| HTC Touch Diamond vs Iphone | 09.07.2008 13:53 |
Nu har jeg gennem længere tid ønsket mig en Iphone, og planen var egentligt at hive en med hjem fra USA uden abbonement.. Desværre har de med 3g telefonen jo ændret reglerne så man skal aktivere den i butikken - derfor magter jeg ikke at give 5500+ for en telefon som alle brokker sig over.
Nu kigger jeg så på en HTC touch diamond, og jeg ville høre om der er nogen der har telefonen og derfor kan fortælle mig om den er fed eller ej? :D
STD. Ulemper/Fordele etc.. Gerne i forhold til Iphone.
Nu kigger jeg så på en HTC touch diamond, og jeg ville høre om der er nogen der har telefonen og derfor kan fortælle mig om den er fed eller ej? :D
STD. Ulemper/Fordele etc.. Gerne i forhold til Iphone.
jubelidiot.
| #1 | 09.07.2008 16:23 |
Så også på HTC Touch. Den ser rigtig fed ud, men "kun" 3,2 mpx kamera, så jeg købte en nokia N95 istedet.. Men man køber den vel også for den berørelsesfølsomme skærm..
KINGS OF EUROPE!
| #2 | 09.07.2008 16:35 |
Ye, den studsede jeg også over.. men hey.. Min nuværende har kun 2mpx, og i fuldt dagslys tager den helt fine billeder.. så 1.2 mpx mere kan sq ikke være et dårligt kamera :)
Self kan man få mega høje i telefoner nu.. men altså, hvis man vil have gode billeder køber man et kamera..
Self kan man få mega høje i telefoner nu.. men altså, hvis man vil have gode billeder køber man et kamera..
Edited: 09.07.2008 16:35
jubelidiot.
| #3 | 09.07.2008 16:36 |
Nej det er netop omvendt.. Mobilerne kan så meget idag at de erstatter mange af de ting man normalt også har.. HTC har btw heller ingen flash..
KINGS OF EUROPE!
| #4 | 09.07.2008 16:47 |
Njah, det kommer vel an på hvordan man ser det :D Jeg køber ihvertfald ikke en telefon for at få kvalitetsbilleder.. den skal have billedfunktion, men det er kun for at kunne huske ting :D
jubelidiot.
| #5 | 09.07.2008 16:58 |
okay jeg er glad for min nokia N95 med 5 mpx kamera med blitz, gps og så kan den så alt andet HTC kan udover det.. Udover touch screen..
KINGS OF EUROPE!
| #50 | 11.07.2008 12:26 |
Dens kamera kan slet ikke måle sig med et "standalone" kamera - også selv om det har færre pixels.
Hed det før niarn rappede!
| #52 | 11.07.2008 12:38 |
Haha det kan sagtens måle sig med det.. Et standalone kamera er en smule bedre ja, men et kamera i mobilen er klart at foretrække istedet for at rende rundt med 2 enheder..
KINGS OF EUROPE!
| #56 | 11.07.2008 12:54 |
En smule bedre? Nu er en smule relativt, men ikke det utryk der passet bedst til den forskel.
Min N82, hvis kamera netop perfomer en "smule" bedre end N95, kan slet ikke måle sig med bare et 4MP kamera fra Traveler, fordi traveler har så langst større linse.
Jeg har svært ved at diskutere billedekvalitet med en, som mener at kamera telefoner kan konkurrere med et rigtig kamera.
Der går vel ikke længe inden BBC skyder deres dokumentar med N95's 30 fps vga - man kan alligevel ikke se forskellen.
Jeg synes kameraet i en telefon er godt, til lige at fange de små øjeblikke, når din ven er skvattet på cykel og det bløder helt vildt, eller nogen har spildt kakao på deres nye hvide skjorte. Skal man rent faktisk bruge billederne, foretrækker jeg mit TZ5 fra panasonic
http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/ - så kan du være nok så glad for det lortekamera N95 har, det er stadig et lortekamera.
Min N82, hvis kamera netop perfomer en "smule" bedre end N95, kan slet ikke måle sig med bare et 4MP kamera fra Traveler, fordi traveler har så langst større linse.
Jeg har svært ved at diskutere billedekvalitet med en, som mener at kamera telefoner kan konkurrere med et rigtig kamera.
Der går vel ikke længe inden BBC skyder deres dokumentar med N95's 30 fps vga - man kan alligevel ikke se forskellen.
Jeg synes kameraet i en telefon er godt, til lige at fange de små øjeblikke, når din ven er skvattet på cykel og det bløder helt vildt, eller nogen har spildt kakao på deres nye hvide skjorte. Skal man rent faktisk bruge billederne, foretrækker jeg mit TZ5 fra panasonic
http://www.dpreview.com/reviews/panasonictz5/ - så kan du være nok så glad for det lortekamera N95 har, det er stadig et lortekamera.
| #60 | 11.07.2008 13:17 |
Jamen du er da også en idiot hvis du sammenligner et mobil kamera med et professionelt kamera... Altså jeg ved sku da godt at man ikke kan skyde modelbilleder med et mobilkamera men i den forbindelse at det er indbygget i en mobil vil jeg da langt hellere bruge det end at løbe rundt med en stor klods ved siden af..
KINGS OF EUROPE!
| #80 | 13.07.2008 01:22 |
Jamen tillykke og lad os da flette dig en papirhat.. Hvis du fortrækker dit lortekamera, er du blandt den irriterende del af befolkningen der går på kompromis med kvalitet, fordi man er doven. Samme type der synes mp3 er lige så godt som at købe musik på skiver, som kan nøjes med xvid i stedet for dvd'er. Og så vil jeg igen være irriteret over din eksistens.
| #85 | 14.07.2008 10:55 |
Haha skriv en bog.. Hvis du vil spilde alle dine penge på dyrt crap så gør du da bare det.. Jeg er da pisse ligeglad... Jeg behøver ikke et kamera med en giga linse før gider bruge det.
KINGS OF EUROPE!
| #92 | 14.07.2008 14:49 |
Glad for du trækker i land, så mangler vi bare en indrømmelse.
Jeg behøver heller ikke en giga linse før jeg vil bruge mit kamera - men så længe forskellen på min N82's 5mp lortekamera og min iPhones 2mp lortekamera er så lille - kan jeg nøjes med dem til at tage den type billeder jeg tidligere nævnte.
Og så længe de er så dårlige, er jeg nødt til at have en godt kamera i lommen til landskabsbillederne på ferien.
I den perfekte verden var det ikke nødvendigt, men der var det heller ikke nødvendigt at tvinge dig til at indrømme det åbenlyse.
Så er jeg i øvrigt glad for vi er enige, trods din ringe erkendelse.
Jeg behøver heller ikke en giga linse før jeg vil bruge mit kamera - men så længe forskellen på min N82's 5mp lortekamera og min iPhones 2mp lortekamera er så lille - kan jeg nøjes med dem til at tage den type billeder jeg tidligere nævnte.
Og så længe de er så dårlige, er jeg nødt til at have en godt kamera i lommen til landskabsbillederne på ferien.
I den perfekte verden var det ikke nødvendigt, men der var det heller ikke nødvendigt at tvinge dig til at indrømme det åbenlyse.
Så er jeg i øvrigt glad for vi er enige, trods din ringe erkendelse.
| #131 | 16.07.2008 11:07 |
hahahah.. Du sammenligner simpelthen bare ikke et digi cam med et mobil cam vel??? Sig du joker med os??
Designers are bitches!
| #135 | 17.07.2008 11:07 |
Hvorfor skulle jeg joke? Han fremhæver sit 5mp kamera i N95, som værende det der hæver den over andre telefoner med mindre kamera.
Jeg påpeger bare at hans 5mp kamera er et skodkamera, lige som alle andre mobilkamera, og derfor er det bedøvende om det er 5mp eller 2mp.
Så hellere vægte mobilerne på andre features, som hastighed, lydkvalitet, dækningsmodtagelse, forbindelse, holdbarhed - og bruge sit digitalkamera til at tage billederne.
Så jo, jeg sammenligner lige over - jeg har svært ved at se det sjove i det?
Jeg påpeger bare at hans 5mp kamera er et skodkamera, lige som alle andre mobilkamera, og derfor er det bedøvende om det er 5mp eller 2mp.
Så hellere vægte mobilerne på andre features, som hastighed, lydkvalitet, dækningsmodtagelse, forbindelse, holdbarhed - og bruge sit digitalkamera til at tage billederne.
Så jo, jeg sammenligner lige over - jeg har svært ved at se det sjove i det?
| #137 | 17.07.2008 12:09 |
Men så tillad mig at sammenlig et digi cam med et kæmpe spejreflekskamera til eks. luftfotos som kan tage billeder i opløsninger og i en skarphed som går ud over forstanden..
Der hvor jeg vil hen er at du kan ikke sammenligne et digi cam med et mobil cam, fordi det er 2 forskellige ting :)
Der hvor jeg vil hen er at du kan ikke sammenligne et digi cam med et mobil cam, fordi det er 2 forskellige ting :)
Designers are bitches!
| #146 | 18.07.2008 15:21 |
Det er jo taget helt uden for kontekst. Jeg fremhæver ikke mit digital kamera i forhold til at skulle gå med luftfoto kamera. Det handler jo netop om 5mp lortekamera i forhold til 2mp lortekamera.
Begge kan være ligegyldige, da de begge tager pisse dårlige billeder. Jo, de kan godt bruges, men det betyder ikke alverden da ingen af dem er kvalitet som er værd at printe ud eller andet..
Som hvis den ene mobil kunne afspille mp3 i 16bit og den anden i 32 bit lyd - begge lyder af helvedes til og en god mp3 afspiller er at fortrække.
Begge kan være ligegyldige, da de begge tager pisse dårlige billeder. Jo, de kan godt bruges, men det betyder ikke alverden da ingen af dem er kvalitet som er værd at printe ud eller andet..
Som hvis den ene mobil kunne afspille mp3 i 16bit og den anden i 32 bit lyd - begge lyder af helvedes til og en god mp3 afspiller er at fortrække.
| #165 | 21.07.2008 13:25 |
UANSET HVAD så må 5 mp i en mobil vel være bedre til at tage pics end en 2 mp i en mobil ? og hvis man vægter billeder højt som jeg gør ja så er det vel indlysende.. jerk off
| #169 | 21.07.2008 15:12 |
Hvorfor starte en debat du ikke er interesseret i at deltage i?
Du elsker bare løs med dine 5mp, så elsker jeg med mine 9mp og 10x optisk zoom, andre med deres spejlrefleks - imens du sidder i photoshop og laver dine kyssemunds-billeder i bar overkrop til sort/hvid så de ikke afsløre for mange fejl når du skal score på arto.
Og tak fordi du snakker ordenlig, søde.
Du elsker bare løs med dine 5mp, så elsker jeg med mine 9mp og 10x optisk zoom, andre med deres spejlrefleks - imens du sidder i photoshop og laver dine kyssemunds-billeder i bar overkrop til sort/hvid så de ikke afsløre for mange fejl når du skal score på arto.
Og tak fordi du snakker ordenlig, søde.
| #9 | 09.07.2008 17:38 |
vil våge pælsen og sige det nok er den fedeste mobil jeg nogensinde har haft i hænderne :)
nuff said!
| #10 | 09.07.2008 17:40 |
Hvad kan den som er så specielt? :S Synes kun jeg kan finde ulemper ved den..
KINGS OF EUROPE!
| #11 | 09.07.2008 17:48 |
har du overhoved haft en HTC Diamond ?? :) hvis nej så ber jeg dig pænt om at tie stille... det er uden tvivl den bedste "PDA" telefon og lege telefon som nogensinde er lavet... den slår iphone med længder :) at den "kun" har 3,2 megapixel kamera er iorden i min bog da den gør god for det på så mange andre punkter, og jeg mener... enhver der vil have gode og skarpe billeder har et 5+megapixel digitalt kamera :)
og at jeg ber dig om at tie stille er ikke negativt ment overhoved, men jeg siger det fordi jeg er træt af folk skriver om nogen ting de bare ik aner noget om.. :) håber ik du blev sur over den :)
og at jeg ber dig om at tie stille er ikke negativt ment overhoved, men jeg siger det fordi jeg er træt af folk skriver om nogen ting de bare ik aner noget om.. :) håber ik du blev sur over den :)
nuff said!
| #13 | 09.07.2008 17:59 |
Kunne ikke være mere enig.
HTC Diamond er uden tvivl den bedste telefon jeg har haft mellem hænderne, den sparker røv på N95 og alle de andre :) Deeply in love.
HTC Diamond er uden tvivl den bedste telefon jeg har haft mellem hænderne, den sparker røv på N95 og alle de andre :) Deeply in love.
| #48 | 11.07.2008 11:57 |
Jeg syntes ikke N95 er en fed telefon på nogen måde.
Mere min egen mening, end en konstatering :D
På papiret har N95 stadig lidt bedre indmad, men syntes stadig Diamond sparker røv på N95
Mere min egen mening, end en konstatering :D
På papiret har N95 stadig lidt bedre indmad, men syntes stadig Diamond sparker røv på N95
| #49 | 11.07.2008 12:15 |
Lidt? :P N95 owner jo HTC så sindsygt i specs.. også taget i betragtning af det er år gammel..
KINGS OF EUROPE!
| #54 | 11.07.2008 12:52 |
Diamond har 640*480 opløsning og større skærm, det sammen med touchscreen og den mindre størrelse gør den til et unik produkt. Derudover er der Windows mobile vs Symbian, men det er nok en smagssag. Jeg har selv N95 og er stadig på vippen til at skaffe en Diamond. Hvis det ikke var fordi jeg lige er røget på SU havde jeg nok gjort det. Især fordi jeg godt kan lide størrelsen her til sommer.
Ka du så forstå det marianna!
| #58 | 11.07.2008 13:10 |
Har så lige fået N95.. er det ikke noget med at den 8gb model har størrer skærm end den gamle? Og alle de "fordele" du nævner er jo kosmetiske, og derved en smagssag..
KINGS OF EUROPE!
| #148 | 18.07.2008 15:38 |
Alle managersne på min kærestes arbejde har sådan en N95 og efter et halvt års tid har de alle problemer med den. Det primære problem er at den ikke kan holde strøm og skal oplades 2 gange om dagen.
Min chef har lige fået diamond.. den ser altså noget mere nice ud end N95.
Min chef har lige fået diamond.. den ser altså noget mere nice ud end N95.
| #151 | 18.07.2008 16:29 |
Synes diamond er grim.. Den er lidt for firkantet til mig.. Kan godt tilslutte mig strømproblemet, skal oplade den hver 1.-2. dag... Der intet i diamond som sku få mig til at skifte fra N95.. De er overvurderet imo.. Venter på de kommer lidt lægere med udviklingen af disse touch mobiler..
KINGS OF EUROPE!
| #153 | 18.07.2008 17:12 |
Jeg har intet forstand på det :) jeg ved bare at min chef fik en diamond som gave fra toppen i elgiganten :)
| #16 | 09.07.2008 20:25 |
Svar nu på mit spørgsmål. Hvad er det der gør den bedre end alle andre telefoner? Den er jo åbenbart så meget bedre end N95 der ellers har gps, 5mpx kamera og derudover næsten alt hvad HTC har udover touch skærmen..
KINGS OF EUROPE!
| #22 | 09.07.2008 21:47 |
htc'en har også GPS som N95'eren har.. her kan man dog selv ligge div. gps kort ind fra f.eks. tomtom gps :), du kan alt det samme som en iphone plus mere, du får en telefon der også har et unikt design, også køre menu funktionen genialt godt... og derudover så kommer man med 99,9% sikkerhed ikke ud for at menu systemet crasher og man skal reboote telefonen, som man f.eks. kommer ud for relativt tit med iphone og N95'eren ;)
nuff said!
| #23 | 09.07.2008 21:50 |
Synes stadig ikke du har nævnt noget som gør HTC bedre end N95 :) Man kan også downloade kort til N95... Prøver bare at sige at jeg synes at telefoner son HTC og Iphone er pisse overvurderet..
KINGS OF EUROPE!
| #24 | 09.07.2008 21:55 |
hvordan kan du overhoved sige det uden at have prøvet nogen af dem ? :) ja undskyld men nu undre det mig sq lidt... du snakker ud fra hvad du har læst om den.... jeg har prøvet en N95 og den er elendig i forhold til HTC'en... jeg kan ik sige mere til dig end du skal prøve den selv og danne din egen mening så du ikke bare ridder på den sikkert eneste der har rakket ned på telefonen... der er ud af 10 anmeldere ca. 8-9 som mener det er den bedste telefon igennem tiderne også er der 1-2 der ikke syntes om den som er nogen nokia og sonyeriksson krigere :)
nuff said!
| #26 | 09.07.2008 22:10 |
Jamen undskyld med jeg har jo ret.. Der er jo intet som HTC kan som N95 ikke kan? :S Og imo så er telefoner med touchscreen møgelendige at skrive på... Så kan det da være ligegyldigt om jeg har prøvet dem eller ej.. Jeg kan jo se hvad de har og sammenligne det med min N95..
KINGS OF EUROPE!
| #31 | 10.07.2008 00:00 |
Det kommer jo helt an på vurderingsgrundlaget og hvordan du dagligt bruger din telefon.
Jeg f.eks. bryder mig ikke om N95, men er nok derimod pro-Sony Ericsson, da deres design, funktioner og software i højere grad tiltaler mig.
På min liste ligger N95 langt nede - men sådan er vi jo så forskellige :)
Jeg f.eks. bryder mig ikke om N95, men er nok derimod pro-Sony Ericsson, da deres design, funktioner og software i højere grad tiltaler mig.
På min liste ligger N95 langt nede - men sådan er vi jo så forskellige :)
www.gamemadness.hestesider.dk
| #36 | 10.07.2008 16:08 |
Ja selvfølgelig.. Men så skal han heller ikke konkludere at den er bedre end N95, men istedet bare sige at det er bedre til de formål han bruger en telefon til..
KINGS OF EUROPE!
| #41 | 10.07.2008 18:43 |
Yep, helt politisk korrekt - men sådan er ingen af os jo :D
Hvis man f.eks. synes at.. fnatic er overvurderet, så kommer det nemt til udtryk som at fnatic er et lorte hold.. håber du forstår hvad jeg mener :)
Hvis man f.eks. synes at.. fnatic er overvurderet, så kommer det nemt til udtryk som at fnatic er et lorte hold.. håber du forstår hvad jeg mener :)
www.gamemadness.hestesider.dk
| #45 | 10.07.2008 21:34 |
HTC er også en del mindre og tyndere end N95, og ligger derfor bedre i lommen. En meget vigtig detalje; for mig ihvertfald.
| #46 | 11.07.2008 10:55 |
Min gamle telefon var også kun 1 cm bred.. Men n95 er jo så også en del kortere... Men det er jo en smagssag, og ikke noget der gør HTC bedre..
KINGS OF EUROPE!
| #69 | 12.07.2008 01:29 |
Smag og behag om man kan lide en lille mobil, men ikke at ville have en der er mindre bred? Næh, den skal du længere ud på landet med.
| #38 | 10.07.2008 16:30 |
og det skulle htc touch diamond også være..
Edited: 10.07.2008 16:31