;-)
| #19 | 19.08.2008 21:06 |
hehe ja okay, men det er jo forholdsvis nemt for en tyv at sætte din alarm ud af spillet da den med 99% sikkerhed står ved døren
| #20 | 19.08.2008 21:12 |
Undskyld mig, er du dum eller spiller du bare sej på xplayn? :/
Hvis du vil vide hvorfor jeg spørger, kan du sige "Hvorfor?" og intet andet, ellers svarer jeg ikke. :)
Hvis du vil vide hvorfor jeg spørger, kan du sige "Hvorfor?" og intet andet, ellers svarer jeg ikke. :)
|
| #24 | 19.08.2008 22:30 |
Nu er den jo forbundet med centralen på en særskildt ISDN-linje, vi fik ordnet + en GSM, som går ved siden af vores almindelige telefonlinje, og bare der sker det mindste med boksen, melder den fejl på centralen, og så sender de jo folk ud for at tjekke det ASAP. Hver en fejl tolkes som jamming eller sapotage, så det prioriterer de faktisk ret højt heldigvis.
Alt er naturligvis muligt, men det kræver en helt del erfaring inden for jamming, som alle ikke ligefrem besidder. Alarmen sidder naturligvis ved døren, så man kan trykke koden, og tonen er ikke ligefrem til at cutte, hvis man slår på den, og er alarmen smadret, melder den selvfølgelig det på centralen. Anyway, hvis du vil stjæle noget i et hus, kan man altid det, men alarmen er også kun ment som en præventiv løsning, og den har bestemt virket, da vi ikke har haft indbrud siden.
Alt er naturligvis muligt, men det kræver en helt del erfaring inden for jamming, som alle ikke ligefrem besidder. Alarmen sidder naturligvis ved døren, så man kan trykke koden, og tonen er ikke ligefrem til at cutte, hvis man slår på den, og er alarmen smadret, melder den selvfølgelig det på centralen. Anyway, hvis du vil stjæle noget i et hus, kan man altid det, men alarmen er også kun ment som en præventiv løsning, og den har bestemt virket, da vi ikke har haft indbrud siden.
| #37 | 20.08.2008 08:26 |
Nej, og hvis de kunne, ville der ikke være noget galt i det.
| #48 | 20.08.2008 13:35 |
hvordan kan du så sige den er effektiv? I har vel bare været heldige med at i ikke har haft indbrud siden i har fået alarmen.. :D
| #55 | 20.08.2008 17:13 |
Det er rigtigt, jeg har ikke noget belæg for det. Jeg kan blot konkludere, eftersom vi har boet her i snart 10 år, og har haft alarm i 8, så er der sket noget i statistikken, da vi havde 3 indbrud de første 2 år, hvor vi ikke havde alarm. Siden har huset stået stille.
Effektivt, måske. :-)
Effektivt, måske. :-)
Edited: 20.08.2008 17:15
| #30 | 20.08.2008 01:26 |
Hvis du læser din aftale med småt, så er de forpligtiget til at sende en mand ud inden for 23 timer og 59 minutter. :) Lækker sikkerhed man betaler for alligevel :)
| #38 | 20.08.2008 08:27 |
Uhm, nu ved jeg ikke, hvilket selskab, du har, men der er garanti inden for 15 min. hos os.
| #42 | 20.08.2008 11:48 |
Det tvivler jeg på. Mange store selskaber har aftaler hvor vagten skal være på stedet max. 20 minutter efter han har modtaget alarmen. Så den med 15 minutter æder jeg ikke.
iloveyou
| #45 | 20.08.2008 12:01 |
ok, så 5 minutters forskel. overlever du nok.
Edited: 20.08.2008 12:03
bred ymer
| #46 | 20.08.2008 12:32 |
Flot smartass. Flere VIRKSOMHEDER (f.eks. BANKER) har en aftale med at de skal være der indenfor 20 minutter, det har privathjem ikke. Derfor er det nok løgn, ikke?
iloveyou
| #50 | 20.08.2008 14:43 |
troede du mente store forsikringselskaber. ikke kunderne.
og banken har jo så også direkte forbindelse til politiet.
og banken har jo så også direkte forbindelse til politiet.
Edited: 20.08.2008 14:48
bred ymer
| #64 | 21.08.2008 13:33 |
Hvad skal jeg formulere? Du aner ikke hvad du snakker om, længere er den ikke.
iloveyou
| #65 | 21.08.2008 14:42 |
Det tvivler jeg på. Mange store selskaber har aftaler hvor vagten skal være på stedet max. 20 minutter efter han har modtaget alarmen.
Det kan både forståes som store alarmselskaber, og store kundevirksomheder.
du er et fjols. længere er den ikke :)
Det kan både forståes som store alarmselskaber, og store kundevirksomheder.
du er et fjols. længere er den ikke :)
Edited: 21.08.2008 20:46
bred ymer
| #66 | 21.08.2008 20:23 |
Det er også sådan det skal forståes.
I de sidste indlæg hentyder jeg til at du mener, at bankerne har direkte forbindelse til politiet. Hvor har du det fra?
I de sidste indlæg hentyder jeg til at du mener, at bankerne har direkte forbindelse til politiet. Hvor har du det fra?
iloveyou
| #67 | 21.08.2008 20:43 |
fordi det har tankstationer, og så har banker uden tvivl også.
men jeg forstod det som om du mente at større alarmselskaber, måske falck-securitas, havde en garanti med 20minutters varsel, inden ankomst af vagten.
Og det er så der at der var 5 minutters forskel fra hans 15 til dine 20. = en bagatel.
men du mener så store kunder, hvilket så twister det lidt.
men jeg forstod det som om du mente at større alarmselskaber, måske falck-securitas, havde en garanti med 20minutters varsel, inden ankomst af vagten.
Og det er så der at der var 5 minutters forskel fra hans 15 til dine 20. = en bagatel.
men du mener så store kunder, hvilket så twister det lidt.
Edited: 21.08.2008 20:48
bred ymer
| #68 | 21.08.2008 21:56 |
Har tankstationer nu også? Du aner ikke en kæft hvad du snakker om. Forklar mig lige på hvilken måde tankstationer har 'direkte kontakt' til politiet - please.
Nu er der ikke noget som hedder Falck Securitas mere, så går ud fra du mener G4S, og der skal du selv aftale med dem (ligesom du skal hos alle andre installatører), hvilken udrykningstid du vil forlange af dem. Det er OFTEST kun større virksomheder som har en hurtig udrykningstid.
Hvad tror du vagtens opgave er da?
Nu er der ikke noget som hedder Falck Securitas mere, så går ud fra du mener G4S, og der skal du selv aftale med dem (ligesom du skal hos alle andre installatører), hvilken udrykningstid du vil forlange af dem. Det er OFTEST kun større virksomheder som har en hurtig udrykningstid.
Hvad tror du vagtens opgave er da?
iloveyou
| #73 | 21.08.2008 23:11 |
overfaldsknap, som henvender sig direkte på den lokale politistation. (det går måske ikk ind under alarm? - ok)
Men nægter at tro på, at hvis nogen smadrer ind i en bank, at politiet så ikk i løbet af 5 minutter er underrettet herom :)
vagtens opgave som privat eller virksomhed, eller større virksomhed?
Og hvorfor bliver du ved med at stille spørgsmål når du tydeligvis mener du er den eneste der har viden omkring ALT i dette univers, og at alt det du har læst dig frem til i dit utal af tin-tin hæfter, er det rigtige?
Men nægter at tro på, at hvis nogen smadrer ind i en bank, at politiet så ikk i løbet af 5 minutter er underrettet herom :)
vagtens opgave som privat eller virksomhed, eller større virksomhed?
Og hvorfor bliver du ved med at stille spørgsmål når du tydeligvis mener du er den eneste der har viden omkring ALT i dette univers, og at alt det du har læst dig frem til i dit utal af tin-tin hæfter, er det rigtige?
Edited: 21.08.2008 23:13
bred ymer
| #75 | 22.08.2008 16:20 |
Overfaldsarlarmerne går til en kontrolcentral som ringer til nærmeste politikreds og informerer dem. Den går ikke direkte til politiet længere, det er mange år siden. Det blev afskaffet pga. enormt mange fejlalarmer. Ellers godt forsøgt.
Det kommer an på hvordan banken har valgt deres tilkalds-rækkefølge. Hvis alarmen er verificeret, bliver politiet højst sandsynligt informeret. Nu er det ikke så tit der bliver begået røveri mod banker om natten, det er oftest kun i åbningstiderne og der er alarmen jo frakoblet = de bruger overfaldsalarmen (som du ved hvordan fungerer nu).
Og det sidste kan jeg kun grine af, lille Krumborg.
Det kommer an på hvordan banken har valgt deres tilkalds-rækkefølge. Hvis alarmen er verificeret, bliver politiet højst sandsynligt informeret. Nu er det ikke så tit der bliver begået røveri mod banker om natten, det er oftest kun i åbningstiderne og der er alarmen jo frakoblet = de bruger overfaldsalarmen (som du ved hvordan fungerer nu).
Og det sidste kan jeg kun grine af, lille Krumborg.
iloveyou
| #77 | 22.08.2008 22:07 |
hahaha..... tak for grinet. :)
men tilfældet er at den går direkte til politistationen, på den tank jeg stod ved. Og det ved jeg fordi jeg blev ringet op af politiet :)
og det er bar' iorden gud. altid noget at du ikk findes :)
men tilfældet er at den går direkte til politistationen, på den tank jeg stod ved. Og det ved jeg fordi jeg blev ringet op af politiet :)
og det er bar' iorden gud. altid noget at du ikk findes :)
Edited: 22.08.2008 22:08
bred ymer
| #80 | 22.08.2008 22:46 |
Nååhhhh ja, du har ret. Politiet ringer ud til tankstationen hvor alarmen er gået fra fordi den var gået direkte ind til dem. Måske har de spurgt efter nummeret til det sted du arbejdede for så at ringe derud inden de satte himmel og hav igang. Bare en tanke.
Jeg griner også af dig - for jeg ved, desværre for dig, at jeg har ret. Kom igen, suckaszzzzz.
Jeg griner også af dig - for jeg ved, desværre for dig, at jeg har ret. Kom igen, suckaszzzzz.
Edited: 22.08.2008 22:47
iloveyou
| #82 | 22.08.2008 22:51 |
forklar mig så venligst hvorfor alarmselskabet ikk bare ringer, istedet for at politiet ska til det?
Men fint. lad os sige der ikk er direkte forbindelse til politiet. Der er så direkte forbindelse til alarmselskabet, som direkte viderestiller dig til politiet. glad nu?
og ja, hvor har man bare lyst til at sprætte dig op og skide dig ned ryggen. du er et gennemført rædsomt menneske, men eftersom du formentligt får det af vide dagligt, så er du vel ligeglad.
må du ha eventyrligt mange rådne dage fremover. du er ignoreret. farvel
Men fint. lad os sige der ikk er direkte forbindelse til politiet. Der er så direkte forbindelse til alarmselskabet, som direkte viderestiller dig til politiet. glad nu?
og ja, hvor har man bare lyst til at sprætte dig op og skide dig ned ryggen. du er et gennemført rædsomt menneske, men eftersom du formentligt får det af vide dagligt, så er du vel ligeglad.
må du ha eventyrligt mange rådne dage fremover. du er ignoreret. farvel
Edited: 22.08.2008 23:02
bred ymer
| #88 | 23.08.2008 02:31 |
Ret sjovt at læse jeres diskution :) Er lige startet på nyt arbejde omkring alarmer, og i er faktisk begge 2 ret langt fra hvordan det fungere :) Men meget sjovt at læse, du er tættest på faktisk.
| #92 | 23.08.2008 09:28 |
jeg kan kun tale for mine egne begrænsede erfaringer, og 2 minutter efter at overfaldsknappen var trykket ind, blev jeg ringet op af politiet. Hvor mange selskaber osv den alarm går igennem, er egentligt lige meget.
Men pas, jeg arbejder ikk i et alarmselskab.
Men gud ved jo alt ned til mindste detalje, så der er ikk noget at gøre.
Men pas, jeg arbejder ikk i et alarmselskab.
Men gud ved jo alt ned til mindste detalje, så der er ikk noget at gøre.
Edited: 23.08.2008 09:29
bred ymer
| #97 | 23.08.2008 10:51 |
hehe det foregår sådan at de fleste alarmer, der er enkelte f.eks. det selskab jeg arbejder ved.
Men de mest almindelige ringer til en vagtmand han kan så være på adressen inden for 23 timer og 59 minutter.
Der efter skal han afdække skaden, og hvis han kommer i tide til at stoppe indbrudet skal han ringe til politiet.
Man kan godt sætte den til at ringe direkte til 112, men for hver fejl alarm man laver så koster det 5000 ikke lige de fleste der vil betale det.
Men de mest almindelige ringer til en vagtmand han kan så være på adressen inden for 23 timer og 59 minutter.
Der efter skal han afdække skaden, og hvis han kommer i tide til at stoppe indbrudet skal han ringe til politiet.
Man kan godt sætte den til at ringe direkte til 112, men for hver fejl alarm man laver så koster det 5000 ikke lige de fleste der vil betale det.
| #129 | 26.08.2008 22:17 |
Ja flot må jeg få fri fra arbejde?
Nu er det sådan at jeg arbejder sent hver dag og ikke altid lige sover hjemme
Men det fungere sådan her ved næsten alle
En vogter/vægter skal først være på stedet 23 timer og 59 min efter alarmen er gået. Det står med småt hos alle selskaber.
Nu er det sådan at jeg arbejder sent hver dag og ikke altid lige sover hjemme
Men det fungere sådan her ved næsten alle
En vogter/vægter skal først være på stedet 23 timer og 59 min efter alarmen er gået. Det står med småt hos alle selskaber.
| #130 | 27.08.2008 11:32 |
Det er ikke alle selskaber som benytter sig af lovens lange arm, og du aner ikke om den stenits alarmselskab gør, derfor er det forkert det du siger.
Men nu sagde du at hverken mig eller Kronholm var tæt på hvordan det egentlig fungerede. Nu ved jeg det meste om sådan noget og kunne da godt tænke mig at høre, hvad det er der er forkert... og hvad er "dit nye arbejde" da, siden du kan udtale dig som ekspert?
Men nu sagde du at hverken mig eller Kronholm var tæt på hvordan det egentlig fungerede. Nu ved jeg det meste om sådan noget og kunne da godt tænke mig at høre, hvad det er der er forkert... og hvad er "dit nye arbejde" da, siden du kan udtale dig som ekspert?
iloveyou
| #131 | 27.08.2008 12:04 |
Jeg arbejder med alarmer. :)
Og alle danske selskaber arbejder med en tid der hedder 23 timer og 59 minutter.
Ingen selskaber kan garanterer inden for 15 min f.eks.
Og alle danske selskaber arbejder med en tid der hedder 23 timer og 59 minutter.
Ingen selskaber kan garanterer inden for 15 min f.eks.
| #132 | 27.08.2008 12:12 |
Hvor?
Og jo, det har noget med hvad forsikringselskaberne kræver, før de vil forsikre f.eks. en virksomhed. Men det stenit siger, at de har 15 minutters garanti er løgn, det har jeg også fortalt ham. 20 minutter er det hurtigste afaik.
Og jo, det har noget med hvad forsikringselskaberne kræver, før de vil forsikre f.eks. en virksomhed. Men det stenit siger, at de har 15 minutters garanti er løgn, det har jeg også fortalt ham. 20 minutter er det hurtigste afaik.
iloveyou
| #134 | 28.08.2008 00:18 |
Du finder ikke et privat hjem hvor de vil lave en garanti på 20 min. Det er ikke økonomisk forsvarligt for selskabet.
|
|