| Børneprogram med opfordring til at nakke danskere | 26.02.2008 12:23 |
Som topic lyder er de i de Palæstinensiske selvstyreområder så småt begyndt at hjernevaske de stakler med diverse bras om udryddelse, om hvor vidt JP-tegneren skal dræbes og hvordan danskere skal henrettes.
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article97...
--
Link til en udsendelse af børneprogram:
http://www.youtube.com/watch?v=AF6HOx6TGr8&e...
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article97...
--
Link til en udsendelse af børneprogram:
http://www.youtube.com/watch?v=AF6HOx6TGr8&e...
Flenix13
| #5 | 26.02.2008 12:56 |
Lad os få Anna og Lotte til at tegne Muhammed?
Forestil jer en krig mellem børneprogrammerne..
Forestil jer en krig mellem børneprogrammerne..
En hat?
| #7 | 26.02.2008 12:58 |
Hvis der er en af jer, der fletter et kaninkustyme ligesom det i udsendelsen, så skal jeg nok troppe op på rådhuspladsen med en flaske Ronson(tm) lighterbenzin.
Så laver vi muhammed-style optog!
Så laver vi muhammed-style optog!
|
| #8 | 26.02.2008 13:02 |
Jeg ved ikke rigtig om jeg skal grine eller græde. Det er dybt foruroligende at de inddrager politiske diskussioner i børne TV. LAD NU BØRN VÆRE BØRN. De skal ikke opdrages efter politiske regler og holdninger. De skal selv lære at forme deres egne holdninger og kunne vælge imellem hvad de selv vil tro på.
Dette er blot endnu et billede af de store kulturforskelle vores verden består af. For mig må de svine os danskere til som de nu lyster, men i så fald, så lad det dog være nogen der selv har tolket sagen først!
Dette er blot endnu et billede af de store kulturforskelle vores verden består af. For mig må de svine os danskere til som de nu lyster, men i så fald, så lad det dog være nogen der selv har tolket sagen først!
Signatur linien er her!
| #10 | 26.02.2008 13:03 |
Det har intet med politik at gøre. Det her er et spørgsmål om religion, og hvordan ekstremister hjernevasker folk, selv fra de er helt små af, til at tro Islam og Koranen er det eneste rigtige. Men det er stadig meget foruroligende som du siger.
|
| #13 | 26.02.2008 13:08 |
Det har du også fuldstændig ret i! Religionen er mere vigtig i denne sammenhæng, jeg må være gået i selvsving. Det skal dog lige siges at befolkningen bliver lige så slemt hjernevasket når det gælder politik, etik, moral og så religionen.
Signatur linien er her!
| #16 | 26.02.2008 13:14 |
Ja, det kan du tildels have ret i :) Men det er også fordi deres religion bliver brugt som en definition på hvordan deres samfund ser ud. Ja stort set alt bliver baseret på Koranen...
|
| #18 | 26.02.2008 13:17 |
Og dermed bliver det også et politisk anliggende, da de ikke formår at adskille religion fra politik..
Not just advanced. 2advanced!
| #26 | 26.02.2008 13:48 |
der skal overhovedet ikke være sådan noget der i TV for børn.. Der skal være harmløse tøjdyr der går på eventyr!
:D?
| #11 | 26.02.2008 13:04 |
Skulle lige til at lave et topic om det, så vil da bare tilføje og fremføre mine punkter her.
Jeg mener efterhånden at dele af den muslimske verden og muslimske folk er begyndt at skræmme mig gevaldigt. Personligt mener jeg at det er på tide at vi stopper vores U-landsbistand til lande/stater som Palæstina! Hvis et folk og en tro kan have et sådan fucked up syn på andre religioner og lande, burde de ikke eksistere.. Snakker ikke om udryddelse af dem, overhovedet ikke. Bare kappe alle bånd til dem. De behøver os en hel del mere end vi behøver dem. At muslimer kan have et sådan syn på kristne og især jøder er skræmmende. En sådan religion burde ikke eksistere.
Hvis vi ser på histrorien, har intet nogensinde udgydet så meget blod som religion.
Ved godt at ikke alle er så troende, men virkelig troende muslimer er til grin. At en hjernevask kan gå sådan til ekstremer? Er i hele taget mod religion på alle punkter. Mener personligt at det vil starte den næste store krig/internationale konflikt! Dog mener jeg at islam er den farligste. En religion vi bør have mere fokus på og lukke total af for (altså kun diverse udstikker grupper, som Hitz but Tahir).
Og nej! Er ikke racist. Hudfarve betyder ikke en skid for mig. Det er religionen der trykker mig. At det lige er islam jeg fremhæver grunder i at emnet omhandler dette.
Og så er det også direkte sygt børne-TV! Ikke mærkeligt at børn er så fucked up i hovedet dernede?
Forresten ville jeg lige nævne at konceptet med islam er latterligt. Sharia og så videre, må nok være det dummeste koncept siden Zeppelinere?
Måske mener nogen at jeg går hårdt til den i mit sprog, men sådan har jeg det nu en gang bedst med at gå ind til en diskussion!
Jeg mener efterhånden at dele af den muslimske verden og muslimske folk er begyndt at skræmme mig gevaldigt. Personligt mener jeg at det er på tide at vi stopper vores U-landsbistand til lande/stater som Palæstina! Hvis et folk og en tro kan have et sådan fucked up syn på andre religioner og lande, burde de ikke eksistere.. Snakker ikke om udryddelse af dem, overhovedet ikke. Bare kappe alle bånd til dem. De behøver os en hel del mere end vi behøver dem. At muslimer kan have et sådan syn på kristne og især jøder er skræmmende. En sådan religion burde ikke eksistere.
Hvis vi ser på histrorien, har intet nogensinde udgydet så meget blod som religion.
Ved godt at ikke alle er så troende, men virkelig troende muslimer er til grin. At en hjernevask kan gå sådan til ekstremer? Er i hele taget mod religion på alle punkter. Mener personligt at det vil starte den næste store krig/internationale konflikt! Dog mener jeg at islam er den farligste. En religion vi bør have mere fokus på og lukke total af for (altså kun diverse udstikker grupper, som Hitz but Tahir).
Og nej! Er ikke racist. Hudfarve betyder ikke en skid for mig. Det er religionen der trykker mig. At det lige er islam jeg fremhæver grunder i at emnet omhandler dette.
Og så er det også direkte sygt børne-TV! Ikke mærkeligt at børn er så fucked up i hovedet dernede?
Forresten ville jeg lige nævne at konceptet med islam er latterligt. Sharia og så videre, må nok være det dummeste koncept siden Zeppelinere?
Måske mener nogen at jeg går hårdt til den i mit sprog, men sådan har jeg det nu en gang bedst med at gå ind til en diskussion!
"Woohoo" - anonymous
| #33 | 26.02.2008 14:58 |
Hold da kæft en smøre du fyrede af.. På trods af at jeg tager stor afstand fra ekstremisme i enhver form, så synes jeg alligevel du formår at fyre meget lort af. At kappe båndene fuldstændigt er noget af det sjoveste jeg længe har hørt, først og fremmest fordi vi lever en globaliseret verden og så ikke mindst fordi der findes kulturer som jeg frygter langt mere end den muslimske. Skal vi så også kappe alle bånd til asiaten, for han er om nogen gennemsyret af ondskab...
og hvorfor er det du mener at den islamiske religion i selv er den farligste af dem alle?
og hvorfor er det du mener at den islamiske religion i selv er den farligste af dem alle?
| #75 | 26.02.2008 18:01 |
Hvad mener du med det omkring asiater? (Beklager, hvis jeg ikke spottede ironien) :)
I'm your social worker
| #79 | 26.02.2008 18:12 |
hehe, ja det var lidt halvironisk, især da jeg gav asiaten den store sviner. Min pointe var egentlig bare, at den muslimske verden - i mine øjne - langt fra er den største trussel mod os i den vestlige verden, hvis man tænker i konflikter :-)
Edited: 26.02.2008 18:24
| #81 | 26.02.2008 18:29 |
Okay, på den måde :) Tjah tjoh, det kommer i mine øjne an på hvilke konflikter der er tale om, økonomisk set, mht. globalisering osv osv osv., er jeg da også langt mere skræmt af visse dele af Asien samt nogle lande i Østeuropa. Men mht. våbnede konflikter, så vil jeg da næsten give keglen ret i, at islamister umiddelbart udgør den største sikkerhedstrussel i øjeblikket (altså, for konflikter, som ikke er mellem nationalstater).
I'm your social worker
| #84 | 26.02.2008 18:38 |
tja, okay nogle panarabiske terrorister vil altid kunne skabe ravage, og det samme med et galt præstestyre.. Men man kan da prise sig lykkelig over at de arabere nok aldrig vil formå at skabe deres "store kalifat"..
| #164 | 26.02.2008 22:10 |
Forstår ikke hvorfor du siger at asiaten er en farlig mand? Jeg snakker religion, ikke folkeslag.
Har allerede udtrykt meget klart at jeg på ingen måde er fan af religion. Mener at det er et dumt påfund, der engang er blevet opfundet for at give folk håb (hvilker jo egentlig er en udemærket idé). Men nu er det ført ud i livet i én sådan grad, at det i stedet styrer folks liv og fortæller dem hvordan de skal leve det.
Mener at islam er den farligste pga. deres direkte nul-tolerance mod ytringsfrihed, menneskerettigheder (på nogen punkter), deres foragt for andre religioner (jødedommen fx).
Deres regler i religionen, siger mig ikke andet end en tegneserie. De er direkte stupide og unødvendige, i mine øjne.
"I believe in science!"
Har allerede udtrykt meget klart at jeg på ingen måde er fan af religion. Mener at det er et dumt påfund, der engang er blevet opfundet for at give folk håb (hvilker jo egentlig er en udemærket idé). Men nu er det ført ud i livet i én sådan grad, at det i stedet styrer folks liv og fortæller dem hvordan de skal leve det.
Mener at islam er den farligste pga. deres direkte nul-tolerance mod ytringsfrihed, menneskerettigheder (på nogen punkter), deres foragt for andre religioner (jødedommen fx).
Deres regler i religionen, siger mig ikke andet end en tegneserie. De er direkte stupide og unødvendige, i mine øjne.
"I believe in science!"
"Woohoo" - anonymous
| #209 | 27.02.2008 00:19 |
Fordi du netop snakker om at cutte båndene til et helt folkefærd, og remser flere grunde op til hvorfor de ikke bør blive accepteret. Mange af disse grunde er sjovt nok identiske for de som gælder asiaten, som jeg mener at man på mange måder skal frygte langt mere end den islamiske civilisation..
| #230 | 27.02.2008 08:39 |
Hvilket folkefærd er det så jeg omtaler?
Og nej, synes bestemt ikke at de to ting står til sammenligning.
Og nej, synes bestemt ikke at de to ting står til sammenligning.
"Woohoo" - anonymous
| #308 | 27.02.2008 16:57 |
Du taler om at udelukke en bestemt del af verden, fordi du ikke bryder dig om deres religionsbestemte kultur. Hvis vi skulle boykotte alle vi ser som enten gale eller onde, så er der sgu ikke mange tilbage..
| #330 | 27.02.2008 20:51 |
Taler måske om én specifik del af verdenen, men nu er det altså muslimer vi diskuterer. Er selv stor modstander af religion, om det så er kristendommen, jødedommen eller islam. Emnet faldt bare i den retning, så selvfølgelig er det dem jeg omtaler? :)
"Woohoo" - anonymous
| #50 | 26.02.2008 16:49 |
De behøver os en hel del mere end vi behøver dem.
Sandt på nogle punkter, men olie :|
Sandt på nogle punkter, men olie :|
Du ved at jeg har ret!
| #153 | 26.02.2008 21:51 |
Hvilken del af det hentyder du til? Jeg gider ikke til at læse hele hjemmesiden :| Kom endelig med nogle citater eller lign.
Du ved at jeg har ret!
| #304 | 27.02.2008 16:08 |
Bare de første tre linjer :)
Citat: "Danmark har produceret olie siden 1972, hvor produktionen fra Dan feltet startede. I dag dækker olie- og gasproduktionen fra felterne i Nordsøen det danske forbrug og udgør tillige en vigtig eksportvare af stor betydning for den danske økonomi."
Citat: "Danmark har produceret olie siden 1972, hvor produktionen fra Dan feltet startede. I dag dækker olie- og gasproduktionen fra felterne i Nordsøen det danske forbrug og udgør tillige en vigtig eksportvare af stor betydning for den danske økonomi."
| #168 | 26.02.2008 22:12 |
Sandt nok.
Men olie kan også findes i Asien, syd- og nordamerika, Rusland, ikke muslimske lande i Afrika og sågar flere steder her i Skandinavien :)
Vi får ikke olien fra dem, vi køber den. Og oven i det får mange af landene Ulandsbistand fra os. Luk af for den, så skal de nok komme rendende med deres olie. Bare rolig.
Men olie kan også findes i Asien, syd- og nordamerika, Rusland, ikke muslimske lande i Afrika og sågar flere steder her i Skandinavien :)
Vi får ikke olien fra dem, vi køber den. Og oven i det får mange af landene Ulandsbistand fra os. Luk af for den, så skal de nok komme rendende med deres olie. Bare rolig.
"Woohoo" - anonymous
| #171 | 26.02.2008 22:24 |
Ja, men vi har stadig brug for deres kilder.
De vil jo trække den ud, og vise at vi har brug for energien. Jeg tror det bliver et sats der gør mere skade end gavn for verdenssituationen.
De vil jo trække den ud, og vise at vi har brug for energien. Jeg tror det bliver et sats der gør mere skade end gavn for verdenssituationen.
Du ved at jeg har ret!
| #231 | 27.02.2008 08:40 |
Det tror jeg ikke. Samtidig er det også lande der er afhængige af at få afsat deres olie. Jeg tror nemt at vi kan holde den kørende på reserverne andet steds, indtil de alligevel giver sig..
"Woohoo" - anonymous
| #302 | 27.02.2008 15:30 |
Det tror jeg ikke. De bruger jo også hovedet. De vil bare holde ud indtil at vi bliver desperate. USA fx, bruger ufatteligt meget energi. Nu er DK ikke så afhængige, pga. de flotte vindmøller fx og er egentlig gode til at spare energi. Men der er andre steder der bruger virkeligt meget energi. Desuden er det heller ikke bare os vs dem, da der findes lande i mellemøsten der godt kan tænke. Iran fx, har et ret godt samarbejde med Rusland fx, og er egentlig et ret rigt land. Så det du siger der, er altså lettere sagt end gjort. Hvis man også kører alle reserverne ned nu, bliver man kun mere afhængig i sidste ende. Det kører fint som det gør nu, for så kan vi få tid til at finde en ny energikilde imens...
Du ved at jeg har ret!
| #329 | 27.02.2008 20:48 |
Som du siger bruger vi ikke mange fossile brændstoffer selv. Muligheden for at reducere det yderligere er der også, hvilket vil gøre vores behov for fx olie knapt så ekstremt. Mængden af disse ressourcer ville kunne udvindes fra et andet sted.
- Og som vi så sidst, gik det i sig selv. Vi skal bare ikke falde på halen for deres trusler om boycut osv. :)
- Og som vi så sidst, gik det i sig selv. Vi skal bare ikke falde på halen for deres trusler om boycut osv. :)
"Woohoo" - anonymous
| #357 | 28.02.2008 11:55 |
Nej nej, det er jeg også enig med dig i. Men vi skal stadig være forsigtige...
Du ved at jeg har ret!
| #57 | 26.02.2008 16:58 |
"Hvis vi ser på histrorien, har intet nogensinde udgydet så meget blod som religion. "
Jov, menneskets træng til magt har.
Jov, menneskets træng til magt har.
en cigar gør tanken klar