| UNGDOMSHUSET RYDDES | 01.03.2007 09:20 |
Så skete det endelig, politiet fik taget sig sammen til at rydde den skrot bunke,:D
set bort fra lidt sammenstød forløber det sig vidst rimlig roligt, men sker sikkert en masse sammenstød sener på dagen, og de kommene dage. men godt de fik taget sig sammen.
http://politiken.dk/indland/article254370.ece
set bort fra lidt sammenstød forløber det sig vidst rimlig roligt, men sker sikkert en masse sammenstød sener på dagen, og de kommene dage. men godt de fik taget sig sammen.
http://politiken.dk/indland/article254370.ece
admin: BASIM fans @arto
| #1 | 01.03.2007 09:21 |
Still not loving police.
| #109 | 01.03.2007 16:07 |
| #124 | 01.03.2007 16:42 |
Dag 3.. hvilken fantastisk plan, det hjælper nok!
Still not loving police.
| #170 | 01.03.2007 17:28 |
Naturligvis. De får garanteret deres vilje, hvis de opfører sig rådent. "Jamen sådan virkede det da jeg var barn! Der skulle man bare skrige længe nok, så fik man en is!"
Elendige møgunger.
Elendige møgunger.
Edited: 01.03.2007 17:29
| #246 | 01.03.2007 18:44 |
Det handler jo ikke om at genere almindelig mennesker, men om at gøre politikerne mærksome på at der bruges flere penge på parkering end på ungdoms aktivtet i københavn.
Jeg kan nemt følge dem og jeg syntes også det er noget svineri at politikerne sælger huset i første omgang, de har jo kunne sige sig selv at det ville gå galt.
Jeg kan nemt følge dem og jeg syntes også det er noget svineri at politikerne sælger huset i første omgang, de har jo kunne sige sig selv at det ville gå galt.
| #253 | 01.03.2007 18:52 |
Så derfor skal vi allesammen skabe os som små børn? De er gået så vidt, at bruge civilpersoners biler som blokaderedskaber. Det er lige til at græde over så lav en intelligens!
| #258 | 01.03.2007 19:00 |
Nogen gange her jeg lidt svært ved se hvorfor de altid bliver kaldt små børn. Det er jo ikke alle der er ude på ballade.
Dem du kalder små børn er de voldelige kræfter som tyer til vold for at opnå deres mål og det vil jeg gerne give dig ret. Vold er ikke løsningen og dybt forkasteligt.
Der er så vidt jeg kan forstå også fredelige kræfter som arbejder på en fredelig løsning og de har forhandlet med myndigheder for at finde en løsning.
Jeg syntes det er ok at blokere trafikken for at gøre opmærksom på deres sag. Det eneste det koster er penge og det er jo hvad det er. Man det hele forud sætte at det går fredeligt til.
Dem du kalder små børn er de voldelige kræfter som tyer til vold for at opnå deres mål og det vil jeg gerne give dig ret. Vold er ikke løsningen og dybt forkasteligt.
Der er så vidt jeg kan forstå også fredelige kræfter som arbejder på en fredelig løsning og de har forhandlet med myndigheder for at finde en løsning.
Jeg syntes det er ok at blokere trafikken for at gøre opmærksom på deres sag. Det eneste det koster er penge og det er jo hvad det er. Man det hele forud sætte at det går fredeligt til.
| #260 | 01.03.2007 19:03 |
Jeg ved udemærket godt, at de ikke allesammen skaber sig som små børn. Problemet er bare, at det går ud over de voksne, når de "små børn" skaber sig!!!! - Jeg ville sandsynligvis sympatisere med ungdomshuset, hvis det ikke var for de latterlige idioter og tror jeg også de fleste andre ville.... Det er i hvert fald min overbevisning.. Synes det er gået alt for vidt og det må stoppe nu..
| #266 | 01.03.2007 19:08 |
Jeg syntes også at de skulle have rømmet huset i god ro og orden, hvis kommunen hvade taget sig sammen og fundet et andet hus.
Jeg er nok nød til at give dig ret, hvis det ikke var for de voldelige elementer var der nok større folkelige opbakning.
Dog syntes jeg at diplomatiet skulle have haft en ekstra chance når nu alle parter sagde at det var ved at finde en løsning.
Jeg er nok nød til at give dig ret, hvis det ikke var for de voldelige elementer var der nok større folkelige opbakning.
Dog syntes jeg at diplomatiet skulle have haft en ekstra chance når nu alle parter sagde at det var ved at finde en løsning.
| #481 | 02.03.2007 08:06 |
okay. Så når en gruppe unge for anden gang smadre store dele af København, så skal de have flere millioner? det er jo nærmest at tage byen som gidsel. Vold og hærværk skal bestemt ikke belønnes.
Og de unge har boet i 6-7 år i en bygning som tilhører nogle andre.
Kommune har givet de unge tilbyd om huse, som de kunne have købt. Så må de penge ind, istedet for mursten og flasker.
Og de unge har boet i 6-7 år i en bygning som tilhører nogle andre.
Kommune har givet de unge tilbyd om huse, som de kunne have købt. Så må de penge ind, istedet for mursten og flasker.
And the glass handed kites
| #2 | 01.03.2007 09:26 |
Det var da godt nok noget af en "modstand" de autonome fik gjort..
| #3 | 01.03.2007 09:28 |
Så så man hvor meget de kunne gøre mod ordensmagten. Det er en nice dag i dag.
jaja, men din mor kunne lide det
| #122 | 01.03.2007 16:40 |
Forklar mig hvad DU har fået ud af, at huset er revet ned.
★٭۝۩
| #417 | 01.03.2007 22:45 |
en hvis tilfredsstillelse i at dem som faktisk ejer huset får det og får lov til at gøre hvad de vil med det..
jaja, men din mor kunne lide det
| #466 | 02.03.2007 03:10 |
Yes, lad os endelig få flere vanvittige religiøse sekter, for de er jo markant bedre end autonome.
| #495 | 02.03.2007 10:09 |
Det er jo totalt irrelevant hvem ejerne af huset, er. De er de retmæssige ejere af huset, og det må "de unge" bare respektere.
Det er dog meget ærgeligt, at man ikke ser samme fanatisme hos folk, der støtter op om mere værdige sager, som f.eks dyrevelfærd og det kunne da være rart, hvis flere mennesker modsatte sig den helt groteske hån af menneskerettighederne, som Guantanamo basen er.
Det er dog meget ærgeligt, at man ikke ser samme fanatisme hos folk, der støtter op om mere værdige sager, som f.eks dyrevelfærd og det kunne da være rart, hvis flere mennesker modsatte sig den helt groteske hån af menneskerettighederne, som Guantanamo basen er.
JOINTS!!
| #512 | 02.03.2007 12:51 |
Tja - den gode sag er generelt ikke noget danskerne går synderligt op i. "for vi har det jo godt".
Retmæssig og retmæssig - må ærligt indrømme jeg snildt kan forstå hvorfor de unge føler sig røvrendt. Kommunen har jo lavet utallige fejl i forbindelse med det salg, mens faderhuset har lavet nogle meget snedige tricks man jo nærmest kun finder i Grisham-romaner ellers.
Retmæssig og retmæssig - må ærligt indrømme jeg snildt kan forstå hvorfor de unge føler sig røvrendt. Kommunen har jo lavet utallige fejl i forbindelse med det salg, mens faderhuset har lavet nogle meget snedige tricks man jo nærmest kun finder i Grisham-romaner ellers.
| #558 | 02.03.2007 18:31 |
De ting er jeg ikke oplyst om. Kan du uddybe?
The Prodigal Son Returns
| #560 | 02.03.2007 18:41 |
Faderhuset forsøgte at købe Jagtvej 69 efter det var sat til salg af Kommunen, men blev afvist som værende en useriøs køber. Den generelle opfattelse i medierne var at man ikke ønskede en sekt ind på Nørrebro - sekten har tæt forbindelse til Moses Hansen, og de fleste husker vel hans korstog i selvsamme bydel.
Kort efter køber et aktieselskab så bygningen. Kommunen tjekker ikke selskabet ordentlig, og opdager derfor ikke at selskabet er så nyt at det ikke engang er fuldt registeret på daværende tidspunkt. Kommunen får dog lusket et forbud mod videresalg ind i salgskontrakten - formentlig fordi man er nervøs for at A/S'et vil sælge videre til netop Faderhuset.
Den klausul bliver dog gjort til grin. Faderhuset overtager nemlig aktiemajoriteten i aktieselskabet, og dermed har Jagtvej 69 ikke skiftet ejer - det har selskabet der ejede bygningen til gengæld.
Kommunen sidder nu med sorteper - de er tvunget til at acceptere at Faderhuset har snydt dem, og de kan intet andet gøre end at sige "pis og lort".
Kort efter køber et aktieselskab så bygningen. Kommunen tjekker ikke selskabet ordentlig, og opdager derfor ikke at selskabet er så nyt at det ikke engang er fuldt registeret på daværende tidspunkt. Kommunen får dog lusket et forbud mod videresalg ind i salgskontrakten - formentlig fordi man er nervøs for at A/S'et vil sælge videre til netop Faderhuset.
Den klausul bliver dog gjort til grin. Faderhuset overtager nemlig aktiemajoriteten i aktieselskabet, og dermed har Jagtvej 69 ikke skiftet ejer - det har selskabet der ejede bygningen til gengæld.
Kommunen sidder nu med sorteper - de er tvunget til at acceptere at Faderhuset har snydt dem, og de kan intet andet gøre end at sige "pis og lort".
| #567 | 02.03.2007 18:52 |
Synes du ikke det er anfægteligt at man i første omgang ikke vil sælge til Faderhuset pga. deres religiøse praksis?
The Prodigal Son Returns
| #617 | 02.03.2007 21:48 |
Egentlig ikke. Faderhuset har i flere omgange været i politiets søgelys, og selv om vi har religionsfrihed i landet så er nyreligiøse sekter altså stadig et reelt samfundsproblem, i al fald som jeg ser det.
Når sekten så samtidig insisterer på at det SKAL være Jagtvej 69 fordi Gud har påbudt dem at bringe kristendommen til hedningene, ja, så ville jeg som politiker ærligt talt tænke mig grundigt om - har Nørrebro virkelig brug for en så tydeligt konfliktsøgende minoritet?
Hvadend de bruger huset eller bygger nyt tror jeg roligt vi kan forvente hærværk mod den bygning i lang, lang tid - ikke kun fra autonome, men fra de mange mennesker i bydelen der føler sig provokeret af de handlinger Faderhuset nødvendigvis vil foretage sig.
Faderhuset er, i mine øjne, en alvorligt samfundsskadelig gruppe. De autonome ved man i det mindste hvor man har og hvordan man skal forholde sig til.
Når sekten så samtidig insisterer på at det SKAL være Jagtvej 69 fordi Gud har påbudt dem at bringe kristendommen til hedningene, ja, så ville jeg som politiker ærligt talt tænke mig grundigt om - har Nørrebro virkelig brug for en så tydeligt konfliktsøgende minoritet?
Hvadend de bruger huset eller bygger nyt tror jeg roligt vi kan forvente hærværk mod den bygning i lang, lang tid - ikke kun fra autonome, men fra de mange mennesker i bydelen der føler sig provokeret af de handlinger Faderhuset nødvendigvis vil foretage sig.
Faderhuset er, i mine øjne, en alvorligt samfundsskadelig gruppe. De autonome ved man i det mindste hvor man har og hvordan man skal forholde sig til.
| #708 | 03.03.2007 18:05 |
Så må man jo tage et retsligt formål med dem man mener de gør noget ulovligt. Selvtægt? Nej det er for dumt.
The Prodigal Son Returns
| #626 | 02.03.2007 23:10 |
At en flok idioter ikke bare kan få deres vilje ved at skrige op.
Desuden kan jeg godt forstå hvis folk er sure over at deres skattepenge skal gå til el og varme, til en flok unge der ikke har betalt for et hus men bare besættet det.
Desuden kan jeg godt forstå hvis folk er sure over at deres skattepenge skal gå til el og varme, til en flok unge der ikke har betalt for et hus men bare besættet det.
|
| #5 | 01.03.2007 09:32 |
weeeee !!
:> Men tror nu stadig der kommer til at ske noget senere idag.
:> Men tror nu stadig der kommer til at ske noget senere idag.
SUPER VESTEGNEN !
| #68 | 01.03.2007 14:09 |
er rimlig ligeglad.... håber bare politiet fjener skidet
SUPER VESTEGNEN !
| #6 | 01.03.2007 09:34 |
Godt det bliver ryddet, det lort! :D
Ovenstående var ironi, et cetera
| #7 | 01.03.2007 09:36 |
Uha ja, man var lidt træt og gad ikke stå op, men så kommer sådan en dejlig nyhed; fabelagtigt. Troede dog at der ville komme lidt mere tumult, men det kommer nok senere, så politiet forhåbentlig kan få luftet deres knipler.
Who is John Galt?
| #461 | 02.03.2007 01:35 |
jo, jeg er i allerhøjeste grad bedre end dem. Meget bedre endda. Jeg har ikke krævet, at andre skulle betale mine regninger, jeg har ikke krævet at andre mennesker skulle betale mig et nyt hus. Jeg har ikke gået ud, og smadret andre menneskers ejendom. Så jo, jeg er bedre end dem.
Og når det er sagt, så er jeg sådan set lige glad, om jeg er bedre end dem eller ej. Jeg har ikke tidligere sagt, at jeg var bedre end dem. Jeg har ikke fremført argumenter som sande, bare fordi jeg skulle være bedre end dem.
Og bliver jeg lige så dårlig som dem, ved at nyde, og fryde mig over, at de får tæv af politiet? Hvis ja; jamen så er jeg ikke en skid bedre selv.
Og når det er sagt, så er jeg sådan set lige glad, om jeg er bedre end dem eller ej. Jeg har ikke tidligere sagt, at jeg var bedre end dem. Jeg har ikke fremført argumenter som sande, bare fordi jeg skulle være bedre end dem.
Og bliver jeg lige så dårlig som dem, ved at nyde, og fryde mig over, at de får tæv af politiet? Hvis ja; jamen så er jeg ikke en skid bedre selv.
Who is John Galt?
| #462 | 02.03.2007 01:47 |
Don't get me wrong - jeg sympatiserer på ingen måde med dem, men når du sidder og frydes over, at de får tæsk af politiet, støtter du i høj grad op om den vold og gadeuorden, du selv sidder og kritiserer de autonome for, bl.a. med at sige "Jeg har ikke gået ud, og smadret andre menneskers ejendom. Så jo, jeg er bedre end dem.". Jeg synes det er fint, at langt størstedelen af brugerne herinde tager afstand fra de handlinger de autonome har lavet idag, men samtidig sidder der en del og ligefrem håber på, at politiet får uddelt nogle tæsk, og i så fald er man i mine øjne ikke specielt meget bedre selv.
So close, no matter how far
| #602 | 02.03.2007 20:19 |
Du skal huske på, at volden er på forskellige vilkår. Kan du ikke se forskellen på at banke en kriminel, for hans handlinger, og så være kriminel og banke andre, bare fordi man synes man skal?
Who is John Galt?
| #609 | 02.03.2007 21:07 |
Jo, det kan jeg naturligvis godt, men så er det altså i dette tilfælde lige pludselig acceptabelt at udøve vold, bare det går ud over de kriminelle?
So close, no matter how far
| #624 | 02.03.2007 23:00 |
Hvad vil du have politiet skal gøre, bare stå og kigge på de autonome kaster sten efter dem og smadre halvdelen af byen.
Hvorfor helvede skal de gå udover politiet at en gruppe unge idioter ikke kan ind finde sig med de regler der er i dette land.
Efter min mening fortjener de alle engang tæsk.
Hvorfor helvede skal de gå udover politiet at en gruppe unge idioter ikke kan ind finde sig med de regler der er i dette land.
Efter min mening fortjener de alle engang tæsk.
|
| #765 | 04.03.2007 01:23 |
Hørt. Sådan en omgang børn af sociale tabere der ikke kan finde ud af at indrette sig efter samfundets normer, der ikke har fået en ordentlig opdragelse.
- tænk på hvad det koster staten og alle os andre at sådan en flok børnehave børn ikke kan opføre sig ordentlig. stod det til mig skulle alle have flækket kraniet med politiets køller.
Aldrig har man set folk te sig så åndsvagt for et hus som aldrig nogensinde har været deres eget. - utroligt at man kan låne et hus ud til nogle for at være venlig, og når man så vil have sit hus igen brænder de helt af. - Magen til uanstændig opførsel og mangel på at indrette sig efter det der nu engang gør Danmark til en velfærdsstat at leve i, så derfor en kugle i skallen er bedre end ild i skolehallen. punktum.
- tænk på hvad det koster staten og alle os andre at sådan en flok børnehave børn ikke kan opføre sig ordentlig. stod det til mig skulle alle have flækket kraniet med politiets køller.
Aldrig har man set folk te sig så åndsvagt for et hus som aldrig nogensinde har været deres eget. - utroligt at man kan låne et hus ud til nogle for at være venlig, og når man så vil have sit hus igen brænder de helt af. - Magen til uanstændig opførsel og mangel på at indrette sig efter det der nu engang gør Danmark til en velfærdsstat at leve i, så derfor en kugle i skallen er bedre end ild i skolehallen. punktum.
| #9 | 01.03.2007 09:40 |
Xplayn.com er nok det sted i verden folk genalisere mest.. Bare fordi "deres" hjemmeside opfordrer til vold betyder det så at ALLE brugere af ungdomshuset er voldige? Jeg kender et par stk. der render rundt derinde til musikarrangementer, spiser mad der og generelt hygger sig.
Imo er det en skam det bliver ryddet.. Det er som ekstrabladet skriver et internationalt musikhus. Flere store bands som Green Day og D.A.D har spillet der.
Imo er det en skam det bliver ryddet.. Det er som ekstrabladet skriver et internationalt musikhus. Flere store bands som Green Day og D.A.D har spillet der.
| #29 | 01.03.2007 10:21 |
På en måde.. Det er langt fra alle brugerne af ungdomshuset der støtter det der står på hjemmesiden.