Kommentarer i alt: 57 -
| Antivirus, hjælp! | 09.06.2012 07:57 |
Hej guys
Nogen gange jeg starter min computer op eller det er faktisk forskelligt, men det sker dagligt og nogen gange 2-3 gange om dagen. Beder min Microsoft Security Essentials antivirus om at fuld scanne min computer potentielle fare. Men selvom jeg gør det og opdatere det, gør den det alligevel næste gang. Og der står altid at "Du har ikke scanne din computer i et stykke tid blablabla". Men den finder aldrig en skid, og jeg føler ikke at jeg kan stole på lortet.
Nogen der ved hvad jeg kan gøre eller hvad problemet er?
Nogen gange jeg starter min computer op eller det er faktisk forskelligt, men det sker dagligt og nogen gange 2-3 gange om dagen. Beder min Microsoft Security Essentials antivirus om at fuld scanne min computer potentielle fare. Men selvom jeg gør det og opdatere det, gør den det alligevel næste gang. Og der står altid at "Du har ikke scanne din computer i et stykke tid blablabla". Men den finder aldrig en skid, og jeg føler ikke at jeg kan stole på lortet.
Nogen der ved hvad jeg kan gøre eller hvad problemet er?
Jeg er ligesom Thomas Blachman,
| #2 | 09.06.2012 08:07 |
lyder somom der er noget galt med dit windows, du kunne prøve at køre en kommando promt med admin rettigheder og skrive "sfc /scannow" uden ""
| #3 | 09.06.2012 08:43 |
Det er ikke fordi der er kommet noget lort og virus i min computer vel?
Og gider du ikke uddyb lidt mere, hvad jeg skal gøre :D
Og gider du ikke uddyb lidt mere, hvad jeg skal gøre :D
| #4 | 09.06.2012 09:27 |
Tror ikke det er noget med din computer, sker også for mig ret ofte - og det har været sådan i lang tid :D
Det holdte op for noget tid for 2 måneder siden, men startede her igen for en uge siden eller noget.
Det holdte op for noget tid for 2 måneder siden, men startede her igen for en uge siden eller noget.
Edited: 09.06.2012 09:31
same shit, different day.
| #7 | 09.06.2012 10:06 |
Men det virker jo ikke til at MSE virker så?
Og det mest irriterende ved det, er at den aldrig finder en skid. Mit norton (Ved det er bras) fandt da altid trojan og det shit.
Og det mest irriterende ved det, er at den aldrig finder en skid. Mit norton (Ved det er bras) fandt da altid trojan og det shit.
| #5 | 09.06.2012 09:36 |
Kan sagtens være virus, hvis det var mig havde jeg bare reinstallet windows, tager jo kun 10min alligevel jo
Hvis du har UAC på så tag det bras fra, reboot, hold windows knappen nede og tryk r, der kommer et lille vindue op, skriv cmd, tryk enter, skriv "sfc /scannow" og vent.
Hvis der er nogle fejl i windows vil den forhåbeligt finde og rette dem.
Hvis du har UAC på så tag det bras fra, reboot, hold windows knappen nede og tryk r, der kommer et lille vindue op, skriv cmd, tryk enter, skriv "sfc /scannow" og vent.
Hvis der er nogle fejl i windows vil den forhåbeligt finde og rette dem.
| #6 | 09.06.2012 10:05 |
Den siger at jeg skal være admin før jeg kan gøre det. Jeg er ked af, men computer har aldrig været min stærke side. Det er kun games jeg er vild med :D
Men hvordan gør jeg mig til admin?
Men hvordan gør jeg mig til admin?
| #8 | 09.06.2012 10:08 |
Og med reinstalleret windows, skal jeg så ikke formatere?
| #9 | 09.06.2012 10:33 |
tag UAC af, bare tryk på windows knappen og skriv uac, så burde det være ret nemt at gætte sig frem til :)
Du formaterer når du reinstaller alligevel
Du formaterer når du reinstaller alligevel
| #10 | 09.06.2012 10:56 |
Hvis jeg trykker på windows knappen og skriver uac, så kommer jeg ind på "Indstillinger for kontrol af brugerkonti" og så er der med at få besked osv?
| #11 | 09.06.2012 10:59 |
Okay har fattet det nu. Den skal helt ned i bund.
| #18 | 09.06.2012 15:50 |
Lad være med at gå ind på sider som du ved medfører virus :)
Jeg har aldrig brugt antivirus på min stationære, og har aldrig været nødsaget til at formatere eller lignende pga. virus.
Jeg har aldrig brugt antivirus på min stationære, og har aldrig været nødsaget til at formatere eller lignende pga. virus.
| #21 | 10.06.2012 11:02 |
Hahaha, en virus kan jo godt ligge på din computer uden du er nødsaget til at formatere eller lignende.
Bare se på Flamer virus'en.
Bare se på Flamer virus'en.
ja det var mig der gjorde det
| #22 | 10.06.2012 17:35 |
Jeg er aldrig blevet hacket, haft åbenlys spyware på min PC eller noget. Så np.
Edited: 10.06.2012 17:35
| #24 | 10.06.2012 17:38 |
Haha, ja så vidt du ved. Og uden antivirus ved du nada - selv med antivirus, firewall, u name it kan du aldrig vide dig sikker eller om du allerede er inficeret. Men hf med det.
ja det var mig der gjorde det
| #23 | 10.06.2012 17:35 |
Der er da mange herinde som ikke bruger antivirus - Mener der har været et topic om det før :)
| #27 | 10.06.2012 17:53 |
Der er også mange der ikke kører med sikkerhedssele - det gør det ikke til nogen god idé.
Edited: 10.06.2012 17:53
| #28 | 10.06.2012 17:57 |
Point taken, men det er det samme med cykelhjelm. Man begynder aldrig, før at man egentlig kommer ud for noget :-)
| #29 | 10.06.2012 18:03 |
Nu ser man ikke dum ud og får hattehår af at have antivirus installeret.
Det kan gøres gratis og uden konsekvenser ellers, så jeg forstår ikke hvorfor man vil lade være.
Det kan gøres gratis og uden konsekvenser ellers, så jeg forstår ikke hvorfor man vil lade være.
| #31 | 10.06.2012 18:16 |
Helt enig i at det er dagens dårligste råd, men helt uden konsekvenser er det jo ikke.
respect existence or expect resi
| #32 | 10.06.2012 18:19 |
Nej det tager selvfølgelig lidt ressourcer, men ikke noget der burde give udslag for de computere folk har i dag.
| #36 | 10.06.2012 20:45 |
Det er da ikke en smagssag om antivirus kan fås gratis og ikke tager særlig mange ressourcer i forhold til hvor kraftigere computere folk har efterhånden. Det er et faktum.
| #37 | 10.06.2012 21:19 |
Jeg gider da ikke have et der skal leeche al min CPU kraft :(
| #40 | 10.06.2012 21:44 |
Jeg ved godt at ironi kan være svært at udtrykke på skrift, men hvis du så mine specs i min profil, så ville du forstå det :)
| #45 | 10.06.2012 23:47 |
Jeg orker da slet ikke at blive ved.. Slet min comment, fortryder at jeg nogensinde skrev det, når du er umulig at slippe af med.
| #49 | 11.06.2012 07:42 |
Så må du da svare for dig i stedet for det der. Du har ikke skrevet noget konkret endnu overhovedet.
Når du kommer med et råd så dårlig som at man ikke skal bruge antivirus, så må du da kunne forsvare det.
Når du kommer med et råd så dårlig som at man ikke skal bruge antivirus, så må du da kunne forsvare det.
Edited: 11.06.2012 07:42
| #50 | 11.06.2012 10:36 |
Mest af alt fordi de fleste gratis antivirus er forholdsvis ringe, kommer med random scans som man ikke har planlagt, og at folk med antivirus stadig får keyloggers, hacket deres kontoer m.m.
| #51 | 11.06.2012 11:31 |
Folk med antivirus vil alt andet lige være bedre beskyttet end folk uden - det kan ikke rigtig diskuteres.
"Random scans" kan du selv gå ind og rette i indstillingerne.
"Random scans" kan du selv gå ind og rette i indstillingerne.
Edited: 11.06.2012 11:31
| #52 | 11.06.2012 11:39 |
Ligesom folk med cykelhjelm er bedre stillet i et trafikuheld. Tror alle har opfanget jeg ikke bruger antivirus, så lad den ligge.
Og ja, ved jeg skam godt jeg kan, men dengang jeg brugte AVG, var det sgu ikke til at regne med alligevel. Kom med scans i tide og utide ved opstart og mere. Siden da har jeg ikke brugt noget :)
Og ja, ved jeg skam godt jeg kan, men dengang jeg brugte AVG, var det sgu ikke til at regne med alligevel. Kom med scans i tide og utide ved opstart og mere. Siden da har jeg ikke brugt noget :)
Edited: 11.06.2012 11:40
| #53 | 11.06.2012 12:53 |
Så fordi du ikke har kunne finde ud af at slå automatisk scanning fra - synes du lige du vil råde alle til ikke at bruge antivirus?
| #56 | 11.06.2012 13:29 |
Nu skulle jeg måske ikke have været så kortfattet i min første kommentar, men man kan sagtens overleve uden et antivirus program.
Du kan prøve at overtale mig så tosset du vil, men det ændrer ikke på min mening. Hvis det er så vigtigt for dig, så ville jeg råde dig til at investere :)
Du kan prøve at overtale mig så tosset du vil, men det ændrer ikke på min mening. Hvis det er så vigtigt for dig, så ville jeg råde dig til at investere :)
| #44 | 10.06.2012 22:26 |
der er mange herinde der tror de ik bruger antivirus, men ik ved at windows 7 har indbygget antivirus i Defender :)
| #46 | 10.06.2012 23:48 |
Løgn, der er kun anti-spyware inkluderet i Windows Defender.
You are the sum of your actions
| #47 | 11.06.2012 00:03 |
nope, der er mere i, kan jeg ikke lige tjekke lige nu, da jeg har fjernet det fra min windows install (rt7)
| #48 | 11.06.2012 00:16 |
Der er mere end anti-spyware i den, men der er ikke antivirus.
Du kan evt. læse lidt op på det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Defender
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista...
http://www.sevenforums.com/system-security/22859...
Edit. Lidt kluntet formuleret af mig i min første kommentar til dig. :>
Du kan evt. læse lidt op på det her:
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_Defender
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-vista...
http://www.sevenforums.com/system-security/22859...
Edit. Lidt kluntet formuleret af mig i min første kommentar til dig. :>
Edited: 11.06.2012 00:17
You are the sum of your actions
| #14 | 09.06.2012 13:42 |
AC IS OVERRATED! :D
Kan du ikke prøve at deaktivere dit AC og hente et lille program der hedder Dr.Web CureIt! og køre en scan med det. Finder den noget snavs er det jo bare nice.. Dog skal du lade din computer stå når du scanner ikke pille ved noget.
Og kan yderlige hjælpe dig med at linke her til : http://www.spywarefri.dk Der kan du finde en del gratis værktøjer PLUS de yder support i deres forum..
Det skal så lige siges du IKKE skal ha Torrent programmer eller lign. Da de ikke bryder sig om den slags :D
Kan du ikke prøve at deaktivere dit AC og hente et lille program der hedder Dr.Web CureIt! og køre en scan med det. Finder den noget snavs er det jo bare nice.. Dog skal du lade din computer stå når du scanner ikke pille ved noget.
Og kan yderlige hjælpe dig med at linke her til : http://www.spywarefri.dk Der kan du finde en del gratis værktøjer PLUS de yder support i deres forum..
Det skal så lige siges du IKKE skal ha Torrent programmer eller lign. Da de ikke bryder sig om den slags :D
Only god can judge me...osv
| #38 | 10.06.2012 21:28 |
Et langt stykke hen ad vejen er det overvurderet, men det kommer reelt an på dine PC kompetencer. For den almindelige bruger er det anbefalesesværdigt, fordi de i realiteten ikke har styr på halvdelen af hvad de laver.
Anyhow, så bruger et ordentligt antivirus program ikke alverdens, når det bare kører i baggrunden. AVG trækker f.eks. maks 50mb RAM og giver fornuftig beskyttelse, uden at det er fuldstændig idiotisk og kommer med popups konstant.
Anyhow, så bruger et ordentligt antivirus program ikke alverdens, når det bare kører i baggrunden. AVG trækker f.eks. maks 50mb RAM og giver fornuftig beskyttelse, uden at det er fuldstændig idiotisk og kommer med popups konstant.
Kommentarer i alt: 57 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba