Kommentarer i alt: 8 -
| YouSee boks, bærbar skærm og internet virker ikke. | 07.08.2012 22:06 |
Hej XplayN.
Jeg er i dag kommet hjem fra godt en uges ferie og pludselig virker nogle af tingene i lejligheden ikke. Da jeg forlod lejligheden virkede alle tingene som de skulle.
Der er slet ikke strøm til min YouSee boks. Den har siddet i en forlængerledning med mit fjernsyn og bærbar. Kontakten har været slukket. (Fjernsynet virker uden problemer)
Min bærbar vil gerne starte op, men skærmen vil ikke vise noget. Den viser heller ikke noget, hvis jeg sætter den til VGA-skærm eller HDMI.
Derudover så virker mit modem ikke. (Det er sådan et modem, som sidder i væggen, hvori der er to indgange til netværksstik: http://peecee.dk/upload/view/378596)
Min første tanke var lynnedslag, men kontakten har været slukket og derudover så virker computeren jo til dels og fjernsynet, som sad i samme forlængerledning, virker også upåklageligt.
Håber der er nogle som kan hjælpe :)
Edited: 07.08.2012 22:07
Jeg er i dag kommet hjem fra godt en uges ferie og pludselig virker nogle af tingene i lejligheden ikke. Da jeg forlod lejligheden virkede alle tingene som de skulle.
Der er slet ikke strøm til min YouSee boks. Den har siddet i en forlængerledning med mit fjernsyn og bærbar. Kontakten har været slukket. (Fjernsynet virker uden problemer)
Min bærbar vil gerne starte op, men skærmen vil ikke vise noget. Den viser heller ikke noget, hvis jeg sætter den til VGA-skærm eller HDMI.
Derudover så virker mit modem ikke. (Det er sådan et modem, som sidder i væggen, hvori der er to indgange til netværksstik: http://peecee.dk/upload/view/378596)
Min første tanke var lynnedslag, men kontakten har været slukket og derudover så virker computeren jo til dels og fjernsynet, som sad i samme forlængerledning, virker også upåklageligt.
Håber der er nogle som kan hjælpe :)
Edited: 07.08.2012 22:07
Chuck Norris can divide by zero.
| #1 | 07.08.2012 22:10 |
Det kunne rigtig godt lyde som en overbelastning. Selvom kontakten er slukket, vil den stadig lede strømmen.
Har du prøvet at sætte tingene til et helt andet sted?
Har du prøvet at sætte tingene til et helt andet sted?
| #2 | 07.08.2012 22:16 |
Som du kan se på billedet er modemmet jo ikke noget jeg kan slukke/tænde for strømmen til, så det er lidt svært.
Ang. computeren virker strømmen jo fint, da jeg kan høre/se den starter op, men den viser bare ikke noget.
Og mht. YouSee boksen, så har jeg prøvet - uden held. :(
Ang. computeren virker strømmen jo fint, da jeg kan høre/se den starter op, men den viser bare ikke noget.
Og mht. YouSee boksen, så har jeg prøvet - uden held. :(
Edited: 07.08.2012 22:18
| #3 | 07.08.2012 22:18 |
Det der er ikke et modem, der er et ADSL stik direkte i væggen :)
Hvad med tv boksen hvis du sætter den til et andet sted? - Du nåede at svare. Det lyder umiddelbart som om det er brændt af.
Hvad med tv boksen hvis du sætter den til et andet sted? - Du nåede at svare. Det lyder umiddelbart som om det er brændt af.
Edited: 07.08.2012 22:19
| #4 | 07.08.2012 22:22 |
Men hvordan hænger det lige sammen, at fjernsynet så ikke er brændt af og at computeren ikke er, men skærmen, HDMI og VGA stikket er? :S
| #5 | 07.08.2012 22:29 |
Altså ting reagerer jo forskelligt på overspænding eller hvad der nu er sket. Hvis det hele virkede da du tog hjemmefra og flere ting er gået i stykker "af sig selv" så er det den eneste logiske forklaring.
| #6 | 07.08.2012 22:33 |
Jeg forstår det sgu ikke. Overspænding når kontakten er slukket? :S
Ved du så hvad man kan gøre? Tingene er vel stået af for good formoder jeg? Er det noget der kan dækkes?
Ved du så hvad man kan gøre? Tingene er vel stået af for good formoder jeg? Er det noget der kan dækkes?
| #7 | 07.08.2012 22:41 |
At kontakten er slukket betyder bare at den ikke sender strøm ud gennem stikket. Der er jo stadig strøm ud til kontakten og ledningen er stadig strømførende, så hvis et lyn rammer, gør det ingen forskel om der er slukket eller ej.
Det kan dækkes hvis du har en forsikring der dækker. Yousee sørger vel for at du får en ny boks - hvis strømforsynigen er ekstern, kan det måske hjælpe bare at skifte den. Mht. bærbaren, så er det jo bare at henvende sig der hvor du har købt den hvis den er inden for garanti. Du behøver jo ikke fortælle dem at du tror det er et lynnedslag. Bare sig at skærmen ikke virker.
Det kan dækkes hvis du har en forsikring der dækker. Yousee sørger vel for at du får en ny boks - hvis strømforsynigen er ekstern, kan det måske hjælpe bare at skifte den. Mht. bærbaren, så er det jo bare at henvende sig der hvor du har købt den hvis den er inden for garanti. Du behøver jo ikke fortælle dem at du tror det er et lynnedslag. Bare sig at skærmen ikke virker.
Kommentarer i alt: 8 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba