Kommentarer i alt: 56 -
| Kreditkort til online køb? | 08.04.2012 21:44 |
Hej.
Da jeg skal til at starte en webshop igen, så er jeg i tvivl hvilke slags kort folk bruger til at handle på nettet med, og om folk bruger andet end Dankort?
Så hvis folk gider skrive hvilket kredit- eller debitkort I bruger til at handle med over nettet.
Og ville I fravælge en webshop, fordi man ikke kan betale med andet end dankort?
Freak13
Edited: 08.04.2012 21:45
Da jeg skal til at starte en webshop igen, så er jeg i tvivl hvilke slags kort folk bruger til at handle på nettet med, og om folk bruger andet end Dankort?
Så hvis folk gider skrive hvilket kredit- eller debitkort I bruger til at handle med over nettet.
Og ville I fravælge en webshop, fordi man ikke kan betale med andet end dankort?
Freak13
Edited: 08.04.2012 21:45
http://www.CoolSlips.dk
| #3 | 08.04.2012 21:55 |
Visa/Dankort alti alti.
Må man høre hvilke varer du skal handle med..
Må man høre hvilke varer du skal handle med..
Edited: 08.04.2012 22:00
| #40 | 09.04.2012 17:44 |
Vi starter med slips og butterflies. Så håber vi at kunne udvide.
Freak13
Freak13
| #4 | 08.04.2012 21:57 |
Mastercard og visa electron er altid rart.
Nu har jeg selv et visa dankort, men jeg ved at mange i min alder (17-24) har et mastercard, bare fordi det er nemmere for dem at kontrollere.
Nu har jeg selv et visa dankort, men jeg ved at mange i min alder (17-24) har et mastercard, bare fordi det er nemmere for dem at kontrollere.
| #50 | 19.04.2012 14:17 |
På danske sider benytter jeg som oftest Visa/Dankort eller en sjælden gang MasterCard. På udenlandske sider vil jeg oftest foretrække at benytte PayPal, da jeg på den måde undgår at udlevere mine kortoplysninger direkte til butikken.
Jeg vil i mange tilfælde fravælge en dansk netbutik, hvis den ikke tager imod Visa/Dankort - også selvom der er andre muligheder. Det er der ikke nødvendigvis en rationel grund til, men jeg tror min underbevidsthed er lidt bekymret ved at handle med en dansk netbutik, der ikke engang tager imod Visa/Dankort.
Jeg vil i mange tilfælde fravælge en dansk netbutik, hvis den ikke tager imod Visa/Dankort - også selvom der er andre muligheder. Det er der ikke nødvendigvis en rationel grund til, men jeg tror min underbevidsthed er lidt bekymret ved at handle med en dansk netbutik, der ikke engang tager imod Visa/Dankort.
| #5 | 08.04.2012 22:04 |
Lige en hurtig googlesøgning over de mest brugte betalingsgateaways på danskewebshops - Du kan vel så selv se hvilke betalingsmuligheder de understøtter, eftersom det vel må være dem vi danskere benytter os af.:
Epay.dk
Quickpay.dk
Fribetaling.dk
Dandomain.dk
Dibs.dk
Ewire.dk
InterPay.dk
Quickpay.dk
Wannafind.dk
Situs.dk
PBS.dk
Payex.dk
Micropayments.dk
Scannet.dk
Epay.dk
Quickpay.dk
Fribetaling.dk
Dandomain.dk
Dibs.dk
Ewire.dk
InterPay.dk
Quickpay.dk
Wannafind.dk
Situs.dk
PBS.dk
Payex.dk
Micropayments.dk
Scannet.dk
| #38 | 09.04.2012 17:42 |
Jeg kan godt regne ud hvad folk vil bruge. Men det hele drejer sig om kroner og øre. Så hvis kun 2% brugte MasterCard og 98% brugte dankort, så ville jeg vente med at tilkøbe MasterCard. Men jeg kan se, at folk bruger lidt af det hele. Så det bliver nok den helt store pakke jeg vælger.
Freak13
Freak13
| #7 | 08.04.2012 22:58 |
Visa/dankort.
Det er vist ret dyrt, hvis du skal tage flere end disse.
Det er vist ret dyrt, hvis du skal tage flere end disse.
| #9 | 09.04.2012 01:12 |
Visa/Mastercard er nok de mest benyttede :)
ALL I KNOW IS A LIE
| #14 | 09.04.2012 11:21 |
Forkert. Dankort er billigere end Visa.
Og hvorfor er Visa bedre, end fx Dankort eller MasterCard?
Og hvorfor er Visa bedre, end fx Dankort eller MasterCard?
| #18 | 09.04.2012 13:01 |
Fordi Visa er mere udbredt end mastercard er efterhånden. Dette gælder også i udlandet. De fleste butikker vælger derfor også at benytte Visa fremfor Mastercard som i øvrigt er dyrere end Visa.
Dankort og visa er i samme kategori, så dankort er vel også fint i sig selv. bortset fra du ikke kan handle andre steder end Danmark vel?
Dankort og visa er i samme kategori, så dankort er vel også fint i sig selv. bortset fra du ikke kan handle andre steder end Danmark vel?
| #23 | 09.04.2012 15:00 |
har du nogle tal på alt det der? For flere af de største banker herhjemme bruger efterhånden MasterCard. Og hvordan ved du det er dyrere så butikker ligefrem fravælger det? Min erfaring er i hvert fald, at når de har det ene, så har de også det andet.
| #24 | 09.04.2012 15:15 |
Fordi gebyret på mastercard er højere end visa. Og da største delen af Danmark bruger Visa, er det derfor stadig billigere for en butik at have Visa fremfor Mastercard. Dog er skal det siges at mange også har ordninger hvor alle kort næsten bliver godkendt af butikken.
Mastercard er dog mest udbredt i fx lande som USA, men der tager de alle så også imod visa.
Mastercard er dog mest udbredt i fx lande som USA, men der tager de alle så også imod visa.
| #25 | 09.04.2012 15:32 |
Lol dude.. Du skriver jo præcis det samme som i den tidligere post. Jeg spørger om du har nogle tal på dine udsagn om at MasterCard er dyrere end Visa og at "visa er mest udbredt", selvom banker herhjemme som Danske Bank og Spar Nord og sikkert mange andre bruger MasterCard og ikke Visa.
| #31 | 09.04.2012 15:59 |
Til at starte med kan jeg linke til danskebanks egen side:
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Kort/Raadgivning/Pages/Kortgebyrer-butikker.aspx
Der har du, et godt svar på hvorfor, ingen gebyr på visa/dankort, men på resten er der. Dette gebyr kan være meget lille, men det kan også være ret stort. Fx hvis du hæver i udlandet med dit mastercard(ikke i banken, men butikker).
Til den anden del, så:
https://www.teller.com/da/ForsideDansk/Produkter-og-losninger/Korttyper/
Jeg har ikke lige kunne finde priserne for de forskellige kort typer når man skal anvende dem i butikker. Kunne kun finde Visa/dankort priserne. Men dem kan du ikke rigtigt bruge til noget indtil jeg finder den anden.
Du skal huske at det ikke kun er dyrt for kunden, men også butikken selv, for at kunne tilbyde at modtage betaling fra mastercard.
Er godt klar over at som kunde er det sjældendt der er forskel på om du bruger mastercard eller visa.
Lige et edit mere: kan se Snappi fandt linken med gebyr taxen:
http://www.danskebank.dk/da-dk/Privat/Daglig-oekonomi/Kort/Raadgivning/Pages/Kortgebyrer-butikker.aspx
Der har du, et godt svar på hvorfor, ingen gebyr på visa/dankort, men på resten er der. Dette gebyr kan være meget lille, men det kan også være ret stort. Fx hvis du hæver i udlandet med dit mastercard(ikke i banken, men butikker).
Til den anden del, så:
Jeg har ikke lige kunne finde priserne for de forskellige kort typer når man skal anvende dem i butikker. Kunne kun finde Visa/dankort priserne. Men dem kan du ikke rigtigt bruge til noget indtil jeg finder den anden.
Du skal huske at det ikke kun er dyrt for kunden, men også butikken selv, for at kunne tilbyde at modtage betaling fra mastercard.
Er godt klar over at som kunde er det sjældendt der er forskel på om du bruger mastercard eller visa.
Lige et edit mere: kan se Snappi fandt linken med gebyr taxen:
Edited: 09.04.2012 16:03
| #47 | 19.04.2012 12:10 |
Men du har jo stadig ingen tal på, at der er flere der bruger Visa frem for Mastercard? By the way, linkets virker ikke..
Jeg er wild.
| #30 | 09.04.2012 15:45 |
Det passer ikke helt. Når du benytter et visa dankort på en dansk hjemmeside, er det dankortdelen af kortet du bruger. Mastercard og visa indgår under samme aftale, sammen med american express og andre korttyper. Der er 2 slags aftaler i danmark, den ene er en dankort aftale, den anden er en international aftale, hvor både mastercard og visa er en del. Visa delen af dankortet er kun lagt på, så du har mulighed for at bruge dit kort i udlandet.
Edited: 09.04.2012 15:48
| #32 | 09.04.2012 16:02 |
Det er selvfølgelig rigtigt. Men som du selv siger er det 2 forskellige aftaler. Og det er prisen der gør de fleste vælger Visa/dankort dealen fremfor den internationale.
| #12 | 09.04.2012 02:44 |
Mastercard. Køber ikke på en side der kun tager dankort. Eller ikke tager mastercard. Virker useriøst.
| #26 | 09.04.2012 15:33 |
Men mange gange er det også forbrugeren selv der betaler det alligevel.
| #15 | 09.04.2012 11:40 |
VISA/Dankort :)
hvis det er et produkt jeg kan finde andre steder, så ville jeg selvfølgelig ikke til at besværliggøre noget ved at låne et MasterCard hvis det kun var sådan et, den specifikke side tillod mig at bruge. *:)
hvis det er et produkt jeg kan finde andre steder, så ville jeg selvfølgelig ikke til at besværliggøre noget ved at låne et MasterCard hvis det kun var sådan et, den specifikke side tillod mig at bruge. *:)
Fucked up beyond all recognition
| #16 | 09.04.2012 11:51 |
MasterCard debet.. Jeg ville fravælge hvis jeg ikke kunne bruge mit kort :)
True story!
| #29 | 09.04.2012 15:42 |
Der er flere overvejelser du skal gøre, når du tager stilling til, hvorvidt du skal have en international aftale eller ej. Hvad sælger i og til hvilken målgruppe? Hvor stor er jeres omsætning, i forhold til hvad aftalen koster? Min erfaring på arbejdet siger at ca. 70% benytter visa dankort, men hvis du går efter en ung målgruppe, stiger antal af debetkort meget. Noget du yderligere skal være opmærksom på er, at de gebyrer der er på de internationale kort, skal du selv betale, da det kun er en fysisk aftale du kan tilmelde surcharge. Hvis du ikke er klar over priserne for de forskellige aftaler, er der links til priserne i bunden af dette link:
https://www.teller.com/da/ForsideDansk/Produkter...
Håber det kunne hjælpe.
https://www.teller.com/da/ForsideDansk/Produkter...
Håber det kunne hjælpe.
| #44 | 09.04.2012 22:40 |
Nu er jeg selv ejer af en online butik, og ved at de betalingskort man modtager i shoppen, betyder meget når kunderne kigger på siden. Derfor er det vigtigt at man tilbyder kunden at der kan betales med alle tilgængelige korttyper.
Nu skriver du at du sælger butterflies og slips, og det er jo kunder i alderen 15-XX år, og de unge kunder har Visa Electron hvis de overhovedet har et 'dankort'.
Personligt så ville jeg, alt afhængig af omstændighederne, nok overveje hvor vigtigt det var at købe produktet online, frem for en fysisk butik.
Nu skriver du at du sælger butterflies og slips, og det er jo kunder i alderen 15-XX år, og de unge kunder har Visa Electron hvis de overhovedet har et 'dankort'.
Personligt så ville jeg, alt afhængig af omstændighederne, nok overveje hvor vigtigt det var at købe produktet online, frem for en fysisk butik.
| #51 | 19.04.2012 14:18 |
Bruger selv Visa DK. Ellers er mastercard og visa elec altid god:)
kandy kush. Smiiil.
| #52 | 19.04.2012 15:01 |
Jeg bruger selv Visa Danny, men der er rigtig mange, der bruger Mastercard.
Kommentarer i alt: 56 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba