Kommentarer i alt: 21 -
| Problemer med listenserver. | 28.12.2007 23:34 |
Hey
Er ny herinde, men fik afvide at alle profferne sad herinde hehe.
Mit problem er at jeg indimellem laver en server i CS så mig og en kammi kan spille.
MEN, han kan ikke finde min server! Kun hvis jeg laver en dedicated? Og forstår virkelig ikke hvorfor.
sv_lan 0 er også sat.
Port 27015 er sat til at pege på min LAN ip i routeren, og det virker som sagt fint ved en dedicated server.
Hvad er gjort galt? Noget jeg mangler?
Er iøvrigt uddannet datafagtekniker, så snak bare teknisk til mig ;o)
Er ny herinde, men fik afvide at alle profferne sad herinde hehe.
Mit problem er at jeg indimellem laver en server i CS så mig og en kammi kan spille.
MEN, han kan ikke finde min server! Kun hvis jeg laver en dedicated? Og forstår virkelig ikke hvorfor.
sv_lan 0 er også sat.
Port 27015 er sat til at pege på min LAN ip i routeren, og det virker som sagt fint ved en dedicated server.
Hvad er gjort galt? Noget jeg mangler?
Er iøvrigt uddannet datafagtekniker, så snak bare teknisk til mig ;o)
| #2 | 28.12.2007 23:46 |
Hmm, ved faktisk ikke om vi har prøvet igennem friends.
Min Windows firewall er slået fra, og ved ikke om det er noget i min router som blokerer. Har tjekket og tjekket, men stadig .. Så finder jeg det underligt at en dedicated server kan findes fint.
Og ja, jeg laver en på new server. Det er måske forkert? :)
Min Windows firewall er slået fra, og ved ikke om det er noget i min router som blokerer. Har tjekket og tjekket, men stadig .. Så finder jeg det underligt at en dedicated server kan findes fint.
Og ja, jeg laver en på new server. Det er måske forkert? :)
| #3 | 28.12.2007 23:48 |
Ja, når du laver en på new server, kan han ikke joine den, hvad mindre i er connected til samme router. Så der ligger problemet ;)
- Brug svarknappen næste gang :)
- Brug svarknappen næste gang :)
Tjaah :-)
| #4 | 28.12.2007 23:50 |
Ahhhh, så er det simpelthen derfor? Så blev jeg sku klogere. :-)
Hvad gør jeg så mht. at lave en server hvor jeg selv spiller med?
Hvad gør jeg så mht. at lave en server hvor jeg selv spiller med?
| #5 | 28.12.2007 23:51 |
Det kan du ikke, hvad mindre du køber en (der findes utallige steder man kan købe servers. Skal nok smide link, hvis det har interesse). :)
EDIT: Du kan selvfølgelig finde en hvor der ingen er på, som er uden pass. Så risikerer du bare at der kommer nogen ind. Og det er jo lidt træls, hvis man sidder og spiller ;)
EDIT: Du kan selvfølgelig finde en hvor der ingen er på, som er uden pass. Så risikerer du bare at der kommer nogen ind. Og det er jo lidt træls, hvis man sidder og spiller ;)
Edited: 28.12.2007 23:53
| #6 | 28.12.2007 23:52 |
Damn, kan det virkelig passe? Har det været sådan længe?
For det har virket tidligere, nok for 1 års tid siden. Der havde vi ingen problemer.
For det har virket tidligere, nok for 1 års tid siden. Der havde vi ingen problemer.
| #8 | 28.12.2007 23:54 |
Starter din ip på 192.?
- Mener man kan hvis ham der laver serveren's IP IKKE starter på 192.
- Mener man kan hvis ham der laver serveren's IP IKKE starter på 192.
| #10 | 28.12.2007 23:57 |
Min LAN ip er 10.0.0.2 som jeg får af routeren, men giver ham selvfølgelig min WAN ip når han skal se om han kan finde den, men intet held.
Kan selvfølgelig også starte en dedicated fra samme maskine og joine den selv, meeen så bliver maskinen nok lidt presset ;)
Synes bare det er mega mærkeligt at man ikke kan det mere?
Kan selvfølgelig også starte en dedicated fra samme maskine og joine den selv, meeen så bliver maskinen nok lidt presset ;)
Synes bare det er mega mærkeligt at man ikke kan det mere?
| #11 | 28.12.2007 23:59 |
http://myip.dk/ - Hvis den IP du får der ikke starter på 192 burde det virke.
| #12 | 29.12.2007 00:00 |
Hehe det gør jeg skam ikke .. Der kommer min WAN ip, som starter på 82.x.x.x - som er den jeg har fast fra Cybercity.
Og det er den jeg giver ham, men det virker heller ik.
Og det er den jeg giver ham, men det virker heller ik.
| #17 | 29.12.2007 00:05 |
At joine igennem friends virker heller ik, sådan da. Der står jeg spiller et spil, men at serveren ikke svarer? Underligt ..
| #18 | 29.12.2007 00:24 |
Har du tjekket din routers port er åbnet rigtigt? Du kan eventuelt checke om porten er åbnet på en af de utallige sider på nettet :)
Husk at din ven skal connecte til: connect 85.82.237.x:27015
Kan din kammerat slet ikke se serveren? Eller får han en fejl ved connect?
Husk at din ven skal connecte til: connect 85.82.237.x:27015
Kan din kammerat slet ikke se serveren? Eller får han en fejl ved connect?
pew pewd?
| #19 | 29.12.2007 00:32 |
Som sagt så virker det fint ved en dedicated server, så den burde være åbnet rigtigt?
Og skal der skrives 27015 til sidst? Burde den ikke gøre det af sig selv?
Og nej han kan slet ikke finde serveren, og connect i console virker heller ik.
Har lige prøvet en anden kammi hvor han lavede et spil og hvor han har port 27015 åben, virkede fint.
Er det noget i mit spil der laver pis?
Og skal der skrives 27015 til sidst? Burde den ikke gøre det af sig selv?
Og nej han kan slet ikke finde serveren, og connect i console virker heller ik.
Har lige prøvet en anden kammi hvor han lavede et spil og hvor han har port 27015 åben, virkede fint.
Er det noget i mit spil der laver pis?
| #20 | 29.12.2007 00:33 |
Den eneste restriktion der er i cs er sv_lan 0/1 og den ville give en fejlmeddelelse på noget i stil med "This is a local area network server only" og den sætter du jo til 0.
Kan ikke lige se fidusen i at det ikke skulle virke. Der må være noget der blocker det :/
Kan ikke lige se fidusen i at det ikke skulle virke. Der må være noget der blocker det :/
pew pewd?
Kommentarer i alt: 21 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba