Kommentarer i alt: 29 -
| Gode råd til køb af mus, tastatur og måtte | 10.05.2012 22:06 |
Hello hello alle I gaming orakler.
I forbindelse med Diablo3 har jeg nu investeret i en ny computer og hurra for det. Men jeg skal i den forbindelse jo også have købt lidt "tilbehør".
Derfor vil jeg høre om der er nogle af jer der kan anbefale mig en god mus, tastatur og musemåtte? Det er til alle typer former for spil, RPG, RTS, FPS etc.
I første omgang skal I ikke tænke på prisen, da jeg for at være ærlig ikke er helt med på hvad en "god pris" er nu om dage.
På forhånd tak for hjælpen.
I forbindelse med Diablo3 har jeg nu investeret i en ny computer og hurra for det. Men jeg skal i den forbindelse jo også have købt lidt "tilbehør".
Derfor vil jeg høre om der er nogle af jer der kan anbefale mig en god mus, tastatur og musemåtte? Det er til alle typer former for spil, RPG, RTS, FPS etc.
I første omgang skal I ikke tænke på prisen, da jeg for at være ærlig ikke er helt med på hvad en "god pris" er nu om dage.
På forhånd tak for hjælpen.
| #1 | 11.05.2012 12:22 |
måtte: qck+ er nice imo, går aldrig væk fra dem igen
tastatur ville jeg sige noget steelseries 7g eller hvad det hedder det med mekaniske taster..
mus er meget personligt alt efter håndstørrelse og vægt imo
tastatur ville jeg sige noget steelseries 7g eller hvad det hedder det med mekaniske taster..
mus er meget personligt alt efter håndstørrelse og vægt imo
Jeg er en 100% seriøs debatør!
| #2 | 11.05.2012 12:50 |
Jeg bruger selv MSI 1.1 med en SteelSeries QCK+ Heavy MYM-edition musemåtte til. Mit keyboard er et ZOWIE CELERITAS og er yderst tilfreds med det dejlige stykke hardware. I modsætning til KrepiN vil jeg dog ikke anbefale et tastatur med mekaniske taster, da det simpelthen larmer og lyder som noget så skide irriterende. :)
Har du fået set meget af Köln?
| #3 | 11.05.2012 13:12 |
Du er yderst tilfreds med dit dejlige, mekaniske tastatur, men du vil ikke anbefale det fordi det larmer?
Edited: 11.05.2012 13:12
| #4 | 11.05.2012 13:13 |
CELCERITAS er ikke mekanisk, som f.eks. Razer tastaturet er. Kan ikke lige huske navnet ;)
| #5 | 11.05.2012 13:14 |
Cele...bla er mekanisk. Det bruger Cherry MX brown switches.
http://www.zowiegear.com/products?page=shop.prod...
http://www.zowiegear.com/products?page=shop.prod...
| #6 | 11.05.2012 13:15 |
Nå. Så er jeg forkert på den. Mekanisk tænker jeg på den lyd, som det Razer tastatur giver, når man skriver på tasterne. Det er ikke samme lyd som i Celeritas, så det er nok bare mig, der var forkert på infoen der ;)
| #7 | 11.05.2012 13:18 |
Forskellen ligger i hvilken type switches der benyttes. Steelseries 6G/6Gv2 bruger f.eks. Cherry black switches, som larmer mere og som givetvis skulle også være hårdere end de brune, så vidt jeg husker. Der findes guides på nettet om dette, men der er et væld af forskellige typer, som har forskellig mekaniske egenskaber. Hårde, bløde, hvor hurtigt de "kommer op" osv. osv.
| #13 | 11.05.2012 15:28 |
når du gamer så sidder du vel med dit headset på?
jeg har selv et mekanisk keyboard med mx-black switches og jeg ligger ikke mere mærke til det end ved almindelig keyboards + når jeg sidder med headsettet på kan jeg ikke høre det.
jeg har selv et mekanisk keyboard med mx-black switches og jeg ligger ikke mere mærke til det end ved almindelig keyboards + når jeg sidder med headsettet på kan jeg ikke høre det.
Eixx er i virkeligheden en pige
| #11 | 11.05.2012 15:11 |
Køb en Zowie mus og en steelseries qck+ måtte. Tastatur er sgu fuldstændig ligemeget..
...
| #12 | 11.05.2012 15:27 |
Jeg ville vælge et keyboard med mekaniske taster, og da jeg selv ikke kan undvære bagbelyste taster fandt jeg frem til Mionix Zibal 60. Købte det for 1300, og det er fucking sweet.
Mht. mus ville jeg købe en Zowie Gear AM - står selv og skal investere i en ny mus snart og mit valg falder helt sikkert på den.
Din måtte er lidt sværere da der er mange forskellige muligheder som passer til netop dine kriterier. Jeg er personligt ikke en stor fan af QCK som mange andre ellers smider en masse love efter. Jeg kan bedst lide en mussemåtte som har en hård overflade og som får musen til at glide super nice så jeg valgte en mionix propus 380, og er rigtig glad for den.
Mht. mus ville jeg købe en Zowie Gear AM - står selv og skal investere i en ny mus snart og mit valg falder helt sikkert på den.
Din måtte er lidt sværere da der er mange forskellige muligheder som passer til netop dine kriterier. Jeg er personligt ikke en stor fan af QCK som mange andre ellers smider en masse love efter. Jeg kan bedst lide en mussemåtte som har en hård overflade og som får musen til at glide super nice så jeg valgte en mionix propus 380, og er rigtig glad for den.
Edited: 11.05.2012 15:27
Eixx er i virkeligheden en pige
| #15 | 11.05.2012 15:40 |
Razor Deathadder + Steelseries Qck+ + random billigt tastatur, som kan holde til lidt tæsk efter HoN nederlag. Boom!
| #16 | 11.05.2012 15:46 |
MSI 3.0, QPAD musemåtte og Standard gammelt tastetur.
| #17 | 11.05.2012 15:52 |
Er selv skiftet fra mx518 + qck til Deathadder (Black Edition) og razer scarab. Blev træt af at der var så meget modstand i QCK når man i LoL skulle justere kameraet. Så jeg skiftede musemåtten ud til scarab som er en hybrid mellem langsom/hurtigt måtte. Utrolig lækker mussemåtte når man lige har brugt den i en uges tid.
Desuden vil jeg strengt anbefale black edition hvis ud køber en deathadder da den ikke har den glatte plastik på siden som den normale model ellers har, hvilket giver et fastere greb.
Udover det har jeg også skiftet musefødderne ud med nogle corepads. Ville sige at deathadder + scarab er bedre end mx518+qck på alle punkter. Det eneste negative at sige er at musefødderne skal skiftes, men det er utroligt nemt og 2 sæt fødder koster omkring 50 kr så det er ikke den store udgift når man tænker på hvad man får ud af det - og der er gået 3 måneder nu og den glider stadig nice. Ville nok sige at scarab er en mellemting mellem icemat og qck der tillader de hurtige bevægelser og præcisionen fra qck. Tilgengæld vil jeg tro at steelseries nok har en musemåtte der er magen til og ligeså god som scarab.
Desuden vil jeg strengt anbefale black edition hvis ud køber en deathadder da den ikke har den glatte plastik på siden som den normale model ellers har, hvilket giver et fastere greb.
Udover det har jeg også skiftet musefødderne ud med nogle corepads. Ville sige at deathadder + scarab er bedre end mx518+qck på alle punkter. Det eneste negative at sige er at musefødderne skal skiftes, men det er utroligt nemt og 2 sæt fødder koster omkring 50 kr så det er ikke den store udgift når man tænker på hvad man får ud af det - og der er gået 3 måneder nu og den glider stadig nice. Ville nok sige at scarab er en mellemting mellem icemat og qck der tillader de hurtige bevægelser og præcisionen fra qck. Tilgengæld vil jeg tro at steelseries nok har en musemåtte der er magen til og ligeså god som scarab.
| #26 | 11.05.2012 22:28 |
Så fik jeg vist takket jer alle for jeres input. :)
Til de interesserede så kan jeg afsløre at jeg i sidste ende valgte følgende:
Steelseries qck+
Zowie EC2
Logitech Illuminated
Til de interesserede så kan jeg afsløre at jeg i sidste ende valgte følgende:
Steelseries qck+
Zowie EC2
Logitech Illuminated
| #27 | 11.05.2012 23:11 |
Godt valg! QcK+ nok den bedste musemåtte på markedet, hvis du bare leder efter noget der er "clean" i designet. EC2 er en rigtig fed mus, men du skal huske at købe efter den størrelse din hånd har. EC1 = stor hånd. EC2 = lille hånd. Og tastaturet er bare luxxx :D
DEF-KONY 1
Kommentarer i alt: 29 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

SK Gaming vs.
MYM vs.
NiP
NiP vs.
Virtus.pro
Cursive
LDLC vs.
aTTaX