Kommentarer i alt: 84 -
| Rygestop cravings? | 21.03.2012 17:37 |
Hey! Jeg er igang med et rygestop og har styret det fint med overdrevet forbrug af Läkerol :p.. Men det er bare ikke skidegodt(hehe) for maven, så mangler lidt noget andet jeg kan æde istedet når jeg bliver rygetrængende. Derfor vil jeg høre jer eksrygere og rygere hvad I gør/gjorde for at styre rygetrangen. Nicotin-produkter og slikprodukter med meget sukker er jeg ikke interesseret i.. Fyr endelig løs ellers ;)
True story!
| #2 | 21.03.2012 18:41 |
jeg tyrede den bare med kaffe i peridoen, og så arbejdede jeg non-stop, for at flytte mine tanker på noget andet (3d grafiker).
Jeg røg 25 smøger om dagen i fire år og tog den kolde tyrker for ca. et år siden
Jeg røg 25 smøger om dagen i fire år og tog den kolde tyrker for ca. et år siden
Only God Can Touch Me
| #4 | 21.03.2012 18:49 |
I min hoved er kaffe nok det værste at drikke, hvis man ikke vil ryge. Måske lige med undtagelse af øl.
| #5 | 21.03.2012 18:51 |
Nu vil stort set alt mad give dig lyst til at ryge bagefter, så ved ikke om det er vejen frem :D. Tyggegummi og blyanter er gode at gumle på.
| #7 | 21.03.2012 19:18 |
Måltider giver mig lyst til at ryge bagefter, men ikke snacks eller lakrids el.lign. som jeg kan gumle på :p
True story!
| #10 | 21.03.2012 19:23 |
Oh okay :D. Jeg bliver rygetrængende efter 5 cashewnødder :(
De gange jeg har forsøgt et rygestop, fik jeg egentlig aldrig den trang til at æde, som flere snakker om. Men ja, som Haris nævner, er de sunde produkter nok vejen frem, hvis man har de tendenser :D
De gange jeg har forsøgt et rygestop, fik jeg egentlig aldrig den trang til at æde, som flere snakker om. Men ja, som Haris nævner, er de sunde produkter nok vejen frem, hvis man har de tendenser :D
| #6 | 21.03.2012 18:51 |
Grønt, i store stimer. Gulerødder, Agurker o.lign. i pinde.
Der kan også tilføjes dip til en hyggelig aften, så er du uden om at bruge "slikprodukter" til det :-).
Der kan også tilføjes dip til en hyggelig aften, så er du uden om at bruge "slikprodukter" til det :-).
| #11 | 21.03.2012 19:32 |
Håber det lykkes! :) har ikke mere at tilføje, da jeg selv vågnede op en dag og tænkte jeg ville stoppe. Tog en kold tyrker og har holdt rygestoppet i 3 mdr nu tror jeg(PRETTY PROUD). Det med grønt lyder dog som en fantastisk idé :D!
Jeg er gangster.
| #14 | 21.03.2012 20:33 |
Sidder lidt i samme situation.. Jeg er dog ikke påbegyndt mit stop endnu.
Men prøvede i 3 uger og mine cravings blev så voldsomme, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre :D:D Og på daværende tidspunkt ville jeg ikke spise hvergang jeg fik lyst til en cigaret. Men er dog blevet klogere og skal lige have planlagt hvornår jeg vil gøre det!
Gulerødder, agurker og bananer har jeg tænkt mig at tage i brug. Håber det virker! Både for dig og mig lol.
Men prøvede i 3 uger og mine cravings blev så voldsomme, at jeg ikke vidste hvad jeg skulle gøre :D:D Og på daværende tidspunkt ville jeg ikke spise hvergang jeg fik lyst til en cigaret. Men er dog blevet klogere og skal lige have planlagt hvornår jeg vil gøre det!
Gulerødder, agurker og bananer har jeg tænkt mig at tage i brug. Håber det virker! Både for dig og mig lol.
No shit sherlock
| #17 | 21.03.2012 21:01 |
Spis grøntsager. Frugtskålen gør dig tyk og giver ustabilt blodsukker, ikke optimalt for en rygestopper :-)
Vask dine hænder, svin.
| #25 | 21.03.2012 22:37 |
Nu ved jeg ikke så meget om det, men ligefrem tyk af at spise måske 4-5 stykker frugt dagligt?
Chuck Norris can divide by zero.
| #33 | 22.03.2012 00:27 |
Visse frugttyper har et uhørt højt kalorieniveau (http://www.kalorietabel.dk/frugt.htm). Helt vildt er det med nødder der sprænger alle rammer. Det hele er dog sundt, blot man er opmærksom og ikke har et alt for sensitivt blodsukker. Det er jo gode vitaminer i.
Kalorieindholdet i grøntsager er næsten ikke eksisterende, de mætter i meget længere tid og og er godt for din fordøjelse (modsat seks stykker frugt som jo sprøjter ud senere på aftenen).
half 'n half er måden at gøre det på, imo.
Kalorieindholdet i grøntsager er næsten ikke eksisterende, de mætter i meget længere tid og og er godt for din fordøjelse (modsat seks stykker frugt som jo sprøjter ud senere på aftenen).
half 'n half er måden at gøre det på, imo.
Vask dine hænder, svin.
| #34 | 22.03.2012 01:29 |
Selvfølgelig skal man ikke æde 600 gram nødder, figner osv. Men et par bananer og appelsiner dagligt er vel sundere end 2 toast :D
Nødder er vel heller ikke frugt - eller tager jeg helt fejl?
Nødder er vel heller ikke frugt - eller tager jeg helt fejl?
Edited: 22.03.2012 01:30
| #36 | 22.03.2012 01:44 |
Ja, det er da meget sundere end to toast. He he, hvor vil du hen :-)?
Nødder er frugter :-)!
Nødder er frugter :-)!
Vask dine hænder, svin.
| #41 | 22.03.2012 08:51 |
Jeg siger bare at du måske overdriver ved at sige man bliver tyk af at spise frugt. (Almindeligt frugt om du vil, og ikke 600g nødder/mandler etc.)
| #47 | 22.03.2012 19:23 |
Du bliver ikke tyk kun af frugt, men du bliver tyk af hele tiden at kompensere for din rygetrang med kalorier. Frugt er sundt og betragtes derfor i stor stil som en god erstatning, men det giver ubalance i blodsukkeret, for mange kalorier og racerrøv.
Vask dine hænder, svin.
| #65 | 24.03.2012 12:09 |
Et jordbær er ikke et bær, men en nød - og derfor altså en frugt? wtttttf!
essif
| #66 | 24.03.2012 13:37 |
Haha ja den er sgu lakrids. Men et jordbær er også en frugt. Og en nød.
Se her: http://da.wikipedia.org/wiki/Jordbær_(frugt)
Jeg tror bare vi skal slappe helt af begge to
Se her: http://da.wikipedia.org/wiki/Jordbær_(frugt)
Jeg tror bare vi skal slappe helt af begge to
Edited: 24.03.2012 13:38
Vask dine hænder, svin.
| #15 | 21.03.2012 20:39 |
Min mor stoppede med at ryge efter 40 år ved at bruge gulerodstricket, som Haris nævner længere oppe.
You are the sum of your actions
| #20 | 21.03.2012 21:54 |
Aner ikke hvad din kommentar skal betyde. :D
| #22 | 21.03.2012 22:27 |
tror han ville påpege at du stavede forkert, dette kan oftest svares igen ved at bruge denne: http://da.wikipedia.org/wiki/Flueknepperi
panda
| #29 | 21.03.2012 23:20 |
Måske der er nogle andre tricks, især som kvinde, man kan lave med en gulerod....
Idiot på fuldtid
| #26 | 21.03.2012 22:43 |
Jeg kan klart anbefale Mentos(blandede frugt, brugte jeg) og så Maoam!
Disse 2 dejlige produkter hjalp mig til mit rygestop!
Til maoam kan du købe noget der er meget lig i netto, men billigere :)
Disse 2 dejlige produkter hjalp mig til mit rygestop!
Til maoam kan du købe noget der er meget lig i netto, men billigere :)
| #27 | 21.03.2012 22:54 |
"Nicotin-produkter og slikprodukter med meget sukker er jeg ikke interesseret i"
:D
:D
| #31 | 21.03.2012 23:51 |
Jeg holdte med at ryge d. 26 feb ved brug af mariekiks og så er de jo også billige :P
Spiser dog stadig mariekiks i ny og næ men det er ikke så meget mere :)
Spiser dog stadig mariekiks i ny og næ men det er ikke så meget mere :)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯...
| #71 | 25.03.2012 17:40 |
hahahahhahahahaha jeg ved ikke hvorfor, men jeg grinede hysterisk af det indlæg der
| #77 | 25.03.2012 21:55 |
Det vigtigste er at det har virket for mig :)
Har været uden smøg i snart 1 måned. Og nu bliver der da kun guffet en mariekiks når man er lidt trængende - bliver dog ikke "ryge" trængende i så fald mere og tænker ikke på en smøg efter mad eller når man står op om morgen :)
Men nu dyrker jeg jo også en masse motion + jeg drikker meget vand til hverdag så det kan da også være derfor :)
Har været uden smøg i snart 1 måned. Og nu bliver der da kun guffet en mariekiks når man er lidt trængende - bliver dog ikke "ryge" trængende i så fald mere og tænker ikke på en smøg efter mad eller når man står op om morgen :)
Men nu dyrker jeg jo også en masse motion + jeg drikker meget vand til hverdag så det kan da også være derfor :)
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯...
| #32 | 21.03.2012 23:52 |
Noget som hjælper rigtig meget er sport.. så hvis du har overskuddet til det, så tag en løbe tur eller lav andre former for fysiske aktiviteter. det fjerner trængen til både mad og smøger, og så er det jo snart strand sæson ;)
hej
| #35 | 22.03.2012 01:32 |
Det er forskelligt fra person til person. Jeg har flere venner som altid bare skal spise efter løb/træning, mens jeg selv mister appetitten fuldstændigt i et par timer efter.
Jeg mister desuden ikke lysten til smøger ved det - kun de første 5-10 min, hvor man nærmest ikke kan trække vejret fordi man puster så hårdt og kun kan spytte slim ud :D
Jeg mister desuden ikke lysten til smøger ved det - kun de første 5-10 min, hvor man nærmest ikke kan trække vejret fordi man puster så hårdt og kun kan spytte slim ud :D
| #38 | 22.03.2012 02:49 |
Forstår ikke helt hvorfår du bliver mindre sulten af motion? Det er da ret naturligt, at man bliver sulten, når man har brugt meget energi. Det er sgu ikke noget, der er varirerer fra person til person.
| #39 | 22.03.2012 04:03 |
Jeg har det præcis på samme måde, så jo :)
Når jeg kommer hjem fra fodboldtræning, føler jeg mig mæt i et par timer og har slet ingen lyst til nogen form for mad :)
Når jeg kommer hjem fra fodboldtræning, føler jeg mig mæt i et par timer og har slet ingen lyst til nogen form for mad :)
Spis ild.. eller dø!
| #45 | 22.03.2012 14:51 |
Man up imo! men hvis man skal snacke grønt synes jeg at gulerødder bliver hurtigt kedelige, så er det nice med hvidkål imo. Elsker rå hvidkål, og så er det billigt :).
Bevar roen. Støt melis!
| #46 | 22.03.2012 15:22 |
Jeg har røget i 10-12 år, og stoppede for 12 dage siden.. Kold tyrker style! Det var kun de første 4-5 dage der virkelig var slemme. Der tyggede jeg bare mega meget tyggegummi. Tyggede kun et stykke i maks 10 minutter før jeg skiftede det ud, pga tyggegummi er mest nice i starten ;)
Jeg er OK wild
| #48 | 22.03.2012 19:29 |
Din krop craver ikke, slet ikke på niveau med dit sind, så hold det beskæftiget og det går som en leg :-)
| #55 | 23.03.2012 08:23 |
Nej jeg ved godt, at det er hjernen der savner nikotin og ikke min krop som sådan :p Men det er 100% bare at kunne styre hvad hjernen craver, men det er svært og jeg gider ikke bruge nikotinprodukter da de, for det første, gør mig meget utilpas(hikke, sure opstød osv) og da jeg, for det andet, ikke gider at gå fra én afhængighed til en anden, men bare gerne vil slippe for det :p
True story!
| #52 | 23.03.2012 02:51 |
Jeg har ikke røget i 8 måneder..
Og jeg startede på Nikotin tyggegummi og hoppede over på tyggegummi med mint. og mixede dem lidt og sådan.. og efter en månedstid gad jeg ikke tykke nikotin :D bingo røgfri. Havde ingen cravings.. jeg trænede bare hverdag, for at komme af med alt den extra energi.. :D
Og jeg startede på Nikotin tyggegummi og hoppede over på tyggegummi med mint. og mixede dem lidt og sådan.. og efter en månedstid gad jeg ikke tykke nikotin :D bingo røgfri. Havde ingen cravings.. jeg trænede bare hverdag, for at komme af med alt den extra energi.. :D
riccoriccosupershaker
| #56 | 23.03.2012 08:26 |
Jeg tog en kold tyrker for 3 måneder siden (nytårs aften), det blev kombineret med en kur hvor jeg ikke skulle drikke alkohol, spise junkfood eller chips i den periode. Det sygt så afhængig kroppene kan blive af det skidt, men var ganske overrasket over at abstinenserne var så godt som aftaget efter 10-12 dage. Det handler bare om at skabe en ny levestil.
Da nu ikke kunne spise noget usundt når jeg fik lyst til at ryge, fik mig bare til at "kæmpe" endnu mere for at stoppe med at ryge. Mit bedste råd er at undgå alkohol indtil du selv føler dig 100% røgfri, børst dine tænder (kan også bruges når man får lyst til slik).
GL HF :)
Da nu ikke kunne spise noget usundt når jeg fik lyst til at ryge, fik mig bare til at "kæmpe" endnu mere for at stoppe med at ryge. Mit bedste råd er at undgå alkohol indtil du selv føler dig 100% røgfri, børst dine tænder (kan også bruges når man får lyst til slik).
GL HF :)
-______________________________-
| #60 | 23.03.2012 12:52 |
Jeg er nu på tre hele måneder, efter 6-7 år som fast ryger.
Jeg er blevet overrasket over, hvor stor del af "trangen", der udelukkende var psykisk afhængighed.
Der er mange dyre råd derude. Et der har virket for mig, når man har cigaret-crave, er at fokusere på at det går over efter få minutter. Hvis man sætter den akutte trang i jeg-må-aldrig-mere-ryge perspektiv, bliver det kun værre.
Fokusér på at det vil føles anderledes "lige om lidt".
Jeg er blevet overrasket over, hvor stor del af "trangen", der udelukkende var psykisk afhængighed.
Der er mange dyre råd derude. Et der har virket for mig, når man har cigaret-crave, er at fokusere på at det går over efter få minutter. Hvis man sætter den akutte trang i jeg-må-aldrig-mere-ryge perspektiv, bliver det kun værre.
Fokusér på at det vil føles anderledes "lige om lidt".
TAR16MARSBARFRADINFARSBAR
| #61 | 23.03.2012 12:53 |
Nå ja, desuden er jeg begyndt at spille fodbold igen - fast. Det giver virkelig motivation, når man får udbyttet direkte ud på højre fløj. :D
TAR16MARSBARFRADINFARSBAR
| #63 | 23.03.2012 19:26 |
Haha overvejer også at spille fodbold igen.. Gik død i det sidst fordi jeg tiggede efter en bak plads og hele tiden fik en fløj.. Det holdt min kondition bare ikke til :D
True story!
| #62 | 23.03.2012 13:55 |
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/0182...
Ej ærligt held og lykke med rygestoppet! Har været stoppet flere gange i længere perioder, men ryger i hver gang.
Ej ærligt held og lykke med rygestoppet! Har været stoppet flere gange i længere perioder, men ryger i hver gang.
det var let.
| #67 | 24.03.2012 14:41 |
Hvis du ikke allerede er en aktiv person dagligt, kan det klart anbefales du finder noget at foretage dig, bare så du ikke sidder alt for stille alt for længe og tankerne falder tilbage på alt muligt usundt eller røgen.
Da man nok ikke kan undgå at falder hen foran flimmerkassen om aftenen inden sengetid kan noget frugt altid hjælpe.
Prøv evt. at lave en plan for dagen, for de tidspunkter hvor du er mest inaktiv til at snuppe en banan eller have blandet noget salat, eller hvad fantasien nu tillader.
Det gælder vel i sidste ende bare om at holde tankerne optaget med så mange andre ting, de ikke falder tilbage til trangen af en smøg.
Har selv været røgfri siden maj og de værste tidspunkter for mig er når jeg sidder foran pc eller i sofa til noget tv, da begge dele er noget jeg kunne forbinde med at ryge.
Virker til du har fået en masse råd, så held og lykke med rygestop og med at finde den rytme der passer bedst til dig.
Da man nok ikke kan undgå at falder hen foran flimmerkassen om aftenen inden sengetid kan noget frugt altid hjælpe.
Prøv evt. at lave en plan for dagen, for de tidspunkter hvor du er mest inaktiv til at snuppe en banan eller have blandet noget salat, eller hvad fantasien nu tillader.
Det gælder vel i sidste ende bare om at holde tankerne optaget med så mange andre ting, de ikke falder tilbage til trangen af en smøg.
Har selv været røgfri siden maj og de værste tidspunkter for mig er når jeg sidder foran pc eller i sofa til noget tv, da begge dele er noget jeg kunne forbinde med at ryge.
Virker til du har fået en masse råd, så held og lykke med rygestop og med at finde den rytme der passer bedst til dig.
Play hard, drive Volkswagen!
| #69 | 25.03.2012 13:33 |
Du vil ikke havde noget med for meget sukker i, men du røg alligevel før. Vil mene at rygning er værre end sukker xD
Tror du er rimelig fucked. hvis du ikke kan holde dig væk fra bekendte der ryger i noget tid i hvert fald.
Tror du er rimelig fucked. hvis du ikke kan holde dig væk fra bekendte der ryger i noget tid i hvert fald.
Edited: 25.03.2012 13:34
fÅåårk det er koldt!!
| #70 | 25.03.2012 14:57 |
Kan se det er blevet foreslået, men frugt hjælper utrolig meget :) bananer og æbler er vejen frem der!
FOREVER MACHO!
| #78 | 25.03.2012 23:23 |
Nej jeg prøver bare at forklare ham at det ikke er den bedste måde at stoppe med at ryge på.
U stupid?
U stupid?
| #80 | 26.03.2012 12:27 |
"I virkeligheden er det dumt at erstatte smøgerne med noget andet."
I min bog betyder det sku, at du synes han ikke skal stoppe.
I min bog betyder det sku, at du synes han ikke skal stoppe.
fÅåårk det er koldt!!
| #81 | 26.03.2012 13:41 |
Nej men hvis han erstatter smøgerne med noget andet, så vil han komme til at tænke på smøger når han spiser det andet i stedet for, og det er ikke særlig smart. Det vil øge chancen for at han begynder at ryge igen.
Kommentarer i alt: 84 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

Wolves vs.
Wizards
NaVI
ESC vs.
dAT
k1ck vs.
ENTiTY
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY