Kommentarer i alt: 12 -
| Boksning | 05.05.2012 23:30 |
Hej Xplayn.
Jeg har et spørgsmål omkring boksning, og jeg ved ikke lige, hvor jeg ellers skulle spørge (måske et bokseforum), men nu er jeg allerede bruger herinde, og mon ikke der er en eller to, som kan svare mig på mit spørgsmål.
Spørgsmålet går på, hvordan professionel boksning fungerer. Det skal lige siges, at jeg hverken er boksefan eller bokser, men jeg synes at have hørt, at så snart man taber en professionel kamp, risikerer man at hele ens karierre er forbi(?). Er dette rigtigt? Eller hvordan fungerer det?
Eventuelle links er også meget velkomne.
Mvh
Jeg har et spørgsmål omkring boksning, og jeg ved ikke lige, hvor jeg ellers skulle spørge (måske et bokseforum), men nu er jeg allerede bruger herinde, og mon ikke der er en eller to, som kan svare mig på mit spørgsmål.
Spørgsmålet går på, hvordan professionel boksning fungerer. Det skal lige siges, at jeg hverken er boksefan eller bokser, men jeg synes at have hørt, at så snart man taber en professionel kamp, risikerer man at hele ens karierre er forbi(?). Er dette rigtigt? Eller hvordan fungerer det?
Eventuelle links er også meget velkomne.
Mvh
| #2 | 06.05.2012 02:27 |
Har du nogensinde set en boksekamp i tv?
Der står HØJT og TYDELIGT om hver bokser deres 'stats'....
eks:
Mikkel Kessler: http://da.wikipedia.org/wiki/Mikkel_Kessler
Kampe ialt 47
Vundne 44
KO's 33
Uafgjorte 0
Tabte 2
Så det er altså muligt at fortsætte sin karriere efter tabt kamp, dog kan jeg forestille mig det ser bedre ud på papiret med en vunden :)
Der står HØJT og TYDELIGT om hver bokser deres 'stats'....
eks:
Mikkel Kessler: http://da.wikipedia.org/wiki/Mikkel_Kessler
Kampe ialt 47
Vundne 44
KO's 33
Uafgjorte 0
Tabte 2
Så det er altså muligt at fortsætte sin karriere efter tabt kamp, dog kan jeg forestille mig det ser bedre ud på papiret med en vunden :)
aka. PiRANHA`
| #4 | 07.05.2012 13:48 |
Det er jo så godt nok heller ikke særlig mange kampe, som Mikkel Kessler har tabt. Men tak for svaret :)
| #6 | 07.05.2012 19:40 |
Kampe ialt 47
Vundne 44
KO's 33
Uafgjorte 0
Tabte 2
Som regnestykket med 44+2 =47 ikke rigtigt går op :|
Vundne 44
KO's 33
Uafgjorte 0
Tabte 2
Som regnestykket med 44+2 =47 ikke rigtigt går op :|
| #11 | 07.05.2012 22:29 |
Haha gal jeg sover. Troede ikke den var talt med i statistikken :D
Edit: Det kan være Wikipedia tager fejl. Kender ikke lige den her side, men den siger da noget andet :D http://www.fightsaga.com/Fighters/item/464-Mikke...
Edit: Det kan være Wikipedia tager fejl. Kender ikke lige den her side, men den siger da noget andet :D http://www.fightsaga.com/Fighters/item/464-Mikke...
Edited: 07.05.2012 22:32
| #3 | 06.05.2012 09:44 |
Problemet ligger i, at hvis man taber en stor kamp. - Så er det ikke altid muligt at få endnu en stor kamp. Da de store boksere, altid vil bokse mod store boksere. Og har du tabt bare 1 kamp, så vil du måske pludselig ikke ses som fx. top5 i verden. Og derfor måske have svære ved at få nogle gode kampe. (Men dette sker nu oftest med lidt ældre boksere, da de unge bare kan få nogle nemme kampe. Og derved arbejde sig op af igen) :)
| #9 | 07.05.2012 21:58 |
Jeg vil sige det mere kommer an på sin promoter. Gode boksere/heldige får nemme kampe i starten og kan arbejde sig op af på denne måde. Man hører ofte kommentatorerne siger at denne bokser "skal bæres frem ved at møde de rigtige modstandere". Hvorimod andre bliver sat op i mod nogle de ikke har en chance imod, og jo flere omgange de går jo flere $$$$ får de.
Din Stalker
| #5 | 07.05.2012 14:12 |
Hvis man som talentfuld bokser, taber en kamp, mister man lidt karriere status, som man så skal bygge op igen ved at møde nogle lidt mildere fightere, for at bevise man stadigvæk høre med toppen. Lidt ligesom da Kessler tabte til Joe Calzaghe, måtte han forbi 3 boksere, før han kunne møde et stort navn igen(Andre Ward).
Men når en god bokser taber en kamp, kan det måske knække ens selvtillid og derved ikke vil bokse så godt som han plejer, derfor mange store boksere stopper efter 2-3 nederlag.
Men når en god bokser taber en kamp, kan det måske knække ens selvtillid og derved ikke vil bokse så godt som han plejer, derfor mange store boksere stopper efter 2-3 nederlag.
Edited: 07.05.2012 14:21
Kommentarer i alt: 12 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

Wolves vs.
Wizards
NaVI
ESC vs.
dAT
k1ck vs.
ENTiTY
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY