Kommentarer i alt: 124 -
Side:: [1] 2
| OL LONDON 2012 | 31.07.2012 00:18 |
OL er skudt i gang, og da der som regel er mange sportsinteresserede på xplayn, tænkte jeg at jeg ville lave en OL-tråd.
Tråden er lavet så vi kan diskutere resultater, forventninger og lignende.
Hvad synes i om OL 2012 so far?
EDIT: Kan derudover anbefale The Official London 2012 Results APP til iPhone.
Edited: 31.07.2012 21:40
Tråden er lavet så vi kan diskutere resultater, forventninger og lignende.
Hvad synes i om OL 2012 so far?
EDIT: Kan derudover anbefale The Official London 2012 Results APP til iPhone.
Edited: 31.07.2012 21:40
Op på hesten, la mig se dig galo
| #2 | 31.07.2012 09:57 |
Følger stortset ikke med i selve OL, men når nogle danskere er i aktion er det da altid sjovt at følge med på hjemmefronten. Jeg ser stortset altid håndboldkampene, som Danmark plejer at komme meget godt ud af. Bordtennis med Michael Maze var også imponerende i går, da han klaskede verdens 5. bedst placerede spiller og seeded 3 til OL hele 4-0. Det var rimelig imponerende. :)
Har du fået set meget af Köln?
| #3 | 31.07.2012 12:03 |
OL er en fornøjelse at se. Man kommer til at kunne se noget af al den sport de store tv-kanaler ikke viser.
Intensiteten i svømning og atletik, hurtigheden og teknikken i badminton, bordtennis og fægtning, finessen, kælen for detaljen og helkropspræstationen i gymnastik og basketball. Derudover er det fandme sygt at se på lerdueskydning. Det er så facinerende at se disse toptrænede atleter præstere på deres absolutte maximum.
OL er en tidsrøver, men en af de væsentlige gode af slagsene ;-)
Intensiteten i svømning og atletik, hurtigheden og teknikken i badminton, bordtennis og fægtning, finessen, kælen for detaljen og helkropspræstationen i gymnastik og basketball. Derudover er det fandme sygt at se på lerdueskydning. Det er så facinerende at se disse toptrænede atleter præstere på deres absolutte maximum.
OL er en tidsrøver, men en af de væsentlige gode af slagsene ;-)
Edited: 31.07.2012 14:47
| #5 | 31.07.2012 12:18 |
Godt skrevet. Det eneste problem er, at der er så meget at vælge imellem. Skal man se det amerikanske basketball landshold "The Dream Team" rydde al modstand til side, eller skal man se Usain Bolt slå endnu en verdensrekord?
Edited: 31.07.2012 13:54
Keine Experimente!
| #11 | 31.07.2012 13:53 |
Jeg kan ikke undlade at fnise lidt af "Dram Team". Det lyder som en flok jægere på afveje :D
Bevar roen. Støt melis!
| #16 | 31.07.2012 14:49 |
Jeg har lavet et setup med mit fjernsyn selvfølgelig. Så ser jeg HD-stream på PC'en og så noget tredje på bærbar. Det er sq luxus, for så behøver man ikke at vælge :D
| #19 | 31.07.2012 15:11 |
Kalder de sig selv for dream team? Eller brugte du det udtryk af "egen fri vilje"?
idle #horsie
| #23 | 31.07.2012 16:20 |
Dét var "The Dream Team". Det blev stablet på benene udlukkende for at skralde hele verden fra hinanden for at vise hvem der kunne sit shit. Det lykkes med stor stil og vandt samtlige kampe uden konkurrence.
Der har intet "dream team" været siden ^^
Der har intet "dream team" været siden ^^
idle #horsie
| #24 | 31.07.2012 16:26 |
Det kan godt være at du mener det, men derfor bliver det amerikanske basket landshold stadig kaldt for dream team :)
MULTIPLY4LIFE !
| #25 | 31.07.2012 16:28 |
Kan umiddelbart ikke finde den 'dokumentar' jeg så på en 10min på youtube, hvor spillerne fra den gang selv taler om det.
idle #horsie
| #31 | 31.07.2012 19:30 |
http://www.xclusiveszone.net/2012/06/video-nba-t...
En "lidt" længere dokumentar om holdet, hvis du skulle være interesseret :)
En "lidt" længere dokumentar om holdet, hvis du skulle være interesseret :)
PIMPDADDY Inc.
| #48 | 31.07.2012 23:11 |
Damn.. Tak for det link, det var sgu da en fornøjelse at se! Tak!
idle #horsie
| #30 | 31.07.2012 19:28 |
Forkert, 92' holdet er Dream Team, ingen andre af USA's hold til OL er blevet kaldt det.
PIMPDADDY Inc.
| #34 | 31.07.2012 19:54 |
MULTIPLY4LIFE !
| #35 | 31.07.2012 20:19 |
Nu sad jeg og så samme kamp, og det er forkert hvad han siger, de er blevet sammelignet med Dream Team, da det er 20 år siden og det hold de stiller med i år, har en del fremtidige hall of famers med, så derfor er der en del journalister som har kaldt dem Dream Team 2.0 osv, men de fleste der har styr på det, er 100% enige om, at dette hold her, ingen chance ville have mod Dream Team.
I '92 hed de Dream Team, de kaldte de sig selv, det kaldte _ALLE_ dem, her i 2012 er det bare nogle journalister som har kaldt dem det :)
I '92 hed de Dream Team, de kaldte de sig selv, det kaldte _ALLE_ dem, her i 2012 er det bare nogle journalister som har kaldt dem det :)
PIMPDADDY Inc.
| #37 | 31.07.2012 20:36 |
Kommentatorerne kritiserede da netop, at de havde kaldt sig for Dream Team, og så begyndte de at komme med forslag til, hvad de ellers kunne have kaldt sig.
