Kommentarer i alt: 48 -
| Roskilde Kollegieværelse | 03.06.2011 15:02 |
Hey :)
Overvejer at læse videre i Roskilde og ville høre om der var nogen der kendte til et godt kollegie i roskilde.
Har været inde og kigge lidt på silo-01 og filosofparken, men kan ikke rigtig finde nogen billeder af stedet.
Så hvis i kender nogle gode kollegieværelser i Roskilde må i meget gerne dele jeres info! :D
Overvejer at læse videre i Roskilde og ville høre om der var nogen der kendte til et godt kollegie i roskilde.
Har været inde og kigge lidt på silo-01 og filosofparken, men kan ikke rigtig finde nogen billeder af stedet.
Så hvis i kender nogle gode kollegieværelser i Roskilde må i meget gerne dele jeres info! :D
| #2 | 03.06.2011 15:59 |
Hvis du vil bo på Silo-01 kommer du nok til at betale en del for det. Har hørt det er jævnt dyrt ifht. andre kollegieværelser :p
Bevar roen. Støt melis!
| #3 | 03.06.2011 16:22 |
Jamen aner intet om nogen af kollegierne, altså finder det meget sværere at få informationer om kollegierne i roskilde end fx københavn.
Så hvis du ved mere må du meget gerne dele :D
Du har ikke et kollegie du kan anbefale?
Så hvis du ved mere må du meget gerne dele :D
Du har ikke et kollegie du kan anbefale?
| #4 | 03.06.2011 18:41 |
Hey. Jeg bor i Roskilde og går ude på ruc.
Du er velkommen til at skrive til mig hvis det er.
Her finder du en del kollegieboliger, hvor der også er billeder:
http://bosj.dk/
Denne hjemmeside indstiller dig til deres boliger:
http://www.riu-roskilde.dk/dk/
Denne hjemmeside skal du bruge til at søge boligerne:
http://www.findbolig.nu
Her har du et par billeder:
http://bosj.dk/default.aspx?id=13&action=Dis...
Det er dog lidt små dyrt.
Du er velkommen til at skrive til mig hvis det er.
Her finder du en del kollegieboliger, hvor der også er billeder:
http://bosj.dk/
Denne hjemmeside indstiller dig til deres boliger:
http://www.riu-roskilde.dk/dk/
Denne hjemmeside skal du bruge til at søge boligerne:
http://www.findbolig.nu
Her har du et par billeder:
http://bosj.dk/default.aspx?id=13&action=Dis...
Det er dog lidt små dyrt.
Edited: 03.06.2011 18:45
www.copenhagenwolves.dk
| #5 | 03.06.2011 18:59 |
har hørt at folk i den der silo ting bliver snydt rimelig meget. Mener der har været nogle artikler om det sidste år.
Dinmor.
| #7 | 03.06.2011 22:01 |
DU skal ikke bo i siloerne, de er dyre og ikke specielt gode. Godt nok er de nybygget, men der er en masse fejl i deres byggeri. Det har der ihvertfald stået skrevet i Roskilde avisen.
Udover det fik alle beboere for to år siden en ekstra strøm regning på 15000 hver for alt det strøm der var brugt i bygningen på gange, fitness center, elevater osv. Dette fik de dog ikke lov til da sagen blev taget op i retten. Hvis du skal finde nogle gode steder er det nok nærmere ude omkring trekroner ved RUC :)
Udover det fik alle beboere for to år siden en ekstra strøm regning på 15000 hver for alt det strøm der var brugt i bygningen på gange, fitness center, elevater osv. Dette fik de dog ikke lov til da sagen blev taget op i retten. Hvis du skal finde nogle gode steder er det nok nærmere ude omkring trekroner ved RUC :)
Lyv lyv lyv benægt benægt benægt
| #8 | 03.06.2011 23:09 |
Det er ikke så fedt at bo i Trekroner :P
Men nu ved vi ikke hvad han skal læse.
Jeg boede selv i Enochs Gård LIGE ved stationen og det er mega fedt. Det ligger perfekt, da det ligger lige op af bussen til handelsskolen, bussen til RUC og togene til kbh. Og så koster de det samme som at bo på en mark i trekroner
Men nu ved vi ikke hvad han skal læse.
Jeg boede selv i Enochs Gård LIGE ved stationen og det er mega fedt. Det ligger perfekt, da det ligger lige op af bussen til handelsskolen, bussen til RUC og togene til kbh. Og så koster de det samme som at bo på en mark i trekroner
www.copenhagenwolves.dk
| #15 | 05.06.2011 00:47 |
Kollegie eller ungdomsbolig? Enochs gård synes jeg er de bedste ungdomsboliger. Spritfabrikken er også ok til prisen. Men Enochs gård langt bedst
www.copenhagenwolves.dk
| #20 | 06.06.2011 09:11 |
Spritfabrikkens lokaler og områder ser i hvert fald også rigtig lækre ud, når man går forbi. Og så ligger det jo genialt, hvis du spørger mig :D
Bevar roen. Støt melis!
| #10 | 04.06.2011 16:51 |
Nej men generelt er det vel bedre end at bo i siloerne, altså jeg bor på haraldsborgvej, det er heller ikke den vilde partygade og så er det pisse dyrt. Men jeg ved faktisk ikke hvor der ellers er kolegier. :)
| #16 | 05.06.2011 00:48 |
Jeg deler post på Haraldsborgvej og boede der faktisk indtil for et par år siden ;)
www.copenhagenwolves.dk
| #18 | 06.06.2011 07:59 |
Også reklamer? For så bedes du venligst lægge mærke til mit "Ingen reklamer tak" skilt :D
| #19 | 06.06.2011 09:04 |
Som postbud har vi også reklamer, ja. Hvor bor du da henne? Har du et Post Danmark nej tak til reklamer?
www.copenhagenwolves.dk
| #27 | 09.06.2011 08:33 |
Er du sikker på, at det er DIG som har været på posthuset og hentet der mærke? Og i så fald hvor lang tid har det siddet der. De udløber efter et par år. Har det siddet der før du flyttede ind er det udløbet, og den tidligere beboer har skulle tage det af inden han flyttede. Hvis det er sådan at du selv har været nede på posthuset og reklame nej-tak står i dit navn og du stadig får reklamer, så må der være sket en fejl i systemet. Det sker nogle få gange, men det er yderst sjældent. Du kan se på reklamen om der står din reklame. Står der en anden adresse er post budet stupidt. Står der din reklame, så skal han aflevere den til dig før problemet er blevet udredt. Så ring til kundeservice og få det ordnet. Burde ikke give nogle problemer.
www.copenhagenwolves.dk
| #28 | 09.06.2011 08:43 |
Satans. Der fik du mig troede den galdt når der står den først udløber i 2012. Men det er korrekt det er den tidligere lejer der har fået skiltet.
Men reklamerne generer mig heller ikke, det var mere bare for sjov.
ydermere skal jeg kun bo der de næste 3 mdr, så hedder adressen KBH! :D
Men reklamerne generer mig heller ikke, det var mere bare for sjov.
ydermere skal jeg kun bo der de næste 3 mdr, så hedder adressen KBH! :D
| #24 | 08.06.2011 12:42 |
Husk at man skal registrerere det hos Post Danmark, så man får et klistermærke af dem. Det hjælper ikke noget at sætte en skilt op selv. :)
| #36 | 15.05.2012 22:23 |
der er party i min blok hver fucking dag, satans til skarnsunge der bor i stuen, fatter ikke hans forældre kan holde det ud :/
ellers er der skam rart her i området. tager 10 min at gå op til byen, og 3 min på cykel til stranden, synes det er epic nice =)
ellers er der skam rart her i området. tager 10 min at gå op til byen, og 3 min på cykel til stranden, synes det er epic nice =)
Velfærd starter ved 100 m/bit
| #46 | 10.06.2012 10:30 |
Ja der er rart, specielt om sommeren, men en lille smule kedeligt imo .. :)
Er rykket til København nu, der er lidt mere gang i den, men der er knapt så flot i NV som i Roskilde ;)
Er rykket til København nu, der er lidt mere gang i den, men der er knapt så flot i NV som i Roskilde ;)
| #47 | 10.06.2012 12:17 |
har lige fået 100/100 fiber, så nu jeg bar glaj ^^
Velfærd starter ved 100 m/bit
| #32 | 15.05.2012 12:43 |
handelsskolen. mener du handelshøjskolen i RUC? kender ikke noget til ruc men flytter nok dertil fra jylland for at studere merit for HA-almen. ligger enochs gård godt i forhold til sådan noget økonomistudie?
| #33 | 15.05.2012 20:19 |
der er såvidt jeg ved ikke noget som hedder handelshøjskolen på RUC.
Svært at sige med enochs gård. Du kommer ikke tættere på stationen, og der går busser til RUC lige udenfor - men jeg ville nok hellere cykle derud. Jeg ville nok overveje at finde et kollegieværelse inde i kbh hvis jeg var dig. Du får mindre værelser end i Roskilde, men de er billigere og det er der dine medstuderende kommer til at bo.
Svært at sige med enochs gård. Du kommer ikke tættere på stationen, og der går busser til RUC lige udenfor - men jeg ville nok hellere cykle derud. Jeg ville nok overveje at finde et kollegieværelse inde i kbh hvis jeg var dig. Du får mindre værelser end i Roskilde, men de er billigere og det er der dine medstuderende kommer til at bo.
www.copenhagenwolves.dk
| #35 | 15.05.2012 22:07 |
jamen inde i kbh hva? :D der er jo 30 km til skolen hver morgen så ? ^^ og er der ikke en masse masse unge studierende omkring RUC i kollegier?
| #38 | 15.05.2012 23:00 |
80-90 % pendler fra kbh til RUC. Det er primært internationale studerende som bor ved campus - intet ondt om dem, men de fleste er der kun midlertidigt.
www.copenhagenwolves.dk
| #39 | 16.05.2012 09:46 |
okay lidt vildt .troede man boede lige ved ruc. har familie og venner i kbh så det jo ikke helt dårligt men måske sku man fidne et kollegie på halvvejen? :D hvor langtpendler du? du snakekde bare om at du boede på enochs gård eller sådan noget? og det lød da meget lækkert
| #41 | 16.05.2012 12:47 |
jeg er flyttet derfra og til noget større i Roskilde. Jeg er opvokset i Roskilde, har familie, venner og arbejde her. Det er min motivation til at blive. Nu er alle mine venner flyttet til kbh. Halvvejs er en dårlig løsning synes jeg - så vil du være HELT isoleret. Men der er også grupper som cykler sammen ud til ruc fra kbh - Du kan finde gruppen på facebook.
www.copenhagenwolves.dk
| #44 | 17.05.2012 11:19 |
haha kool men ja det er satme da noget af en tur fra kbh til roskile? tænker bare det må da være lidt nedern i længden med 40 km hver vej. tager man ikke over på studiet hver dag?
| #48 | 13.06.2012 13:49 |
Der ligger nogle ungdomsboliger som er ganske fine lige ved siden af RUC.
http://www.bosj.dk/
Mener det er dem der har lejlighederne, på lysalleen i Trekroner. Jeg kender intet til priserne, men har været i en af boligerne, og de var rigtig fine, hvis de er til at betale :)
http://www.bosj.dk/
Mener det er dem der har lejlighederne, på lysalleen i Trekroner. Jeg kender intet til priserne, men har været i en af boligerne, og de var rigtig fine, hvis de er til at betale :)
Edited: 13.06.2012 13:49
| #11 | 04.06.2011 16:51 |
hold dig fra siloerne, der sker rigtig grimme ting om aftenen og natten......
Er du bad ?
| #13 | 04.06.2011 20:04 |
Som der er flere der siger, så hold dig langt væk fra Siloen. Duebrødre kollegie, Eriksvej og Trekroner er at foretrække. Himmelev har også nogle gode nogen, ude ved Knolden.
| #17 | 05.06.2011 22:37 |
Himmelev er bare 100 % isolation for en studerende. Kender en del der har boet der i ungdomsboliger, og jeg er selv fra himmelev.
Trekroner er bare pisse dyrt.
Trekroner er bare pisse dyrt.
www.copenhagenwolves.dk
| #30 | 09.06.2011 09:10 |
Hvad du end gør, så sørg for guds skyld og hold dig fra boliger administreret af UngesBoligService. De har udorden i deres papirer og de snyder hvor de kan komme til det.
Jeg kæmper stadig med at få mit indskud tilbage til trods for, at jeg har en mangelliste - med deres underskrift - der beviser, at jeg ikke skal betale for nogle af de udbedringer de har foretaget ved fraflytning.
De har sågar været så frække, at opkræve gebyr for at anmode om oplysning på min nuværendeadresse til trods for, at jeg gentagende gange har oplyst min adresse, telefonnr. og email til dem. Samt de har mulighed for at tjekke folkeregisteret, eller sende breve som anbefalet post.
Pengene skal tilsyneladende skrabes ind, koste hvad det koste vil.
Jeg kæmper stadig med at få mit indskud tilbage til trods for, at jeg har en mangelliste - med deres underskrift - der beviser, at jeg ikke skal betale for nogle af de udbedringer de har foretaget ved fraflytning.
De har sågar været så frække, at opkræve gebyr for at anmode om oplysning på min nuværendeadresse til trods for, at jeg gentagende gange har oplyst min adresse, telefonnr. og email til dem. Samt de har mulighed for at tjekke folkeregisteret, eller sende breve som anbefalet post.
Pengene skal tilsyneladende skrabes ind, koste hvad det koste vil.
Edited: 09.06.2011 09:12
| #34 | 15.05.2012 21:17 |
Der ligger et kollegie ved retten (gammel kaserne - tæt ved Roskilde banerne), ved ikke lige hvad stedet hedder, men kan være en roskildenser skal hjælpe :D
Rollin' wit da' Five Avenue cl
| #40 | 16.05.2012 10:00 |
Det lyder meget vel som Kildehuskollegiet, og det skal man holde snotten fra, da det er ejet af UngesBoligservice som snyder og roder i regnskabet.
| #37 | 15.05.2012 22:56 |
Hvis det er fordi du skal læse på RUC, vil jeg i alle tilfælde råde dig til at finde noget, der er relativt midlertidigt. Jeg er ved at være færdig med min bachelor derude, og alle jeg kender, der oprindeligt boede i eller omkring Roskilde (f.eks. kollegierne i Trekroner), forbandede stedet som pesten allerede efter det første semester. Det sociale m.v. omkring RUC er også meget spredt ud over både København såvel som campus.
Så, mit råd vil sådan set være; lad være med at find noget i Roskilde, men i stedet noget i eller omkring København. Hvis ikke, så find noget i Roskilde, hvor du ikke binder dig for længe.
Så, mit råd vil sådan set være; lad være med at find noget i Roskilde, men i stedet noget i eller omkring København. Hvis ikke, så find noget i Roskilde, hvor du ikke binder dig for længe.
Da Derp Dee Derp Da Teetley Derp
Kommentarer i alt: 48 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

Wolves vs.
Wizards
NaVI
ESC vs.
dAT
k1ck vs.
ENTiTY
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY