Glemt kodeord
Husk Opret profil

Kommentarer i alt: 95   -  

Termin: Snyd eller hjælp? 15.03.2012 22:34
Goddag' kære xplayn brugere.

I dag står jeg over et dilemma. Jeg skal til terminsprøve i matematik, og har ikke forstand på noget. Matematikken kommer ind i hovedet via. øret, og filtrer så kun 20% sidder fast. De resterende 80% ryger ud af det andet øre.

Jeg har fundet en "terminshjælp", hvor tingene er regnet ud for en. Der skal praktisk talt kun sættes nye tal ind. Det skal lige siges, at det ikke er de samme opgaver !

- Hvad er jeres holdning? Taler vi om morale og etik, snyd eller hjælp?

..

Jeg vil gerne have jeres synspunkt på dette, da jeg kraftigt overvejer det. - Ja, jeg kan regne et sæt ud på en time... Eller er det bare en vejledning? Det skal lige siges, at vi må medbringer noter og gamle opgaver til sæt 2, intet andet end en blyant og lineal til sæt 1.

.. Eller skal jeg bare lave den klassiske til at udskyde min terping fra time til time, og så klokken 3 om natten opgive, og gå i seng, og så læse på det i bussen?
Fordi min percentil er på 99.997
#1 15.03.2012 23:16
At have eksamenssæt med fra andre år er fuldt ud lovligt..

Det har jeg til samtlige skriftlige universitetseksaminer
jubelidiot.

#2 15.03.2012 23:26
What? hvilken uni er du på? jeg går selv på uni, og jeg må ikke noget med, udover den formel samling man får udleveret til selve eksaminationen. Jeg snakker om lineær algebra og matematisk analyse her..
cbg

#4 15.03.2012 23:29
Jeg læser Softwareudvikling. Sidste eksamen havde jeg sågar min kindle med.
jubelidiot.

#5 15.03.2012 23:43
Du har det alt for let. Man kan ikke andet end at bestå. Hvad er forskellen på gymnasiet og universitet så ??? niveauet er højere, men det gør ingen forskel hvis man stadig har noter og eksamensæt. Håber satme ikke alle har det sådan på uni.
cbg

#16 16.03.2012 01:01
Forskellen ligger i at du ikke kan bruge dine eksamenssæt til en daddel hvis ikke du har fattet teorien.

Derudover, hvis du tror at eksamensformen er det der adskiller gymnasiet fra universitetet så tager du altså også grueligt fejl.

Edited: 16.03.2012 01:07
jubelidiot.

#30 16.03.2012 11:45

Så går du vel heller ikke op til eksamen, hvis du ikke har fattet teorien? Og så ripper du bare reeksamen med hjælpemidler!

Hvaaa? Det kan godt være det lyder til at jeg mener det, men prøv at se det i en større sammenhæng. Eksamensformen har en stor betydning for, hvor meget du vil lære eller ej. Hvis jeg vidste jeg måtte have mine noter og eksamensæt med til eksamen, så vil jeg ikke ligge så meget tid i det, og det ville ikke sive nær så godt ind i mit hovede. Ergo vil det sidde bedre fast i mit hovede og i længere tid.

Men whatever, vi burde ikke ligge mere tid i dette. God weekend til dig herfra :-)
cbg

#31 16.03.2012 11:48
Hvad studerer du?

#33 16.03.2012 12:03
Jeg studerer til ortopædingeniør. I dansk tale, kaldes det for bandagister. De fleste har mildest talt ingen aning om hvad det er, men det er fremstillingen af hjælpemidler til folk med en handicap. F.eks. fremstillingen af proteser, ortoser og andre hjælpemidler.
cbg

#35 16.03.2012 12:09
Ahh, i see!

#53 16.03.2012 20:34
Syntes faktisk det lyder spændende og anderledes. Good luck with that.

#23 16.03.2012 10:57
Universitetet er jo som sådan ikke vildt meget sværere end gymnasiet. Og skriftlige eksaminer har jo (hvad jeg har oplevet) altid være relativt lette. Men der vil altid være nogle mundtlige døds-eksaminer (gå ind og træk et spørgsmål og gå igang - ingen forberedelse) i løbet af ens tid på universitetet, som man ikke kommer igennem med mindre man har forstået emnet.
Åh tæsk mig du musikalske mand

#60 16.03.2012 22:41
Ahh, vil jeg ikke påstå - det kommer i hvert fald an på hvad du læser så. Læser HA(jur.) og er færdig med min bachelor her til sommer. Gik ud med et snit på 10 fra gym, og den ligger omkring de 7 på uni - og jeg føler bestemt uni er sværere.

#88 21.03.2012 19:19
Læser selv civilingeniør i Design af mekaniske systemer. Og ja, er helt enig i at universitetet er sværere - men på en naturlig måde. Ligesom at 2.g er sværere end 1.g, så bliver det selvfølgelig også gradvist sværere igennem semestrene på uni.
Åh tæsk mig du musikalske mand

#66 18.03.2012 01:29
Forskellen er, at gym handler om at komme igennem lettest muligt. Uni handler om at tilegne sig viden. Du kan fint bestå eksaminerne til 02 med et minimum af engagement. Men så har du spildt en del år af dit liv, for du kan absolut ikke bruge din uddannelse til noget hvis du ikke kan dit stof.
Vask dine hænder, svin.

#82 21.03.2012 01:38
Universitet handler sgu da også bare om at læse op til eksamen. Jo mere du læser, jo bedre karakter får du. Imo afspejler det ikke ret meget af, hvad man kommer til at reelt kunne i erhvervslivet.

#87 21.03.2012 12:43
Okay, det synes jeg da bestemt de psykologistuderende skal huske, når de skal ud og gøre patienter angstfrie. Og hvorfor lade kirurgen tilegne sig viden, et snit er vel et snit? Det kan vi alle lave. Det er bestemt også meningsløst, at sørge for de sprogstuderende rent faktisk kan tale sproget. Man kan komme langt med gestikuleringer. Det har døvetolkere vel forresten ikke brug for på deres arbejdspladser så? Og lad endelig datalogerne kode i et sprog de selv opfinder, cheferne er jo ligeglade med om systemer kan snakke sammen...
Vask dine hænder, svin.

#94 22.03.2012 19:47
det er forskelligt fra studie til studie, også på de enkelte universiteter.. så is på ;)
jus, faktum, konklusion !
eym

#6 15.03.2012 23:44
Jeg går ude på DTU og der er det i få tal af fag (af dem jeg har haft) hvor vi ikke må have alle hjælpemidler med. Jeg har endda haft fag hvor vi også havde adgang til internettet.

Har også haft fag inde på CBS, det var samme princip.

Edited: 15.03.2012 23:46

#7 15.03.2012 23:50
I mine øjn er det hul i hovedet. Jeg studere selv i Sverige, da jeg ikke kan tage min uddannelse i Danmark. Men det lyder til at der er en markant forskel, på systemet her og derhjemme.
cbg

#12 16.03.2012 00:20
Der er også mange uddannelser i danmark der ikke er nogen reel udfordring i samlignet med andre uddannelser. Men der er også nogle rigtige svære uddannelser i Danmark.

Edited: 16.03.2012 00:20
zcE

#18 16.03.2012 09:00
Tror mere det kommer an på hvilken slags uddannelse man tager, f.eks. ved jeg at man på læge uddannelsen har mange eksamener uden nogle hjælpemidler. På min uddannelse er der ikke rigtigt nogle grund til at lave eksamener uden hjælpemidler, da man ude i erhvervslivet alligevel bare slår tingene op. Det er mere ens tankegang og fremgangsmåde der er vigtigt.

Edited: 16.03.2012 09:01

#24 16.03.2012 11:20
Det er ligemeget hvilken uddannelse du har. Du vil altid komme til at slå op i bøger, om du er læge, ordopædingeniør, advokat whatever.. ALTID.
cbg

#39 16.03.2012 13:21
Forskellen er, at som læge har du ikke altid tid til at slå tingene op ;-)
Helt sikkert!

#41 16.03.2012 13:35
Det skal jeg ikke udtale mig om. Jeg kan bare give dig et eksempel:
Jeg sad på færgen mellem Göteborg-Frederikshavn her til Jul. Jeg sad bare og chillede, og lagde mærke til en mand som kiggede i et anatomisk atlas. Det virkede interessant, så jeg spurgte ham om hvad han læste eller var igang med. Han fortalte at han var på vej fra Göteborg til Frederikshavn for at hjælpe med en operation. Han sad som speciallæge på færgen og 10 år efter sin uddannelse, kiggede han stadig i sit anatomisk atlas :) Hvad han ledte efter, skal jeg ikke kunne sige noget om.

Er du selv læge da?
cbg

#42 16.03.2012 13:36
Dumt spørgsmål af mig, kiggede under din profil og fandt svaret :-)
cbg

#54 16.03.2012 20:44
Behøver du at spørge en læge for at finde ud af, om de altid vil have tid til at slå ting op?
Idiot på fuldtid

#19 16.03.2012 09:56
Læser informationsteknologi, og der har vi også alle hjælpemidler med.

Det er minimalt, den mængde uddannelser som i dag kræver at man husker alt som udenadslære.

Læser i Aalborg.
Mad?

#27 16.03.2012 11:27
Som jeg har skrevet tidligere oppe, så studere jeg i Sverige, Jönköping University. Jeg skal ikke udtale mig om, hvorledes det er med de andre uddannelser heroppe mht hjælpemidler. Systemerne er vel bare forskelligt skruet sammen.
cbg

#20 16.03.2012 10:14
Vi må sådan set have alle typer noter med til eksamenen, så længe de ikke er elektroniske. Heraf gamle opgavesæt, lærebog og personlige noter. Jeg er ingeniørstuderende på Aalborg universitet.

Men fuld respekt for, at du går til lineær algebra eksamen uden noter. Vi får dog ikke udleveret nogen formelsamling til eksaminationen

#25 16.03.2012 11:24
Lineær algebra er ikke problemet. Det er til at overkomme hvis man sætter sig ned og studerer det. Problemet ligger i at jeg er ved at hænge mig selv, over den matematiske analyse. Den er like 4 gange sværer end lineær algebra. Og ud fra disse kommentarer som folk kommer med, så kan jeg se, at de ALLE har lov til at have hjælpemidler med. Jeg forstår det ikke, virkelig. Det er rent walk over i mine øjn.

I må være vældig tilfredse :)
cbg

#26 16.03.2012 11:26
Matematik har aldrig været min stærke sider, jeg kæmper mig igennem det. Jeg synes bestemt ikke LIAL var nemt - jeg var sågar til reeksamen i det... Calculus, som vi har nu, kræver en del mere forberedelse kan jeg allerede nu mærke.

#29 16.03.2012 11:29
Jeg har selv lineær algebra d. 22 fra 8-13 samt matematisk analyse den samme dag, fra 14-19 . Bare at tænke på det, giver mig kvalme. Jeg har droppet har læse på analysen, da jeg simpelthen ikke har evnen til at lave matematisk i 11 timer.

Men hey, held og lykke. Det hele skal nok gå. Hvis ikke denne gang, så bare tag den til omtenta(reeksamen) :D god weekend
cbg

#83 21.03.2012 02:02
Nu ved jeg ikke, hvordan calc er i Aaleren, men her i Aarhus, er den sgu ikke så svær. Det er jo multiple choice, typeopgaver. Derfor får vi øvelsesopgaver, som ligner dem, man kommer til at få til eksamen utrolig meget.
Calc 1 var nemmere end 9. klasses matematik-afgangsprøven. Calc 2 var ligesom matematik A.
:D

#36 16.03.2012 12:35
Men du har da selv lige ovenfor næsten skrevet at man i virkelighedens erhvervsliv, lige gyldigt om man læser til læge, ortopædingeniør eller advokat slår tingene op. Så forstår ikke helt hvorfor du nu synes det er hul i hovedet at må slå tingene op til eksamen??

#40 16.03.2012 13:31
Tænk nu bare lige 1 meter frem altså. Når du tager en uddannelse, syntes jeg det er vigtigt at man kan sit stof i den periode, man er under uddannelse. Når du så er uddannet, og 20 år senere kommer til at bruge noget af det igen, men som du har glemt, så slår du det da op???

Jeg siger jo ikke at du skal kunne det du har lært resten af dit liv, for det kan du ikke. Det er bare vigtigt at kunne sit stof, i den periode man er under uddannelse.. forstår du stadig ikke??
cbg

#45 16.03.2012 15:32
Det virker mere til, at når du skal kunne det udenad, så er det vigtigt at alle andre også skal.
Idiot på fuldtid

#46 16.03.2012 15:58
forstår slet ikke hvorfor du synes det er hul i hovedet at man må have gamle ting med. Synes din kommentar her beskriver hele problemet meget godt. På dit uni. har i travlt med at lære det hele udenad, for at glemme det nogle år senere. Hvor vi her i danmark rent faktisk lærer det og forstår det, og bruger de værktøjer vi nok engang har til rådighed, ligesom man også har i erhvervslivet.

ang. eksamen og sværhedsgraden, så skal du nok også se at det ikke er 2 identiske eksamener, med eneste forskel er at du ikke må bruge hjælpemidler og det må vi andre. Niveauet er jo nok balanceret efter.

Ja vi har også nogle eksamener uden hjælpemidler, men det kommer jo helt an på hvilket fag det er. Et fag som matematik er det jo pointless hvis man ikke må slå noget op eller kigge i gammelt arbejde. Du har jo ingen chance overhovedet hvis du ikke må det. Så nej, det er ikke bare walkover, for hvis du ikke har fattet det alligevel, kan du ikke bruge gamle udregninger eller formler til en dyt. Desuden er der også den faktor der hedder tid til en eksamen, der netop skal sikre at den studerende har forstået stoffet.

#49 16.03.2012 16:04
"Det er ligemeget hvilken uddannelse du har. Du vil altid komme til at slå op i bøger, om du er læge, ordopædingeniør, advokat whatever.. ALTID."

"(...) ALLE har lov til at have hjælpemidler med. Jeg forstår det ikke, virkelig. Det er rent walk over i mine øjn."

Helt ærligt, det er for mig at se en smule modsigende. Og spar endelig på krudtet med den lidt nedladende tone, du burde i stedet lære tingene udenad (LOL)! ^^

Edited: 16.03.2012 16:04

#50 16.03.2012 16:22
Jeg læser uddannelsesvidenskab på institut for pædagogik og uddannelse hos AU.

Det du siger med, at man skal kunne tingene udenad afhænger, for mig at se, af hvilken uddannelse du tager (samtidig er det ikke så fandens relevant den dag i dag).

Som vi er gået ind i et kreativt videnssamfund (det kan diskuteres om vi er det), så er vigtigheden af vidensdeling og samarbejde steget markant. Hertil bør uddannelser til en vis udstrækning efterstræbe det, som er kravet på arbejdsmarkedet (og som samfundet har brug for). Det er ikke længere nødvendigt, at alle er omvandrende encyklopædier i deres fag. Det er snarere vigtigt, for de fleste erhverv, at du kan sætte dig ind i hvad andre laver og bruge det, til at fremme den praksis du har.

Men for at vende tilbage til det, så ville det være håbløst, hvis den viden man får kun skal akkumuleres for at bestå en eksamen. Det giver ikke meget mening at sige, at det er vigtigt at kunne noget, bare for at kunne klare skolen. Den viden du får, den skal netop være til gavn for din praksis på den anden side, ellers er det jo komplet ligegyldigt. Drop viden bare for at vide det, men start på at lære ting, som i praksis gavner.

Det er selvfølgelig bare min mening og du er fuldt ud berettiget til din. Altid spændende med indsigt i andre fremgangsmåder end den man lige er vant til.
NOBODY expects The Spanish Inqui

#57 16.03.2012 21:12
"Som vi er gået ind i et kreativt videnssamfund (det kan diskuteres om vi er det), så er vigtigheden af vidensdeling og samarbejde steget markant. Hertil bør uddannelser til en vis udstrækning efterstræbe det, som er kravet på arbejdsmarkedet (og som samfundet har brug for). Det er ikke længere nødvendigt, at alle er omvandrende encyklopædier i deres fag. Det er snarere vigtigt, for de fleste erhverv, at du kan sætte dig ind i hvad andre laver og bruge det, til at fremme den praksis du har."

Den forestilling er desværre enormt udbredt og helt fejlagtig. Det er altså virkelig sært at læse flere forsvare uvidenhed som en fordel. Uvidenhed er en ulempe. Det er tværtimod en klar fordel, at man ved tingene på forhånd i stedet for at skulle slå dem op hele tiden. En omfangsrig viden er jo også en forudsætning for at kunne sætte ny viden ind i et større perspektiv.

I øvrigt: http://politiken.dk/debat/ECE1046319/undskyld-vi...
Keine Experimente!

#67 18.03.2012 13:58
Din viden er fakta, den jeg kan ikke argumentere imod :(
NOBODY expects The Spanish Inqui

#93 22.03.2012 19:34
Du har selvfølgelig en pointe og uvidenheden både bevidst og ubevidst florerer i samfundet i hele verden.

Især videnskabelig tankegang og viden derom, som er undeligt betydningsfuldt i den teknologiske og datadrevne tidsalder vi lever i, som gennemsyrer medierne og politikerne er det vigtigt at vide, hvordan man sorterer i alle de informationer som bliver skudt ud konstant. Dertil kræves viden.

Så udenadslære og terpning af fakta til et vist niveau om man vil kalde det den sorte skole osv er selvfølgelig noget som er en mangelvare i dagens samfund, hvor processer synes at have opprioritering.

Men der kommer et punkt, hvor enhver selv geni må give fortabt i at kunne alting udenad og her har man kun sin baggrundsviden om, hvor man skal kigge efter detaljerne at falde tilbage på.

Statistik er en af de discipliner, hvor man ikke kan lære alting udenad, da der er så mange ens formler med små variationer, som kan være meget betydningsfulde, hvor man simpelt hen må "slå op". Det kræver selvfølgelig den viden, der gør at man vælger den rigtige formel, men alle formlerne er det umuligt at huske i hovedet.

Men man bør dog have et minimum af udenadslære så længe det vidensrum er relativt afgrænset.

Problemet er som artiklen også belyser er, at man tidligt i pædegogikken går væk fra denne form over til at undervise i processer uden at børnene har noget fundament baseret i en samling af viden til at understøtte forståelsen af processerne og redskaber til at putte ind i processerne og det bliver tom lære.

Desuden forspilder man i de unge børns tidsalder den enorme mulighed for accelereret læring af fakta for des ældre man bliver des sværere bliver det at lære en hel masse på kort tid.
BDP

#85 21.03.2012 10:20
Der bliver garanteret også taget højde for, at den studerende har adgang til hjælpemidler. Med andre ord, der kræves mere i visse tilfælde :-)
'*][*' '*][*' '*][*' '*][

#21 16.03.2012 10:22
Da jeg var til LinAlg eksamen havde jeg da også gamle sæt med?
CAN MY FRIEND FUCK A MIDGET?
#3 15.03.2012 23:29
Hør her, du kan sagtens få 12, uden at læse en skid. Gå på studieportalen, hent alle matematiske eksamensæt de sidste 6 år. Alle opgaver du får til terminsprøven, er opgaver som tidligere have været opgivet. Hvis ikke, så fuck it. Held og lykke skal du i hvertfald have med dig :)
cbg

#77 19.03.2012 00:07
Jeg ved ikke om det er mig, men jeg synes faktisk du lyder en smule misundelig? =).
SmileymandeN!! :D
#8 15.03.2012 23:54
Snakker vi de regneark hvor tal bare skal indsættes? Hvis ikke kan jeg give dig garanteret 7 plus.
Ambassador of Awesome

#10 16.03.2012 00:07
Det er tidligere eksamenssæt hvor opgaverne er fuldt ud besvaret. Teori og praksis.

Problematikken ligger i, at man som sagt, bare skal sætte nye tal i.

Eksempel..differentialkvotienter [f^1(x)]' = 1 / f '(f–1(x)) - fuldt ud udregnet i tidligere eksamenssæt, blot et nyt eksempel i terminsprøven. Teorien er beskrevet.

#13 16.03.2012 00:24
Det du skrev er jo bare en differentiering regneregl for inverse funktioner. Der er ikke noget galt i at tage regneregler med til terminsprøverne når det er tilladt at tage notater med til at starte med. Terminsprøverne er jo som udgangspunkt lavet således at man får nogle andre opgaver/ligninger end man tidligere har arbejdet med og så derfra skal anvende de formler og viden som man har lært tidligere. Der er jo ingen der har siddet til en eksame og selv fundet ud af hvordan en brøk differentieres, det har de jo læst inden elkr fra deres noter.
zcE

#28 16.03.2012 11:29
Det der kan du da lige så nemt bare udregne med nspire også. Kan ikke se hvorfor det skulle være ulovligt at have det med.. Du må jo have alt med på nær kontakt til omverdenen, så det er på ingen måde snyd.

Edited: 16.03.2012 11:32
True story!
#9 16.03.2012 00:07
Hvorfor vil du nogensinde snyde til en terminsprøve? Du skal jo ikke bruge det til noget alligevel.

Brug det dog som en hjælp til at finde ud af, hvor du er svag og brug resten af året på at få styr på de ting, så du kan få en fornuftig eksamen.

#11 16.03.2012 00:09
Jeg skal 95% til skriftligt matematik, hvorvidt det ovenskrevende eksempel er stemplet som "vejledende", kan jeg bruge det til eksamen.

Som sagt, jeg er ikke den stiveste pik i saunaen til matematik ((:

#14 16.03.2012 00:26
På hvilket niveau?
Ambassador of Awesome

#15 16.03.2012 00:35
B, dvs. at jeg afslutter til sommer.
#17 16.03.2012 01:28
Jeg kunne aldrig selv finde på at gøre det i et fag jeg har svært ved. Terminsprøven vil netop give dig et praj om hvad du skal læse op på og arbejde med :)
ALL I KNOW IS A LIE

#32 16.03.2012 12:03
Jeg studerer til ortopædingeniør. I dansk tale, kaldes det for bandagister. De fleste har mildest talt ingen aning om hvad det er, men det er fremstillingen af hjælpemidler til folk med en handicap. F.eks. fremstillingen af proteser, ortoser og andre hjælpemidler.
cbg

#34 16.03.2012 12:04
Ups, det må du undskylde. Det ved ikke til dig... aner ikke lige hvordan jeg kom til at poste så meget forkert :-) hehe
cbg

#44 16.03.2012 15:19
No harm done! ;)
ALL I KNOW IS A LIE
#22 16.03.2012 10:22
Mit råd er simpelt: Gør det du mener kan give dig en højere karakter.

Hvis det handler om din fremtidige karakterer og mulighed for at læse videre, så kan du ikke bruge din moral til meget. Det er jo ikke sådan, at du får point på en videregående kvote-2 ansøgning, fordi du har en ekseptionel høj moral.
- stupiditet burde straffes

#37 16.03.2012 12:38
Gid du havde skrevet det til mig den gang jeg gik på gymnasiet. Kæft det har været en sur omgang at sidde med 5 forskellige studier jeg blev nødt til at søge kvote 2 fordi mit gymnasiegennemsnit stank så uendeligt meget.

#43 16.03.2012 14:51
Hehe, gid jeg havde skrevet det til mig selv dengang ;) Jeg endte i præcis samme situation.
- stupiditet burde straffes

#48 16.03.2012 16:03
Men der er lys for enden af tunnelen ;-)?
#38 16.03.2012 12:54
Hvis du har tænkt dig at snyde, og "øve" dig på det til eksamenen. Så skal du bare være klar over at hvis du bliver taget til eksamenen i at snyde, så bliver du bortvist fra din uddannelse og skal starte helt forfra..
Først til mølle er en fartbølle!

#69 18.03.2012 16:31
Arh, is på, det er sgu på ingen måder sikkert, at man bliver smidt ud.

#70 18.03.2012 16:50
Hvis du bliver taget i at snyde til eksamen, så ryger du ud. Og det står ikke til disksution..
Først til mølle er en fartbølle!

#78 19.03.2012 18:47
Flere blev taget i at snyde til en skriftlig eksamen spansk, da jeg fik min hue. De fik ikke huen med det samme, men fik lov til at gå op til eksamen igen.

#79 19.03.2012 18:57
Hvis du bliver taget i plagiering.

Google-translate etc. medfører reeksamen :)
Mad?

#80 19.03.2012 22:15
Ah, så det er på den måde. Det var nemlig præcis, hvad der var en håndfuld, der blev taget for. Der var endda en, der havde en engelsk sætning midt i det hele, fordi spaden ikke havde oversat den. :D
#47 16.03.2012 16:03
*wrong, skulle have svaret een.

Edited: 16.03.2012 16:04
#51 16.03.2012 19:58
Er jeg den eneste der ikke har den fjerneste ide om, hvad det er OP mener? Sætningerne giver absolut ingen mening.
>:]~

#52 16.03.2012 20:02
Det tror jeg

#59 16.03.2012 22:24
Kan du så ikke hjælpe mig?

Jeg har fundet en "terminshjælp", hvor tingene er regnet ud for en. Der skal praktisk talt kun sættes nye tal ind. Det skal lige siges, at det ikke er de samme opgaver ! - Hvad ”terminshjælp” betyde? Jeg forstår det ikke. Er det gamle opgavesæt?

Jeg vil gerne have jeres synspunkt på dette, da jeg kraftigt overvejer det. - Ja, jeg kan regne et sæt ud på en time... Eller er det bare en vejledning? - Her er jeg helt sat af. Prøver OP at forklare os hvad det er hans terminshjælp kan, eller spørger han os? Og hvis der er tale om gamle opgavesæt, hvad menes der så med at OP kan regne et sæt ud på en time? Jeg er forvirret. :(

#61 17.03.2012 12:55
Han har et excel dokument hvor alle formler er sat op. Han skal kun sætte indsætte variablerne, og så bliver det hele regnet ud for ham. Han er i tvivl, og har brug for XplayNs hjælp til at finde ud af om det er lovligt eller ulovliget at bruge i en terminsprøve :)

#62 17.03.2012 13:24
Aha, men mange af opgaverne fra sættet med hjælpemidler er jo ikke bare simple regnestykker, men kræver en del faglig læsning for at gennemskue hvordan opgaverne skal løses. Hvordan kan dette excelark hjælpe her? Og til prøven uden hjælpemidler kan han selvsagt ikke bruge det.

#64 17.03.2012 14:40
Sig det til ham :-D

#68 18.03.2012 14:16
lulze
#55 16.03.2012 21:02
Moral kan du ikke bruge til en skid :)

Udnyt alle midler du kan slippe afsted med inden for reglerne. Alt andet vil være dumt.
#56 16.03.2012 21:09
Som en klog mand engang sagde om samtlige gymnasielle uddannelser: Snyd, hvor du kan. Og så er dit ikke engang snyd. ALT, du kan gøre, der i sidste ende giver dig et højere snit, er værd at gøre; moral hjælper ikke noget efter afsluttet 3g.

Jeg var selv til skriftlig eksamen på B-niveau i sommers og havde en masse gamle sæt med. Gigant fucking let. :)

#72 18.03.2012 19:31
Det er vel i bund og grund de samme opgaver de stiller en for døren til en terminsprøve? Det er jo ikke fordi, der sidder en flok af innovative lærer med matematiske færdigheder, der laver sætene for os..

Jeg skal lige høre. Nu går jeg ud fra, at du muligvis har hentet noget på nettet. Hvad vil en typisk lærer sige til, hvis de ser at man benytter sig af materiale fra studienet, eller studieportalen? Jeg mener, det er vel kun skriftlige opgaver de ikke vil have dem indblandet i?
#65 17.03.2012 21:41
Send da lige!
#76 18.03.2012 23:50
Snyde? Det virker fuldstændig retarderet. Jeg går ud fra det stadigvæk giver en bortvisning hvis det bliver opdaget? Alt andet lige, burde det være ret nemt at opveje pros/cons ved dette.

Du burde vel kunne skaffe dig et 2 tal alene på at være mødt op til timerne? Og snittet? Hvis du allerede vidste du var en hat til netop matematik, har du vel strammet dig op i andre for at opveje dette?

Og hvis du virkelig har brug for en høj karakter i matematik, ja så havde du vel lavet lektierne og lyttet lidt bedre efter.

Så, man the fuck up, læs op på det du kan nå og bestå.

Commence the hate.
#81 20.03.2012 08:57
Fik du så hjælp til denne at lave dit indlæg?

"Matematikken kommer ind i hovedet via. øret, og filtrer så kun 20% sidder fast. De resterende 80% ryger ud af det andet øre. "

Du kan jo sagtens.
:D|-<

#89 22.03.2012 14:22
Nu er jeg ikke helt med. Hvad mener du? At få hjælp til et indlæg?

#91 22.03.2012 16:35
Ja du kan regne ud, at når 20 % sidder fast så må 80 % ryge ud.
Det er da flot.
:D|-<

#92 22.03.2012 19:18
Haha ha ha.
#84 21.03.2012 02:03
Det handler simpelt om, hvorvidt du er god til at snyde. Hvis du kan finde ud af det, er der ingen, der mistænker noget.

#90 22.03.2012 14:23
Du lyder erfaren på det punkt? (:

#95 22.03.2012 19:49
hahaha.. shiit en chef! :D
jus, faktum, konklusion !
eym
#86 21.03.2012 10:24
Altså du har et stykke software, hvor du plotter nogle tal ind som giver dig et output? Det er da helt i orden. Hjælpemidler er hjælpemidler. Man kan sige, at du også "bare" plotter tal ind i lommeregneren.
'*][*' '*][*' '*][*' '*][

Kommentarer i alt: 95   -  

Deltag i debatten!

For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).

Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

(kommer snart)
SK Gaming vs. EG
1-0 til SK Gaming
MYM vs. Alt
1-0 til Alternate
fnatic vs. NiP
1-0 til NiP
Gambit vs. Lemon
1-0 til Gambit
MYM vs. fnatic
1-0 til MYM
SK vs. Gambit