Og én af de amerikanske spillere - kan ikke lige huske navnet - havde inden OL hævdet, at det nuværende hold kunne slå 92' holdet, hvilket kommentatorerne også afviste, de kunne.
Og én af de amerikanske spillere - kan ikke lige huske navnet - havde inden OL hævdet, at det nuværende hold kunne slå 92' holdet, hvilket kommentatorerne også afviste, de kunne.
Keine Experimente!
| #39 | 31.07.2012 21:20 |
Nej, de kritisere at man ikke havde fundet på noget andet og meldt det ud, de har bare lidt taget det til sig og ikke direkte afvist det, fordi en bunke journalister, der prøver at sælge aviser har kaldt dem det nye Dream Team, ingen af spillerne på det nuværende OL hold, har selv kaldt holdet for Dream Team, som de gjorde i '92.
Det er Kobe Bryant du snakker om :) En journalist havde spurgt om de kunne slå Dream Team, og som enhver fremtidig hall of famer, skal han self sige JA med stort J og A, men som kommentatorerne også nævner (hvis du havde hørt efter), så trækker han i land i en senere udmelding og siger at man nok ikke kunne slå dem over 7 kampe (bedst ud af 7 er det man spiller i NBA Play-offs og finaler)
Det er Kobe Bryant du snakker om :) En journalist havde spurgt om de kunne slå Dream Team, og som enhver fremtidig hall of famer, skal han self sige JA med stort J og A, men som kommentatorerne også nævner (hvis du havde hørt efter), så trækker han i land i en senere udmelding og siger at man nok ikke kunne slå dem over 7 kampe (bedst ud af 7 er det man spiller i NBA Play-offs og finaler)
PIMPDADDY Inc.
| #119 | 05.08.2012 21:08 |
Lebron James har sagt det samme, men det også Lebron. Og jeg synes godt man kunne have argumenteret for det, hvis de ikke manglede Dwayne Wade, Derrick Rose, Blake Griffin, Chrish Bosh og Dwight Howard pga skader.
Udover dette så vil der aldrig mere være et landshold er er så mange niveauer over de andre, så de kan tillade sig at lave så meget show, eftersom sporten har udviklet sig en del siden 1992 på verdensplan.
Udover dette så vil der aldrig mere være et landshold er er så mange niveauer over de andre, så de kan tillade sig at lave så meget show, eftersom sporten har udviklet sig en del siden 1992 på verdensplan.
Edited: 05.08.2012 21:27
gogogo
| #38 | 31.07.2012 20:57 |
Jeg ville gerne skrive en masse fedt, men i stedet henviser jeg bare til Marlboromans nyeste kommentar.. Det er stort set det samme jeg ville have sagt :P
MULTIPLY4LIFE !
| #33 | 31.07.2012 19:36 |
Som andre også har skrevet, så er det oprindelige og ægte Dream Team det fra 1992. Men da jeg så basketballkampen USA - Frankrig, så sagde kommentatorerne, at det amerikanske landshold til dette OL selv havde kaldt sig for Dream Team, hvilket kommentatorerne da også kritiserede.
Keine Experimente!
| #8 | 31.07.2012 12:40 |
Enig, jeg tvivler virkelig på at hun får sølvtøj til dette OL. I 2. sæt igår slog hun 4 vindere, og havde en førsteservs-procent på 48%
| #7 | 31.07.2012 12:34 |
Jeg er blevet overraskende fanget af sejlsport :D De fremragende præstationer af de danske sejlere og de 2 yderst kompetente kommentatorer på DR1, har virkelig gjort det nice.
Så i fægtning igår? Koreaneren blev tydeligt snydt for en finaleplads af dommerne.
http://sporten.tv2.dk/ol/2012-07-31-tv-bortd%C3%...
Kæmpe skandale!
Så i fægtning igår? Koreaneren blev tydeligt snydt for en finaleplads af dommerne.
http://sporten.tv2.dk/ol/2012-07-31-tv-bortd%C3%...
Kæmpe skandale!
| #10 | 31.07.2012 13:37 |
Hun rammer hende da næsten 1 sekund efter det andet bip, hvis det er det som man skal gå efter?:P
FOREVER MACHO!
| #20 | 31.07.2012 15:25 |
Jajajajajaja, første medalje til Danmark! Skeetskydning ftw. !!!
Bedre end de fleste.
| #21 | 31.07.2012 15:45 |
Jeg har set virkelig meget svømning, og synes det har været overdrevet fedt, utroligt mange overraskelser og generelt bare spændende heats og finaler osv :)
Ellers glæder jeg mig til at se hvor langt Michael Maze kan tage den, han ser satme farlig ud i år!
Men det fede ved OL er man bliver fanget af mange sportsgrene som man ellers ikke ville se normalt.
Ellers glæder jeg mig til at se hvor langt Michael Maze kan tage den, han ser satme farlig ud i år!
Men det fede ved OL er man bliver fanget af mange sportsgrene som man ellers ikke ville se normalt.
| #36 | 31.07.2012 20:35 |
Håber De Sorte Spejdere kommenterer nogle af de lidt mere komiske sportsgrene igen. Som f.eks Synkronsvømning som de vist gjorde for 4 år siden, eller den der ride-disciplin hvor hestene danser rundt (:D).
Ellers har jeg stort set ikke lavet andet end at zappe rundt mllem 6-7 forskellige kanaler de sidste 4 dage. OL er nice.
Ellers har jeg stort set ikke lavet andet end at zappe rundt mllem 6-7 forskellige kanaler de sidste 4 dage. OL er nice.
Edited: 31.07.2012 20:36
| #44 | 31.07.2012 22:51 |
Ja :D. Kan huske jeg var helt færdig af grin da de kommenterede synkronsvømning, og bare fandt på navne til de forskellige "manøvrer", da de jo intet vidste om sporten.
Det var sgu på youtube :)
http://www.youtube.com/watch?v=q_NTUM9cTNk
Kan også huske, at Anders Lund Madsden engang kommenterede noget Bobslædning alene, sådan klokken 6 om morgenen for en del år siden til et vinter OL. Humor :D.
Det var sgu på youtube :)
http://www.youtube.com/watch?v=q_NTUM9cTNk
Kan også huske, at Anders Lund Madsden engang kommenterede noget Bobslædning alene, sådan klokken 6 om morgenen for en del år siden til et vinter OL. Humor :D.
| #50 | 31.07.2012 23:29 |
Anders Breinholt og Anders Lund Madsen skal kommentere synkronsvømning igen i år :) , det sagde de i OL-studiet.
| #41 | 31.07.2012 21:30 |
Er du gal Phelps ser bitter ud :D Det er også helt utroligt at han ikke vinder 200 meter bryst, og så med 0.05 sekund.
| #43 | 31.07.2012 22:29 |
Har han overhovedet kommet på 1,2 eller en 3 plads indtil videre?
| #45 | 31.07.2012 22:57 |
Altså han vandt sølv på den 200 meter bryst, som er hans favoritdisciplin.
Derudover har han vundet guld i 200 meter freestyle stafet med USA og sølv i 100 meter freestyle stafet.
Så det er lidt en trist afslutning på hans karriere :)
Derudover har han vundet guld i 200 meter freestyle stafet med USA og sølv i 100 meter freestyle stafet.
Så det er lidt en trist afslutning på hans karriere :)
| #66 | 01.08.2012 20:08 |
Jeg var ved at græde. Hold kæft, bordtennis er en fantastisk tilskuersport.
| #54 | 01.08.2012 12:27 |
Er der nogen her der kan fortælle mig hvor man kan få det bedste overblik over hvad der bliver sendt og hvornår?
Har endnu ikke set noget gymnastik, og det er pis fe' !
Har endnu ikke set noget gymnastik, og det er pis fe' !
| #55 | 01.08.2012 12:42 |
De sidste 2 dage har gymnastikken været vist mellem 00:00-01:00, ved det kun da jeg er faldet i søvn til det begge dage :D
LAN er overvurderet.
| #60 | 01.08.2012 13:31 |
Tak. Den viser umiddelbart kun hvad dr1 og tv2 sender og det er altid fordi der er dansk deltagelse. Jeg er mest interesseret i at se bestemte sportsgrene, uanset dansk deltagelse eller ej.
Men tak for link :)
Men tak for link :)
| #61 | 01.08.2012 14:08 |
http://www.eurovisionsports.tv/london2012/index.... - Officielle streams, hvor du kan vælge kategori og se replays.
http://www.eurovisionsports.tv/london2012/epg/in... - program over hvad der sendes på hvilke streams.
Håber det hjælper lidt mere :P
http://www.eurovisionsports.tv/london2012/epg/in... - program over hvad der sendes på hvilke streams.
Håber det hjælper lidt mere :P
| #62 | 01.08.2012 15:06 |
Også er der 8 spiller der er blevet smidt ud af ol, pågrundaf matchfix! Den havde jeg sgu ikke set kommer, men fed beslutning hvis det er sandt!
| #63 | 01.08.2012 15:55 |
Synes det er til grin at atleterne bliver straffet for dårlig planlægning. De sidste kampe, i de grupper der bliver parret i kvartfinalerne burde spilles på samme tid og problemet ville være løst. Men det giver ikke gode seer-tal.
Man kunne også bare gøre som i tennis og spille knock-out hele vejen igennem.
Fuck sportsmanship det eneste der tæller er sejren (selvom dem bag skrivrebordene har en helt anden forestilling om hvordan sport skal foregå) især i OL, hvor prestigen er stor. Man husker aldrig nr 2 og 3 i andre lande.
Man kunne også bare gøre som i tennis og spille knock-out hele vejen igennem.
Fuck sportsmanship det eneste der tæller er sejren (selvom dem bag skrivrebordene har en helt anden forestilling om hvordan sport skal foregå) især i OL, hvor prestigen er stor. Man husker aldrig nr 2 og 3 i andre lande.
Edited: 01.08.2012 16:00
gogogo
| #64 | 01.08.2012 16:35 |
Du har ret i at det selvfølgelig er utrolig dårlig planlægning fra arrangørernes side at de gør det ideelt at tabe, og en knock-out-struktur vil være at foretrække.
Men derudover så afgav idrætsudøverne jo også en ed under åbningsceremonien, hvor de lover at yde sit bedste hver gang, samt ikke at bruge ulovlige midler. Eden understreger det værdimæssige, og det at legene har en ophøjet status, hvorfor at lade sig tabe med vilje, ikke er acceptabelt :)
Derudover mener jeg også det er unfair overfor tilskuerne, som har givet 500-600 kroner for en billet, at se 2 hold, stå og kæmpe om hvem der kan serve i nettet flest gange :)
Men derudover så afgav idrætsudøverne jo også en ed under åbningsceremonien, hvor de lover at yde sit bedste hver gang, samt ikke at bruge ulovlige midler. Eden understreger det værdimæssige, og det at legene har en ophøjet status, hvorfor at lade sig tabe med vilje, ikke er acceptabelt :)
Derudover mener jeg også det er unfair overfor tilskuerne, som har givet 500-600 kroner for en billet, at se 2 hold, stå og kæmpe om hvem der kan serve i nettet flest gange :)
| #78 | 02.08.2012 11:58 |
Jeg er sikker på IOC medlemmer og dommere i diverse mindre forbund er helt med på den. Når nej de tager imod bestikkelse som det passer dem. Boksning er helt til grin under OL. Og lur mig om ikke Kina har samme indflydelse på BWF, denne her gang var der bare for mange medier på. Den danske landstræner siger, at de ikke engang har gidet klage førhen.
Edited: 02.08.2012 13:34
gogogo
| #65 | 01.08.2012 20:06 |
Til grin? Er du helt ristet af? Jeg håber seriøst, du troller. Det er meget muligt, at det kunne være blevet arrangeret anderledes, men selvfølgelig skal de straffes, som de blev gjort - og endda hårdere. At de overhovedet får lov til at spille videre med deres respektive mixpartnere er hul i hovedet. At spille kampene samtidig ville desuden heller ikke fixe problemet helt, da man fra kinesisk side med næsten garanti kan forudse resultaterne i de respektive grupper. Det er eksempelvis set SÅ mange gange til Super Series-turneringerne.
"Fuck sportsmanship det eneste der tæller er sejren". Oh my... Get a fucking clue, hr. USA-har-aldrig-været-på-månen.
"Fuck sportsmanship det eneste der tæller er sejren". Oh my... Get a fucking clue, hr. USA-har-aldrig-været-på-månen.
| #75 | 02.08.2012 11:50 |
LOL, jeg trollede i USA har aldrig været på månen, er du dum?
Arrangørende burde have balls nok til at sige det var deres fejl, vi retter det til næste turnering. Det burde faktisk være rettet før, da det er standard i alle Badminton turneringer at spillerne gør det på den her måde.
Arrangørende burde have balls nok til at sige det var deres fejl, vi retter det til næste turnering. Det burde faktisk være rettet før, da det er standard i alle Badminton turneringer at spillerne gør det på den her måde.
Edited: 02.08.2012 11:54
gogogo
| #77 | 02.08.2012 11:56 |
Det var jeg også overbevist om, du gjorde, men efter den retarderede post i denne tråd, begyndte jeg at tvivle alvorligt.
| #79 | 02.08.2012 11:59 |
Det langt fra retarderet at planlægge en turnering, så sådanne ting ikke kan ske. Især når der er utallige eksempler på, at de gør de i andre turneringer.
Desuden har mange athleter specielt de kineske en helt anden indstilling til en guld medalje end vi har. Det det eneste der tæller og de ser ikke deres familier i årevis fordi de træner.
Læste lige en kommentar i JP, den danske landstræner mener også man skal give arrangørerne skylden. Og man skal derfor ikke være sur på atleterne.
Desuden har mange athleter specielt de kineske en helt anden indstilling til en guld medalje end vi har. Det det eneste der tæller og de ser ikke deres familier i årevis fordi de træner.
Læste lige en kommentar i JP, den danske landstræner mener også man skal give arrangørerne skylden. Og man skal derfor ikke være sur på atleterne.
Edited: 02.08.2012 13:33
gogogo
| #81 | 02.08.2012 16:16 |
Kald mig hvad du vil, i det mindste har jeg moral i livet...
\o/
| #82 | 02.08.2012 16:27 |
Jeg har ingen moral, fordi jeg modsat du ikke kan se det i et større perspektiv, skarp vurdering.
Sjovt nok giver selv landstræneren i Badminton mig ret. Han ved ligesom mig nemlig godt, at et land som Kina har meget at sige i det sammenhæng og hvis det ikke var fordi der er så stor mediebevågenhed ved OL, så havde det været business-as-usual. (Hint: De poster mange penge i BWF og har derfor stor magt)
Det har været et problem i alle sports hvor det er sket og alle gange har arrengørende haft den største del af skylden, i fodbold har man ændret gruppespillet efter en sådan skandale. De fleste vil gøre alt for at vinde, også gør det altså ikke noget man taber med vilje i en kamp, hvis det hjælper.
Hvil OL har et så højt moral-kodeks, som de udgiver sig for burde det ikke kunne lade sig gøre fra start af, fordi man skal ikke tvinge folk ud i en sådan situation. Hvad skal atleterne seriøst gøre når det er normalt at agere sådan i alle andre turneringer de spiller, jeg har ondt af dem der er blevet smidt ud, pga man ikke kan lave ordenlige regler.
Sjovt nok giver selv landstræneren i Badminton mig ret. Han ved ligesom mig nemlig godt, at et land som Kina har meget at sige i det sammenhæng og hvis det ikke var fordi der er så stor mediebevågenhed ved OL, så havde det været business-as-usual. (Hint: De poster mange penge i BWF og har derfor stor magt)
Det har været et problem i alle sports hvor det er sket og alle gange har arrengørende haft den største del af skylden, i fodbold har man ændret gruppespillet efter en sådan skandale. De fleste vil gøre alt for at vinde, også gør det altså ikke noget man taber med vilje i en kamp, hvis det hjælper.
Hvil OL har et så højt moral-kodeks, som de udgiver sig for burde det ikke kunne lade sig gøre fra start af, fordi man skal ikke tvinge folk ud i en sådan situation. Hvad skal atleterne seriøst gøre når det er normalt at agere sådan i alle andre turneringer de spiller, jeg har ondt af dem der er blevet smidt ud, pga man ikke kan lave ordenlige regler.
Edited: 02.08.2012 16:43
gogogo
| #84 | 02.08.2012 20:32 |
Og hvad skulle arrangørerne gøre, når begge par melder afbud pga. af "skader"? Hvem taber/vinder så? Skulle de så tvinge begge par på banen for at se dem serve i nettet hver gang?
| #85 | 02.08.2012 20:34 |
Selvom jeg også synes, arrangørerne har en del af skylden, kunne situationen godt have fundet sted, hvis de havde spillet samtidig.
| #87 | 03.08.2012 07:46 |
Bare fordi de poster mange penge i sporten, burde det ikke have nogen indflydelse på BFWs behandling af spillerne.. Der er absolut ingen forskel.. Sport handler om at vinde, og det er ikke blot det samlede resultat der kommer i første række..
Du bruger heller ikke flashbug i cs,bare fordi der er en fejl i spillet.. Du taber ikke med vilje, bare fordi der er en fejl i turneringsformen..
Er blot sindssygt overrasket over at du ikke kan se at så mange oplevelser for alle bliver ødelagt af at stå og se verdens bedste par serve i nettet med vilje for at tabe.. Det er dybt godnat at synes det er i orden og så er det da det latterligste argument nogensinde at man gør det i alle andre turneringer.. Ja det er sgu da bare fordi de organisationen er nogle fucking pussies, og det var da bare på tide at de gjorde noget ved det..
Du bruger heller ikke flashbug i cs,bare fordi der er en fejl i spillet.. Du taber ikke med vilje, bare fordi der er en fejl i turneringsformen..
Er blot sindssygt overrasket over at du ikke kan se at så mange oplevelser for alle bliver ødelagt af at stå og se verdens bedste par serve i nettet med vilje for at tabe.. Det er dybt godnat at synes det er i orden og så er det da det latterligste argument nogensinde at man gør det i alle andre turneringer.. Ja det er sgu da bare fordi de organisationen er nogle fucking pussies, og det var da bare på tide at de gjorde noget ved det..
\o/
| #88 | 03.08.2012 11:06 |
Du er alt for naiv. Og stop med at sammenligne alt med CS.
Edited: 03.08.2012 11:07
gogogo
| #89 | 03.08.2012 11:13 |
Hvad er det helt præcist, der gør ham naiv? Desuden er sammenligningen med CS da ganske fin.
| #90 | 03.08.2012 12:53 |
Fordi han ikke ved hvor meget magt de enkelte lande har i de små forbund verden rundt, det er trodsalt kun til OL der er mediafokus på dem, så man kan slippe afsted med meget. Husk på det ikke alle der benytter sig af det samme moral-kodeks som os i Danmark og vi har altså ikke patent på hvordan man skal tænke. Prestige på den internationale scene tæller meget i de forskellige store lande og her er OL og andre internationale turneringer et godt våben, for de individuelle atleter er gevinsterne også meget store nogle kan sikrer deres pension ved f.eks. at vinde en medalje, for ikke at tale om æresbegrebet (som ikke skal sammenlignes med vores), der var en kinesisk svømmer som ikke vidste at hendes mor led at kræft, samt at hendes bedsteforældre var døde for over et år siden, før hun vandt en medalje, da man var bange for at det kunne have indflydelse på hendes præstation.
Og det er da lidt utroligt han bliver ved med at modsige det, når den danske landstræner selv mente det var håbløst at klage, pga deres indflydelse. De engelske medier synes bare det skulle være anderledes denne gang og da de har forholdvis stor magt blev der gjort noget ved sagen, at de så kørte en hetz på spillerne er forkert, når det tydeligvis var en fejl fra arrangørens side, heldigvis har de respekteret aviser også drejet historien hen på dette. Og mon ikke vi ser en regel ændring til fremtide turneringer. I Banecykling er det et lignende eksempel, hvor en Brite væltede med vilje efter start, sjovt nok var der ingen hetz fra medierne i England rettet mod personen, den blev istedet drejet over på regelsættet, men han var jo også Brite.
Grunden til man ikke skal sammenligne det med CS er fordi, der er meget mere på spil end der er i CS. Men nu vi er her, så taber folk tit med vilje i CS for at få en nemmere vej til finalen, det er der utallige eksempler på. mTw bl.a. har gjort det et par gange, her på XplayN har folk synes det var godt tænkt og mange ville have gjort det samme i en given situation, her kan jeg selvfølgelig ikke tale for jer.
Og det er da lidt utroligt han bliver ved med at modsige det, når den danske landstræner selv mente det var håbløst at klage, pga deres indflydelse. De engelske medier synes bare det skulle være anderledes denne gang og da de har forholdvis stor magt blev der gjort noget ved sagen, at de så kørte en hetz på spillerne er forkert, når det tydeligvis var en fejl fra arrangørens side, heldigvis har de respekteret aviser også drejet historien hen på dette. Og mon ikke vi ser en regel ændring til fremtide turneringer. I Banecykling er det et lignende eksempel, hvor en Brite væltede med vilje efter start, sjovt nok var der ingen hetz fra medierne i England rettet mod personen, den blev istedet drejet over på regelsættet, men han var jo også Brite.
Grunden til man ikke skal sammenligne det med CS er fordi, der er meget mere på spil end der er i CS. Men nu vi er her, så taber folk tit med vilje i CS for at få en nemmere vej til finalen, det er der utallige eksempler på. mTw bl.a. har gjort det et par gange, her på XplayN har folk synes det var godt tænkt og mange ville have gjort det samme i en given situation, her kan jeg selvfølgelig ikke tale for jer.
Edited: 03.08.2012 13:20
gogogo
| #92 | 03.08.2012 14:51 |
Jeg fatter simpelthen ikke, hvad du vil frem til. Du skriver verdens længste smøre uden at nå frem til en pointe overhovedet.
Alle med forstand på badminton - og som har fulgt Super Series-turneringerne - var/er enige med landstræneren; det er stort set kotyme, at de her ting sker, hvorfor det virkede/reelt virker nyttesløst at klage. Er det så et argument for, at det er i orden? Det er sgu da netop det modsatte. At Kina har en ubeskrivelig stor indflydelse på badminton-scenen sætter netop en tyk streg under, hvor vigtigt det, for sporten primært, er, at der for en gangs skyld bliver sat en stopper for det. Du kan prædike nok så meget, du vil om moralkodeks - det ændrer ikke på, at det ALDRIG nogensinde vil blive alment accepteret, at man komplet ødelægger tilskueroplevelsen i den forstand, som de implicerede parter gjorde. Det er ikke acceptabelt eller i orden - og vil aldrig blive det.
At vi - og majoriteten af sportsinteresserede - er fuldstændig enige i, at formatet reelt lægger op til aktioner som disse, så betyder det ikke, at man skal udnytte disse huller. Af den årsag er cravocs sammenligning med flashbug sådan set ganske valid - det handler om et eksisterende hul, man kan udnytte for at komme lettere videre, men som ikke er tiltænkt at blive brugt. Derfor er det noget forpulet pjat at sige, at det er arrangørernes skyld. Det eneste, arrangørerne kunne have gjort anderledes, var at smide de implicerede parter fuldstændig ud af OL og ikke lade dem stille op i mixdouble-turneringen. :))))
Lektionen lært af dette OL må være, at turneringsformatet fremover (som det også er set i en del af de store turneringer) skal foregå på samme måde som tennis.
TL;DR: Arrangørerne gjorde det eneste rigtige. De implicerede parter er nogle forpulede pussies, der ødelægger sporten og som burde være smidt HELT ud af OL. Turneringsformatet må fremover laves om.
Alle med forstand på badminton - og som har fulgt Super Series-turneringerne - var/er enige med landstræneren; det er stort set kotyme, at de her ting sker, hvorfor det virkede/reelt virker nyttesløst at klage. Er det så et argument for, at det er i orden? Det er sgu da netop det modsatte. At Kina har en ubeskrivelig stor indflydelse på badminton-scenen sætter netop en tyk streg under, hvor vigtigt det, for sporten primært, er, at der for en gangs skyld bliver sat en stopper for det. Du kan prædike nok så meget, du vil om moralkodeks - det ændrer ikke på, at det ALDRIG nogensinde vil blive alment accepteret, at man komplet ødelægger tilskueroplevelsen i den forstand, som de implicerede parter gjorde. Det er ikke acceptabelt eller i orden - og vil aldrig blive det.
At vi - og majoriteten af sportsinteresserede - er fuldstændig enige i, at formatet reelt lægger op til aktioner som disse, så betyder det ikke, at man skal udnytte disse huller. Af den årsag er cravocs sammenligning med flashbug sådan set ganske valid - det handler om et eksisterende hul, man kan udnytte for at komme lettere videre, men som ikke er tiltænkt at blive brugt. Derfor er det noget forpulet pjat at sige, at det er arrangørernes skyld. Det eneste, arrangørerne kunne have gjort anderledes, var at smide de implicerede parter fuldstændig ud af OL og ikke lade dem stille op i mixdouble-turneringen. :))))
Lektionen lært af dette OL må være, at turneringsformatet fremover (som det også er set i en del af de store turneringer) skal foregå på samme måde som tennis.
TL;DR: Arrangørerne gjorde det eneste rigtige. De implicerede parter er nogle forpulede pussies, der ødelægger sporten og som burde være smidt HELT ud af OL. Turneringsformatet må fremover laves om.
| #95 | 03.08.2012 15:12 |
Jeg vil fremtil at man ikke skal svine atleterne, fordi det ikke er deres skyld, da det andet er normalt i alle andre turneringer. Denne her gang var der bare mange andre mennesker som ikke synes det var i orden. Det er første gang at det bliver gjort noget ved sagen efter det er blevet påpeget og det er kun pga. der er meget større mediabevågenhed. Jeg er sikker på at folk havde forsat med flashbugs, hvis der ikke var sat en stopper for det første gang det skete. Det er ikke sket i forbindelse med badminton, her har man ladet det kører videre. Kan du se forskellen?
Da i ikke forstod det første gang og stadig ville bashe atleterne, måtte jeg forsøge at forklare det på andre måder. Det giver ingen mening at smide folk ud for noget som de plejer at gøre, med mindre det er blevet understreget kraftigt at nu bliver der sat fokus på dette. Og det er der tydeligvis ikke. De spiller 15-20 tuneringer om året hvor det andet er normalt, nu er der så hver fjerde år OL, hvor det ikke er normalt også skal de straffes for det.
Da i ikke forstod det første gang og stadig ville bashe atleterne, måtte jeg forsøge at forklare det på andre måder. Det giver ingen mening at smide folk ud for noget som de plejer at gøre, med mindre det er blevet understreget kraftigt at nu bliver der sat fokus på dette. Og det er der tydeligvis ikke. De spiller 15-20 tuneringer om året hvor det andet er normalt, nu er der så hver fjerde år OL, hvor det ikke er normalt også skal de straffes for det.
Edited: 03.08.2012 16:06
gogogo
| #97 | 03.08.2012 16:08 |
Er det blot noget jeg har hørt, eller skriver atleterne under på en skriftlig kontrakt hvori der står at man altid vil yde sit 100% bedste? Dette vil i så fald være mit næste argument i rækken for at det var korrekt at smide dem ud, samt modargumentere din påstand om at når man godt må tabe med vilje i andre turneringer, at man så også må i OL..
Ellers er jeg enig med Reazon... Og du har den mest langt ude argumentation med at bare fordi landene har meget magt, så er det helt okay at gøre det de gør.. Det er jo ikke på nogen måde et holdbart argument.. Hvis de andre forbund eller hvem der nu står for de andre turneringer, hvor de åbenbart gentagne gange laver det her nummer, er nogle pussies og ikke TØR smide dem ud, så er det HELT acceptabelt?
Først skriver du jeg er dum, derefter naiv.. Du smart nok over nettet hvor du kan sidde og slynge ord ud uden at argumentere for det.. Det gør ikke andet for dig end at du fremstår yderst uintelligent...
Ellers er jeg enig med Reazon... Og du har den mest langt ude argumentation med at bare fordi landene har meget magt, så er det helt okay at gøre det de gør.. Det er jo ikke på nogen måde et holdbart argument.. Hvis de andre forbund eller hvem der nu står for de andre turneringer, hvor de åbenbart gentagne gange laver det her nummer, er nogle pussies og ikke TØR smide dem ud, så er det HELT acceptabelt?
Først skriver du jeg er dum, derefter naiv.. Du smart nok over nettet hvor du kan sidde og slynge ord ud uden at argumentere for det.. Det gør ikke andet for dig end at du fremstår yderst uintelligent...
\o/
| #100 | 03.08.2012 16:16 |
Det er dig der starter med at være smart, du indbyder ikke med noget, men kritisere istedet min moral, derfor kaldte jeg dig dum.
Læs nu hvad jeg skriver, det er normalt at det foregår på den her måde, derfor er det også normalt de gør det her. Og grunden til det har foregået på den måde førhen, er fordi der ikke er blevet gjort noget ved klagerne, da de store lande sider på magten i forbundet. Og det sjovt nok dem der er blevet klaget over. Og det ikke en langt ude argumentation, når selv den danske landstræner bruger det.
Et lille-papir, som atleterne sikkert ikke engang har set, ændrer ikke på en rutine, man har kørt på i 3-4 år, især når forbundet ikke straffer en for det, selvom der er klaget. Og det er derfor blevet legitimt. Bare ikke den har gang hvor moralens vogtere synes det skulle være anderledes til OL.
Også må du meget gerne påpege hvor jeg er yderst uintelligent og ikke argumentere for det jeg skriver. Når nej det kan du ikke og det faktisk ret sjovt du selv kom med intet sigende argumenter.
Jeg er helt med på det er forkert, men man skal ikke giver atleterne skylden. Og istedet ændrer regelsættet til næste turnering, så det ikke sker igen. Fordi det vil helt sikkert blive udnyttet, da sejren er det eneste der tæller.
I den virkelige verden lukker man også huller i loven, men man straffer ikke folk der har brugt hullet førhen, kun dem der bruger det fremadrettet.
Læs nu hvad jeg skriver, det er normalt at det foregår på den her måde, derfor er det også normalt de gør det her. Og grunden til det har foregået på den måde førhen, er fordi der ikke er blevet gjort noget ved klagerne, da de store lande sider på magten i forbundet. Og det sjovt nok dem der er blevet klaget over. Og det ikke en langt ude argumentation, når selv den danske landstræner bruger det.
Et lille-papir, som atleterne sikkert ikke engang har set, ændrer ikke på en rutine, man har kørt på i 3-4 år, især når forbundet ikke straffer en for det, selvom der er klaget. Og det er derfor blevet legitimt. Bare ikke den har gang hvor moralens vogtere synes det skulle være anderledes til OL.
Også må du meget gerne påpege hvor jeg er yderst uintelligent og ikke argumentere for det jeg skriver. Når nej det kan du ikke og det faktisk ret sjovt du selv kom med intet sigende argumenter.
Jeg er helt med på det er forkert, men man skal ikke giver atleterne skylden. Og istedet ændrer regelsættet til næste turnering, så det ikke sker igen. Fordi det vil helt sikkert blive udnyttet, da sejren er det eneste der tæller.
I den virkelige verden lukker man også huller i loven, men man straffer ikke folk der har brugt hullet førhen, kun dem der bruger det fremadrettet.
Edited: 03.08.2012 17:37
gogogo
| #101 | 03.08.2012 18:00 |
Er lidt ligeglad med om hvilken betydning dette papir har eller ikke har.. Regler er regler, og hvis der står i deres kontrakt at de skal spille med fuld gas, og de så ikke gør, ja så bryder de regelsættet og må retbeset smides ud..
Du er helt med på at det er forkert, men kan ikke forstå at atleterne ikke må udnytte det bare fordi der er nogle svanser, der ikke har taget kampen op mod magten.. Det er jo mafiatendenser og det synes du er helt okay, fordi sådan har det altid været.......................
Jeg har ikke set den såkaldte udtalelse du benyttet fra landstræneren, men samtlige eksperter i medierne udtaler at det altid har fundet sted, MEN at det var på tide at der blev gjort noget ved det..
Du er helt med på at det er forkert, men kan ikke forstå at atleterne ikke må udnytte det bare fordi der er nogle svanser, der ikke har taget kampen op mod magten.. Det er jo mafiatendenser og det synes du er helt okay, fordi sådan har det altid været.......................
Jeg har ikke set den såkaldte udtalelse du benyttet fra landstræneren, men samtlige eksperter i medierne udtaler at det altid har fundet sted, MEN at det var på tide at der blev gjort noget ved det..
\o/
| #102 | 03.08.2012 18:02 |
Det ikke okay at ændrer normale regler og rutiner midt i en turnering også straffe folk for det. Især når det er tydeligt at det kun er pga. press udefra.
gogogo
| #104 | 03.08.2012 20:05 |
Det er jo netop ikke regler, der bliver ændret.. Det er netop regler, der bliver overholdt.... Jeg er ikke klar over om de underskriver samme kontrakt, som siger at de skal yde deres bedste, men sådan er reglerne til et OL, og det så bliver benyttet til at lave en magtdemonstration mod kineserne og alle de andre fra østen, er udelukkende positivt..
Og 'rutinen' har blot fundet sted pga. førnævnte mafiatendens, hvilket man forhåbentlig kun kan være enig om at denne ikke burde finde sted...
Og 'rutinen' har blot fundet sted pga. førnævnte mafiatendens, hvilket man forhåbentlig kun kan være enig om at denne ikke burde finde sted...
\o/
| #105 | 03.08.2012 20:54 |
Det har jo været fuldt ud legitimt førhen, at spille på den måde også det ligemeget om reglerne siger noget andet. Jeg synes ikke det skal gå ud over atleterne, når det ikke er deres skyld.
Edited: 04.08.2012 11:07
gogogo
| #106 | 04.08.2012 01:48 |
Er fuldstændig enig med dig, spillerne burde ikke straffes. Det er ufatteligt at man ikke bare kan følge den måde alle andre store turneringer i badminton bliver spillet på. Derudover er det jo også en kendt fact for alle der følger med i badminton at det ikke er spillerne selv der bestemmer hvordan de skal spille (herunder snakker jeg asiatiske og især Kina). Det er set mange gange før at kinesiske spillere har tabt til hinanden med vilje eller lige pludselig er blevet skadet før en kamp.
OL vil sikkert argumentere for at alle atleterne skal have en god oplevelse ud af det og er derved sikret flere kampe, men det er noget pis, der er mange sportsgrene hvor atleterne ikke får nær så meget ud af det som en badminton kamp ville give.
Jeg tror bare OL skal til at indse at det her er altså ikke nogle amatør begivenhed mere og reglerne burde laves professionelt.
OL vil sikkert argumentere for at alle atleterne skal have en god oplevelse ud af det og er derved sikret flere kampe, men det er noget pis, der er mange sportsgrene hvor atleterne ikke får nær så meget ud af det som en badminton kamp ville give.
Jeg tror bare OL skal til at indse at det her er altså ikke nogle amatør begivenhed mere og reglerne burde laves professionelt.
| #107 | 04.08.2012 10:04 |
Det er jo ikke OL arrangørernes skyld at de andre er nogle svagpissere, der ikke tør tage kampen op mod magthaverne.. Det gør det ikke forkert at følge reglerne...
\o/
| #115 | 05.08.2012 17:45 |
Jeg har jo netop skrevet jeg godt kan se fejlen, men det er ikke fair over for atleterne at lave om på, hvad der plejer at være normalt midt i en turnering.
gogogo
| #116 | 05.08.2012 18:03 |
Vi lader den bare ligge her... Det er åbenbart umuligt at se at det er okay at følge reglerne bare fordi alle andre ikke gør/har gjort...
\o/
| #91 | 03.08.2012 14:08 |
Fryd de røg ud. Jeg sq ligeglad hvad der er "normalt" i badminton, det viser jo egentlig bare hvor amatøragtig den sport er, ja sorry to say. De kan tage sig sammen og spille for at vinde, de er trods alt til De Olympiske Lege. Burde være straffet hårdere imo.
Hooch is crazy!
| #93 | 03.08.2012 14:54 |
Den hændelse gør sporten amatøragtig? Hvis du er af den overbevisning, at de her ting kun sker i badminton, så skal du nok åbne øjnene. Hele processen omkring den her hændelse er, om noget, et udtryk for, at badminton på ingen mulig måde er amatøragtig.
| #94 | 03.08.2012 15:09 |
Selvfølgelig sker det i alle sportsgrene, alle vil prøve at skabe sig selv en fordel. Men her skjuler de det jo overhovedet ikke, server ind i nettet næsten hver eneste gang. Og hvis det er en normal ting at gøre i badminton, så er det da amatøragtigt, da der i større sportsgrene vil blive gjort noget ved det med det samme.
Vi kan jo tage den berømte situation med Real Madrid hvor Mourinho legede lidt med ilden, så Xabi Alonso og Sergio Ramos _tydeligt_ fik rødt kort med vilje så de kunne afsone karantænen i den sidste gruppespils kamp, hvor intet var på spil. Der blev da gjort noget ved det med det samme og mon ikke det både var første og sidste gang vi ser det så tydeligt der?
Vi kan jo tage den berømte situation med Real Madrid hvor Mourinho legede lidt med ilden, så Xabi Alonso og Sergio Ramos _tydeligt_ fik rødt kort med vilje så de kunne afsone karantænen i den sidste gruppespils kamp, hvor intet var på spil. Der blev da gjort noget ved det med det samme og mon ikke det både var første og sidste gang vi ser det så tydeligt der?
Hooch is crazy!
| #98 | 03.08.2012 16:08 |
Man var heldigvis ikke så uduelige at straffe spillerne, men lavede istedet regelsættet om.
gogogo
Kommentarer i alt: 124 -
Side:: [1] 2
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba