Kommentarer i alt: 623   -  
Side:: [1] 2 3 4 5 6

Legalisering af Cannabis 24.01.2007 10:26
Hey alle..

Jeg tænkte på hvad i synes om legalisering af cannabis.

Jeg stemmer helt klart for.

Uden tvivl. Folk skal have lov at ryge en joint i ny og næ istedet for at feks. drikke et glas rødvin

Hvad synes ?

no_user
#1 24.01.2007 10:40
Legaliser alle stoffer. Det er ikke staten der skal bestemme om Hr Jensen skal ryge en fed, poppe lidt piller eller tage en streg.

En legalisering vil også føre til bedre kvalitet af varerne og mindre priser.

AFSKAF STATEN.
study HARD, go PRO

#29 24.01.2007 12:32
Ah ja legalisering af alle stoffer har ingen downside. Kun måske følgende punkter:

+ arbejdsløshed
+ hospitalsventetider
+ hospitalsregninger
+ dødsfald
+ afhængighed
+ øget kriminalitet
+ vold
+ diverse statslige omkostninger der kan være involveret.
+ ringere helbred

Man kan også argumentere for at legaliseringen ville få stofferne til at blive dyrere, da jeg er sikker på en legalisering ikke vil gå forbi skattefar, der selvfølgelig skal have sin del af salget. Faktisk er der ingen fordele i at legalisere lortet da jeg er sikker på omkostningerne overstiger indkomsten og så har du kun dit argument, at det skal folk selv bestemme, men det er jo noget lort, for når ens beslutninger begynder, at beskadige vores samfund er det man somregl bryder en lov. Legalisering af stoffer et IDIOTISK emne med kun ét rigtigt svar: NEJ, NEJ OG NEJ!

#31 24.01.2007 12:44
Staten skal ikke bestemme hvad jeg vil bruge mit liv på. Ville jeg tage stoffer kan jeg jo også gøre det idag?

En legalisering vil, imod hvad den gængse dansker tror, IKKE føre til flere narkomaner.

Det ville føre til:

- Lavere priser på narkotika = Mindre junkie indbrud.
- Bedre kontrol af stoffer = mindre dødsfald.

Og vigtigst af alt. En legalisering af stoffer ville betyde at statens indflydelse for en gang skyld ville blive mindre. Dog skulle en legalisering af stoffer naturligvis kombineres med en øget privatisering af hospitalvæsenet.

Så alle dine pludser er egentlig bare hvordan det står til nu hvor vi har gjort narkotika ulovligt.

+ arbejdsløshed
+ hospitalsventetider
+ hospitalsregninger
+ dødsfald
+ afhængighed
+ øget kriminalitet
+ vold
+ ringere helbred

:) Se nu på det fra andre sider end lige netop de du er blevet hjernevasket til ganske lille. Andre sider end de du er blevet indoktrineret igennem hele dit liv. Op gennem hele det danske kollektiviserede skolesystem og gennem dine højst sandsynligt lige så hjernevaskede forældre...

LIBERATE YOUR MIND...
study HARD, go PRO

#40 24.01.2007 13:48
HAHAHAHAHAHA tak for grinet, du er fantastisk humoristisk :D

Staten skal ikke bestemme hvad jeg vil bruge mit liv på. Ville jeg tage stoffer kan jeg jo også gøre det idag?
Nej da self ikke. Du må have mig undskyldt mens jeg slår min nabo ihjel og stjæler hans TV, ingen skal da fortælle mig hvad jeg må og ikke må.

En legalisering vil, imod hvad den gængse dansker tror, IKKE føre til flere narkomaner.
Wow, det jeg elsker mest her er din fantastiske kilder, der virkelig går i dybden med…

Det ville føre til:

Hvor er momsen i dit regnestykke? Hvor vil du få stofferne fra, du er klar over at man faktisk bliver nødt til at gro hele lortet selv, da jeg ikke rigtig tror på at vores nabolande er vildt begejstret for transport af stoffer over deres grænser. Ellers så er lavere priser på narkotika = Større efterspørgsel = større forbrug = flere junkiere = større arbejdsløshed = flere junkie indbrud.
- Bedre kontrol af stoffer = mindre dødsfald.
Troede staten skulle være mindre indblandet? Nå men jo flere stoffer på gaden må jo klart betyde mindre dødsfald, logikken er bombesikker i dit argument, selvom det fact at en ml ekstra i en sprøjte genbrugt 15 gange ikke kan slå dig ihjel.

Og vigtigst af alt. En legalisering af stoffer ville betyde at statens indflydelse for en gang skyld ville blive mindre. Dog skulle en legalisering af stoffer naturligvis kombineres med en øget privatisering af hospitalvæsenet. JA DA en øget privatisering, af alle de forkerte grunde, for når folk har brugt alle deres penge på stoffer skal de da tvinges ud i en økonomisk nedtur af dimensioner for at betale for hospitalsregningerne. Jaja de kunne jo bare tage de offentlige hospitaler, men når en øget privatisering tillokker de bedste sygeplejersker og læger, står de fattige jo kun tilbage med et par aber i en hvid kirtel.

Så alle dine pludser er egentlig bare hvordan det står til nu hvor vi har gjort narkotika ulovligt.Hvilket også er grund nok til at lortet skal forblive ulovligt?

+ arbejdsløshed
+ hospitalsventetider
+ hospitalsregninger
+ dødsfald
+ afhængighed
+ øget kriminalitet
+ vold
+ ringere helbred

:) Se nu på det fra andre sider end lige netop de du er blevet hjernevasket til ganske lille. Andre sider end de du er blevet indoktrineret igennem hele dit liv. Op gennem hele det danske kollektiviserede skolesystem og gennem dine højst sandsynligt lige så hjernevaskede forældre...

LIBERATE YOUR MIND..
Ilm?

#84 24.01.2007 15:15
Hvor er dine kilder?

Jeg kender ikke til nogen empiriske undersøgelser der understøtter min hypotese. Ej heller kender jeg til nogen der kan falsificere min udtagelser. Derfor vil jeg mene den er korrekt indtil andet er BEVIST.

Hvor er momsen i dit regnestykke? Hvor vil du få stofferne fra, du er klar over at man faktisk bliver nødt til at gro hele lortet selv, da jeg ikke rigtig tror på at vores nabolande er vildt begejstret for transport af stoffer over deres grænser. Ellers så er lavere priser på narkotika = Større efterspørgsel = større forbrug = flere junkiere = større arbejdsløshed = flere junkie indbrud.

Igen viser du hvor lidt du har forstået af hele markedet. Som jeg ser det ville man kunne lave kæmpe fabrikker til at lave narko. = economics of scale = billigere priser. Lavere priser på narkoti = større efterspørgsel? Og jeg gentager. HVOR er din kilde??? Tror du det som får folk til at tage stoffer er prisen? Jeg tror det skyldes de er uoplyste. Og her faldt hele din ide så til jorden.

Til dit andet argument kan jeg kun sige. Ja jeg går ind for en øget privatisering. Så er den ligesom ikke længere :)

OG du kan stadig ikke følge mig?
study HARD, go PRO

#127 24.01.2007 16:38
HAHAAHAHA

Ja lave enorme fabrikker til salg af narko. Hvad ville EU sige til det? Hvad ville resten af verden sige til det? Det kan umuligt lade sig gøre, når vi lever i det samfund vi gør.

Lad os antage disse fabrikker, blev til en virkelighed selvom det nok er det dummeste forslag jeg hidtil har hørt, så ville prisen på narkotika godt nok falde. Prisen ville falde og alle i vores samfund ville få fingrene i det skadelige stof. Derefter ville der med stor sansynlighed opstå organiseret kriminalitet i og med at Danmark nu er en verdensleverandør af narkotika med åbne grænser og vandt rundt om hele landet.

Det er nu dig bevisbyrden ligger på, da vores samfund kører godt som det gør nu mht til vores narkotikalove, hvis du skal udtale dig om noget uden at folk tror du lukker lort ud, så må du fremvise nogle solide argumenter og gerne facts, der kan bakke dine fuldstændig latterlige påstande op.

En øget privatisering kan jeg gå med på, men ikke hvis narkotika blev legaliseret da det ville være at skyde folk i foden og så sende dem på et lortehospital bagefter.

#153 24.01.2007 17:27
En legalisering af narkotika i DK ville ske sammen med resten af EU jo.
study HARD, go PRO

#175 24.01.2007 18:14
Nu sku du måske ta og overveje hvem der tager stoffer og ryger pot, det er som regel folk som vil flygte fra deres liv fordi de ikk ka holde det ud længere. Vil du så påstå at det er iorden, at stoffer bliver brugt som et præparat til at give alt ansvar for sin omverden fra sig??????

Og måske siger statistiken at de fleste ikke dør af lortet, men mange folk blir skøre i hovedet af det, og så ska vi andre skatteborgere tage os af dem fordi de troede de var skide smarte.

Og stoffer er ikk bar noget man tar, for stoffer uanset mængde, fucker et eller andet op i kropen. Og det ka godt være folk der har taget stoffer siger at de tænker klart, og at de godt ka styre deres misbrug, men der er sku en grund til at det er misbrugere, der ligger i den allerlaveste socialgruppe, det er fordi de IKKE kan tænke klart nok, til at kunne passe et arbejde, eller bolig, de ka ikke engang styre deres liv, hvis man ovelever et helt liv med stoffer, riscikerer man at skulle leve med inhabilitet, demens og impotens, det er selvfølgelig langtfra det eneste, men listen er for lang til jeg gider skriv den.

Håber folk der tar stoffer indser, at problemerne ikk forsvinder bare fordi man trække en "pose" over hovedet.
Der er bare nogen andre der skal tage sig af problemerne.
Tag et ansvar for din næstes skyld, ikke fordi du skylder ham det, men fordi han ikke forjener det.

#309 25.01.2007 07:45
Arj nu må du fandme spænde hjelmen. Kan du ikke selv se problematikken? Der er allerede nok folk der ryger, og som bliver ved selvom de kender konsekvenserne. Vil du virkelig legaliserer stoffer, der kan slå dig ihjel ved at prøve det én enkelt gang og som er over 100 gange så vanedannende? Du kan ikke se nogen problematik?

#331 25.01.2007 14:46
Nope. Det er folks eget ansvar. Som jeg ser det bør man have lov til selv at tage vare om sit liv.
study HARD, go PRO

#369 25.01.2007 18:40
Ja og så laenge de andre tager konsekvenserne er det sq også fint nok ikke? Ved ikke om du er en idiot eller en egoist :)

#377 25.01.2007 19:17
Kald mig hvad du vil. Måske jeg er en egoistisk idiot?
study HARD, go PRO

#403 26.01.2007 12:33
Måske :D

#407 26.01.2007 14:18
Yir! :)
study HARD, go PRO

#409 26.01.2007 15:32
du er altså helt skævt på den!
Hvis alle stoffer bliver lovlige vil der ske en eksplosion i brugen af dette. Ung vil gøre det i større grad og starte tidligere.

Hvis dette ikke er nok, så kan jeg da også lige sige at billigere priser kun vil øge forbruget pr. junkie.

Vi snakker om stoffer man bliver afhænig af, gennemtiden bliver 1 gram ikke nok, så er det 2 gram og sådan vil det fortsætte til forbruget river din krop i TO STYKKER!

Fatter ikke du vil lovlig gøre ting der kun fucker folks liv op! der er ikke nogen der nogensinde er blevet klogere og nået længere fordi de har fået lov til at spasse ud i byen på stoffer!

TAG DIG SAMMEN JUNKIE, FÅ ET LIV SOM ER HVER AT LEVE UDEN STOFFER!

Born 13:37

#410 26.01.2007 15:40
Blot fordi jeg forsvarer en legalisering af stoffer betyder det ikke at jeg selv gør mig i den slags. Og jeg gentager:

Jeg har ikke rørt nogen stoffer overhovedet. Er modstander af selv hovedpinepiller. Har heller aldrig rørt så meget som en cigaret.

Kald mig bare oplyst :)

______

Jeg kan ikke se hvorfor det skal være STATENS ansvar at nogen folk har lyst til at nyde lidt stoffer?
Det er folks eget valg.
study HARD, go PRO

#428 27.01.2007 03:31
hvad er det du ikke fatter, stoffer smadre folks liv! jo flere stoffer, jo flere der bliver fucked up!

Du siger du aldrig har taget stoffer, hvorfor vil du så have det lovlig gjort?

Stoffer gør kun verdenen værre, intet det gør godt for, fucker kun folk op!

#435 27.01.2007 11:17
Fordi folk har valget. Bare fordi JEG lever et liv uden stoffer synes jeg ikke jeg har ret til at bestemme over andres liv.

Det er uetisk og egoistisk synes jeg.
study HARD, go PRO

#438 27.01.2007 19:48
Det ville da også være fint nok for mig, hvis junkie idioterne smadrede deres liv, og resten af den danskebefolkning aldrig skulle se dem igen.

men sådan fungere det danskesamfund bare ikke, vi skal tage os af de svage, ergo hjælpe dem, betale for dem og bruge vores fucking tid på at de idioter på ret kurs igen!

FORKLAR MIG HVORFOR DER ER NOGET GODT VED DET LORT DE INDTAGER!

#453 28.01.2007 00:07
Jeg synes ikke der er noget godt ved det lort de indtager :) Jeg synes fx heller ikke der er noget godt ved folk der spiser ost. Derfor forbyder jeg dem ikke at spise osT? På trods af jeg virkelig synes meget ost lugter ulækkert...

JEG skal ikke forbyde andre folk noget der ikke direkte skader mig. Det synes jeg ikke jeg bør, da jeg ikke er deres "herre".

Og som du ganske rigtigt skriver er det som samfundet er idag os andre der skal hæfte for andres dumheder. Derfor bør du også forstå at jeg ser en legalisering af stoffer som noget der bør gøres samtidig med en liberalisering af den offentlige sektor.
study HARD, go PRO

#475 28.01.2007 19:21
disse to ting hænger jo overhoved ikke sammen... hvorfor tror du at hvis det blivet lovligt at indtage stoffer, så blomstre det op med hospitaler?

#479 28.01.2007 21:13
Du forstår det ikke. Læs lidt mere om markedsmekanismer og konkurrence, så vil jeg med glæde tage diskussionen op igen :)
study HARD, go PRO

#484 28.01.2007 21:19
du er bare ensporet....

#493 29.01.2007 10:03
Fedt postulat.
study HARD, go PRO

#500 29.01.2007 15:35
her et endnu et.... care

#501 29.01.2007 15:49
Du er genial =)
study HARD, go PRO

#520 30.01.2007 18:20
din far er genial

#530 31.01.2007 14:16
Det har du faktisk ret i :)

Du har måske læst nogle af hans tidsskrifter?
study HARD, go PRO

#537 02.02.2007 23:49
ja den om hvordan du får den hver aften....

#538 03.02.2007 01:11
Tror ikke han skriver om det. Det er vores lille hemmelighed du ved.
study HARD, go PRO

#554 04.02.2007 17:51
Du forstår jo ikke et klap af det han skriver, og dine overdrevet gode og gennemtænkte kommentarer styrker kun den påstand.

Han har fortalt dig cirka 14 gange nu at han går ind for at folk SELV kan tage vare på deres liv, at folk SELV kan styre deres forbrug, om det så er narko, slik eller motion.

Bare fordi stoffer bliver legaliseret, betyder det jo ikke at folk glemmer hvad det kan gøre ved en. Folk VED at de kan ende i et misbrug, de VED at lortet kan slå dem ihjel, også selvom det er 100% lovligt. Netop DERFOR ville en liberalisering af den offentlige sektor også være nødvendig hvis stoffer skulle legaliseres.

Læs nu hans kommentarer igennem et par gange til, og så tænk over hvad du skriver - Det ender med du sidder og lukker en masse lort ud istedet for at komme med nogle relevante argumenter.
no_user

#557 05.02.2007 16:55
Det holder bare ikke det han siger, for selvom narkotika bliver legaliseret, så vil det i mange tilfælde ende galt, også selvom folk ikke er misbrugere. Selvfølgelig sker der ikke noget ved, at ryge en joint i en weekend, men så snart folk begynder at tage fat på de hårdere stoffer, så øges risikoen også for, at de havner i et par ubehagelige situationer - Også selvom de har taget stoffetd med "fornuft".

#559 05.02.2007 17:54
Ja det er jeg klar over, men det var nu bare et forsøg på at skære det ud i pap for idioten. Han fattede det jo ikke efter 5. gang 5thElement prøvede at forklare det for ham. :/
no_user

#443 27.01.2007 22:39
LASSIE FAIRE !!!
Religion er opium for folket.

#445 27.01.2007 23:04
Mener du laizzes faire ?
study HARD, go PRO

#451 27.01.2007 23:59
ja, lad det være på fransk :]

#452 28.01.2007 00:04
Det er et fransk ord:) Ellers skal du oversætte det til dansk og bruge det danske ord. Du bør ihvertfald ikke forsøge at stave det franske ord på dansk >:/
study HARD, go PRO

#459 28.01.2007 12:39
hold mund!!!
troede jeg var klog.

#565 06.02.2007 18:07
Er du måske også :)
study HARD, go PRO

#539 03.02.2007 01:25
Ærlig talt, hvis det er din holdning og mening, burde du virkelig bare tie, for du er helt på et sidespor.... Selvfølgelig ville priserne ikke falde hvis stoffer blev legaliseret og selvom stoffer idag er let tilgængelige, ville en legalisering gøre dem endnu lettere og unge ville ikke tænke på det som "farligt" i samme forstand som nu, da det ville være lovligt. Hvorfor ikke prøve det, når det nu er lovligt og noget du kan få uden at få bøde? Desuden ville volden på diskutekerne stie og flere ville gøre det i skoletiden, fordi det ikke ville være muligt at smide dem ud for noget der er lovligt.... - Ja det er bare min holdning!

#543 03.02.2007 14:00
Ærlig talt, hvis det er din holdning og mening, burde du virkelig bare tie, for du er helt på et sidespor.... Selvfølgelig ville priserne ikke falde hvis stoffer blev legaliseret

Det er simpel konkurrence teori. Enhver med bare lidt forstand, ja blot kendskab til vil jeg næsten påstå, kan se at priserne naturligvis vil falde.

study HARD, go PRO

#545 03.02.2007 15:40
staten ville jo klart have sin del... Og fordi stoffer er "farlige" ville der være afgifter og en masse pis!

#546 03.02.2007 15:41
Idag er indtjeningen på narko like 3000%.

Så meget vil staten næppe tjene :)
study HARD, go PRO

#208 24.01.2007 18:45
Tak DrPhil for at sætte sådan en spade på plads.
DONT BELIEVE THE HYPE!

#253 24.01.2007 21:05
Jeg holder med Dr.phil! 5thelement, du har selv taget for meget.. :S
...I like balls

#334 25.01.2007 14:49
Jeg har ikke rørt nogen stoffer overhovedet. Er modstander af selv hovedpinepiller. Har heller aldrig rørt så meget som en cigaret.

Kald mig bare oplyst :)
study HARD, go PRO

#345 25.01.2007 16:32
jeg snakkede ikke til dig.. :P hvorfor forsvarere du så at det bliver legalt?
...I like balls

#349 25.01.2007 16:57
Fordi du omtaler mig. Det er ikke høfligt at snakke "om" andre når de er i nærheden...

Vil du noget bør du istedet sige det til vedkommende :)

Ungdommen nu til dags. Ingen opdragelse. Snart bliver det vel også statens ansvar...
study HARD, go PRO

#353 25.01.2007 17:34
du er jo selv ung? du snakker som om du er langt over 40? bare fordi du er 24 eller hvor meget du er, så er du sku heller ikke vosken. Jeg sagde det til dig, jeg svarede dig bare ikke. Du ved heller ikke en skid hvor hvordan jeg er opdraget bare fordi du har set hvordan jeg er på en hjemmeside vel? Men det er da rigtigt, du har jo heller aldrig sagt noget om andre.. du er jo en guds engel.
...I like balls

#357 25.01.2007 17:48
Haha, det jeg skrev skulle tages med et gran salt m8 :)

Var ikke min mening at støde dig på nogen måde...

Og har jeg stødt dig vil jeg meget gerne have lov at sige undskyld:)

Edited: 25.01.2007 17:57
study HARD, go PRO

#365 25.01.2007 18:31
Jeg godtager din undskylding :P, syntes bare det er for latterligt at folk siger god for at det skal blive lovligt at tage stoffer.. se bare Holland?!

Edited: 25.01.2007 18:31
...I like balls

#439 27.01.2007 20:39
Holland er et godt sted.
>:<

#448 27.01.2007 23:21
Det var nu mest for sjovt :)
...I like balls

#442 27.01.2007 22:05
"Ungdommen nu til dags..."

I og med du er med i samme generation som, næsten, alle os andre er du faktisk selv uopdragen!

KOM IGEN!

#446 27.01.2007 23:16
Fang lige min sarkasme :)

KOM IGEN (:

Edited: 27.01.2007 23:17
study HARD, go PRO

#447 27.01.2007 23:19
Fang lige din ironi mener du ;-))

Men det er satme svært at sortere lort fra dit ironi, når man ser på dine tidligere kommentarer.