Glemt kodeord
Husk Opret profil

Kommentarer i alt: 31   -  

Hjælp ang mit net. 04.06.2012 21:19
Hejsa...

JEg har i en længere periode oplevet svingene ms i cs 16

Den blæser sindsygt op og ned.. Fra 9 til 20-30, men det sker så hurtigt at man nlsten ikke se det.. Dog kan man mærke det når man spiller.. Har også rigtig meget choke og lidt loss på div servere.. Har 50 / 5 fra yousee... Det er kommet pludselig og aner fandme snart ikke hvad jeg kan gøre... Har prøvet at slette cs reset div ting osv osv... Er lost...

Og lad nu være med at skrive : Jamen du kan ikke mærke det når det er så lidt.. Jo det kan man bestemt.. Der var ingen problem i starten..

Har en mistanke om det muligvis kan være firmware på min router.. Som yousee har lagt ind...
Only god can judge me...osv
#1 04.06.2012 22:16
net_graph 0.

Thank me later.

#2 04.06.2012 23:43
........

OT: har du sat rates? updaterate 100, cmdrate 100, rate 25000, ex_interp 0,01
Chuck Norris can divide by zero.

#5 05.06.2012 00:46
Carnem har prøvet ALLE settings af.. Er en gammel mand i faget hehe så det med rates kan jeg godt udelukke.. Det fremgår ikke i topic.. Men har testet alle settings. :(

#4 05.06.2012 00:45
Tak for det smarte
#3 05.06.2012 00:14
Det nemmeste ville være at få en tekniker ud og se, om problemet sker så tit, at de kan se det på deres monitor. Derefter kan teknikeren så konkludere om der skal gøres yderligere undersøgelser.

Det virker jo ikke helt normalt at det svinger sådan, men en 50/5 forbindelse. Nogle forstyrrelser til/fra YouSee må der da være.

#6 05.06.2012 00:46
Tror du har ret :) Og nej det burde bare køre max. Det gjorde det også et rigtig godt stykke tid.. Men nu er det bare som om det blæser op og ned.
#7 05.06.2012 02:26
Offtopic, men hvor meget giver du for dit yousee om måneden?
Jeg er ligesom Thomas Blachman,

#8 05.06.2012 02:30
http://yousee.dk/Bredbaand/Priser.aspx :)

#9 05.06.2012 14:36
Jeg giver 359 mener jeg det er ændret til.. Normalt er det 399 :)
#10 05.06.2012 17:37
Når du oplever det i CS (Skal gøres imens du er på serveren helst), så åben cmd som administrator, tag IP fra den givende server (SKAL være dansk server) og skriv så i cmd:

tracert IPen

Det tager du fint et billede af, sender det til YouSee og spørg hvad de vil gøre ved det :)

Edit: Det kan nemlig godt være at udsvingende er så små, at de ikke kan se det inde i kundeservicen.

Hvis du gør det rigtigt, kan det komme til at se sådan her ud:
http://img151.imageshack.us/img151/1995/traceafi...

Nu har jeg bare taget en random server, så ms er forholdsvis ringe.

Edited: 05.06.2012 17:41

#14 06.06.2012 08:35
Altså jeg skriver tracert <IP> og så køre den test :D

Takker Glace vil prøve det senere. MEner de ringer til mig i dag faktisk har en aftale med deres support.
#11 05.06.2012 17:55
Lyder ret meget som deres definition af kapacitetsproblemer. Altså belastning på din central. Kontakt YouSee og forhør dig hos dem.

Det tog mig to måneder at få dem til at indrømme de havde problemer og gøre noget ved sagen. HF.
ja det var mig der gjorde det
#12 05.06.2012 23:01
Det er præcis det som glace skriver du skal gøre.

Få lavet en traceroute til den pågældende spilservers ip eller gerne flere spilserveres ip adresser (kun ip, ikke porten) -> screenshot -> yousees kontaktformular på deres hjemmeside.

Men du behøver, så vidt jeg er informeret, ikke være på spilserveren når du laver en traceroute, men blot lave den på det tidspunkt du ville bruge den.

Den foretager oftest 30 hop i cmd'en og når yousee så modtager de her info fra din traceroute, kan de se hvor kommunikationen mellem spilserver og dit internet fejler.

Du kan selvfølgelig også lige test dit hardware af.
Kabler, anden pc og evt direkte til dit yousee modem hvis du nu sidder gennem router/switch/lignende.

Og så skal du selvfølgelig bare være sikker på ingen andre sidder på nettet imens du spiller og bruger din linje (ja ved godt det er 50/5) men kunne jo godt være vedkommende rammer maks hastighed af og til, og derved fremprovokere fejlen.

Edited: 05.06.2012 23:03
lud0 - ;)

#13 06.06.2012 08:33
Fejlen er der konstant.. Ikke bare når vi er 2 der bruger nettet :)

#18 06.06.2012 10:59
Det var nu heller ikke så meget et issue om hvor mange der brugte nettet. Men blot om dem der nu bruger nettet på noget tidspunkt rammer maks. hastighed :)

Men det er klart, at hvis du sidder alene på nettet derhjemme og disse problemer opstår, så kunne det snildt virke som noget overbelastning :)
lud0 - ;)

#21 06.06.2012 13:55
Fater ikke en skid.. Hvordan kan jeg tracert deres DNS server ?? Aner ikke ipet?

#22 06.06.2012 23:12
Du finder DNS serverne ved at skrive ipconfing /all i din kommandoprompt (cmd).

Den skal findes under DNS servere og kan også findes ved at højreklikke på LAN-forbindelse -> status -> ipv4 DNS servere.

Der kan sagtens være mere end en, som oftest to.

Edited: 06.06.2012 23:14
lud0 - ;)

#23 07.06.2012 08:41
Tak vil kigge på det senere :D ! Ellers må jeg skrue bissen på overfor dem.. Så evt prøve at skifte til en anden server !

#24 07.06.2012 10:12
Hvis du tænker på at skifte DNS server, så er det nok ikke umiddelbart en mulighed. Dem får du tildelt automatisk og det burde være de samme alle Yousee kunder får :)

Det kan dog være Yousees driftsafdeling kan smide dig på en anden node, så det signal du modtager, er fra en mindre belastet node :)

Det tvivler jeg dog på kommer til at ske, da alle på den node du er på, så skulle opleve de her spikes og begynde at klage over det.

Der er jo en reel chance for at alle på den node oplever disse spikes, dog mærkeligt hvis ingen andre har klaget over det. Men det kan jo være de ikke gider at klage, ikke ved det er deres internet eller bare finder sig i det :)
lud0 - ;)

#25 07.06.2012 11:45
Mine spikes med stofa er så små, at de ikke kan se undsving i kundeservice.

Pingen er ALTID stabil imellem 5-15, alt efter server. Men får "små spikes", som får det til at se ud som om jeg spiller med 125HZ.

Jeg har en idé om det er overbelastning af vores linje, da det ikke er slemt i nattetimerne, så har haft ringet ind og spurgt, men de vil have mig til at traceroute. Det er bare nyttesløst, når min ms er klippestabil :)

Edited: 07.06.2012 11:48

#26 07.06.2012 11:49
Nu kender jeg alt for godt til Stofa ;)

Men det er korrekt at man på en graf for modemmets signal ikke ville kunne se meget små udsving.

Disse skal helt til driftsafdelingen, som kan overvåge/monitorere signalet i en given periode og se om der opstår udfald på diverse signaler på diverse up- og downstreams ;)
lud0 - ;)

#27 07.06.2012 11:53
Ja, men altså, den ping de leverer til mig, for 179,- 15/2Mbit kan jeg på ingen måde klage over.

Det er bare uheldigt, fordi da jeg ringede ind og fortalte om problemet, tog de det faktisk rigtig seriøst og sad endda på hold i fem minutter, for at han kunne finde ud af den bedst mulige løsning :)

Men en traceroute ville vel aldrig hjælpe mig, hvis at jeg har stabil ping? :)

#28 07.06.2012 12:32
Det er langt fra fordi Stofa tager kunderne useriøst. Dog tror kunderne at de i teknisk support og i kundeservice har mulighed for at ændre på signalstyrke og lign, og at de intet ansvar selv har for deres udstyr. For det Stofa skal levere til kunderne er et korrekt signal hen til stikledning samt et modem der selvfølgelig virker. Resten er i grunden kundens eget og det kan Stofa altså ikke tage kreditten for, hvis det ikke virker eller er ustabilt ;)

Det er også sikkert, at hvis du har siddet på hold i 5 minutter, så har vedkommende enten snakket med sin overordnede eller driftsafdelingen, hvilket er gode tegn !

Man kan sige, pingtiderne er jo ikke hvad du betaler for, du betaler for din båndbredde. Men selvfølgelig bør din udbyder stadig levere en ordentlig pingtid. I hvert fald til servere/lign lokaliseret i landet.

En tracert kan altid be- eller afkræfte hvor kommunikationsbristen opstår. Fordi den måler pingtiderne på vej til 'målet'.

Men det er selvfølgelig svært at sige om en tracert vil hjælpe eller ej, hvis du har så stabil ping, at det ikke bliver et problem.
lud0 - ;)

#29 07.06.2012 13:04
Altså, mine pingtider er jo upåklagelige :) ziit herinde fra bor i udkanten af Næstved og har 30+ ping med stofa.

Men han får det også igennem telefonstikket, så vidt at jeg ved :)

#30 07.06.2012 13:48
Der er få, i Stofa regi, som ikke har et modem, men derimod har en anden aftale i samarbejde med Stofa og pågældende antenneforening.

Er dog overbevidst om han ikke har Stofa hvis det er igennem telefonstikket. Stofa opererer med modems og switchsports. Dvs enten et modem som leverer internettet eller også et kabel direkte i væggen :)

Edited: 07.06.2012 13:49
lud0 - ;)

#31 07.06.2012 14:09
Nu testede jeg lige.. Og en af de ting den viser er 90 ms i en af linjerne

Testede 10 gange i streg mpske mere.. Og den peakede kun en af gangene

Edited: 07.06.2012 14:12

#16 06.06.2012 08:47
Det er ligemeget med traceroutes mod spilservere - YouSee garanterer ikke god ping imod dem.

Derimod ville det være en idé at foretage tracert op mod nogle af deres DNS servere fx. - hvis der er samme belastning her, ja så er det YouSees fejl, som de kan gøre noget ved.

#17 06.06.2012 10:57
Skal ikke kunne udtale mig om YouSees garantier eller ej, men det er selvfølgelig også en mulighed at trace deres DNS servere.

Jeg arbejder selv i branchen, dog ikke for YouSee, men en anden internetudbyder og jeg fortæller blot hvad vi beder vores kunder om at gøre i en sådan situation.

For oftest er disse spikes/udsving for små til at de ses på signalgrafen for modemmet/lign udstyr og man derfor skal helt over til driftsafdelingen der så kan tjekke signalerne hvert sekund for at se udslag. Derovre kan de i øvrigt også se hvor det går galt, om det er på vej ind eller på returvejen fejlen opstår.

Og før driftsafdelingen overhovedet overvejer at kigge på udsving, skal der være bilag for det.
lud0 - ;)

#19 06.06.2012 11:00
Naturligvis.

Jeg nævner blot dette jf. min egen erfaring. Jeg havde to teknikerbesøg og 2½ måneds email korrespondance, før de tog det seriøst.

De bad mig naturligvis om at traceroute mod spilserverne, for herefter at en tekniker siger at de ikke garanterer pingtider.

Da jeg så viste dem tracerouten mod deres egen DNS tog de det seriøst. :-)

Hvad der er kutyme hos de forskellige ISP'er ved jeg naturligvis ikke, da de ikke er særlig åbne udadtil mod deres brugere, men jeg ved hvad der virkede for mig.

#20 06.06.2012 11:08
Det er sikkert også den rigtige løsning du smider her, da du jo har erfaring med YouSee og har oplevet netop dette.

Min erfaring modsiger jo heller ikke din, du startede også med at trace til spilserveren. Grunden til jeg foreslår, at sygdreng^ skal starte med spilserveren, er jo blot at jeg formoder han intet problem har ved blot at surfe/browse/lave DNS opslag og derfor kan de starte med at lokalisere fejlen der er mellem hans internet og spilserveren, medmindre der ligger noget langt større bag.

Men som sagt, ikke nogen dum ide at lave til tracert til deres DNS, såfremt der også opstår høje pingtider/timeouts på den ;)
lud0 - ;)
#15 06.06.2012 08:36
Kan læse mig til på yousee.dk i deres forum, at der er mange der har problemer... MEn har lige fået lidt fifs jeg vil teste i dag.

Kommentarer i alt: 31   -  

Deltag i debatten!

For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).

Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

(kommer snart)
SK Gaming vs. EG
1-0 til SK Gaming
MYM vs. Alt
1-0 til Alternate
fnatic vs. NiP
1-0 til NiP
Gambit vs. Lemon
1-0 til Gambit
MYM vs. fnatic
1-0 til MYM
SK vs. Gambit