Kommentarer i alt: 38 -
| HON & DOTA: Na'vi vs. Mouz | 11.12.2011 15:12 |
Emnet er ikke for at svine nogen til osv, og blot for at skabe en evt. dikussion.
Et gammelt emne i diskussion i HoN mod Dota, har været niveauet hos pro playerne.
Citat fra en random xplayner "Dota pros ville svare til 5000+ psr i hon" (noget i den dur der blev skrevet). Dette er ikke for at calle nogle ud, men blot et eksempel på den holdning Dota spillere har overfor HoN.
Men men men. Mouz esports Dota 2 hold er, som nogle allerede ved, et hold bestående af 5 tidligere HoN pros der er flyttet til Dota 2. Indtil videre har de haft stor succes i spillet og jeg mener de har slået mange tidligere Dota top hold som bla. SCG (min dota viden er stærkt begrænset så dette er kun hvad jeg umiddelbart lige kan huske).
Finten er så, at netop nu spiller Mouz mod Na'vi, vinderne af Dota 2 invitational, i D2SC semi-finalerne. Sådan som jeg ser det, har HoN drengene altså chancen for at slå, muligvis, det bedste Dota hold i øjeblikket, og dermed aflive Dota spilleres fordomme overfor HoN spillere. Hvis de på det her tidspunkt ikke allerede har gjort dette.
Hvad er så Xplayns thought omkring dette. Er jeg helt gal på den ang. alt dette eller hvad mener i om det hele :-)?
Link til stream http://play.gosugamers.net/dota2/streams/269:joi...
Et gammelt emne i diskussion i HoN mod Dota, har været niveauet hos pro playerne.
Citat fra en random xplayner "Dota pros ville svare til 5000+ psr i hon" (noget i den dur der blev skrevet). Dette er ikke for at calle nogle ud, men blot et eksempel på den holdning Dota spillere har overfor HoN.
Men men men. Mouz esports Dota 2 hold er, som nogle allerede ved, et hold bestående af 5 tidligere HoN pros der er flyttet til Dota 2. Indtil videre har de haft stor succes i spillet og jeg mener de har slået mange tidligere Dota top hold som bla. SCG (min dota viden er stærkt begrænset så dette er kun hvad jeg umiddelbart lige kan huske).
Finten er så, at netop nu spiller Mouz mod Na'vi, vinderne af Dota 2 invitational, i D2SC semi-finalerne. Sådan som jeg ser det, har HoN drengene altså chancen for at slå, muligvis, det bedste Dota hold i øjeblikket, og dermed aflive Dota spilleres fordomme overfor HoN spillere. Hvis de på det her tidspunkt ikke allerede har gjort dette.
Hvad er så Xplayns thought omkring dette. Er jeg helt gal på den ang. alt dette eller hvad mener i om det hele :-)?
Link til stream http://play.gosugamers.net/dota2/streams/269:joi...
ahaha det jo svært
| #1 | 11.12.2011 19:28 |
Nu er kampene slut, men jeg vil stadig lige kommenter på den her tråd alligevel :)
Jeg synes faktisk at Mouz gør det godt, nu ved jeg at SingSing har spillet rigtig meget DOTA2 på det sidste, men jeg synes at de har gjort det godt i DOTA2 indtil videre.
De slog M5 (De kom 5/6 til International, de er dog uden Vigoss og ARS-ART).
Meeen, nu kom de altså imod Na'Vi, og Na'Vi viste endnu engang hvorfor de er de bedste.
Tag bare AM farm i første game o.O
Håber vi ser flere HoN competitive clans der rykker over til DOTA2, så vi kan få samlet communitiesene.
Jeg synes faktisk at Mouz gør det godt, nu ved jeg at SingSing har spillet rigtig meget DOTA2 på det sidste, men jeg synes at de har gjort det godt i DOTA2 indtil videre.
De slog M5 (De kom 5/6 til International, de er dog uden Vigoss og ARS-ART).
Meeen, nu kom de altså imod Na'Vi, og Na'Vi viste endnu engang hvorfor de er de bedste.
Tag bare AM farm i første game o.O
Håber vi ser flere HoN competitive clans der rykker over til DOTA2, så vi kan få samlet communitiesene.
| #2 | 11.12.2011 19:49 |
SCG _var_ et top hold i Dota(1). Derudover får du det til at lyde som om at alle Dota spillere har samme mening, hvilket på sin vis også er en fordom som 'alle' HoN spillere har? :o
Som Cralle nævner som er kampen jo spillet og slut men for lige at opsummere endte kampen inden for en halv times tid med 30-10 til Navi hvor deres Riki havde nogenlunde samme CK som Chen.
Som Cralle nævner som er kampen jo spillet og slut men for lige at opsummere endte kampen inden for en halv times tid med 30-10 til Navi hvor deres Riki havde nogenlunde samme CK som Chen.
| #4 | 11.12.2011 20:21 |
Jeg vil også sige, at de her 2 kampe bekræfter jo bare det de fleste DotA spillere har sagt indtil videre. DotA > HoN.
| #6 | 11.12.2011 20:41 |
Ahva? Så du tror ikke NaVi ville få tæsk hvis de to hold mødtes i HoN?
Eat my shorts
| #7 | 11.12.2011 20:55 |
Jo det ville de jo.
Men nu er det ikke det vi snakker om.
Vi snakker om det der er blevet diskuteret meget for tiden. At HoN spillere ikke bare kan skifte over til DotA og tror de er guder. Og det blev bekræftet i de her 2 games.
Men nu er det ikke det vi snakker om.
Vi snakker om det der er blevet diskuteret meget for tiden. At HoN spillere ikke bare kan skifte over til DotA og tror de er guder. Og det blev bekræftet i de her 2 games.
| #14 | 11.12.2011 23:50 |
Selvfølgelig er det generalisering at sige at alle Dota spillere siger dette, men det steder jeg kigger virker dette dog som den førende holdning ;)
Og ja de fik da godt nok semi-røv i de her games, ikke optimalt. Alligevel synes jeg dog de har fået vidst deres værd og at HoN-spillere måske ikke er så dårlige som der er blevet lagt op til, hvilket vel er min pointe lidt :D
Og ja de fik da godt nok semi-røv i de her games, ikke optimalt. Alligevel synes jeg dog de har fået vidst deres værd og at HoN-spillere måske ikke er så dårlige som der er blevet lagt op til, hvilket vel er min pointe lidt :D
ahaha det jo svært
| #8 | 11.12.2011 20:57 |
Na´Vi flækkede jo mouz, så du ikke kampen?
Besides: http://www.gamereplays.org/community/index.php?s...
wuu2 HoN?
Besides: http://www.gamereplays.org/community/index.php?s...
wuu2 HoN?
Mad?
| #16 | 12.12.2011 00:14 |
Nu er HoN jo ikke noget nyt spil mere, så tror selv at de største dota-tilhængere må være realistiske, og indrømme at der nok også er gode spillere i HoN. Flot at de vandt over M5. Samtidig skal det siges at de jo fik et episk lag tæsk i semifinalen.
Hvis jeg rigtig skal imponeres vil jeg se nogen fra LoL gøre det samme. Tvivler dog kraftigt på at folk kan gå LoL->DotA, mens jeg sagtens tror at et pro dota hold kan gå pro i LoL.
Hvis jeg rigtig skal imponeres vil jeg se nogen fra LoL gøre det samme. Tvivler dog kraftigt på at folk kan gå LoL->DotA, mens jeg sagtens tror at et pro dota hold kan gå pro i LoL.
Edited: 12.12.2011 00:15
Åh tæsk mig du musikalske mand
| #17 | 12.12.2011 01:05 |
Ville have været nice med flere top dota 2 hold som SK, mTw, MYM og EG for se hvordan de ville klare sig mod dem, men generelt kan man sige at mouz har spillet som et hold i 3 uger eller lign, og de var kun 4/5 til stede ved LAN'et. Bliver spændende at følge i fremtiden :)
| #19 | 12.12.2011 10:25 |
Det er også værd at bemærke at The Retry der vandt også har en ex HoN/DoTA spiller Phe`V som så hedder Blowyourbrain i DoTA2
JeDDD
| #20 | 12.12.2011 10:38 |
hahahahaha
Hvis du er i tvivl om hvad jeg griner over, så er det at du faktisk nævnet bloW sammen med HoN! Altså, please :D
Hvis du er i tvivl om hvad jeg griner over, så er det at du faktisk nævnet bloW sammen med HoN! Altså, please :D
Edited: 12.12.2011 10:48
Mad?
| #21 | 12.12.2011 11:29 |
Er udemærket godt klar over at blowa har spillet langt mere dota end HoN. NU var det jo at vi sammenlignede spiller fra HoN og DoTA der spillede DoTA2 -_-
JeDDD
| #23 | 12.12.2011 11:57 |
Man kan ikke tale om at Blow er en HoN-spiller.
Han er en dota-spiller, en af de bedste russere der nogensinde har spillet, så bare det at gøre ham til en HoN-spiller er fuldstændig ude i hampen...
Dai/WeaponX/X er jo heller ikke LoL-spiller fordi han spiller godt LoL?
Han er en dota-spiller, en af de bedste russere der nogensinde har spillet, så bare det at gøre ham til en HoN-spiller er fuldstændig ude i hampen...
Dai/WeaponX/X er jo heller ikke LoL-spiller fordi han spiller godt LoL?
Mad?
| #27 | 12.12.2011 14:57 |
Ja, og Trixi er DotA-spiller og Puppey er HoN-spiller.
Altså, selfølgelig kan blowa ikke betegnes som HoN-spiller altså...
Altså, selfølgelig kan blowa ikke betegnes som HoN-spiller altså...
Mad?
| #29 | 12.12.2011 16:08 |
Yeah, han har kun spillet HoN seriøst siden betaen og i flere år efterhånden uden at røre Dota...
Hvis man skal følge din logik så er sådan ca. samtlige gode HoN spillere jo ikke HoN spillere men Dota spillere, fordi det var det spil de startede med at spille...
Hvis man skal følge din logik så er sådan ca. samtlige gode HoN spillere jo ikke HoN spillere men Dota spillere, fordi det var det spil de startede med at spille...
jeg er og bliver FANTAstisk
| #32 | 13.12.2011 10:14 |
Nej, min pointe er netop fuldstændig omvendt :D?
Han blev kendt i DotA, han har været med til at gøre DotA til hvad det er idag - altså er han en DotA-spiller der på et tidspunkt har spillet HoN.
Han blev kendt i DotA, han har været med til at gøre DotA til hvad det er idag - altså er han en DotA-spiller der på et tidspunkt har spillet HoN.
Mad?
| #36 | 13.12.2011 14:42 |
Ahhh. Så hvad man er, afgøres af hvor kendt man er... :) Dvs. hvis Trixi har spillet Dota i lige så mange år som Phe'v inden han gik til HoN, uden at slå igennem og blive kendt, så er hele hans Dota baggrund sådan set ligegyldig...
Nå men jeg er sådan set ligeglad, forstår overhovedet ikke behovet for at sætte folk i bås i første omgang og den der Dota vs HoN diskussion er sgu lidt latterlig. I bund og grund minder de 2 spil jo ret meget om hinanden, og kræver i høj grad nogen af de samme ting for at være god. Med modifikationer naturligvis - Dota er f.eks. meget langsommere og belønner passivt farmspil i højere grad.
Nå men jeg er sådan set ligeglad, forstår overhovedet ikke behovet for at sætte folk i bås i første omgang og den der Dota vs HoN diskussion er sgu lidt latterlig. I bund og grund minder de 2 spil jo ret meget om hinanden, og kræver i høj grad nogen af de samme ting for at være god. Med modifikationer naturligvis - Dota er f.eks. meget langsommere og belønner passivt farmspil i højere grad.
| #38 | 13.12.2011 15:22 |
Han har jo ret, mate. :S Babyknight er jo også DotA-spiller, selvom han spiller SC2. :S Std logik
| #22 | 12.12.2011 11:56 |
Skal vi ikke bare kalde dem dota spillere nu? I og med de alle er det. Der er massere talent på f.eks mouz' hold. Men ligesom mange andre hold er de et mid tier team. Som har massere potentiale for at blive bedre.
Nu endte gruppen jo også så perfekt for mouz som muligt, hvilket gjorde de endte i semifinalen med det samme..
Nu endte gruppen jo også så perfekt for mouz som muligt, hvilket gjorde de endte i semifinalen med det samme..
| #30 | 12.12.2011 19:44 |
Jeg overvejede lige at skrive et længere indlæg om hvor ubetydeligt det replay er, men så kiggede jeg på dine indlæg i tråden og indså godt at det ikke ville føre mig nogen vegne.
| #33 | 13.12.2011 10:15 |
Det er da alt andet end ligegyldigt, det beviser jo hvad samtilige DotA-spillere har sagt siden dag 1, og det CS 1.6 vs CS:S også handler om - at det ene spil kræver mere skill, og dem der er gode i spil1 også vil være gode i spil2 :D?
Mad?
| #34 | 13.12.2011 12:37 |
Ja det sjovt, det kan man jo tillade sig at tro, bare rolig, jeg startede med at spille dota, omkring 3-4k spil, og hver gang folk hævder at det ene spil kræver mere skill end det andet er det altid insta facepalm. Det er så dybt godnat. Har du selv spillet dota/hon/dota2? Eller er du bare endnu en fanboi som har set replays med yaphets,zhou,banana og nu navi i dota2 og tænker ogmogmogm det er det sygeste?
Det er det samme hvergang, og jeg forstår ingen gang at jeg gider åbne op for den diskussion, fordi der er så mange der insta går på defense mode og stædigt holder fast i at det ene spil kræver mere skill end det andet. Og så ser vi at folk finder de her bo1 replays og tænker at det er facts. Altså.. really?
Det er det samme hvergang, og jeg forstår ingen gang at jeg gider åbne op for den diskussion, fordi der er så mange der insta går på defense mode og stædigt holder fast i at det ene spil kræver mere skill end det andet. Og så ser vi at folk finder de her bo1 replays og tænker at det er facts. Altså.. really?
| #37 | 13.12.2011 15:08 |
Det er jo det samme vrøvl, man altid hører. Det har sgu da intet at gøre med at spillene kræver mere skill, men har noget at gøre med det fuldstændig åbenlyse i, at hvis man har en række Dota pro's der har spillet denne type spil i 6+ år, og de er på toppen af Dota scenen, så er det klart at de typisk vil være dygtigere end de nye spillere med 0 års erfaring der starter på HoN, og de subtop spillere fra dota der rykker over og bliver toppen af HoN scenen.
Det er simpel logik.
Og det er desuden fuldstændig klart, at et hold som Navi som har satset stort på Dota2, som kommer med en kæmpe erfaring fra Dota, som Dota2 prøver at efterligne så vidt muligt, har en kæmpe fordel mod et hold bestående at spillere der er kommet over fra HoN for 3 uger siden og spiller med en standin... Og så gider jeg slet ikke komme ind på, at flere af de såkaldte "topspillere" fra HoN som Dement og Twista aldrig rigtig fik vist noget i HoN. Trixi er sgu den eneste topspiller fra HoN på det hold, og Wehsing er vel også deroppe af, uden virkelig at have været virkelig anerkendt for det gode arbejde han trodsalt gjorde for Dirtyminds.
Nu vi snakker om niveau, så synes jeg faktisk at det er interessant og bemærkelsesværdigt at se på spillene på pubniveau, og hvor meget funktionaliteten i HoN har haft at sige for spillernes udvikling. Folk der har prøvet at spille både Dota, HoN og Dota2, skal være mere end almindeligt dumme, hvis de ikke kan se at niveauet generelt er langt højere i HoN. Jeg tror også det er der, hele den der "HoN spillere er for syge i Dota2" snak kommer sig af, og jeg er meget tilbøjelig til at være enig, der er alt for mange fuldstændig casual newbies der ikke aner hvad de laver i dota og nu også i dota2. Hvor man i HoN har en større gruppe af spillere, der ikke er pro niveau, men forstår spillet og spiller det på et ret godt niveau.
Hermed ikke sagt at Dota ikke har den form for mid tier/subtop spillere, men hvor det i Dota kræver en helt masse af en selv i form at man begynder at melde sig ind på hjemmesider og i communities/leagues, for ligesom at tage springet, så kommer det spring mere naturligt i HoN fordi det er en integreret del af spillet, f.eks. i gennem matchmaking, straf for leaving osv.
Det er simpel logik.
Og det er desuden fuldstændig klart, at et hold som Navi som har satset stort på Dota2, som kommer med en kæmpe erfaring fra Dota, som Dota2 prøver at efterligne så vidt muligt, har en kæmpe fordel mod et hold bestående at spillere der er kommet over fra HoN for 3 uger siden og spiller med en standin... Og så gider jeg slet ikke komme ind på, at flere af de såkaldte "topspillere" fra HoN som Dement og Twista aldrig rigtig fik vist noget i HoN. Trixi er sgu den eneste topspiller fra HoN på det hold, og Wehsing er vel også deroppe af, uden virkelig at have været virkelig anerkendt for det gode arbejde han trodsalt gjorde for Dirtyminds.
Nu vi snakker om niveau, så synes jeg faktisk at det er interessant og bemærkelsesværdigt at se på spillene på pubniveau, og hvor meget funktionaliteten i HoN har haft at sige for spillernes udvikling. Folk der har prøvet at spille både Dota, HoN og Dota2, skal være mere end almindeligt dumme, hvis de ikke kan se at niveauet generelt er langt højere i HoN. Jeg tror også det er der, hele den der "HoN spillere er for syge i Dota2" snak kommer sig af, og jeg er meget tilbøjelig til at være enig, der er alt for mange fuldstændig casual newbies der ikke aner hvad de laver i dota og nu også i dota2. Hvor man i HoN har en større gruppe af spillere, der ikke er pro niveau, men forstår spillet og spiller det på et ret godt niveau.
Hermed ikke sagt at Dota ikke har den form for mid tier/subtop spillere, men hvor det i Dota kræver en helt masse af en selv i form at man begynder at melde sig ind på hjemmesider og i communities/leagues, for ligesom at tage springet, så kommer det spring mere naturligt i HoN fordi det er en integreret del af spillet, f.eks. i gennem matchmaking, straf for leaving osv.
Kommentarer i alt: 38 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

SK Gaming vs.
MYM vs.
NiP
NiP vs.
Virtus.pro
Cursive
LDLC vs.
aTTaX