Glemt kodeord
Husk Opret profil

Kommentarer i alt: 22   -  

Frisøre (Århus) 13.07.2012 01:33
Hejsa.

Hvis det er i spørger mig hvad jeg mest hader i livet, så er svaret nok FRISØRE. Der er bare noget galt med mig og frisøre, jeg aner ikke rigtig hvad det er men jeg er godt igang med at nedkæmpe frygten derfra.

Det er sådan bare af ingen grund at jeg bliver nervøs når jeg skal til frisøre, man skulle tro det var dansk eksame! jeg bliver bare frustreret nogle gange og vil have det overstået hurtigst muligt. Har siddet og tænkt på hvorfor jeg får det sådan, og jeg er ihvertfald kommet frem til en konklusion!

Det er simpelthen at jeg bare ikke aner hvad fanden jeg skal have for noget! jeg bliver forvirret og nysgerrig over hvad fanden jeg skal sige til manden/damen når jeg skal klippes, de har det der nørde frisør sprog som ingen andre kender til og nogle bliver ihvertfald lidt sure når man ikke er så god til at forklare og fortæller dem hvad de skal imens de igang med at klippe, udover at de også vil småsnakke om ens liv, blande sig for meget og spørge om man er gift, hvor man bor og hvad ved jeg. Det går mig ihvertfald på af en eller anden grund!

Så for at gøre det kort med hvor jeg vil hen med det her, så er det intet andet end hvad I kan anbefale af frisøre! Nogle der har styr på tingene, er flinke, mest er interesseret i deres job istedet for at snakke løs, er gode og koncentrerede og tager det seriøst.

Anden ting er netop, hvad fanden jeg skal sige jeg skal klippes som, jeg ved i tænker "det du vil have din fucking idiot" men det er nu sådan at jeg har mange idéer men ved aldrig hvad jeg skal have, så ender bare med at sige han bare skal gøre det kortere end hvad det er.

Så hvad gøre I når i tager over ved frisøre, har i evt. nogle billeder med i trækker ud? (er det overhovedet muligt at tage egne billeder med af frisure?) eller kender i bare det hele i hovedet? er det bare et simpelt haircut i bruger så i ikke skal igennem alt det her, eller tilbyder frisøren jer noget? Og er der overhovedet nogle frisøre der har katalog? (det ville være fucking awesome)

Anbefal gerne nogle gode frisøre! helst i Århus omegn som i er tilfredse med, jeres yndlings etc.

Thank you, xoxo. and dont you laugh at me!

ps. det er selvfølgelig ikke at jeg er helt skræmt af vid og sans af frisøre, jeg overdrev selvfølgelig en smule med det her, kan dog stadig ikke nægte at jeg bliver nervøs, netop fordi jeg ikke er så sikker på hvad jeg vil have, og der er ikke så mange der tager sødt imod det.
Edited: 13.07.2012 20:27
Repent! and thou shall be saved.
#1 13.07.2012 13:59
Det var en spøjs fobi at have. Frisører bliver opfordret til at snakke med deres kunder når de er i lære, så jeg tror ikke du finder en salon, hvor de ikke forsøger at starte en samtale med dig. Jeg tror dog ret hurtigt, at de kan mærke om du har lyst til at snakke eller ej, hvis du bare svarer kortfattet på de ting de spørger om, og ikke selv stiller dem spørgsmål.
You are the sum of your actions

#2 13.07.2012 14:14
Behøver ikke være nogen salon :) at snakke er ikke meget problemet, det er bare en af tingene.

#14 13.07.2012 20:47
jeg plejer at sige "skal bare være kort i siderne og nakken bare jeg ikke bliver gennemsigtig og så lidt pjusket på toppen så jeg har lidt og arbejde med" har funket for mig de sidste 12 år ;)

prøvede engang http://www.barbershoppen.com/ det var meget godt der kan du få en fadbamse med i prisen eller en sodavand hvis man er til det;)
#3 13.07.2012 14:58
nørde frisør sprog, wtf :D

#12 13.07.2012 20:23
Tja, alt sådan noget X millimeter i siden, kort overgang, pandehår, spids med blablablabla.

#17 14.07.2012 05:36
ja de er sgu nogen satans ordekvilibrister hva'
#4 13.07.2012 15:50
Jeg kan så godt følge din problematik, jeg løste selv problemet og anskaffet mig en trimmer :).
Prove it, or it didnt happen!
#5 13.07.2012 17:43
Jeg er rimelig sikker på at alle frisører har et katalog med forskellige modeller med diverse frisure, hvor du kan finde inspiration.. Dette kan du selvfølgelig også finde på nettet, og dermed være forberedt når du kommer derned, så det ikke er noget du kan blive nervøs over.. Selvfølgelig kan du tage et billede med af en frisure du kan li', og som du godt kunne tænke dig at have, selvfølgelig skal du bare lige have overvejet om det rent faktisk er realistisk at få sådan én (de kan altså ikke gøre dit hår længere, og mange frisurer afhænger af hårlængden).. Frisøren har også normalt nogle ideer til hvilket hår man kunne få, men de aner jo ikke hvem du er, så hvilken frisure der passer lige til din personlighed, ved du bedst selv..

Det er mennesker, så hvis du ikke har behov for at snakke, så fortæller du dem det, og det vil de helt sikkert forstå.. De vil udelukkende give dig en god oplevelse..
\o/

#13 13.07.2012 20:26
Super kommentar. Nu er det ikke sådan jeg er fuldstændig skræmt af vid og sans af dem :D det er bare ret hårdt når man ikke er sikker på hvad man vil have, det gøre det til noget af det værste man kan gå til.

Jeg har ledt en del på nettet, kan ikke finde så meget, noget specielt du kan linke til? Og alle dem jeg har været over hos har ingen katalog, hvad for nogle frisøre er det præcist du taler om? Og jeg skal selvfølgelig kigge nærmere på det med billeder, for det kan ihvertfald løse det hele.

Edited: 13.07.2012 20:29

#15 13.07.2012 21:07
Well jeg er altid (næsten) blevet klippet af min tante som arbejder i en salon i Randers, men i den anden salon jeg har været i, er der også kataloger, så det undrer mig da lidt.. Har aldrig rigtig søgt på nettet desværre, ved kun at min kæreste har gjort det, så tænkte også man kunne finde noget til drenge.. Du kan eventuelt søge efter mandlige modeller og se om der er noget inspiration at hente.. Tøjsider, blade for mænd, endda blade for kvinder (der er nok nogle skanky mænd med nice frisure), ej jeg ved det sgu ikke.. Brug fantasien =D Gå en tur på gaden og se på andre mænds frisurer og se om der er noget der kunne virke nice..

Og så synes jeg du skal finde en frisør, hvor du har den samme til at klippe dig, og hvor du er tilfreds.. På den måde skal du ikke til at forklare dig selv hver gang, og frisøren ved hvordan dit standard cut er og så kan man jo eksperimentere ud fra det.. :)

Edited: 13.07.2012 21:08
\o/
#6 13.07.2012 18:09
Edge er en lille salon der ligger i århus hun er meget rar, det er dog dyrt ;)
HVAD KAN DU HVA???
#7 13.07.2012 18:09
Hvis jeg havde penge, så blev jeg klippet nede hos Korsvik i Vestergade. De er utroligt søde, men også snakkesalige, så hvis det er så forfærdeligt, så er det nok ikke lige dig :)

Jeg bliver selv klippet hos Frisør 2001 på Vestre Ringgade (tæt på krydset v. Viborgvej), det er ikke specielt fancy, men det er mit hår heller ikke, så det er helt fint. Manden er rigtig hyggelig, mens konen ikke siger noget, så hvis du vil undgå samtale, så gå efter hende ;)
I'm your social worker
#8 13.07.2012 18:24
Shercut på Langelandsgade tager 170 for en studenterklipning, hvilket sikkert kan gøres billigere andre steder i byen. Men de er søde, effektive og respekterer, at når jeg sidder med en bog på 600+ sider, skal kommunikationen holdes på "samme som sidst, 6 eller 9 milimeter i siderne, er det godt nok nu, dankort, go' sommer," der cirka var den samtale, jeg havde med hende i dag.

#9 13.07.2012 18:38
6 millimeter..!
#10 13.07.2012 19:21
kan anbefale http://www.2dressed.dk. Fin ung herre der er god til at komme med idéer til frisure og klare opgaven ganske glimrende :)
#11 13.07.2012 20:22
Skal lige nævnes det ikke er det største problem at de taler, selvfølgelig er jeg hellere ikke sådan en emo :D det var bare lige en ekstra bonus hvor jeg skulle forklare hvordan nogle af dem er!

Men tak for de indlæg, der er meget jeg kan bruge, keep em' coming! det ser ud til i er mange der klipper hos specielle salon'er store steder? jeg plejer bare at tage en butik i byen, ikke det helt vilde.

Pengene er ikke nogen problem.
#16 13.07.2012 22:23
Jeg har lidt samme problem. Man tager derned, aner ikke rigtig hvad man vil have og meget ofte bliver det bare noget ala "kort rundt om i siderne, lidt længere i toppen, så der er lidt at sætte", og så er jeg heller ikke til så meget chit chat, når man sidder i stolen.
Du skulle næsten prøve bare at sætte dig i stolen og sige "du klipper bare som du nu synes det skal sidde". Det har jeg ofte fået et godt resultat ud af, men det kan så også være fordi det er min kusine, som har klippet mig på det sidste :)
#18 14.07.2012 13:51
Når frisøren kommer op til dig og spørger hvordan du kunne tænke dig det så bare sig at du er helt blank for idéer og om hun/han ikke har en god idé.. i 9 ud af 10 tilfælde bliver de glade og kommer somregl med super gode idéer :) Det er vel meget normalt at man ikke snakker så meget de første gange man er hos samme frisør indtil man kender personen lidt bedre? :)
#19 14.07.2012 15:50
Du skal sige til frisøren, at hun skal finde på noget. EOD
#20 26.07.2012 02:22
Jeg er næsten sikker på, at Slikhaar har en frisørshop i Århus. Jeg tog engang et billed af Rasmus ( ejer af slikhaar ) med til min frisør i kbh, og det blev akkurat det modsatte af hvad der var på billedet :D Højt i toppen, trimmes i siderne. Hun gjorde det heeelt forkert. Tænkte bare fuck det, det vokser ud igen. Så tag et billed med, så ved hun i hvertfald hvad du nogenlunde vil klippes som.

Du kan evt. streame nogle fede frisurer på Slikhaars youtube video.
Den video jeg bliver klippet efter, er den her: http://www.youtube.com/watch?v=bZZbOvYfmAk

Og hvis jeg en dag en frisør rammer den, vil jeg være en trofast kunde. Det er derfor jeg stadigt pendler :)

Så tjek deres videoer ud, og se om der er en der fanger din interesse :p http://www.youtube.com/user/mhrrasmus

Tjek evt. de her modeller ud :P Nummer 1 er ret fizz.

http://izandrew.blogspot.com/2011/08/2012-mens-h...

Tror jeg skal have mig sådan en regnfrakke modellen går med fra Dries Van Noten :D

Edited: 26.07.2012 02:30
Fordi min percentil er på 99.997

#21 26.07.2012 03:52
Hey! Tak for svaret. Har set deres videoer engang der var bare ikke en masse at se, ang. hende kvinden tjaaa.

Meeeen til galleriet så er mit hår alt for simpelt til sådan noget :D. Der for meget mode i det når jeg har normalt hår ala:

http://www.footballpictures.net/data/media/405/g...

Dog selvfølgelig ikke ligeså professionelt da jeg sucks hos frisøre, det er blot en ønske udseende i guess! Men nogenlunde det samme.

#22 26.07.2012 06:46
Smid billedet ud af din printer ( eller på biblioteket ). Så ved hun nogenlunde hvad hun skal gå efter. ( I min verden er alle frisører kvinder, udover Paul Mitchell ofc:P
Fordi min percentil er på 99.997

Kommentarer i alt: 22   -  

Deltag i debatten!

For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).

Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

(kommer snart)
NiP vs. Wolves
86% på <se> NiP
Endelige odds: 1.23
Modtaget 9 bets2% på draw
Endelige odds: 5.99
Modtaget 1 bets12% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 3.84
Modtaget 14 bets
16-8 til Wolves
Virtus vs. CPLAY
92% på <ru> Virtus.pro