Kommentarer i alt: 56 -
| Iphone/ipad apps | 13.08.2010 10:33 |
Je har anskaffet mig en ipad, og vil meget gerne lave en blog med en anmeldelse at den, ligesom jeg har gjort med meget andet. Iphone brugerne har altid brugt deres appstore som argument for hvorfor iphone er bedre end android, og derfot vil jeg nu bede nogle iphone/ipad brugere om hjaelp. Problemet er at jeg ikke kan finde nogle brugbare apps, og derfot ikke kan faerdiggoere min anmeldelse. Jeg leder ikke efter spil, og ligegyldige gadgets, men derimod ting der rent faktisk goer noget for ens device.
Edited: 13.08.2010 10:34
Edited: 13.08.2010 10:34
| #3 | 13.08.2010 15:43 |
Går ud fra du har hentet deres iLife applikationer - for dem kunne jeg rigtig godt tænke mig et review af. Da jeg selv overvejer en ipad.
| #5 | 13.08.2010 16:23 |
Jeg er lidt usikker på hvad du egentlig søger, men af gode og brugebare apps er der;
iFitness, som er en af de bedst anmeldte fitness apps, med masser af infomation om øvelser og programmer.
iTeleport, som gør det muligt for dig at styre din computer via din iPhone/iPad. Det er langt fra de fleste der har det behov, men det er dælme smart.
Wolfram, er en nørdeapp - mildest talt. Det er en database, som kan give dig svar på alverdens ting! Matematik, kemi, aktier, personer, astronomi, fysik, YOU NAME IT! Det er ikke alle svar der er lige kvalificerede, men hvis du leder efter svar på videnskabelige facts el. lign., så er den pisse god. Den kostede endda over 100$ da den kom ud, men den er til at betale nu
iFitness, som er en af de bedst anmeldte fitness apps, med masser af infomation om øvelser og programmer.
iTeleport, som gør det muligt for dig at styre din computer via din iPhone/iPad. Det er langt fra de fleste der har det behov, men det er dælme smart.
Wolfram, er en nørdeapp - mildest talt. Det er en database, som kan give dig svar på alverdens ting! Matematik, kemi, aktier, personer, astronomi, fysik, YOU NAME IT! Det er ikke alle svar der er lige kvalificerede, men hvis du leder efter svar på videnskabelige facts el. lign., så er den pisse god. Den kostede endda over 100$ da den kom ud, men den er til at betale nu
Edited: 13.08.2010 16:28
| #6 | 13.08.2010 16:43 |
Jeg søger nogle programmer der øger ydelsen af min iPad, eller programmer der øger hvad jeg kan gøre med den. Til android findes der utallige af den slags, men kan ikke umiddelbart finde noget til iPad/iPhone. En iPhone/iPad kan jo egentlig ikke meget i sig selv, ligeså med android, og derfor forventede jeg at have samme mulighed for at udbygge mit gadget :)
iTeleport lyder meget spændende.
iTeleport lyder meget spændende.
| #7 | 13.08.2010 17:02 |
For at øge ydelsen, er den eneste mulighed næsten jailbreak. Apple har lukket næsten al tweaking, så du skal udenom dem for at komme ind og nørde med det. SBsettings, Lockinfo, BiteSMS og 3G Unrestrictor er alle tweaks eller apps, som gør ens iPhone lettere og bedre at bruge.
En ting som jeg fornylig har gjort ved min iPhone er, at slette alle ubrugte sprogpakker og daemons. Daemons er processer som kører i baggrunden, ligesom på en alm. PC, men der er en håndfuld af disse daemons som er ligegyldige og derfor kan de slettes.
Min iPhone er nu meget hurtigere til at starte op fra reboot
En ting som jeg fornylig har gjort ved min iPhone er, at slette alle ubrugte sprogpakker og daemons. Daemons er processer som kører i baggrunden, ligesom på en alm. PC, men der er en håndfuld af disse daemons som er ligegyldige og derfor kan de slettes.
Min iPhone er nu meget hurtigere til at starte op fra reboot
| #10 | 13.08.2010 18:33 |
Har du lige fået den? for har en sepperat itunes konto hvor der er for lidt over 1000kr spil og programmer til ipad. Kontoen er lavet kun til min daværende ipad. så har ingen problemer i at give mail adgangen og itunes login væk.
Kontoen er en amerikansk konto hvor jeg har brugt gavekort til at ligge penge ind. Der er vidst også omkring 20 dollars endnu på kontoen.
Checkede lige kontoen. Der er for nøjagtigt 190.54 dollars købte apps og 4.46 på kontoen
Kontoen er en amerikansk konto hvor jeg har brugt gavekort til at ligge penge ind. Der er vidst også omkring 20 dollars endnu på kontoen.
Checkede lige kontoen. Der er for nøjagtigt 190.54 dollars købte apps og 4.46 på kontoen
Edited: 13.08.2010 18:39
| #13 | 13.08.2010 19:07 |
Helt offtopic.
Hvorfor har du købt en iPad? Just for kicks?
Hvorfor har du købt en iPad? Just for kicks?
rrawrararararwr
| #15 | 13.08.2010 20:30 |
krak 2.0
Google Earth
Diverse GPS'er
Nike+
iFitness
diverse apps til skolebrug; mat, kemi, biologi, translater osv!
Google Earth
Diverse GPS'er
Nike+
iFitness
diverse apps til skolebrug; mat, kemi, biologi, translater osv!
- fordi jeg kan.
| #22 | 14.08.2010 00:40 |
Valgte kun en Wifi, eftersom jeg altid har min mobil med mig, og har mulighed for at bruge den som mobil modem.. Så ingen grund til at betale de ekstra penge :P
| #27 | 14.08.2010 13:16 |
WeatherPro - Rigtig god til vejret, mulighed for at se seneste satellit billeder.
BusTogMetro - Uundværlig hvis du benytter dig af offentlig transport.
AppBox Pro - Samler en hel del småapps i én app som fx Currency og Unit converter og Clinometer.
Airmouse - Til at styre ens PC fra Iphonen/Ipaden.
MusicID - Genial sang-genkendelses app.
Krak/DeGuleSider/Rejseplanen - Man ved aldrig hvornår man lige står og skal bruge dem!
DropBox - Hvis det er noget du bruger?
ONTV/TVguidePlus - TV programmer.
Jamie Olivers 20 min. meals - Hurtig kogebog :P
Andre gode apps:
Armory/Authenticator - Hvis du gamer wow.
Speedtest
Remote - Appels app til at styre Itunes.
BusTogMetro - Uundværlig hvis du benytter dig af offentlig transport.
AppBox Pro - Samler en hel del småapps i én app som fx Currency og Unit converter og Clinometer.
Airmouse - Til at styre ens PC fra Iphonen/Ipaden.
MusicID - Genial sang-genkendelses app.
Krak/DeGuleSider/Rejseplanen - Man ved aldrig hvornår man lige står og skal bruge dem!
DropBox - Hvis det er noget du bruger?
ONTV/TVguidePlus - TV programmer.
Jamie Olivers 20 min. meals - Hurtig kogebog :P
Andre gode apps:
Armory/Authenticator - Hvis du gamer wow.
Speedtest
Remote - Appels app til at styre Itunes.
o_O
| #38 | 12.09.2010 21:39 |
Jeg har hentet airmouse, men kan ikke rigtig få det til at fatte. Den siger den ikke kan forbinde til server eller sådan noget.
| #31 | 12.09.2010 17:00 |
Hvad er der lol i det? Der er en masse ubrugelige spil osv, men det er absolut ikke det jeg leder efter. Ellers er der diverse løbe programmer, vejrudsigter osv.
| #34 | 12.09.2010 18:41 |
Absolut. Jeg har stadig ikke fundet noget der er nær så brugbart til mine behov, som det jeg kan få på android market.
Det er dog ikke så underligt eftersom iOS på ingen måde understøtter funktionelt multitasking.
Det er dog ikke så underligt eftersom iOS på ingen måde understøtter funktionelt multitasking.
| #39 | 12.09.2010 21:45 |
Jeg forstår intet. Jeg har altid Skype og Facebook liggende i baggrunden...
lål
| #40 | 12.09.2010 22:49 |
Hvis du ikke kan se at apples multitasking er sørgeligt, så er det fordi du ikke har forstand på det, eller aldrig har prøvet andet. Du kan ikke f.eks. se et klip på tv2's hjemmeside, gå ud spille et spil, og så fortsætte fra der hvor du slap.
Når du får facebook beskeder, så får du den grimme lille push besked. Går du så ind i din facebook applikation, så skal den stadig loade den besked du lige har fået, altså indlæse den. Gør jeg det samme på android, så er beskeden blevet indlæst i baggrunden når jeg får en meddelelse om nye opdateringer. Kan du se hvordan det er anderledes?:)
En anden meget sørgelig ting er at den på ingen måde er intelligent nok til selv at lukke programmer der ikke bliver brugt, og dermed får man ikke via systemet udnyttet sine ressourcer bedst.
Sammenligner du iOS multitasking med multitasking på f.eks. Android, så skulle man tro man er faldet tilbage til stenalderen.
Når du får facebook beskeder, så får du den grimme lille push besked. Går du så ind i din facebook applikation, så skal den stadig loade den besked du lige har fået, altså indlæse den. Gør jeg det samme på android, så er beskeden blevet indlæst i baggrunden når jeg får en meddelelse om nye opdateringer. Kan du se hvordan det er anderledes?:)
En anden meget sørgelig ting er at den på ingen måde er intelligent nok til selv at lukke programmer der ikke bliver brugt, og dermed får man ikke via systemet udnyttet sine ressourcer bedst.
Sammenligner du iOS multitasking med multitasking på f.eks. Android, så skulle man tro man er faldet tilbage til stenalderen.
| #47 | 13.09.2010 00:34 |
Ja, nu kender jeg ikke MT på Android, men min telefon lukker altså selv de programmer jeg ikke har brugt længe, når den ikke her flere ressourcer. Facebook er altså også loadet og push-beskederne er da fine(???). Og jo, den den kører videre fra der hvor man har surfet, så du argumenterer med ting der ikke passer??
lål
| #48 | 13.09.2010 00:45 |
Jeg ved nu ikke om det jeg siger ikke passer. Apples multitasking fungerer mere som en pause funktion, med push notifikationer, end som rigtig multitasking. Jeg kan godt forstå du sagtens kan leve med det hvis du ikke har prøvet andet. Men har man prøvet en android telefon f.eks. så er Apples multitasking simpelthen for råddent.
Du kan bare google det. Selv iPhone fanboys er utilfredse med det kontra android multitasking.
Du kan bare google det. Selv iPhone fanboys er utilfredse med det kontra android multitasking.
| #49 | 13.09.2010 01:06 |
Hm.. Det eneste jeg finder er sammenligninger, hvor Apples er mere elegant, mens Adroid virker med alle programmer...
The bottom line is that, in its visual implementation, Apple's handling of multitasking is more approachable and elegant. Android's multitasking has the advantage of working with all apps, but the way it's implemented lacks grace and vision.
Og det er fra juni, så langt flere programmer er desginet til multitasking nu. Jeg kører desuden på iPhone 4 og vil personligt hellere have at det kører smooth end at det kører som på en X10 eller en Desire (LOL x 2).
The bottom line is that, in its visual implementation, Apple's handling of multitasking is more approachable and elegant. Android's multitasking has the advantage of working with all apps, but the way it's implemented lacks grace and vision.
Og det er fra juni, så langt flere programmer er desginet til multitasking nu. Jeg kører desuden på iPhone 4 og vil personligt hellere have at det kører smooth end at det kører som på en X10 eller en Desire (LOL x 2).
lål
| #54 | 14.09.2010 19:09 |
Hvis man skulle diskutere hvilken telefon der er bedst, ville jeg have dig på mit hold! Du lader til at være godt og grundigt inde i begge! Jeg har selv en iphone men vil egentligt gerne have en HTC :)
| #55 | 14.09.2010 22:09 |
Haha.. HTC har deres pressemøde her i morgen. De skulle gerne vise nogle af deres nye modeller. Du kan følge med her hvis det skulle have interesse: http://www.mobilsiden.dk/nyheder/live-htc-presse...
Kommentarer i alt: 56 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba