Kommentarer i alt: 102 -
Side:: [1] 2
| hjælp. har et dumt scoretrick. | 30.08.2011 14:28 |
Ey XplaYnerZ
jeg står i den situation at jeg har noget kørende med en dame og i min lille forvirrede verden har jeg åbenbart sagt jeg var pisse nice til at lave mad og jeg har ingen ide om hvordan fanden man gør (ja flot...) altså ved godt hvordan man varmer ting og til det koger osv. ved bare ikke hvad jeg skal lave..
så derfor skriver jeg herinde efter hjælp!
det må gerne være nemt, hurtigt og lækkert.!
Takker og bukker for min dumhed.
jeg står i den situation at jeg har noget kørende med en dame og i min lille forvirrede verden har jeg åbenbart sagt jeg var pisse nice til at lave mad og jeg har ingen ide om hvordan fanden man gør (ja flot...) altså ved godt hvordan man varmer ting og til det koger osv. ved bare ikke hvad jeg skal lave..
så derfor skriver jeg herinde efter hjælp!
det må gerne være nemt, hurtigt og lækkert.!
Takker og bukker for min dumhed.
Im ThA M!ghTy cleMeNs ;) i know
| #3 | 30.08.2011 15:46 |
Hvilket prisleje snakker vi ? Hvor meget snakker vi ? ( Forret hovedret og desert) Snakker vi med vin osv ( altså gætter på romantisk middag men igen hvor meget snakker vi om in ze crash)?
| #6 | 30.08.2011 16:53 |
Køb et pizza kit + tilbehør og fortæl hende at du har italienske rødder
pussyeater!
| #7 | 30.08.2011 16:53 |
bare køb noget mad udefra og så svin noget køkkengrej til (gryder, skeer, piskeris osv.) så hun rigtig tror du har været i gang i køkkenet.
SÅ når i har spist kan du passende sende hende ud i køkkenet hvor hun kan tage opvasken.
SÅ når i har spist kan du passende sende hende ud i køkkenet hvor hun kan tage opvasken.
DaNNy
| #14 | 30.08.2011 17:16 |
Kalkun bryst. 900g+
Bacon
Tomat pesto.
Du snitter kalkun brystet halv igennem, kommer pestoen ind i. "Lukker" kalkunen ned over det, vikler derefter bacon rundt om kalkunen, så det bare ligner en stor bunke bacon.
Ind i ovnen på 200 grader til kødet er 85 grader inde i midten. Ja det kræver lige et stege termometer.
Så laver du bare ris/kartofler/what ever you like til. Køb noget whisky eller favorit sovs fra jensens og smid det sammen til.
Det er SÅ max let at lave og jeg lover du score på det!
Jobs done!
Bacon
Tomat pesto.
Du snitter kalkun brystet halv igennem, kommer pestoen ind i. "Lukker" kalkunen ned over det, vikler derefter bacon rundt om kalkunen, så det bare ligner en stor bunke bacon.
Ind i ovnen på 200 grader til kødet er 85 grader inde i midten. Ja det kræver lige et stege termometer.
Så laver du bare ris/kartofler/what ever you like til. Køb noget whisky eller favorit sovs fra jensens og smid det sammen til.
Det er SÅ max let at lave og jeg lover du score på det!
Jobs done!
Først til mølle er en fartbølle!
| #20 | 30.08.2011 19:37 |
Bacon og whisky, ikke dårligt, men det er en dame han skal have på besøg, ikke det nordjyske vikinge laug og den bacon når da ikke at blive sprød :D? eller hvad.
Anyway, skal prøve den opskrift der tak for det :D
Anyway, skal prøve den opskrift der tak for det :D
| #25 | 30.08.2011 20:55 |
lyder nice! ser lige hvis folk skriver mere! men ellers snupper jeg det der! ;) tak for det.
Im ThA M!ghTy cleMeNs ;) i know
| #15 | 30.08.2011 18:36 |
Jeg går ud fra at du kan læse?? Hvad med bare at følge en opskrift så? :)
aka. PiRANHA`
| #35 | 31.08.2011 01:31 |
Det var skam ikke for at være nedladende, men nu skal man jo ikke gøre det sværere end det er :) De fleste kan squ finde en simpel opskrift og følge den. Spørg hvad damen kan lide og så google en opskrift med det? BUM!
aka. PiRANHA`
| #36 | 31.08.2011 01:44 |
Præcis. Den lugter langt væk af "se jeg har fået en dame"-tråd.
- aarrrhhhh... jeg driller bare.. :P
- aarrrhhhh... jeg driller bare.. :P
vie for my affection!
| #21 | 30.08.2011 19:40 |
Spørg Juul her på sitet. Han er en chef til det med mad!
Har du fået set meget af Köln?
| #74 | 01.09.2011 14:37 |
Gu er han da ej en chef. Man laver ikke tarteletfyld med kyllingebryst...
essif
| #81 | 01.09.2011 20:33 |
Det kommer vel an på hvor meget man skal lave. Ofte bruger man jo bare en hel kylling.
| #33 | 31.08.2011 00:18 |
Køb en oksecuvette, smør den i salt og peber, smid den i ovnen i det tid den skal have. Kog kartofler og køb sådan en rødvins sovs man får i 1/4L kartonner.
Det smager virkelig sygt nice og er røv let at lave + det ser mega score middag ud. Og så bar knap en flaske vin op og lys på bordet, det mega nemt og mega godt!
Det smager virkelig sygt nice og er røv let at lave + det ser mega score middag ud. Og så bar knap en flaske vin op og lys på bordet, det mega nemt og mega godt!
| #38 | 31.08.2011 01:54 |
Man kan desværre bare smage at rødvinssovsen kommer fra en karton - Det er lidt trist at man ikke selv gider ligge energien i at lave en rigtig lækker rødvinssovs :D.
Og som Yepper siger, husk nu salaten - Den er super vigtig, til lige den ret!
Og som Yepper siger, husk nu salaten - Den er super vigtig, til lige den ret!
| #47 | 31.08.2011 13:01 |
Jeg kan ikke lige huske hvilket mærke jeg købte af de sovs, men jeg synes overhovedet ikke man kunne smage der var fra karton, synes det smagte mega lækkert!
| #59 | 31.08.2011 17:04 |
Hvis nu knægten aldrig har lavet en sauce før, så det nok ikke den bedste idé at starte ud med, at lave en lækker rødvinssauce. :D
| #64 | 31.08.2011 19:27 |
Det kan godt være det ikke er det, men det er simpelthen så nemt at smage forskel på en man har lagt lidt kærlighed i, og en der bare er opvarmet :D.
Og så er det altså heller ikke kvantefysik, lige at ordne sådan en fin sovs. Man kunne jo prøve at lave den i forvejen, og se hvad man skulle ændre til næste gang ;-)
Og så er det altså heller ikke kvantefysik, lige at ordne sådan en fin sovs. Man kunne jo prøve at lave den i forvejen, og se hvad man skulle ændre til næste gang ;-)
| #39 | 31.08.2011 01:58 |
Lav Tapas ?! :S
Godt brød fra bageren, eller evt. nan brød.
Godt pesto og krydret oliven olie, evt aioli. Lidt gode oste, chorizo, serano skinke, syltede artiskokker, oliven, find evt. en masse eksotiske små ting, som kan købes færdigt... anret det på små fade, og så kan i sidde og smage ved hinanden, drikke rødvin, og snakke, desuden tager det en masse tid, så hvis hun ikke vil i kanen med dig med det samme, eller går ind for forspil, så kan du æde og høre hende plabre istedet, så får du hende med garanti vandret og afleveret ynglevand.
Godt brød fra bageren, eller evt. nan brød.
Godt pesto og krydret oliven olie, evt aioli. Lidt gode oste, chorizo, serano skinke, syltede artiskokker, oliven, find evt. en masse eksotiske små ting, som kan købes færdigt... anret det på små fade, og så kan i sidde og smage ved hinanden, drikke rødvin, og snakke, desuden tager det en masse tid, så hvis hun ikke vil i kanen med dig med det samme, eller går ind for forspil, så kan du æde og høre hende plabre istedet, så får du hende med garanti vandret og afleveret ynglevand.
X-Large
| #40 | 31.08.2011 02:22 |
Forret: Brød "hapser" med smørreost og laks
Skær 4 skiver hvidt brød (lidt mere fyldigt end franskbrød)
Pensle LIDT olie på
Smid dem i ovnen indtil de er sprøde
Tag dem ud og smør et lille lag smørreost på. (evt. Buko - krydderurter) og put derefter et stykke røget laks på.
Nemt og lækkert! For at gøre det så lækkert, som muligt, så ville jeg købe nogle kvalitetsvarer. Sørg for at køb laksen hos en fiskeforhandler og brødet ved bageren, så du ikke disker op med den billigste laks fra fakta og 2 krydderboller fra sidste weekend. ;)
Hovedret: Kan ikke lige komme på noget nu, skriver noget i morgen hvis du er interesseret :)
Dessert:
Chokolade fondue m. frugt
Rimelig simpelt, men sørg for ikke bare at smide chokoladen i gryden og lad den smelte - så kommer der til at lugte brændt. Jeg mener at man skal koge lidt fløde og så tilsætte chokoladen i små stykker, og så lade det smelte.
Derudover så køb noget frugt og skær i hapser. Jordbær, ananas, honningmelon, æbler, bananer osv. Det bestemmer du fuldstændig.
Ingen her vil jeg sige, køb frugter (især jordbær af god kvalitet) men også brug de ekstra penge på noget godt chokolade.
Gå ned i en vinforretning og spørg hvad de kan anbefale til de forskellige retter. De kan sagtens finde noget der ikke koster det hvide ud af øjnene - og de har sikkert også noget god chokolade!
Men alt ovenfor er meget meget nemt at lave og du skal være god hvis du skal fucke op i det vil jeg mene :D
Skær 4 skiver hvidt brød (lidt mere fyldigt end franskbrød)
Pensle LIDT olie på
Smid dem i ovnen indtil de er sprøde
Tag dem ud og smør et lille lag smørreost på. (evt. Buko - krydderurter) og put derefter et stykke røget laks på.
Nemt og lækkert! For at gøre det så lækkert, som muligt, så ville jeg købe nogle kvalitetsvarer. Sørg for at køb laksen hos en fiskeforhandler og brødet ved bageren, så du ikke disker op med den billigste laks fra fakta og 2 krydderboller fra sidste weekend. ;)
Hovedret: Kan ikke lige komme på noget nu, skriver noget i morgen hvis du er interesseret :)
Dessert:
Chokolade fondue m. frugt
Rimelig simpelt, men sørg for ikke bare at smide chokoladen i gryden og lad den smelte - så kommer der til at lugte brændt. Jeg mener at man skal koge lidt fløde og så tilsætte chokoladen i små stykker, og så lade det smelte.
Derudover så køb noget frugt og skær i hapser. Jordbær, ananas, honningmelon, æbler, bananer osv. Det bestemmer du fuldstændig.
Ingen her vil jeg sige, køb frugter (især jordbær af god kvalitet) men også brug de ekstra penge på noget godt chokolade.
Gå ned i en vinforretning og spørg hvad de kan anbefale til de forskellige retter. De kan sagtens finde noget der ikke koster det hvide ud af øjnene - og de har sikkert også noget god chokolade!
Men alt ovenfor er meget meget nemt at lave og du skal være god hvis du skal fucke op i det vil jeg mene :D
Chuck Norris can divide by zero.
| #41 | 31.08.2011 04:20 |
Hvis ikke jeg husker helt forkert, så vil den bedste måde at smelte chokolade på være at "koge det". Du tager en gryde med vand og koger det, så tager du en mindre gryde eller en "si uden huller" og kommer chokoladen i, og den gryde eller "si uden huller" sætter du ned i vandet, dog skal vandet ikke flyde over kanten og ned til chokoladen. På den måde smelter du chokoladen uden den kommer i nærheden af at brænde på :)
| #42 | 31.08.2011 07:07 |
Vandbad :D
At smelte i vandbad vil sige at stille en skål med fx chokolade over en gryde stille simrende vand, indtil chokoladen smelter. Vandet i gryden skal nå ca. halvt op på skålen, og det må aldrig boblekoge, kun holdes omkring eller lige under kogepunktet. Det er en skånsom smeltemetode, da chokolade ikke tåler høje temperaturer.
At smelte i vandbad vil sige at stille en skål med fx chokolade over en gryde stille simrende vand, indtil chokoladen smelter. Vandet i gryden skal nå ca. halvt op på skålen, og det må aldrig boblekoge, kun holdes omkring eller lige under kogepunktet. Det er en skånsom smeltemetode, da chokolade ikke tåler høje temperaturer.
Edited: 31.08.2011 07:08
| #52 | 31.08.2011 13:43 |
Præcis det jeg tænkte på :D
Troede faktisk at vandet skulle koge, så jeg takker for rettelsen.
Troede faktisk at vandet skulle koge, så jeg takker for rettelsen.
| #86 | 02.09.2011 12:36 |
Kan det også, så skal du bare bruge en plastikskål. Men ja hvis du bruger metal så må det ikke være for varmt - og nej behøves ikke komme op til halvdelen af skålen, prøv bare tag noget chokolade i hånden og se hvor let det smelter ;)
| #43 | 31.08.2011 07:14 |
Har du en grill? :D
Køb noget kød (svine koteletter, oksekød _w_)
Mariner det: Ketchup, Puddersukker, salt, peber, cayenne pebber og evt. en anelse honning)
Tag en pose pommesfritter og brug en smule af marinaden @ dem også. I ovnen med pommes'ne og tænd din grill, når dine pommes er 5-8 min fra at være færdige smækker du kødet på grillen, smider flutes i ovnen, griller dit kød.
Du har self. lavet noget salat af en art.
Dressing:
Cremefraisé + Persille + salt + en smule pebber = til salat og kød & brød!
Mayonaise + hvidløg + salt + rør sammen + drys en anelse paprika ovenpå = til dine pommes
Marinaden er så fucking lækker, kødet bliver super sødt på den gode måde!
Fik det idag, og det var mega lækkert!
Køb noget kød (svine koteletter, oksekød _w_)
Mariner det: Ketchup, Puddersukker, salt, peber, cayenne pebber og evt. en anelse honning)
Tag en pose pommesfritter og brug en smule af marinaden @ dem også. I ovnen med pommes'ne og tænd din grill, når dine pommes er 5-8 min fra at være færdige smækker du kødet på grillen, smider flutes i ovnen, griller dit kød.
Du har self. lavet noget salat af en art.
Dressing:
Cremefraisé + Persille + salt + en smule pebber = til salat og kød & brød!
Mayonaise + hvidløg + salt + rør sammen + drys en anelse paprika ovenpå = til dine pommes
Marinaden er så fucking lækker, kødet bliver super sødt på den gode måde!
Fik det idag, og det var mega lækkert!
| #44 | 31.08.2011 07:38 |
Den marinade er så pissehamrende bo$$!
Bevar roen. Støt melis!
| #45 | 31.08.2011 09:08 |
En lækker forret kunne være rejer i chilli og hvidløg!
Du køber nogle rejer, enten dem på bøtten, eller pil-selv.
Smid lidt olie på en pande med hakket chilli og presset hvidløg.
Vend rejerne i med evt. lidt presset citron saft hen over, også bare lad det simre nogle minutter.
Server på en tallerken oven på lidt salat, med lidt dressing osv. Lidt som en rejecocktail.
- Men måske er hvidløg ikke så fedt på en date ;)
Du køber nogle rejer, enten dem på bøtten, eller pil-selv.
Smid lidt olie på en pande med hakket chilli og presset hvidløg.
Vend rejerne i med evt. lidt presset citron saft hen over, også bare lad det simre nogle minutter.
Server på en tallerken oven på lidt salat, med lidt dressing osv. Lidt som en rejecocktail.
- Men måske er hvidløg ikke så fedt på en date ;)
jeg holder lan
| #46 | 31.08.2011 09:45 |
Det smager pisse godt, og er ganske simpelt. Dog ikke en score ret i min bog ;)
Det funger ret godt med chilimarinerede hvidløg (og så bruge olien derfra). Desuden er de medgørlige at presse, men det kan godt svine lidt med olien.
Det funger ret godt med chilimarinerede hvidløg (og så bruge olien derfra). Desuden er de medgørlige at presse, men det kan godt svine lidt med olien.
Edited: 31.08.2011 09:46
Bevar roen. Støt melis!
| #55 | 31.08.2011 14:52 |
Denne dessert smager røv godt, og er yderst nem at gå til :)
http://youtu.be/C_YlOlyy7TA?hd=1 Kan anbefale Moser Roth chkooladen fra Aldi. Den er rigtig god :)
Derudover kan jeg kun anbefale denne vlog. Sprødeste stemme, og så laver han god mad!
http://youtu.be/C_YlOlyy7TA?hd=1 Kan anbefale Moser Roth chkooladen fra Aldi. Den er rigtig god :)
Derudover kan jeg kun anbefale denne vlog. Sprødeste stemme, og så laver han god mad!
Edited: 31.08.2011 14:52
Bevar roen. Støt melis!
| #61 | 31.08.2011 17:28 |
Det smager altså også vold fråderen!
Bevar roen. Støt melis!
| #63 | 31.08.2011 17:38 |
Når jeg skal imponerer damen, laver jeg altid bare entrecoter med kartofler og rødvinssovs. Virkeligt nemt, og smager ligegodt hver gang.
| #66 | 31.08.2011 20:53 |
Her er 2 ret lette retter:
Svinekød i sursød sauce.
150g Risnudler
400g Svinekød i tern
1spsk Soya sauce
1spsk olivenolie
0,5 stk agurk
1spsk risvineddike
1spsk sukker
1dl hønsebouillon
Sådan gør du.
1) Kog risnudlerne
2) Ved kødet i soya og steg kødet i hed olie i 2-3 min, tag kødet efterfølgende op.
3) Skær agurken i skiver og kom på panden sammen med eddike, sukker og bouillon.
4) Lad simre i 1 min. Skyld de kogte risnudler i koldt vand, afdryp og vend i skyen på panden.
5) Vend kødet med nudlerne på panden og server, afslut evt med at drysse koriander over retten.
Ret nr.2
400g nye små kartofler, skåret i kvarte
7-8 hele sorte peberkorn
0,5 tsk salt
Oksekød til 2(minutbøf, engelsk bøf eller lign.)
0,5 spsk olivenolie
3 stk peberfrugter, gerne forskellige farver, skåret i tynde strimler
1dl oksekødsbouillon
0,5 tsk timian
0,5 tsk Majsstivelse rørt med 1 spsk vand
Evt. grønne bønner
Sådan gør du.
1) Kog kartoflerne i letsaltet vand 10-12 min
2) Hæld vandet fra og stil dem til side.
3) Knus de sorte peberkorn og bland dem med 0,25 tsk salt.
4) Gnid bøfferne med peberblandingen på begge sider( sørg for det sidder godt fast)
5) Opvarm lidt olie(1 tsk) på en pande over kraftig varme og steg kødet 2 min. på hver side.
6) Tag bøfferne af panden
7) Kom resten af olien i og svits peberfrugterne
8) Hæld bouillonen i og kog 4 min., eller indtil kun halvdelen af væden er tilbage.
9) Kom majsstivelsesblandingen i, rør rundt og smag til med timian og resten af saltat.
10) Kom bøfferne tilbage på panden og varm dem igennem.
11) Server bøfferne straks efter med det tilbehør du har valgt.
God fornøjelse...
Svinekød i sursød sauce.
150g Risnudler
400g Svinekød i tern
1spsk Soya sauce
1spsk olivenolie
0,5 stk agurk
1spsk risvineddike
1spsk sukker
1dl hønsebouillon
Sådan gør du.
1) Kog risnudlerne
2) Ved kødet i soya og steg kødet i hed olie i 2-3 min, tag kødet efterfølgende op.
3) Skær agurken i skiver og kom på panden sammen med eddike, sukker og bouillon.
4) Lad simre i 1 min. Skyld de kogte risnudler i koldt vand, afdryp og vend i skyen på panden.
5) Vend kødet med nudlerne på panden og server, afslut evt med at drysse koriander over retten.
Ret nr.2
400g nye små kartofler, skåret i kvarte
7-8 hele sorte peberkorn
0,5 tsk salt
Oksekød til 2(minutbøf, engelsk bøf eller lign.)
0,5 spsk olivenolie
3 stk peberfrugter, gerne forskellige farver, skåret i tynde strimler
1dl oksekødsbouillon
0,5 tsk timian
0,5 tsk Majsstivelse rørt med 1 spsk vand
Evt. grønne bønner
Sådan gør du.
1) Kog kartoflerne i letsaltet vand 10-12 min
2) Hæld vandet fra og stil dem til side.
3) Knus de sorte peberkorn og bland dem med 0,25 tsk salt.
4) Gnid bøfferne med peberblandingen på begge sider( sørg for det sidder godt fast)
5) Opvarm lidt olie(1 tsk) på en pande over kraftig varme og steg kødet 2 min. på hver side.
6) Tag bøfferne af panden
7) Kom resten af olien i og svits peberfrugterne
8) Hæld bouillonen i og kog 4 min., eller indtil kun halvdelen af væden er tilbage.
9) Kom majsstivelsesblandingen i, rør rundt og smag til med timian og resten af saltat.
10) Kom bøfferne tilbage på panden og varm dem igennem.
11) Server bøfferne straks efter med det tilbehør du har valgt.
God fornøjelse...
Edited: 31.08.2011 21:02
| #69 | 31.08.2011 21:44 |
Nu har jeg ikke læst alle igennem oven over, men tvivler på der er nogle "sunde" retter i mellem. Så smider lige en rigtig lækker og nem ret op, som jeg vil mene alle kan lave ;-)
Indkøbsliste:
200-300 gram kyllingefilet.
250 gram frisk pasta.
4 tomater.
1 løg.
En halv rød peber.
Hvidløg efter behov.
Gerne nogle friske krydderurter.
1 pose frosne grønsager.
Fremgangsmåde:
- Steg dine kyllingefileter ved en tilpas varme, tilset salt/peber eller anden form for krydderi efter eget behov.
- Smid følgende i blenderen: tomater, løg, rød peber, hvidløg, friske urter. (Varmes op i en gryde kort tid før kyllingen er færdig.)
- Sæt en gryde med vand over, når vandet er oppe og koge tilsættes dit friske pasta i 2-3 minutter.
- De frosne grønsager kommes i en gryde med lidt vand, koges ind til, du selv syntes de er færdige.
* Dejlig krydret kylling med frisk pasta og hjemmelavet frisk grønsags sovs. Serveret med kogte grønsager *
Indkøbsliste:
200-300 gram kyllingefilet.
250 gram frisk pasta.
4 tomater.
1 løg.
En halv rød peber.
Hvidløg efter behov.
Gerne nogle friske krydderurter.
1 pose frosne grønsager.
Fremgangsmåde:
- Steg dine kyllingefileter ved en tilpas varme, tilset salt/peber eller anden form for krydderi efter eget behov.
- Smid følgende i blenderen: tomater, løg, rød peber, hvidløg, friske urter. (Varmes op i en gryde kort tid før kyllingen er færdig.)
- Sæt en gryde med vand over, når vandet er oppe og koge tilsættes dit friske pasta i 2-3 minutter.
- De frosne grønsager kommes i en gryde med lidt vand, koges ind til, du selv syntes de er færdige.
* Dejlig krydret kylling med frisk pasta og hjemmelavet frisk grønsags sovs. Serveret med kogte grønsager *
| #79 | 01.09.2011 19:49 |
bare sig du ikke kan lave mad nå hun kommer, men du gir en sharwarma for 20 kr i stedet.
www.davidgiang.net
| #94 | 04.09.2011 00:05 |
Jeg vil sgu gerne vide, hvor man kan få shawarma til 20kr! :D
Kommentarer i alt: 102 -
Side:: [1] 2
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba