Kommentarer i alt: 196 -
Side:: [1] 2
| Ny bil - under 200.000 | 20.11.2010 09:35 |
Hej alle,
Jeg går og kigger på at købe en bil. Indtil videre har jeg kun kigget på nye biler. De bedste kandidater er pt den nye suzuki swift samt hyundia i20. Begge versioner er med aircondion som jeg opfatter som en nødvendighed. De har begge en nypris på ca. 155.000. Er der andre kandidater? Hvad er plus og minus ved disse to kandidater?
Samt er der andre forslag? 200.000 er max budgettet da den skal finanseres og betales på en SU på et tidspunkt. Chevrolet er udelukket som kandidat.
Edited: 25.11.2010 11:38
Jeg går og kigger på at købe en bil. Indtil videre har jeg kun kigget på nye biler. De bedste kandidater er pt den nye suzuki swift samt hyundia i20. Begge versioner er med aircondion som jeg opfatter som en nødvendighed. De har begge en nypris på ca. 155.000. Er der andre kandidater? Hvad er plus og minus ved disse to kandidater?
Samt er der andre forslag? 200.000 er max budgettet da den skal finanseres og betales på en SU på et tidspunkt. Chevrolet er udelukket som kandidat.
Edited: 25.11.2010 11:38
| #2 | 20.11.2010 11:32 |
Hvis jeg forstår dig ret, er det din første bil, og du er på SU. Imo vil jeg råde dig til at lade vær at starte med at købe en ny bil, som det første.
Ikke kritisere suzuki eller hyundai, men du kan få en bil af samme kvalitet, hvis du køber den brugt, måske endda bedre kvalitet, da suzuki ikke er topkvali.
Jeg synes du skulle gå efter en brugt bil, evt. tyske biler såsom BMW eller Volkswagen. Du kan få en bil af langt bedre kvalitet, til et meget lavere beløb.
Du skyder dig selv i foden ved at gå ud og købe en helt ny bil som 20 årig.
Håber ikke du tager det negativt, men som en hjælp, da jeg kender folk som har begået samme fejl som dig - og fortrudt det på det groveste, da en bil er en stor pengesluger. :)
Ikke kritisere suzuki eller hyundai, men du kan få en bil af samme kvalitet, hvis du køber den brugt, måske endda bedre kvalitet, da suzuki ikke er topkvali.
Jeg synes du skulle gå efter en brugt bil, evt. tyske biler såsom BMW eller Volkswagen. Du kan få en bil af langt bedre kvalitet, til et meget lavere beløb.
Du skyder dig selv i foden ved at gå ud og købe en helt ny bil som 20 årig.
Håber ikke du tager det negativt, men som en hjælp, da jeg kender folk som har begået samme fejl som dig - og fortrudt det på det groveste, da en bil er en stor pengesluger. :)
VED LOV
| #51 | 20.11.2010 17:16 |
Synes det er total lige meget hvilken bil du køber så har de svagepunkter, det kan vi ikke komme uden om, synes bare ikke man skal sige hvilke biler der er dårligere end andre!
Det kommer helt an på hvad man søger.
Suzuki er da en ganske udemærket bil. den har en masse ekstra udstyr og sikkerhed.
VW har desværre den værste statestik med motorstop i følge ADAC (Tysk vejhjælp)
men jeg ville måske vælge en Seat, men igen smag og hvad man søger =)
Go' Jul
Det kommer helt an på hvad man søger.
Suzuki er da en ganske udemærket bil. den har en masse ekstra udstyr og sikkerhed.
VW har desværre den værste statestik med motorstop i følge ADAC (Tysk vejhjælp)
men jeg ville måske vælge en Seat, men igen smag og hvad man søger =)
Go' Jul
Edited: 20.11.2010 17:16
Take care
| #53 | 20.11.2010 17:20 |
Selvfølgelig har alle biler svagheder, men generelt er tyske biler bare kvalitet, og noget af det bedste man kan få. :)
Men som du siger er det jo selvfølgelig smag og behag, jeg kunne bare aldrig drømme om at gå ud og smide 200.000 efter en helt ny bil, som ikke er af særlig god kvalitet, så vil jeg hellere ofre det mere, og få noget ordentligt for pengene, eller købe en brugt til en lavere sum penge. :)
Men som du siger er det jo selvfølgelig smag og behag, jeg kunne bare aldrig drømme om at gå ud og smide 200.000 efter en helt ny bil, som ikke er af særlig god kvalitet, så vil jeg hellere ofre det mere, og få noget ordentligt for pengene, eller købe en brugt til en lavere sum penge. :)
VED LOV
| #54 | 20.11.2010 17:25 |
jaah. jeg ville nok aldrig købe en stor BMW, nu bor i byen (LOL) og er selv, så vil det jo aldrig gå at ligge og kører rundt i sådan en kæmpe bil..
Men jeg er også med på at tyske biler er gode biler, seat er jo i bund og grund tysk..
Men jeg er også med på at tyske biler er gode biler, seat er jo i bund og grund tysk..
Take care
| #86 | 21.11.2010 13:32 |
Prøv at læs hvad jeg har skrevet, så kan du finde ud af det. Hvis du har læst det, og stadigvæk ikke forstået det, har vi to vidst ikke mere at snakke om. :)
VED LOV
| #87 | 21.11.2010 13:34 |
"Selvfølgelig har alle biler svagheder, men generelt er tyske biler bare kvalitet, og noget af det bedste man kan få." - den sætning er så forkert som den overhovedet kan være :-)
FOREVER MACHO!
| #95 | 21.11.2010 14:05 |
Hvad ved du om det? Tyske biler har altid været kvalitet og det er ikke ligefrem blevet dårligere i løbet af årene :)
| #96 | 21.11.2010 14:47 |
Det er ikke blevet dårligere, nej. Men japanske biler har altid været det bedre :-)
FOREVER MACHO!
| #98 | 21.11.2010 15:06 |
Der beviste du da lige at du ikke aner hvad du taler om, kom igen skipper, og ha' styr på dine ting inden du begynder at rette folk. :)
VED LOV
| #100 | 21.11.2010 15:13 |
tyske biler er oftere på værksted end mange andre biler.
FOREVER MACHO!
| #101 | 21.11.2010 15:14 |
Det er fint.. Gider ærligt talt ikke spilde min tid på en som skal spille så skide klog på et emne han intet aner om. :)
Godnat
Godnat
VED LOV
| #130 | 21.11.2010 21:41 |
Ah... Skal vi ikke lige. Det er just ikke fordi at du har belæg på nogle af dine egne påstande - og nu forlanger du at andre skal redegøre for deres påstande?
Sikke en saglig debat, hurra.
For ikke at nævne den ekstrem høje faglighed, al den ekspertise du åbenlyst besidder indenfor området!
Og 200k for en brugt bil... What the... Man er fanme godt stillet hvis motoren eller gearkassen ryger, når man køber brugt bil - Det kan jeg godt se!
Sikke en saglig debat, hurra.
For ikke at nævne den ekstrem høje faglighed, al den ekspertise du åbenlyst besidder indenfor området!
Og 200k for en brugt bil... What the... Man er fanme godt stillet hvis motoren eller gearkassen ryger, når man køber brugt bil - Det kan jeg godt se!
| #175 | 23.11.2010 00:40 |
Hvad er der galt i at bruge 200.000 kr på en brugt bil? Du får det til at lyde somom alle brugte biler er blevet tæsket hvilket er vrøvl :)
Det er rimelig almen viden for folk med bare en smule forstand på biler at tyskland laver bedre biler end konkurrende lande så det må være nerdraw der kommer med beviser på andet
Det er rimelig almen viden for folk med bare en smule forstand på biler at tyskland laver bedre biler end konkurrende lande så det må være nerdraw der kommer med beviser på andet
| #108 | 21.11.2010 16:09 |
Undskyld hvad? så kvaliteten og om en bil er god det bliver afgjort af hvor tit de holder på værksted? Haha please
| #110 | 21.11.2010 16:13 |
Så du mener en god bil holder på værkstedet ofte, okay.... :-)
FOREVER MACHO!
| #111 | 21.11.2010 16:17 |
En god bil bliver jo defineret på mange ting.. Motoren/gearkassen/rust/kvaliteten i kabinen/lyd isolation/plastikken (som er elendigt på japanere) osv. hvis du definere en god bil på om den holder på værksted eller ej så hyg du dig i dine japanere :)
| #113 | 21.11.2010 16:22 |
..og de fleste tyske biler bruger de samme ting, som du lige nævner. Det er de samme ting, som der er i de dyre, som i de gamle. Det er bare bilens udseende der er ændret ved :-)
derfor holder tyske biler ofte på værkstedet.
derfor holder tyske biler ofte på værkstedet.
FOREVER MACHO!
| #141 | 22.11.2010 01:42 |
Du nævner VW med masse fejl... bummer fordi SEAT kører med de samme motorer som VW da det er det samme :-)
"Er du dum på din* hoved?"
| #149 | 22.11.2010 14:22 |
Nu er det samme for Audi også bla. den store forskel på dem er motorolien de bruger rimelig simpelt ikke andet. Var du sikkert også klar over ellers er det hvertfald tilføjet :)
MIGHTY44
| #166 | 22.11.2010 20:22 |
Ahh, de forskellige tfsi motorer, fx seat leon cupra er jo neddroslet til 240hk hvor audi s3 har 265... ved ikke med olie, men det er identiske motorer... :-)
| #152 | 22.11.2010 14:38 |
tror sgu også at det er i tyskland! :D De gider sgu da heller ikke ha de japanske skrammelbiler når de har BMW merc og VW. Klart at VW ligger under de 2 andre på dette punkt. :) Er ret sikker på at VW ligger ret lavt på motorstoplisten i dk. (uden at vide det). MEN LUR MIG!!!!....
"I can haz cheezeburgers?"
| #68 | 20.11.2010 20:03 |
Jeg kender jo folk der har begået samme fejl, og jeg er igang med at uddanne mig som mekaniker. :)
VED LOV
| #160 | 22.11.2010 17:37 |
Det har ikke noget at gøre med hvor lang tid jeg har gået der, men hvad folk har fortalt mig ang. de fejl de har lavet inden for dette emne. :)
VED LOV
| #168 | 22.11.2010 21:31 |
Men det ændrer ikke ved din bilviden er meget begrænset uden diskussion.
MIGHTY44
| #170 | 22.11.2010 22:26 |
Det kan jeg kun give dig ret i, men udfra hvad folk har fortalt mig om at købe en ny bil i så ung en alder, kan jeg sagtens udtale mig om det. :)
VED LOV
| #172 | 22.11.2010 22:51 |
Ja på sin vis, du har også ret ikke det. Men bare mere generelt diverse forums er altid fyldt med 18-19årige uden nogen egentlig reel bilviden der sidder og udtaler sig fordi de har læst deres fætters VMAX 2 gange. Var ikke meningen den skulle være sådan personlig på dig :)
MIGHTY44
| #71 | 20.11.2010 20:37 |
DU har fuldstændig ret, lavede selv den fejl, så kan kun råde til at købe en brugt bil som først bil :)
| #72 | 20.11.2010 20:40 |
Tak for støtten :D. Har på fornemmelsen at der ikke rigtigt bliver hørt på mig pga. min alder.. Men well, så får de det jo bare at mærke på den hårde måde. ;)
VED LOV
| #131 | 21.11.2010 21:43 |
Eller ikke. Det kan være en enorm besparelse at købe en ny økofræser fremfor en brugt bil.
Benzin økonomi, uforudsete omkostninger, forsikringer, rustbehandling - you name it. - Samt man får en driftsikker bil, fremfor en brugt bil, som man aldrig ved hvad fejler - Og aldrig ved hvornår man skal smide en masse penge i den, for at få den lavet.
Benzin økonomi, uforudsete omkostninger, forsikringer, rustbehandling - you name it. - Samt man får en driftsikker bil, fremfor en brugt bil, som man aldrig ved hvad fejler - Og aldrig ved hvornår man skal smide en masse penge i den, for at få den lavet.
| #153 | 22.11.2010 14:42 |
havde en polo 1.6 75 HK til 26k. Den kørte EFFEKTIVT omkring 14-15 km på literen (jeg kører som en psykopat hbad angår acc.) ;). DU skal ha en bil i RIIIIIGTIG mange år eller køre RIGITGT mange km for at det skal kunne betale sig at købe en helt ny. Hvorfor ikke starte med en brugt god bil og så kan han skifte den ud nogle år efter hvis han lyster, hvilket han sgu nok gør! Ikke alle unge mænd tænker; fuck suzuki swift!; nøj den er badass for mig de næste 10-15 år!!!
"I can haz cheezeburgers?"
| #191 | 25.11.2010 10:43 |
Eller også kan du være så heldig at købe en brugt bil, hvor gearkassen eller motoren ryger indenfor de første 1-2år. ;-)
| #137 | 21.11.2010 22:26 |
det er fucked, du ejer jo ikke en gang en scooter? og investere kan du heller ikke stave til.
Det må være nice at være mekaniker, og så bare hype tyske biler helt vildt.
Det må være nice at være mekaniker, og så bare hype tyske biler helt vildt.
| #138 | 21.11.2010 22:33 |
Jo jeg ejer en scooter. :) Jeg hyper ikke tyske biler overhovedet, det eneste jeg siger om tyske biler er bare at de er kvalitet hvis man sammenligner dem med suzuki eller hyundai. Kom igen.
Kan godt se at om man skriver indvistere eller investere har stor indflydelse i sagen her..
Kan godt se at om man skriver indvistere eller investere har stor indflydelse i sagen her..
VED LOV
| #3 | 20.11.2010 11:46 |
Rigtigt nok, men hvis jeg skal forsikre en BMW, VW eller andet vil det koste ekstremt meget. Tror simpelthen ikke det kan betale sig.
Så skal jeg købe en bil der er under 2 år gammel, fordi så kan den med visse mærker tegnes med samme forsikringen, som hvis jeg købte den som ny.
En ny swift vil jeg f.eks. kunne finansere for 2792 om måneden inkl alt undtagen benzin.
Så skal jeg købe en bil der er under 2 år gammel, fordi så kan den med visse mærker tegnes med samme forsikringen, som hvis jeg købte den som ny.
En ny swift vil jeg f.eks. kunne finansere for 2792 om måneden inkl alt undtagen benzin.
Edited: 20.11.2010 11:46
| #64 | 20.11.2010 18:04 |
Han er 20 som han også skriver i første post, ja
Positivt menneske fra i dag! :)>
| #184 | 24.11.2010 19:09 |
du aner åbenbart ikke en skid :)
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilanmeldelse...
læg mærke til hvad de siger iforhold til fks golf :)
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/bilanmeldelse...
læg mærke til hvad de siger iforhold til fks golf :)
Edited: 24.11.2010 19:16
Kazown3d
| #186 | 24.11.2010 19:43 |
Nu har jeg tilfældigvis et MOTOR blad ved siden af mig, så valgte lige at slå op og se om der var nogle statistikker. Jeg fandt denne:
Skandinavernes tilfredshed med bilmodellerne.
Suzuki Swift på en 86 plads.
En anden statistik: Bilejernes vurdering af deres bil.
Under gennemsnittet er Hyundai, suzuki, kia, fiat, de franske biler og lignende.
Så det kan være du har fundet en artikel med EN bil, som har fået fine anmærkninger, men ændre ikke min holdning.
Skandinavernes tilfredshed med bilmodellerne.
Suzuki Swift på en 86 plads.
En anden statistik: Bilejernes vurdering af deres bil.
Under gennemsnittet er Hyundai, suzuki, kia, fiat, de franske biler og lignende.
Så det kan være du har fundet en artikel med EN bil, som har fået fine anmærkninger, men ændre ikke min holdning.
| #190 | 25.11.2010 09:06 |
hvis du finder et blad med fks NYE hyundaier så tror jeg ikke vi har mere at tale om. vi kan godt blive enige om gamle hyundaier måske ikke er verdens bedste, men alle i klasserne er top notch.
Kazown3d
| #194 | 25.11.2010 16:30 |
Ja selvfølgelig, udviklingen af biler bliver fornyet hele tiden som gør, at standarden bliver højere over hele linjen, så der vil være færre fejl ved næsten alle nye biler. Men der er nu stadig bare en forskel fra biler som hyandai op til biler som VW. Og den har især været tydelig før hen.
| #5 | 20.11.2010 12:12 |
Husk svarknappen http://xplayn.com//template/xplayn/images//forum... ;)
Så er den i vinkel ;)
| #9 | 20.11.2010 12:32 |
Jeg valgte for ca 3 år siden at købe en helt ny Swift, med finansering.
Jeg har aldrig fortrudt mit køb, jeg bruger min bil hver dag til og fra arbejde, og til at kører hjem til familien som alligevel bor 150 km væk.
Købte selv en swift grundet den var billig, både forsikring, og diesel priserne.
Man skal bare huske på at en bil er en dårlig investering, den falder utrolig meget i værdi, og hvis du lige pludselig ikke har råd til den, er du på spanden.
Og med en SU, håber jeg da virkelig du har et arbejde ved siden af, ellers er 3k om måneden godt nok meget for dig.
Selv med et fast arbejde er 2k om måneden til et bil lån faktisk meget i længden.
Desuden er det en super ide at komme igang med at få anciennitet, selv er jeg faldet over 3k om året i forsikring.
Mener jeg giver lige under 7k for fuld kasko idag til min bil.
Held og lykke med købet, husk at få den undervognsbehandlet, inden du begynder at kører rundt i den :)
Jeg har aldrig fortrudt mit køb, jeg bruger min bil hver dag til og fra arbejde, og til at kører hjem til familien som alligevel bor 150 km væk.
Købte selv en swift grundet den var billig, både forsikring, og diesel priserne.
Man skal bare huske på at en bil er en dårlig investering, den falder utrolig meget i værdi, og hvis du lige pludselig ikke har råd til den, er du på spanden.
Og med en SU, håber jeg da virkelig du har et arbejde ved siden af, ellers er 3k om måneden godt nok meget for dig.
Selv med et fast arbejde er 2k om måneden til et bil lån faktisk meget i længden.
Desuden er det en super ide at komme igang med at få anciennitet, selv er jeg faldet over 3k om året i forsikring.
Mener jeg giver lige under 7k for fuld kasko idag til min bil.
Held og lykke med købet, husk at få den undervognsbehandlet, inden du begynder at kører rundt i den :)
| #14 | 20.11.2010 12:54 |
Arbejder nu, skal måske igang med at læse om 1 år eller 2. Men ja at studere 2 år med udgifter til bil + lejlighed bliver da dyrt. Er nu ikke nervøs for den går i stykker, tror på biler fra asien holder bedre end de tyske. Udseendet og køreegenskaberne er så noget andet.
| #52 | 20.11.2010 17:18 |
Det er bare så dumt at gå ud og indvistere i en helt ny bil, som suzuki eller hyundai, det er quit biler og der er intet kvalitet i de mærker.
Det vil absolut ingen mening give for dig at købe en ny bil, eller jo hvis du har røven fuld af penge kan det vel godt, men det går jeg ikke udfra du har når du kun er 20 og er på SU. :)
Jeg vil gerne love dig at du kan skrive til mig om et halvt år, at du fortryder at du købte en helt ny bil.
Endnu en grund til det også er dumt, er at du stadigvæk er ny i trafikken, så er det dumt at gå ud og smadre en helt ny bil, så hellere købe en brugt og lidt mere slidt bil, som kan tåle en bule eller to, og så når du er blevet mere erfaren i trafikken, kan du indvistere i en helt ny bil. :)
Det vil absolut ingen mening give for dig at købe en ny bil, eller jo hvis du har røven fuld af penge kan det vel godt, men det går jeg ikke udfra du har når du kun er 20 og er på SU. :)
Jeg vil gerne love dig at du kan skrive til mig om et halvt år, at du fortryder at du købte en helt ny bil.
Endnu en grund til det også er dumt, er at du stadigvæk er ny i trafikken, så er det dumt at gå ud og smadre en helt ny bil, så hellere købe en brugt og lidt mere slidt bil, som kan tåle en bule eller to, og så når du er blevet mere erfaren i trafikken, kan du indvistere i en helt ny bil. :)
VED LOV
| #7 | 20.11.2010 12:25 |
Hvorfor ikke købe en ordentlig bil til måske omkring 100.000 og så bruge de penge du spare på forsikring og andre udgifter?
Din nye bil mister meget værdi nærmest fra det tidspunkt du kører ud af forretningen med den. Du har et "skod" mærke som der formentlig oftere vil være fejl med.
Mit forslag vil være at købe en tysk bil.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi...
Din nye bil mister meget værdi nærmest fra det tidspunkt du kører ud af forretningen med den. Du har et "skod" mærke som der formentlig oftere vil være fejl med.
Mit forslag vil være at købe en tysk bil.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi...
| #10 | 20.11.2010 12:36 |
Manden er på SU, hvilket vil sige han nok kun har råd til ansvar, som i forvejen vil være meget dyr for en der tegner ny forsikring.
Med ny bil, er du desuden sikret hvertfald i længe med motor, rust, ruder og lign at du ar forsikret og ikke skal betale noget.
Det er du ikke med en brugt bil.
Skod mærke er vel som man tager det, kommer jo helt an på hvad man skal bruge sin bil til. Fejl? Jeg har haft min swift i 3 år, og har aldrig haft problemer med den.
Med ny bil, er du desuden sikret hvertfald i længe med motor, rust, ruder og lign at du ar forsikret og ikke skal betale noget.
Det er du ikke med en brugt bil.
Skod mærke er vel som man tager det, kommer jo helt an på hvad man skal bruge sin bil til. Fejl? Jeg har haft min swift i 3 år, og har aldrig haft problemer med den.
| #12 | 20.11.2010 12:50 |
I følge statistikker i magasiner som MOTOR, ligger bilmærker som suzuki og hyundai aldrig særlig højt i nogle af kategorierne -Rust holdbarhed og sikkerhed.
Nu tænkte jeg bare hvis han 200.000 kr til rådighed, som han vil bruge på bil, så har han 100.000 til forsikring og til reperationer/slid når det forekommer. Men ja, du er sikret imod større uforudsigelige udgifter.
Og ja, der er helt klart mange med en swift som ikke har problemer med deres bil, men der er bare flere fejl på dem i forhold til et mærke som Audi.
Nu tænkte jeg bare hvis han 200.000 kr til rådighed, som han vil bruge på bil, så har han 100.000 til forsikring og til reperationer/slid når det forekommer. Men ja, du er sikret imod større uforudsigelige udgifter.
Og ja, der er helt klart mange med en swift som ikke har problemer med deres bil, men der er bare flere fejl på dem i forhold til et mærke som Audi.
| #25 | 20.11.2010 13:46 |
og ikke nok med det, så har han sikkert ikke råd til at få kasko på den, så hvis han kører den i smadder, har han ingenting at hente desværre.
| #11 | 20.11.2010 12:43 |
Tro mig, elsker også tyske biler. Den gamle A4 du har foreslået, vil koste mig 45.000 om året alene i ansvarsforsikring ved Alka. Med den højeste selvrisiko på 9xxx. Det er simpelthen umuligt at fremskaffe en ordenligt forsikring i eget navn med min alder.
Har desværre ikke mulighed for at skrive den i andet navn.
Har desværre ikke mulighed for at skrive den i andet navn.
| #13 | 20.11.2010 12:52 |
45.000 :|? Jeg giver 9500 for min i ansvar, det er min første bil, og motoren er en 3.3liters og jeg er kun 20.
| #48 | 20.11.2010 16:34 |
Nævnte også til forsikrings selskabet, at det jo var en stor varevogn, men fordi den vejer så meget og den har så stor en motor, så er den stadig dyr at forsikre.
Det første forsikringsselskab grinte af mig da jeg ville have den forsikret.
Det første forsikringsselskab grinte af mig da jeg ville have den forsikret.
| #181 | 24.11.2010 14:02 |
Har de ændret deres regler ?
Alt over 1,8 er specielt ved GF før i tiden, og med din alder ville de ikke engang have haft dig. (I know, døjede med Grand Vitara og en Vectra)
edit*
Har selv tjekket.. skal slippe 2500 ca, for sådan en bil som din.. :)
Alt over 1,8 er specielt ved GF før i tiden, og med din alder ville de ikke engang have haft dig. (I know, døjede med Grand Vitara og en Vectra)
edit*
Har selv tjekket.. skal slippe 2500 ca, for sådan en bil som din.. :)
X-Large
| #182 | 24.11.2010 16:33 |
Jeg havde i hvert fald ingen problemer, det var bare lidt dyrt, men nu fik jeg bilen billigt, så det kunne sagtens betale sig.
| #56 | 20.11.2010 17:38 |
Hvis nu du får din bil forsikret i samme selvskab som dine forældre, vil du højst sandsynligt også få den billigere. Jeg betaler 15.000 om året for min Audi a3 1.8, så du burde kunne få den længere ned end 45.000 :)
b1zZy b0nE_
| #171 | 22.11.2010 22:43 |
Der findes et kursus som hedder " repekt for fart " ta det, så er du langt bedre stillet :)
Jeg gik personligt fra a skulle betale 25.000 til 11.500 :)
Jeg gik personligt fra a skulle betale 25.000 til 11.500 :)
Din mor er en mand
| #21 | 20.11.2010 13:17 |
Dine forældre har sikkert allerede slynget den her ud men, hvorfor ikke købe en billig brugt bil som du kan tillade dig at lave lidt buler i uden at du skal bekymre dig om at selvrisikoen stiger så det budget pludselig begynder at sejle?
Jeg kan sagtens se fordelen ved at købe en helt ny bil - især når de fåes så billige som de gør i dag, men jeg kender bare så mange der har købt en ny bil hvorefter de har været indblandet i et uheld, og jeg kender endnu flere der har haft et uheld med deres første brugte bil, der i blandt mig selv.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan se fordelene ved at købe en ny bil. Jeg synes bare det smarteste ville være at vente et år eller to, så man er blevet van til at køre og højre fod ikke er så benzinglad som når man lige er kommet ud på vejen.
Edit.
Kæft jeg fik formuleret mig som en klovn. :D
Jeg kan sagtens se fordelen ved at købe en helt ny bil - især når de fåes så billige som de gør i dag, men jeg kender bare så mange der har købt en ny bil hvorefter de har været indblandet i et uheld, og jeg kender endnu flere der har haft et uheld med deres første brugte bil, der i blandt mig selv.
Dermed ikke sagt, at jeg ikke kan se fordelene ved at købe en ny bil. Jeg synes bare det smarteste ville være at vente et år eller to, så man er blevet van til at køre og højre fod ikke er så benzinglad som når man lige er kommet ud på vejen.
Edit.
Kæft jeg fik formuleret mig som en klovn. :D
Edited: 20.11.2010 13:19
You are the sum of your actions
| #22 | 20.11.2010 13:36 |
Hvis man bare har en anelse fornuft og kigger sig ordentligt for så kan man godt undgå uheld :)
| #143 | 22.11.2010 01:45 |
Da jeg fik min første bil kørte jeg galt efter 2 uger. Det er begynderfejl. Jeg satte bilen i 1. gear, slukkede for motoren. 1 time efter tændte jeg for bilen og SLAM op i en parkeret bil og det resulterede i en ødelagt kølerhjelm. Så ødelagde jeg en gearkasse :-(
Dog gik det bedre med den anden bil jeg fik. Men den jeg har nu, fuck my face, har kørt galt 2 gange og det har så kostet mig 150k :-( 200k med fælge
Dog gik det bedre med den anden bil jeg fik. Men den jeg har nu, fuck my face, har kørt galt 2 gange og det har så kostet mig 150k :-( 200k med fælge
Kommentarer i alt: 196 -
Side:: [1] 2
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba