Glemt kodeord
Husk Opret profil

Kommentarer i alt: 1919   -  
Side:: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 17

Træning, fitness & kost 06.12.2010 15:32
Kære brugere af Xplayns livsstils forum,

Efter en stigende aktivitet indenfor netop dette emne, har jeg valgt at bidrage med en meget mere specificeret tråd, for at se hvor meget I egentlig lyster det.

Dette topic vil være "sticky", hvilket betyder, at den vil være i toppen - hele tiden. De hovedsagelige emner herinde vil, og SKAL, være træning- samt træningsprogrammer, fitness, kost og andre spørgsmål, som man kunne have indenfor dette univers.

Jeg har modtaget utallige private beskeder her på sitet, hvor folk spørger til råds om alle mulige ting, og her vil jeg - og andre - svare på Jeres spørgsmål.

Så hvis man gerne vil vide mere omkring ovenstående emner, eller har input/forslag til nogle ting, så er det her det skal foregå. Jeg vil være den som svarer hovedsageligt på spørgsmålene, men jeg ser rigtigt gerne positive svar, som giver den rigtige information.

Nogle eksempler kunne være:

Bruger:

1) "Hej!

Jeg vil gerne have et nyt træningsprogram, jeg er gået helt død i det nuværende. Kan I hjælpe?"

2) "Hej,

Jeg vil gerne tabe mig, hvordan skal det gøres på den bedste måde
?"

Der er nogle enkelte regler:

1. Jeg vil godt understrege, at forkerte informationer, forkerte råd og lignende vil blive slettet omgående. Ting der ikke hører til vil også blive flyttet, og i værste fald slettet.

2. Man skal IKKE gøre sig klog på noget, man intet aner om. Forkerte råd/informationer vil blive slettet omgående, uden varsel, da det kan have følger for flere brugere, som vælger at benytte sig af det.

3. Hvis der findes en bruger derude, som ikke vil fremstille sig selv, er man mere end velkommen til at sende mig en priv. Får man intet svar må man a) vente lidt mere eller b) skrive spørgsmålet i en priv igen, da den kan være blevet overset. Jeg vil svare i et vidst omfang. Dog skal man være forberedt på, at Q&A vil blive posted herinde, dog selvfølgelig stadig i fuld anonymitet

Så slå Jer løs ... Det er her det skal foregå fremover. Hvis en tråd indenfor dette emne bliver posted, så vil jeg i starten nok bare flytte den herover og/eller henvise til dette topic, men i værste tilfælde vil den blive slettet, og pågældende bruger vil få en pm, hvori han bedes oprette den heri.

Hvis en anden struktur vil forekomme, poster jeg det selvfølgelig inden.

Have fun.

Mvh

Jeppe

Edited: 06.12.2010 16:31
#1 06.12.2010 15:41
Er mælk usundt?
Muk

#2 06.12.2010 15:48
Okay, alt med måde. Dette var et pragteksemplar på et spørgsmål, som er forholdsvis unødvendigt, da det jo er selvsagt.

Men for at være følge stilen, så vil jeg lige vælge at svare dig;

Mælk er sundt ja. Der har været mange undersøgelser omkring hvor vidt børn skal have meget eller lidt - men sund fornuft siger, at voksne helst gerne skal drikke 1-2 glas om dagen, for at få kalcium mm. Dog kan det indtages via andre former for mad eller drikke. Mere er ikke nødvendigt.

Håber du følte dig belyst. ;-)

#14 06.12.2010 17:07
smider den lige ind under her da den falder under det samme. 1L mælk efter træning(styrketræning) fremfor protienbar/pulver med samme mængden protien. Ja/Nej..Hvorfor?

#50 06.12.2010 19:04
I mælk er der nogle fedtsyrer, som ikke er specielt gode. Man skal ikke drikke sig "fed i mælk". Læs eventuelt de links som schaltz postede, de er gode.

#26 06.12.2010 17:47
Nu var det mere fordi en mate havde læst 'Fit For Life' af Harvey Diamond, og så videre bragt budskabet til mig om at mælk var usundt, med nogle ok argumenter.

Derefter søgte jeg på nettet, fordi jeg ikke gad at læse bogen og fandt nogle andre personer med samme overbevisning - dog ikke nok til at få mig ud af neutral zone.
Muk

#27 06.12.2010 17:57
Der er vist udgivet en dansk bog for 3 år siden hvori de også skrev det. Bogen fik meget opmærksomhed selvom den var uvidenskabelig og kun var baseret på et par familier. Den hed vist Kernesund familie

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Er...

Edited: 06.12.2010 17:58
www.copenhagenwolves.dk

#52 06.12.2010 19:14
jeg synes faktisk det var et rigtig godt spørgsmål han stiller dig fordi du skriver:

"Jeg vil godt understrege, at forkerte informationer, forkerte råd og lignende vil blive slettet omgående".

For så vidt jeg ved er meget af den viden og infomation der er om emnet "træning og kost" baseret på undersøgelser og teorier - hvilket jo vil sige (teorier i hvert fald) at de ikke nødvendigvis er rigtige. Hvilket leder mig til dit direkte svar at "Ja - mælk er sundt" der er da uden tvivl sunde ting i mælk, men der er da bestemt også folk der mener at der er usunde ting i og at mælk faktisk ikke er sundt ?

ex: Jeg proklamere at "mælk er usundt". - det ville jo så blive slette eftersom det ville være forkert infomation (du har jo svaret "ja, det er sundt")

Jeg er ikke interesseret i at deltage i en debat om hvorvidt mælk er sundt eller ej. Jeg nævner blot det her for at understrege at jeg synes de fleste "posts" har sin berettigelse og jeg synes derfor ikke det vil være rigtig at slette noget.

#3 06.12.2010 16:04
Som JLC siger, alt med måde. Du kan også læse lidt her omkring hvad der er usundt ved mælk, og hvorfor man bør oveveje hvilken slags mælk man drikker:

Punkt 10:
http://iform.dk/sund-vaegt/de-13-vigtigste-kostr...

http://www.komaelk.dk/maelkefedt.html
I just fluffed my Garfield..

#128 09.12.2010 09:53
så er der også det i mælk som er langsomt optageligt protein, som sikrer, at din krop/muskler hele tiden modtager protein i små mængder over et tidsinterval :)
http://team-irage.com
#7 06.12.2010 16:47
Jeg leder efter et godt sted, at købe træningsudstyr online.
Er begyndt at træne i fitnesscenter oven i at jeg løber, men står og mangler noget ordentligt tøj samt et par træningshandsker, og det jeg kunne købe på mine løbesites, er ikke just hvad jeg mangler. Så har I nogle gode links til hvor man kan købe diverse ting?
lolz
elf

#8 06.12.2010 16:53
Det kommer helt an på hvad du skal bruge det til, vil jeg mene. Altså hvor seriøs du er.

Jeg har set SÅ mange købe handsker til flere hundrede kroner, som støtter håndled og jeg skal komme efter dig. Hvis du blot træner nænsomt, og ikke har nogen former for skader på håndled eller lign. - så er det altså slet ikke nødvendigt.

Før de gik i stykker brugte jeg cykelhandsker der ligner disse: http://www.nettosport.com/images/varer/062302.jpg

- Grebet i dem er super godt, og man får ikke hård hud, vabler mm. De blev brugt til chinups, bænkpres og lignende. De holdt endda i et år, og de koster altså ikke mere end 100-150 kr.

Nu har jeg dog fundet et alternativ der i mine øjne er endnu bedre. Det er nogle arbejdshandsker, som kan købes i Silvan for sølle 60kr, og grebet samt ventilationen er perfekt.

Hvis vi snakker bukser eller trøjer, så er Nike Pro klart min favorit, helst langærmet. Det er dog meget afslørende, og det er ikke alle "der kan bære det". Det er dog kun hvis jeg er i topform, ellers bruger jeg almindelige tshirts, som er aflagte til det, samt nogle træningsbukser fra Nike.

Generelt Nike tøj. De har et rigtigt godt udvalg i "løberen" i Roskilde.

Håber du kunne bruge mit svar.

#13 06.12.2010 17:07
Har også førhen haft købt mit tøj på løberen, så jeg vil da lige tage et ekstra kig om der skulle være nogle okay knickers og shirts derinde :)

Og mht. handsker, så er dem minet linker lidt hvad jeg er ude efter. Et par slidstærke handsker som ikke ødelægger håndfladen, samt med elastik så de holder sig godt til hånden :)

Men mange tak for svaret.
lolz
elf

#16 06.12.2010 17:09
De er så også helt identiske til cykelhandsker, så forstår godt han anbefaler dem. Bare husk, at hvis læderet bliver stift (hvis det er læder inde på selve håndfladen), så kan det godt irritere og gøre sådan, så du får vabler.

#17 06.12.2010 17:10
Jeg håber da ikke at det er læder der er på indersiden, men jeg vil lige kigge efter eventuelle billigere alternativer (:
lolz
elf

#24 06.12.2010 17:38
Troede at jeg vidste, hvor alle butikker lå i Roskilde :(
Men hvor ligger løberen - hvis altså det er en butik?
www.copenhagenwolves.dk

#46 06.12.2010 18:59
Det er en butik. Den ligger næsten overfor Hifi-klubben.

#55 06.12.2010 19:22
Underligt. Har aldrig set den. Har arbejdet på Bella Capri
www.copenhagenwolves.dk

#9 06.12.2010 16:54
Jeg har de her:
http://www.bodylab.dk/shop/elite-glove-et-229p.h...

De er sgu helt fine.. :>

#12 06.12.2010 17:05
De ser ganske fine ud, det var sådan nogle med godt greb jeg ledte efter. Mange tak.
lolz
elf

#22 06.12.2010 17:32
Synes bedst om dem her: http://www.bodylab.dk/shop/grip-pads-et-244p.html
Meget mere behagelige at bruge end handsker
www.copenhagenwolves.dk

#47 06.12.2010 19:00
Godt alternativ.

#54 06.12.2010 19:18
Bliver de bare sat rundt om stangen eller hvordan?
lolz
elf

#56 06.12.2010 19:23
ja - Det er egentlig bare puder som giver dig et bedre greb. Jeg havde nogle handsker, men synes at det blev for varmt og svedigt at have dem på.
www.copenhagenwolves.dk

#58 06.12.2010 19:30
Ja, det kunne jeg godt forestille mig. Det kunne være jeg skulle kigge ind på det der i stedet, men handskerne er bare også rare når man holder i reb og seler som andre mennesker har rørt ved.

Kunne være jeg skulle anskaffe mig sådanne puder til bænk og squats, og så bare handsker til resten.

Men mange tak for forslaget.
lolz
elf

#63 06.12.2010 19:46
I så fald er det kun 20 kr du ofrer, hvis du ikke er tilfreds med dem. Og i så fald bytter jeg mig gerne til dem for en øl, hvis du kommer til Roskilde
www.copenhagenwolves.dk

#163 11.12.2010 18:35
jeg har brugt grip pads i et par år nu efterhånden og jeg elsker dem :) de er rigtig gode og skåner dine håndflader så der ikke kommer vabler og ødelagt hud. det dårlige ved dem er dog at jeg tit har prøvet at glemme dem i centeret og så må man ud og købe nogle nye :D så kan helt klart anbefale dem til dig.

#162 11.12.2010 18:16
Enig.
Synes det er meget mere behageligt at bruge dem, frem for at skulle rende rundt med handsker på. :)
SFM

#129 09.12.2010 09:57
[link]www.gymnordic.com
www.bodyman.dk
www.bodylab.dk[/link]

#156 11.12.2010 08:55
Lige til det med handskerne.
Brugte selv handsker og var meget glade for dem, går ud fra det er fordi du vil undgå hård hud og evt vabler og få et bedre greb.
Dog ville jeg anbefale dig IKKE at bruge handsker, da det kun tager omkring en måned eller sådan noget, så har du godt nok lidt hård hud, men så skal du ikke tænke på det mere.
Problemet er nemlig med handsker, at dine hænder aldrig rigtig vænner sig til det, og så er det mega nederen hver gang man glemmer handskerne, for så får man samme problem igen :D

Men self, hvis du er god til at huske, er det jo ligemeget :P

#186 12.12.2010 17:20
De ligger jo bare fast i tasken :)
Lyv lyv lyv benægt benægt benægt

#328 20.12.2010 12:58
Du skal mere eller mindre kun bruge handsker hvis du vil træne tungt.. og dine hænder ikke er vand til at løfte så meget
det ved du hvis.

Du tager dødløft, og dine hænder glider når du tager de sidste af dine reps i dit sæt og det mærkes som om du ikke kan mærke dine finger, og du bliver nød til at holde stangen med det yderste af dine finger når du træner..

Så køb nogle handsker.. :-)
Pep

#329 20.12.2010 13:38
I know, I know (:
Har anskaffet mig et par handsker, så det er bare fjong.
lolz
elf
#19 06.12.2010 17:18
Starter selv på carb cycling snart. Så må vi se hvordan det går.

#92 07.12.2010 19:40
Kan du uddybe det? Jeg troede du ville holde dig fra kulhydrater? ;-)

#98 07.12.2010 20:18
I og med jeg kørte anabolic diet så ja..

Nu vil jeg prøve carb cycling:) Anabolic er jo "outdated" med seneste justering i 2008 ca..

CC skulle være det der spiller. Skal selv sætte mig ind i det 100% - så kan det evt. komme med i en blog hvis jeg engang får skrevet flere.

Edited: 07.12.2010 20:19
#21 06.12.2010 17:29
Jeg sidder lige nu og er i den situation, at jeg for et par uger siden, modtog et træningsprogram jeg fik af en ven. Det er et program der bruges af Navy Seal, som deres 'basis-træning'.

Jeg kørte programmet fuldt ud i 2 uger, og kunne se rimelig hurtige resultater, trimmet mave og følte da også jeg kunne se en forskel på mine biceps, triceps samt skuldre. Det skal lige siges, at jeg er utrolig tynd, og der derfor skal der ikke meget til før, at jeg kan se resultater - hvilket jeg synes er ret så negativt!

Grunden til jeg synes det er negativt er, at jeg efter de her to uger kigger ned af mig selv og så begynder at tænke; "Nå, det var det. Nu har du vidst gjort det godt nok." Dette går bare så meget udover min selvdisciplin - jeg gider ikke gøre mere ved det, indtil jeg et par uger efter kan se, at det der før var trimmet, nu efterhånden er lidt løst igen.

Det skal lige siges at jeg ikke har noget mål om at være kæmpe buff, jeg vil bare gerne have en krop, jeg selv er tilfreds med og 'tør' vise frem på stranden til sommer - en trimmet krop.

Jeg tror, at jeg mangler motivation til at kunne blive ved med at vedligeholde min krop igennem en længere periode. Men den har jeg dog rimelig svært ved at finde, fordi, når jeg kigger ned af mig selv egentlig er ret godt tilfreds, og alligevel ikke.

Det hele lyder lidt forvirrende, men jeg håber der er en af jer brugere kan hjælpe mig med at finde noget motivation, om der måske er nogen der selv har været i samme situation, og derfor er i stand til at kunne give nogle råd? :)

På forhånd tak.

#23 06.12.2010 17:36
Lav en kalender som hænger et sted hvor du kigger hver dag. Måske på en dør eller køleskab. Skriv de planlagte træninger ned og lav hakker for hver gennemført træning og minusser ved træninger som ikke er blevet gennemført.
Det samme kan gøres med usund kost - skriv ned hvis du spiser noget usundt. I dit hoved er én cola ikke så slemt, men når du visuelt kan se, at du har drukket 2-3 cola hver dag i en uge og dermed ved, at du har drukket 14-21 dåser på en uge, så giver det noget mere omtanke.

Hvis du har problemer med usund mellemmåltider, så lav en masse poser med nødder og prøv at omstille dig mentalt til at se det som slik og noget positivt - så glemmer du det usunde.
www.copenhagenwolves.dk

#25 06.12.2010 17:46
i can relate - bortset fra jeg lige tager et par ekstra kilo på. Så for mig går det lidt den anden vej. Jeg bliver utroligt hurtigt trimmet op og når jeg er nogenlunde tilfreds stopper jeg.

Et godt råd kan måske at lave en træningsaftale med en kammerat. i behøver ikke tage samme kilo osv, men bare en aftale om at tage derind sammen og ellers træne hver for sig (med undtagelse af at spotte hinanden engang imellem). Men det virkede for mig og en kammerat i en lang periode.
Det ender med at når man så skal stå på egne ben, og man vælger ikke at træne, kan du få det helt skidt med det og tage ind at træne :)

Et andet råd: du kan gøre det til en vane. Det tager vidst nok 27 dage at danne sig en vane. så hvis du træner 2 gange om ugen hjælper dette råd ikke. Det skal være så tit og ofte du kan. :) gerne planlæg det en uge til 2 uger frem. :)

håber du fatter noget af det her- jeg sidder på arbejde og skriver det hele som jeg ville fortælle dig det.

GL

#36 06.12.2010 18:23
Jeg fatter alt hvad du skriver, og siger mange tak. Tror også det handler om planlægning, og om at holde sig til de planer - selvom, der skulle komme noget uventet op.

Jeg siger mange tak, og vil forsøge mig med det.

#827 29.04.2012 12:56
love you man :D +1

Edited: 29.04.2012 12:57
And then some

#30 06.12.2010 18:04
Det træningsprogram, har du det på computeren? Jeg ville gerne se det :).
rrawrararararwr

#33 06.12.2010 18:19
Det har jeg faktisk ikke. Det er et han har fundet i en bog, men tror da at lidt research via google burde være i stand til at finde det. :)

#60 06.12.2010 19:37
De kan findes på http://www.getbig.dk under Navy Seals.

#287 18.12.2010 04:07
Er det muligt at bruge en konditionscykel istedet for løb? Det er ikke rigtigt muligt at løbe nogle steder i dette vejr, og jeg har ikke et løbebånd herhjemme, kun en konditionscykel.
Positivt menneske fra i dag! :)>

#64 06.12.2010 19:57
http://www.getbig.dk/article.php?id=108

Der er link til kategori 2 nede i bunden :)
yo

#32 06.12.2010 18:13
Så længe du selv er tilfreds med din krop, kan du egentlig skide på hvad andre tænker og synes - Det er vigtigst at man træner for sin egen skyld, og ikke for andres :-) ..

En trimmet krop får du jo af at gå ned i Fedt procent. Det er noget med at dyrke en ordenlig omgang Morgen Cardio (kroppen forbrænder mest når du lige er vågnet, da du ikke har noget i kroppen overhovedet) eller du hopper på løbebåndet og speed walker, cykler, løber what ever ... lige efter du har trænet, da din fedt forbrænding også er tildels høj her.

Jeg må indrømme - Jeg føler mig allermest motiveret når jeg kan se resultater. Du kan evt. gøre som jeg selv:

Anskaf et målebånd, og mål dig om armene, maven, benene osv. For at se om du bliver større af den grund.

Jeg måler mig hver anden uge.
Da jeg startede med at træne var mine overarme 38 cm (kolde)
Og kan sige at de ligger på omkring 42-43 cm (kolde) lige pt :-)

#35 06.12.2010 18:22
Kan godt følge dig langt hen af vejen.

Problemet for mig, er jo sådan set bare, at jeg gerne vil være trimmet og egentlig ikke går efter at opnå en kæmpe stor biceps - hvilket heller ikke er muligt for mig uden proteinpulver osv.

Men tak for det ellers :)

#225 15.12.2010 13:52
Hvordan kan det være umuligt for dig at få større biceps uden protein pulver?
Kan godt være jeg spørg dumt, kan bare ikke se hvorfor du ikke kan? :D
ELMO er min tvilling '-.-

#227 15.12.2010 14:57
Siger ikke større, siger kæmpe stor.

#228 15.12.2010 15:00
Ahhh my bad (:

Ville det være muligt for dig at få trænet "kæmpe biceps" med protein pulver? Og ikke uden?

Edited: 15.12.2010 15:01
ELMO er min tvilling '-.-

#256 16.12.2010 17:13
Det kommer jo lidt an på hvordan man er opbygget og hvordan ens krop reagerer på træning? - Det kan jo sagtens være at drengen har trænet længe og er kommet til et vist punkt hvor det er umuligt at blive større uden hjælpemidler som proteinpulver.

Edited: 16.12.2010 17:14
+18 Required to comment me

#157 11.12.2010 09:01
Ved godt jeg er "lidt sent ude" men en af mine venner havde lidt samme problem, bare omvendt.

Han er en stor fyr (altså mange muskler) dog pakket godt ind i fedt :P
Han er dog også utrolig dygtig til at tabe sig, han tabte 8 kilo på en måned eller sådan noget.
Men han gjorde lidt det samme som dig. Altså han blev for stor (tyk), og så tabte han sig så det så godt ud, og så blev han tyk igen :D

Dét der hjalp ham var nok da vi kom igang med at træne sammen, fordi så ku jeg holde ham lidt i ørerne og han ville jo heller ikke have at jeg blev "pænere" end ham eller whatever :D

Så find en mate at træne med, det virker rigtig godt :D (også for mig).

#158 11.12.2010 12:48
Det er sgu lige meget om du er sent ude, et svar er et svar, og jeg er lutter øre :D

Men ja, det der med at finde en makker er også noget jeg skal have gjort - og er da også igang med det.

Tak ;)

#244 16.12.2010 13:05
no prob :D

#825 29.04.2012 10:04
Du kan finde virkelig mange motiverende.videoer på youtube, f.eks. bar brothers:)
LIFT! LIFT! LIIIIIIIIFT!
#43 06.12.2010 18:55
Bælte til dødløft? - har igennem længere tid kigget efter en bælte der støtter ORDENTLIG i ryggen.

Har købt 2-3 bælter og syntes ingen af dem støtter mig ordentlig i ryggen, dette er et kæmpe problem eftersom jeg ikke kan øge til mere end de 200kg og har lagt der i 4 måneder nu. :O(

#48 06.12.2010 19:02
1: pris underordnet hvis det bare kan hjælpe.

2: det skal være bredt i ryggen.

#59 06.12.2010 19:36
Jeg kigger mine datakataloger igennem når jeg kommer op på arbejdet igen, og vender tilbage. Hvis jeg ikke har svaret dig indenfor en uge kan du bare skrive igen.

#61 06.12.2010 19:38
Perfekt, 1000tak

#292 19.12.2010 20:11
Hvor længe har du trænet?
Dr. Phil siger: "tab dig tykke!

#316 20.12.2010 10:46
hmm 6-7 år snart, med pauser.

#321 20.12.2010 11:12
Personligt ville jeg ikke sætte min lid til sådan et bælte. Jeg ville træne min ryg op til at kunne holde dig de belastninger du vil kunne løfte i dødløft. Alternativt kan du se dødløft som en rygøvelse og så tage en god del vægt af, og fokusere din teknik på at benytte din rygmuskulatur (den der langs rygsøjlen) og så lave andre øvelser for bentøjet. :)

#323 20.12.2010 12:45
Jeg kan sagtens løfte op til 300 kg, men tør netop ikke pga. min ryg, men med lidt støtte i ryggen, så skulle den være der, og som du nok allerede ved er dødløft den ABSOLUT bedste rygøvelser der er, så i mine øjne giver det ingen meningen at tage flere kilo af den, også sætte min lid til et par maskiner eller vægt øvelser, tak for rådet men ellers tak du :O)

#324 20.12.2010 12:46
PS: Beklager evt. stavefejl.

#337 20.12.2010 17:41
En af de bedste rygøvelser ved jeg ikke om jeg vil kalde det. Og hvis du er så langt oppe, hvor du har ondt i ryggen når du træner den, er der jo noget der kunne tyde på at du måske ikke er så stærk som du går og tror :) Jeg ville fokusere mere på teknikken, men det er svært at vurdere ud fra indlæg på et forum ^^
#49 06.12.2010 19:02
Det skal siges, at jeg har slettet RIGTIGT mange kommentarer indtil videre. Det er ikke en tråd der skal bombarderes med "np" og andre unødvendige kommentarer. Lige på og hårdt, ligesom Icecold vil have det. Tak.

#51 06.12.2010 19:08
Hvorfor blev min kommentar med henvisning til havehandsker slettet? Det var da relevant for mandens spørgsmål til træningsudstyr

#53 06.12.2010 19:18
Nu svarer jeg kun denne ene gang og sidste gang. Dit svar var relevant, ja. Men det var ikke det svar han ledte efter, og derfor vil det fylde for meget, da det sikkert vil vælte ind med kommentarer til dit, og derfor for meget spildplads. Håber du forstår, der er ingen hetz eller personlige ting i denne tråd, selvfølgelig.

Du bedes lade være med at svare på dette svar.
#65 06.12.2010 22:06
Jeg har kigget lidt på Sheiko Beginners 1, som jeg vil starte på engang når jeg kommer igang med at træne igen. Regner du med at træne et måned med frit program for at komme i gang igen.
Jeg har trænet i omkring 1 års tid.

Men hvad har folk af erfaringer med nævnte program?
Begynder jeg for tidligt med det?

#90 07.12.2010 19:23
Hvor seriøst har du trænet i det år, altså har du fået dig en god grundform? Du må meget gerne smide nogle specs - altså hvor meget du bænker, squatter etc.

Sheiko beginners#1 er et HÅRDT program, og det skal tages virkelig seriøst. Mange har oplevet stor fremgang, men det kræver dælme også at man følger programmet til punkt og prikke.

Men jeg vil sige, at hvis du har en god grundform burde det ikke være noget problem, hvis du blot spiser og sover nok. Jeg har selv tænkt mig at prøve det, når jeg har været rigtigt i gang med noget HST kombo i et års tid, så sådan ca til sommer.

#97 07.12.2010 20:12
Altså jeg føler har en nogenlunde grundform.
Jeg startede i november sidste år, hvor jeg trænede sådan lidt uden at have den vilde forstand. Men i løbet af december og januar fik jeg læst lidt bøger osv. og fik mere forstand.

Har holdt pause fra træning i 1½ måned nu.
Jeg har 185 høj, vejer 72 kg. Vejede 75 da jeg "stoppede" med at træne.
Bænk: 80 - 5RM
Dødløft: 120 - 5RM
Squat: 90-100 - 5RM

Edited: 08.12.2010 08:11

#354 20.12.2010 23:24
Du vil sagtens kunne starte på programmet i så fald. Post gerne dine erfaringer herinde, hvis du starter på det.

EDIT: Altså, du skal starte på det, når du har trænet 5-6 uger igen i moderat niveau.

Edited: 20.12.2010 23:25

#358 21.12.2010 11:34
Super :) Tak for det!
Jeg regner med at starte til februar og så skal jeg nok lige smide små updates herinde!
#66 06.12.2010 22:55
Jeg er netop begyndt at træne igen, og vil forfærdelig gerne starte ud med at fjerne den delle jeg har fået oparbejdet mig i fredagsbaren!

Jeg er klar over man ikke kan punktforbrænde fedt, men jeg er generelt ret spinkel/fedtfri (hvis man kan kalde det det) alle andre steder end på maven.

Hvordan forbrænder man mest effektivt fedt (på maven)? Jeg har læst mig lidt frem til at man (også) skal styrketræne de store muskler (lår bl.a) for at få forbrændingen igang. Derudover skulle morgentræning også være godt.

Jeg har kørt/kører et program der hedder:

5 minutters løb (13 km/t på løbebånd)
Squat med håndvægte - 1 sæt á 10 reps (Lår)
Machine Lateral Pulls - 1 sæt á 10 reps (Ryg)
Single Leg standing calf raise - 1 sæt á 12 reps (Læg)
Bænkpress - 1 sæt á 8 reps (Bryst)
Bulgarian split squat - 1 sæt á 8 reps (Lår og baller (:D))
Mavebøjninger på bold - 1 sæt á XXX reps (Så mange så muligt) (Mave)
Bar military press - 1 sæt á 12 reps (Skuldre, lidt bryst og lidt triceps)

Alting bliver udført i relativt højt tempo lige efter hinanden så pulsen forbliver oppe.

Herefter løber jeg igen 5 minutters løb, og gentager programmet.

Virker det fornuftigt nok?

Edited: 06.12.2010 22:57
ild.

#67 06.12.2010 23:12
Hvad hjælper det at lave mavebøjninger på bold?

#68 06.12.2010 23:15
Jeg synes det er mindre belastende for mit haleben, men ren teoretisk så står der noget om det her under nr .2:
http://iform.dk/traening/styrketraening/myte100-...
og lidt her:

http://www.alun.dk/traening/maveboejninger-med-s...

Edited: 06.12.2010 23:18
ild.

#70 06.12.2010 23:31
Det er noget med balancen og mere anstrængelse, end hvis du f.eks ligger fladt på gulvet.

#71 06.12.2010 23:32
Så vidt jeg ved skal du bare spise sundt og så bare løbe, så skal den nok forsvinde! (Ret mig endelig hvis jeg tager fejl....) :D
fabrikismen

#72 06.12.2010 23:40
Det lyder utrolig fornuftigt i hvert fald! Det gør jeg så også, men det er somom det ikke går hurtigt nok :p
ild.

#91 07.12.2010 19:39
Jeg starter lige med at stille nogle spørgsmål;

Hvordan kan det være, at du kun laver 1 sæt i øvelserne, ad gangen?
(Det ligner umiddelbart et HST program, men går ikke ud fra, at det er det!)

Alt i alt er det nogle fornuftige øvelser. Jeg ville dog bytte squat med håndvægte ud med "the real deal", da det giver en helt anden form for balance, og du kan tage mange, mange flere kg, hvilket i bund og grund er det vigtigste i muskelvækst.

Hvis du gerne vil have det sidste fedt væk nederst på maven - hvilket for nogle kan være pain in the ass - så skal du løbe ca. 30min efter træningen med 60-70% intensitet, da det er dér du er i "forbrændingszonen". Højere hastigheder er velegnet til interval og konditionstræning.

Grunden til dette er fordi, som Oz nævner noget om længere nede, at dine kulhydratdepoter bliver tømt.
Kulhydrater er det vigtigste brændstof til dine muskler. For lige at ridse lidt info op..

Grunden til at kulhydrater er så vigtige for præstationsevnen, er, at de kan lagres som energi til musklerne. Mave-tarmsystemet nedbryder de kulhydrater, man spiser, til glukose (druesukker). Glukosen optages i blodet, hvor noget af den bliver omdannet til glykogen. Glykogen bliver oplagret i muskler og lever. Når musklerne arbejder har de brug for den glukose, og den får de glykogendepoterne. Under fysisk aktivitet omdannes glykogen nemlig igen til glukose og giver musklerne energi til at arbejde med.

Som du ser ovenover, så er kulhydrater uhyre vigtige, med god fornuft. Efter ca. 1 times hård træning er dine depoter ved at være tomme, og så er der egentlig "frit spild" for forbrændingen.

Det er korrekt, at med større muskler forbrænder man nemmere fedt, da de simpelthen hiver mere glukose til sig, og derfor opbruges depoterne hurtigere.

Håber du kunne bruge mit svar.

#109 08.12.2010 00:01
Hej, og tak for svaret.

Jeg kører programmet dels for at have ét, så ikke man render rundt på må og få og laller, og dels fordi det er mindet på vægttab, da jeg gerne vil smide lidt mave :) - Håber også det besvarer dit første spørgsmål. Jeg holder mig blot til programmet, thats all :) - Jeg synes det lød fornuftigt med det få teoretiske jeg ved om træning, så derfor kører jeg det igennem. Indbildning eller ej, så synes jeg det hjælper. Jeg kan ikke helt se det på vægten, men har en idé om at fedtprocenten daler ligeså stille og roligt (og så skulle vægten gerne være nogenlunde stabil)
ild.

#504 13.01.2011 13:32
Sidespørgsmål:

Ligesom Krogh, er jeg blevet uvenner med den nederste del af min mave. Jeg er spinkel af bygning og er ikke indehaver af nævneværdig fedt mængder nogle steder, UD OVER "bæltet" under navlen.

Mit spørgsmål går på (Efter at have googlet det, self): Kan man på nogen måde fokusere sin træning på netop dét område.
Jeg tager 100 mavebøjninger under hver træning, men det har ingen effekt. Nogle steder har jeg læst at det er umuligt at fokusere træningen på det område, eftersom mavemusklen er én stor muskel og derfor ikke kan "formes" som man selv vil. Andre steder læser jeg at der er nogle øvelser der har en hvis effekt.
Andre steder har jeg tilgengæld læst at mavebøjninger ikke har en fløjtende fis at skulle have sagt hvis du vil af med nederste del.
Vil du have stor patter: Bænk
Stor arme: håndvægte.
Min pointe er at jeg savner noget konkret, istedet for at skulle træne alt andet end maven, for at få en effekt på - ja - maven.

I Bund og grund er det vel en sag for "Mythbusters" men hvis JLC himself vil komme med sit bedste skud kunne det være optur.

På forhånd tak.

#1909 28.04.2013 19:44
Du mister ikke den sidste mængde fedt du har nederst på maven, regardless om du laver tusindevis af mavebøjninger hver dag. Du mister dine fedtdepoter, ved at være i et energiunderskud, hvornår du mister netop de depoter du vil (heraf mavefedtet), er op til dine gener.

Det er ikke mavebøjninger der gør om du mister det fedt, hvorfor du ikke burde lave så mange mavebøjninger hver dag. Desuden er mavemusklerne ikke anderledes fra aller andre muskler, de skal også have restitution, lad vær med at træn dine abs hver dag.

Og du kan ikke forme dine muskler med nogle øvelser, det gælder hele din krop. Dine gener bestemmer hvorledes dine muskler kommer til at se ud - dog skal det siges, at man kan træne efter dybde og brede.

Tab dig, få en lavere fedtprocent, så kommer det stille og roligt.

Desuden laver Musclecnt en del broscience, så vil foreslå, at du ikke tager hans råd til hjerte. I hvert fald tag det med et gran salt.

#1910 28.04.2013 22:55
Hvilket råd er det helt præcist, det vil jeg meget gerne vide. Jeg synes godt nok du er ude med riven.

#1911 29.04.2013 01:05
Hvis du gerne vil have det sidste fedt væk nederst på maven - hvilket for nogle kan være pain in the ass - så skal du løbe ca. 30min efter træningen med 60-70% intensitet, da det er dér du er i "forbrændingszonen". Højere hastigheder er velegnet til interval og konditionstræning.

Du skriver det som om, at hvis han bare gør dette, taber han sig. Det ved både du (forhåbentligt), og jeg, at det ikke er ordentligt formuleret, heraf noget vrøvl bare at skrive.

og du kan tage mange, mange flere kg, hvilket i bund og grund er det vigtigste i muskelvækst.

Igen, for en begynder viser du ham i en forkert retning. Igen, som du (forhåbentligt), og jeg godt ved, så omhandler hypertrofi ikke om maksimal antal kilo at løfte. Hvis jeg stod udefra og kiggede ind, og så sådan et råd, ville jeg bare tænke, at hvis jeg nu bare løfter så absolut tungt jeg kan, skid hul i teknik og aktivering osv., så har jeg det største potentiale for hypertrofi. At det ikke er decideret forkert, ved jeg skam godt, men bare at simplificere det således til en nybegynder, det er noget skrald.

Ps. Jeg betvivler ikke, at reel squat er superior fremfor squat med håndvægte, men din formulering er skrald.

#366 28.12.2010 11:53
hvis jeg var dig ville jeg lave et program i stedet der varer over flere dage.. :-) du kan lave fx. et 2 split program :)

hvor du træner.. mandag, tirsdag Onsdag(Pause), Torsdag, Fredag..
hvis du vil træne det program der, vil det ikke gøre ret meget gavn :) da du ødelægger dine muskler hvis du træner det flere gange i træk.. del dine muskler op i grupper :)

fx.

Mandag/Torsdag; bryst, skulder, triceps & mave
Tirsdag/Fredag; ben, ryg & biceps

:-) o
Pep

#367 28.12.2010 13:12
Man kan sagtens træne et fullbody program og så 3 gange om ugen med succes. Du har dog ret i at et 2 split program ofte er bedre.

#368 29.12.2010 11:27
Det er korrekt :-D
ville jeg også ha skrevet..
men glemte alt om det :p
i off sæsonnen (vinter) køre jeg normalt Fullbody 3 gang om ugen.. :)
og sommer.. 2 eler 3 split
Pep

#369 29.12.2010 11:53
2 splits er i min verden mest til erfarne styrketrænere/bodybuildere. De første 3-12 måneder er et fullbody ganske fint. Jeg benytter mig selv af et fullbody lige pt, da jeg har været ude og rejse og studiet har fyldt for meget, så det er blot for at komme i form igen.

#371 29.12.2010 12:57
og man bliver av av øm :D
Pep

#374 29.12.2010 14:30
Af hvad? 2splits?

Man bliver kun øm af hård træning, og hvis man ikke indtager nok protein eller får nok søvn.

No pain, no gain som man siger :-)

Edited: 29.12.2010 14:30

Kommentarer i alt: 1919   -  
Side:: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 17
(kommer snart)
Wolves vs. Wizards
80% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 1.33
Modtaget 19 bets2% på draw
Endelige odds: 5.97
Modtaget 1 bets18% på <es> Wizards
Endelige odds: 3.29