| Football Manager, det mest episke øjeblik. | 06.10.2011 20:03 |
Hej Xpn'ers.
Nu er jeg ved at downloade demoen til FM12, og har lige forudbestilt spillet så jeg er klar til det kommer :).
Det jeg vil høre er om jeres mest episke øjeblik i FM, jeres største achievement. Være det at spille Southampton til at vinde PL, CL, FA cup eller whatever, eller om det er at lave en vild handel.
Mit fedeste FM-øjeblik var i 2010 udgaven hvor jeg spillede Peterborough i CL med en flot 4. plads i PL efter 4 sæsoner i klubben. Hele eventyret startede ud med at jeg fik James Vaughan fra Everton for den nette sum af 177 mio. Det lyder urealistisk, og det er det også, men det var med den smarte detalje at pengene først skulle betales efter 50 spillede ligakampe. Jeg brugte ham hele den første sæson, hvor han lavede over 50 kasser i ligaen, og solgte ham så videre. WIN!
Lad mig høre!
Nu er jeg ved at downloade demoen til FM12, og har lige forudbestilt spillet så jeg er klar til det kommer :).
Det jeg vil høre er om jeres mest episke øjeblik i FM, jeres største achievement. Være det at spille Southampton til at vinde PL, CL, FA cup eller whatever, eller om det er at lave en vild handel.
Mit fedeste FM-øjeblik var i 2010 udgaven hvor jeg spillede Peterborough i CL med en flot 4. plads i PL efter 4 sæsoner i klubben. Hele eventyret startede ud med at jeg fik James Vaughan fra Everton for den nette sum af 177 mio. Det lyder urealistisk, og det er det også, men det var med den smarte detalje at pengene først skulle betales efter 50 spillede ligakampe. Jeg brugte ham hele den første sæson, hvor han lavede over 50 kasser i ligaen, og solgte ham så videre. WIN!
Lad mig høre!
Lead by example.
| #1 | 06.10.2011 20:50 |
http://www.youtube.com/watch?v=3oQQhwMFpYs
Joo deeet...
Det mest mindeværdige øjeblik må næsten være da jeg bankede Inter sammenlagt 10-1 i semifinalen i pokalen. Sådan går det når man blandt andet har navne som Pastore, Ganso, Velso, Neymar og Bale i truppen. Fik også hentet Lloris, Defour og Hazard senere i spillet :)
Joo deeet...
Det mest mindeværdige øjeblik må næsten være da jeg bankede Inter sammenlagt 10-1 i semifinalen i pokalen. Sådan går det når man blandt andet har navne som Pastore, Ganso, Velso, Neymar og Bale i truppen. Fik også hentet Lloris, Defour og Hazard senere i spillet :)
Edited: 06.10.2011 21:06
| #3 | 06.10.2011 20:57 |
Har Milan virkelig så mange penge at handle for? :O
Hooch is crazy!
| #4 | 06.10.2011 21:01 |
Nej egentligt ikke til at starte med, men nu var jeg så heldig at vinde alt, og jeg mener ALT i den første sæson, hvilket selvfølgelig gav en del i pengepungen. Desuden har AC Milan mange ældre herre som hiver en fed hyre hjem hver måned (red. Nesta, Ambro, Inzaghi, Abbiati, Zambro mf.), og når deres kontrakt udløber, eller når de stopper karrieren, jamen så får jeg jo deres løn til rådighed igen, hvilket jeg bare "forvandler" om til transferpenge.
Edited: 06.10.2011 21:04
| #6 | 06.10.2011 21:10 |
Mit største øjeblik var i hvert fald ikke at snyde med at købe en spiller og først skal betale efter X antal liga kampe også sælge ham før han har spillet de kampe så man fik han gratis og tjente penge på det.
Nerds, get some pussy
| #10 | 07.10.2011 14:56 |
Clever use of game mechanics er vel ikke snyd? Med mindre du er så vild Everton fan at du har ondt af dem i spillet, kan jeg ikke se hvorfor du har ondt i røven?
Lead by example.
| #12 | 07.10.2011 15:25 |
Jeg er ikke Everton fan. Jeg er fucking ligeglad om det så var Messi du købte selvfølgelig er det snyd. Jeg kan i princippet byde et beløb så stort for alle spillere der vil til min klub de skal bare acceptere også skal jeg huske at sælge dem inden 50 kampe. På den måde betaler jeg intet men tjener penge. Det er snyd i FM-regi ja. burde ikke være så svært at se, ser du nogensinde en lignende handel irl.
Lad os sige Dortmund gerne ville købe Falcao men ikke havde råd. De laver en et bud der siger efter han har spillet 50 kampe for Dortmund modtager Atletico Madrid 1 milliard kroner, men de ser ikke en eneste krone før de 50 kampe. Tror du nogen klub ville gå med til det? Så ville alle klubber sku da bare lave de her fucking deals altså.
Lad os sige Dortmund gerne ville købe Falcao men ikke havde råd. De laver en et bud der siger efter han har spillet 50 kampe for Dortmund modtager Atletico Madrid 1 milliard kroner, men de ser ikke en eneste krone før de 50 kampe. Tror du nogen klub ville gå med til det? Så ville alle klubber sku da bare lave de her fucking deals altså.
Nerds, get some pussy
| #16 | 07.10.2011 16:43 |
Umad bro. Jeg føler ikke det er snyd :)
Det er vel ikke mere snyd end at Khaldoon køber Man City?
Det er vel ikke mere snyd end at Khaldoon køber Man City?
Edited: 07.10.2011 16:44
Lead by example.
| #17 | 07.10.2011 17:29 |
Nej nej det er ikke snyd, når man alligevel også gemmer inden hver kamp og loader igen hvis man taber en kamp, hvor man ikke lige kunne tåle at tabe, så går det ud i et alligevel.
I win?
| #13 | 07.10.2011 16:04 |
Hvad er snyd og i forhold til hvem og hvad? Nogle ser heller ikke geniescout som snyd, men et hjælpeværktøj, men det ændre vel ikke på at det er urealistisk og man snyder sig selv.
| #163 | 18.01.2012 22:58 |
Genie Scout forkorter processen, man kan altid finde de bedst i spillet anyway. Man skal bare bruge lidt tid på det i marts, når der spawner talenter.
gogogo
| #14 | 07.10.2011 16:18 |
Det er da snyd, og et kæmpe bug i spillet. Hvordan kan det være han overhovedet ville til din klub?
Chuck Norris can divide by zero.
| #19 | 08.10.2011 11:40 |
Nu må du sgu tage dig sammen, selvfølgelig er det da snyd.
Du er da elendig til FM hvis det er dit "største" øjeblik i spillet, det kan enhver idiot sgu da gøre.
Du er da elendig til FM hvis det er dit "største" øjeblik i spillet, det kan enhver idiot sgu da gøre.
jeg er god til at lave ligegyldi
| #22 | 08.10.2011 12:30 |
Det er ikke snyd -.-
Og det var nu også mere turen fra League 1 til Champions league der var stort :>
Og det var nu også mere turen fra League 1 til Champions league der var stort :>
Lead by example.
| #20 | 08.10.2011 12:25 |
Stil den sådan op:
Er det et realistisk scenarie at Vaughan skifter til 4. division?
Hvis ja, fair nok.
Hvis nej, så er det nok snyd.
Hvis ja, fair nok.
Hvis nej, så er det nok snyd.
| #76 | 09.11.2011 12:21 |
Vil give jer ret i at det er snyd at købe ham på den måde og sælge ham videre, men du kan ikke stille det op på måde der.
Så er alle bedrifterne jo snyd. Det er jo heller ikke realistisk at vinde Superligaen med Lolland Falster, eller at vinder Premier League og CL med Cardiff osv. Men det kan jo godt ske uden snyd efter flere sæsoner...
Så er alle bedrifterne jo snyd. Det er jo heller ikke realistisk at vinde Superligaen med Lolland Falster, eller at vinder Premier League og CL med Cardiff osv. Men det kan jo godt ske uden snyd efter flere sæsoner...
:D?
| #81 | 10.11.2011 13:08 |
Det er to helt forskellige ting. Det er "realistisk" nok at bygge et hold op og få dem igennem divisionerne, og på den måde tiltrække bedre spillere med tiden.
Det er urealistisk at en 4. divisionsklub både kan tiltrække samt har råd til Vaughan. :)
Det er urealistisk at en 4. divisionsklub både kan tiltrække samt har råd til Vaughan. :)
| #83 | 10.11.2011 13:57 |
Tja, jeg ved ikke hvad jeg synes er mest urealistisk. At kunne tiltrække James Vaughen som i 2010 udgaven er 20 år og ikke specielt god eller at kunne vinde The Treble med klubber som Bradford og Nottingham Forest lige meget om du har bygget dem op over en periode på 3-4 år.
| #84 | 10.11.2011 16:01 |
Det er nu engang det spillet går ud på - kig på Swansea fx - de har haft en fantastisk udvikling.
| #91 | 10.11.2011 18:33 |
Spillet går ikke ud på at købe spillere? Tvivler på nogle af de ting beskrevet her på forum er sket uden spillet køb. Men du behøver ikke reply, du er ikke for stædig til at indrømme du tog fejl, hvilket er fair nok.
| #93 | 10.11.2011 20:38 |
Tog fejl? Hvori tager jeg fejl?!
Mener du det er realistisk at en 4. divisionsklub køber Vaughan gratis, faktisk får penge for det?!?!
Jeg tror det er dig der skal stoppe med at replye, det er TYDELIGT dig der tager fuldstændig fejl.
Mener du det er realistisk at en 4. divisionsklub køber Vaughan gratis, faktisk får penge for det?!?!
Jeg tror det er dig der skal stoppe med at replye, det er TYDELIGT dig der tager fuldstændig fejl.
Edited: 10.11.2011 20:38
| #95 | 10.11.2011 20:46 |
Har jeg nogen steder sagt det er realistisk?? Min pointe er netop er hele spillet er mega urealistisk og at denne handel så netop ikke er mere urealistisk end så mange andre ting. (Selvom handlen kun kunne lade sig gøre fordi der var en bug i spillet)
Og når jeg siger du tager fejl så er det med udgangspunkt i denne comment:
"Stil den sådan op:
Hvis ja, fair nok.
Hvis nej, så er det nok snyd."
Hvis det er rigtig det du siger der så er alt i spillet jo snyd, i det at alt er urealistisk.
Indrøm nu bare at man ikke kan stille det op sådan, så får du det sikkert også bedre med dig selv.
Og når jeg siger du tager fejl så er det med udgangspunkt i denne comment:
"Stil den sådan op:
Hvis ja, fair nok.
Hvis nej, så er det nok snyd."
Hvis det er rigtig det du siger der så er alt i spillet jo snyd, i det at alt er urealistisk.
Indrøm nu bare at man ikke kan stille det op sådan, så får du det sikkert også bedre med dig selv.
Edited: 10.11.2011 20:49
| #200 | 22.02.2012 12:27 |
Er det realistisk at messi skifter til chelsea 4 sæsoner inde i spillet for 105 mio? Nej men det er heller ikke snyd så du kan ikke stille det sådan op
| #23 | 08.10.2011 12:42 |
At vinde Euro League med Hercules i anden sæson.
At vinde EM og VM med Danmark i 2012/2014.
At være ubesejrede med Chelski i 2 sæsoner (Også venskabskampe!!!!!)
Transferhandler er jo det rene bs... det er kun resultater der tæller, alle kan lave sindssyge handler i et spil som FM.
At vinde EM og VM med Danmark i 2012/2014.
At være ubesejrede med Chelski i 2 sæsoner (Også venskabskampe!!!!!)
Transferhandler er jo det rene bs... det er kun resultater der tæller, alle kan lave sindssyge handler i et spil som FM.
| #35 | 05.11.2011 23:13 |
Fuck du lyver eller snyder... for i multiplayer game blev du nummer 8 med Chelsea, så fatter slet ikke du kan være ubesejret ;)
| #36 | 05.11.2011 23:20 |
Ja i 2012, uden nogle nævneværdige patches, hvem ved hvilke bugs der er.. Og så er det ikke muligt at gøre noget med en Terry der spiller til 6.14 i snit over hele sæsonen, en torres der scorer 7 mål på 20 kampe, en drogba der er komplet useless, en Essien der er bugged :/ og Lampard der åbenbart også er undervurderet i det spil :D
| #54 | 07.11.2011 18:09 |
Kæft så mange undskyldninger du har, LOL, hahahaha
jeg er god til at lave ligegyldi
| #55 | 07.11.2011 18:22 |
Hvorfor skulle det ikke være en undskyldning? Det er da så tydeligt at man ikke kan stille noget op med et hold som Chelsea når ens spillere enten er skadet, spiller under niveau eller er helt fejlvurderet i forhold til virkeligheden. Nu skal det lige siges at ingen af de ovenstående ting jeg har skrevet er opnået i 2012-udgaven - det er simpelthen umuligt i starten i hvert fald. Du har ikke den vigtigste spiller fra de tidligere version; Essien.
| #87 | 10.11.2011 16:10 |
Har da en ven der vandt Ligaen med chelsea 1 år, hvor torres scorede en 25 basser i ligaen, vel og mærke uden nogen patch på de tidspunkt.
| #68 | 08.11.2011 19:44 |
Lyder helt åndssvagt med Torres.... Så meget scorer han jo ikke!
| #25 | 08.10.2011 12:51 |
Kæft hvor er folk tøsesure.. Hvem er det han snyder og hvornår brugte han idkfa og iddqd?
True story!
| #196 | 22.02.2012 08:40 |
Hvis han vil snyde, så er det fint nok. Han skal bare ikke begynde at kæfte op om det, og fortælle om at han er så og så god, når det udelukkende er pga. han har brugt snyd.
| #30 | 25.10.2011 13:31 |
Havde et AaB savegame i 09, tror jeg. Jeg møder Juventus i CL efter et år eller to, og kommer bagud 3-0 ved halvleg. Jeg sviner mit hold til og går ud og laver mad, kommer tilbage og har vundet 3-6. Det var ret epic.
Speak in perfect silence
| #33 | 05.11.2011 20:27 |
har gjort det samme mod juventus bare med agf :D vandt kampen 4 - 3 eller noget efter at være bagud
okey havde et gammel ss liggende har ikk været bagud :( men vandt dog over dem! http://www.myupload.dk/showfile/103724289423.jpg/
okey havde et gammel ss liggende har ikk været bagud :( men vandt dog over dem! http://www.myupload.dk/showfile/103724289423.jpg/
Edited: 05.11.2011 20:28
DaNNy
| #31 | 05.11.2011 17:36 |
Vinde Superligaen og spille CL med Lolland Falster Alliancen i 2007 tror jeg det var. :)
| #32 | 05.11.2011 18:16 |
Vinde Premier League med Doncaster som lå i 3. division, og få spillere som Hierro og Roberto Carlos til klubben. Kom også til semi-finalen i ChL. Kom desværre til at lave for høje lønninger med mine mange stjernespillere, så jeg gik konkurs og blev fyret ):!
Nåh ja, det var i Premier Manager 98! Tidsløst spil!
Nåh ja, det var i Premier Manager 98! Tidsløst spil!
Hooch is crazy!
| #34 | 05.11.2011 22:27 |
Har så mange episke øjeblikke med fm, men lige nu synes jeg at Moussa Sow er ganske epik for mig. Købte ham med Porto fra Lille for 57,5 mill og det her er, hvad jeg indtil videre har fået: http://gratisupload.dk/vis_billede/668347/
| #71 | 09.11.2011 01:57 |
Han er alene på toppen som skarpretter. Så har jeg så offensive venstre og højre kanter, som typisk er Hulk (endte i øvrigt med 39 mål i 42 kampe den sæson) som højre kant og så enten Cristian Rodriguez eller James Rodriguez som venstre kant. I den sæson endte Moussa Sow på 41 mål i 40 kampe og faktisk også 12 oplæg.
I min anden sæson med Porto er han så endnu mere suveræn. Se blot: http://gratisupload.dk/vis_billede/668499/
EDIT:
Generelt er mit Porto hold vanvittigt; I første knockout runde i Champions League vinder jeg 5-1 mod AC Milan på San Siro i en kamp, hvor Hulk leverer alle 5 kasser: http://gratisupload.dk/vis_billede/668500/
I min anden sæson med Porto er han så endnu mere suveræn. Se blot: http://gratisupload.dk/vis_billede/668499/
EDIT:
Generelt er mit Porto hold vanvittigt; I første knockout runde i Champions League vinder jeg 5-1 mod AC Milan på San Siro i en kamp, hvor Hulk leverer alle 5 kasser: http://gratisupload.dk/vis_billede/668500/
Edited: 09.11.2011 02:02
| #77 | 09.11.2011 16:28 |
Vildt! Har du fået nogle bud fra større klubber på Sow og Hulk?
Hvordan er Portos økonomi?
Hvordan er Portos økonomi?
Lead by example.
| #79 | 09.11.2011 17:17 |
Det er vildt mærkeligt.. Der er overhovedet ingen bud eller nogen interesse på Sow. Jeg købte ham for 57,5 mill og han faldt endda til 40 mill i første sæson, men nu er han så oppe på 57,5 mill igen.
Hulk er alle til gengæld interesseret i. Real Madrid, Barcelona, City og Chelsea byder næsten månedligt på ham. Men jeg har ikke helt styr på hvad de byder - tror det højeste er 285 mill - for jeg har nemlig valgt, at alle bud på ham skal afvises uanset pris :)
Portos økonomi er faktisk ikke vanvittig god. I første sæson fik jeg et ganske godt transferbudget på 100 mill, hvor det dog skal siges at de har ekstreme høje forvetninger i alle turneringer. Efter min første sæson, hvor jeg vinder alt hjemme i Portugal og når til semifinalen i ChL, får jeg så et transferbudget på 0 mill og et underskud på 600.000 på lønbudget og så var jeg ligesom nødt til, at sælge en hel del :)
Hulk er alle til gengæld interesseret i. Real Madrid, Barcelona, City og Chelsea byder næsten månedligt på ham. Men jeg har ikke helt styr på hvad de byder - tror det højeste er 285 mill - for jeg har nemlig valgt, at alle bud på ham skal afvises uanset pris :)
Portos økonomi er faktisk ikke vanvittig god. I første sæson fik jeg et ganske godt transferbudget på 100 mill, hvor det dog skal siges at de har ekstreme høje forvetninger i alle turneringer. Efter min første sæson, hvor jeg vinder alt hjemme i Portugal og når til semifinalen i ChL, får jeg så et transferbudget på 0 mill og et underskud på 600.000 på lønbudget og så var jeg ligesom nødt til, at sælge en hel del :)
| #37 | 05.11.2011 23:28 |
Bedste må være, at vinde superligaen med NB Bornholm, og få dem videre fra ChL gruppespillet med bl.a sejr over Bayern München på hjemmebane, og en uafgjort på udebane. Røg godt nok ud med en kæmpe lussing mod Barcelona i første knockout runde, men alligevel. :D
Og så bare for sjov, et SS af et gammelt spil, hvor jeg ikke kunne stille hold til en pokalkamp :| Hvem lægger også en pokalkamp, midt i en landsholds-periode....
http://peecee.dk/upload/view/335103
Og så bare for sjov, et SS af et gammelt spil, hvor jeg ikke kunne stille hold til en pokalkamp :| Hvem lægger også en pokalkamp, midt i en landsholds-periode....
http://peecee.dk/upload/view/335103
Edited: 05.11.2011 23:28
I win?
| #41 | 06.11.2011 03:09 |
haha hvad sker der også for det. Hvad skete der så? Fik du en masse fra reserve/ungdoms hold op eller tabte du bare på forfeit?
Hooch is crazy!
| #43 | 06.11.2011 19:22 |
Jeg fik hevet en masse ungdomsspillere op, som stank og havde lorte stats. Kampen blev iøvrigt tabt, fordi jeg ikke havde et ordenligt forsvar til min uendelig ringe keeper! :P
I win?
| #45 | 07.11.2011 11:54 |
Det sker minimum en gang om året for mig, da jeg spiller i den russiske liga. Det er så uendeligt klamt. Jeg går altid bare på ferie til dagen efter, fordi jeg ikke magter at sidde og stille et hold af reservespillere :D
Speak in perfect silence
| #133 | 01.12.2011 09:05 |
Hehe ja kampprogrammet i rusland er sgu ret weird / presset.
Så har man lige 5 kampe med 3 dage imellem hver kamp og så wupti skal man lige have 9 eller 14 dages pause indtil næste kamp :o
Hvem spiller du med?
Jeg spiller med Anji.
Så har man lige 5 kampe med 3 dage imellem hver kamp og så wupti skal man lige have 9 eller 14 dages pause indtil næste kamp :o
Hvem spiller du med?
Jeg spiller med Anji.
-_-
| #136 | 02.12.2011 22:01 |
Fair nok, CSKA sidder tungt på det de første par sæsoner, meeen så!Har taget 3 mesterskaber på stribe pt, har dog kun vunder super cuppen en enkelt gang :(Fedt at f.eks. CSKAs topspillere nu hungrer efter at komme til \
Official Manwhore !
| #46 | 07.11.2011 14:10 |
Gjorde Bradford og Nottingham Forest til de bedste klubber i verden. Nåede længst med nottingham hvor jeg havde vundet the treuble 3 år i træk, og målet var at gøre dem til verdens rigeste klub også. Det lykkedes dog ikke, da jeg i år 2025 stadig var 500 mil. (euro) fra Barca... Så det opgav jeg og startede nyt spil med Bradford.
| #47 | 07.11.2011 14:32 |
Tror måske os det kan blive svært og blive rigere end de klubber når man starter med sådan et lille hold, med mindre du virkelig spiller mange mange år. :D
| #49 | 07.11.2011 15:48 |
Blandt mange ting poster jeg lige det seneste, jeg kan huske:
http://www.youtube.com/watch?v=yjbo7vQIuMU
http://www.youtube.com/watch?v=yjbo7vQIuMU
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba