Kommentarer i alt: 78   -  

Fodbold? 26.05.2010 17:55
Har en kæmpe diskussion imellem 2 venner og jeg.

Hvor mig og en kammerat siger at:

La liga(Spanien) er toppen af poppen, hvor imod
Premier League(England) kommer som nummer to.
Og så kommer Seria A(Italien).

Men næ nej, Milan fanen mener stadigvæk at italiens Seria A er meget bedre og et niveau stærkere end La liga?

Hvad mener i? Og kan i linke til nogle sider hvor det er bevist hvilken liga er bedst? Jeg mener altså at den spanske lige har vundet flere internationale trofæer tilsammen, end den italienske liga har?

Tak Icron :)=
Power tests you, out of control
#1 26.05.2010 18:08
Jeg har hørt rimelig ofte, at det er Premier League der er den mest fornemme og sværeste. :)

Edited: 26.05.2010 18:08
#2 26.05.2010 18:12
1. Premier League
2. La liga
3. Serie A

#9 26.05.2010 18:40
præcis :D
wowduerepic

#31 26.05.2010 22:32
Newb! La Liga klart nr 1!

#55 27.05.2010 07:18
overhovedet ikk? ..

#63 27.05.2010 15:25
Jo! :D

#60 27.05.2010 14:44
helt enig, premier toppen af poppen :)

#61 27.05.2010 14:45
hov fejl mener premier er xD
- my bad

#62 27.05.2010 15:24
yeah :D

#69 28.05.2010 16:51
efter min mening er Premier League den bedste i verdenen!

#75 28.05.2010 17:12
præcis :)

#77 28.05.2010 17:26
kan slet ikke forstå Serie A og generelt bare italiensk fordbold! Syntes det gåt såååå langsomt i forhold til La Liga og Premier Leauge. De 2 ligaer er bare et niveau for sig selv!
#3 26.05.2010 18:12
La Liga er toppen af suppen hvorimod engelsk fodbold er for whuzz
#4 26.05.2010 18:19
Giver sgu sjauer ret. Premier League er meget fysisk bold, hvor mod spansk er meget teknisk, i hvertfald efter min mening. :)
Hvis du forstår sårn' lille en
#5 26.05.2010 18:25
Personligt synes jeg at Primera Division er stærkest, og Premier League er den anden stærkeste. At Italien så pludselig skal blandes ind i det er jeg uforstående overfor, men jeg hader også italiensk bold :-)
Toast = 5 kr

#71 28.05.2010 16:54
syntes kun at Barcelona og Real madrid overrasker mig i La Liga i europæisk sammenhæng :) men et hold som Valencia kan også sagtens præstere syntes bare der er flere engelske hold som er niveauer højere!
#6 26.05.2010 18:27
Synes sgu det er svært at sige hvilken der er bedst. Det er jo meget forskellige ligaer.. Men de 2 største er uden tvivl La liga og Premier League.

Så vidt jeg ved har de spanske hold samlet set vundet flest internationale turneringer i forhold til de engelske, men det kan man ikke sige afgør hvilken der er bedst nu.

Men jeg vil give #4 ret i, at Premier League er langt mere fysisk hvor der også bliver tilladt lidt grovere tacklinger i kampene i forhold til La liga, hvor det er mere teknisk.

Dog er Serie A ikke større end hverken La liga, Premier League eller Bundesligaen for den sags skyld, de italienske hold (lige med undtagelsen af Inter i år, der jo vandt ChL) har ikke præsteret noget internationalt i lang tid nu og de har, så vidt jeg ved, mistet en ChL plads til Bundesligaen.

Men det kommer jo i sidste ende ud på hvilke kriterier du bruger til at definere den bedst liga.

Edited: 26.05.2010 18:28
I win?
#7 26.05.2010 18:34
Fatter slet ikke at det er op til diskussion :) premier league er klart den sværeste liga
Op på hesten, la mig se dig galo
#8 26.05.2010 18:35
1. Premier League - hårdt fysisk spil
2. Primera Division - Teknisk
3. Seria A - Kedeligt defensivt (men er stadig Milan fan :D)
#10 26.05.2010 18:45
PL
PD
SA
SSDD - Same Shit, Different Day
#11 26.05.2010 19:08
1. Premier League
2. Primera Division
3. Jeg er lidt i tvivl om at jeg synes Serie A er den 3 stærkeste liga i verdenen, da jeg bestemt ikke synes man skal glemme 1. Bundesliga.

fuck google, ask me!

#14 26.05.2010 19:52
Jo man skal glemme Tyskland, de er ikke i nærheden af Serie A emm.
SSDD - Same Shit, Different Day

#17 26.05.2010 20:03
Jamen det er da dit syn på det :)
fuck google, ask me!
#12 26.05.2010 19:27
tak for jeres svar. skal lige printes ud. selvom i ikke er dokumenteret som eksperter i fodbold kan dette vel være nok :)!
#13 26.05.2010 19:46
Kan slet ikke se hvorfor folk vil sige at Primera Division ligger højere end Premiere League. I Spanien er der reelt kun 2 hold som kan noget som helst(Real Madrid og Barcelona). Nu ved jeg godt at Atletico Madrid rendte med andenrangstrofæet fra Euro League, godt for dem..
I England er der derimod 3-4 hold som jeg ser som mulige mesterskabsaspiranter næste år: Man Utd, Chelsea, Arsenal, og nyrige Man City. Nu ved jeg godt at Champions League kiksede lidt for de engelske hold i år, men det var da vist heller ikke for godt for Real Madrid(host host). Og vi skal ikke længere tilbage end sidste års turnering hvor semifinalerne så således ud:

Arsenal - Manchester United
Chelsea - Barcelona

og året før det så det således ud:
Chelsea - Liverpool
Manchester United - Barcelona

Ikke overbevist endnu?
2007:

Manchester United - AC Milan
Chelsea - Liverpool

Det er da rimeligt tydeligt at visse personer lige må spænde hjelmen lidt...

Edited: 26.05.2010 19:49
Glad you are Ken

#16 26.05.2010 19:54
Fuldstændig enig!

Blue day<3
Amin mela lle
elf

#22 26.05.2010 20:55
Glem nu ikke liverpool:)

#25 26.05.2010 21:09
Hehe, jeg undlod dem for at undgå flame. Men Liverpool skal godt nok have en oliesheik eller 4 på besøg hvis de skal kunne nå fordums styrke allerede næste sæson:).
Glad you are Ken

#37 26.05.2010 23:01
Hvis du kan tage det ustabile crackhouse man city med i mesterskabskampen, så kan jeg jo sige det samme i Spanien, bare med Villarreal, eller Sevilla.
Og derudover Valencia, Barca og Real i topstriden også. Come on. Og ja, der har været en periode med engelsk dominans, ligesom der har været spansk dominans tidligere.

Læg dertil, at det ene år, vinder Barca, så hvad vil du bruge det til? Der er dominans, men de kan ikke vinde over et spansk hold? Det er vel kun det bedste der tæller, eller hvad? Siden du kalder Uefacuppen nedladende for andenrangstrofæet. For hvis den ikke tæller, så kan man jo også ignorere den spanske dominans der, og så passer det bedre ind i dit billede, hvor du i øvrigt undlader Liverpool. Er det fordi det ødelægger dit setup også?

Det er da rimeligt tydeligt at du lige må spænde hjelmen lidt...

Who is John Galt?

#40 26.05.2010 23:26
Selvfølgelig skal Manchester City da med i mesterskabskampen. De har oprustet meget før sidste sæson, og jeg tror ikke de kommer til at være mindre aktive i det her transfervindue. Så vidt jeg ved har hverken Villareal eller Sevillia det financielle bagland eller de traditioner der skal til for at kunne tiltrække storspillere, og derved konkurrere med Real og Barca i mesterskabskampen. Ja, Valiencia kan da helt sikkert blande sig i topstriden. Specielt når de sælger deres bedste spiller til Barcelona? Det skulle heller ikke undre mig at de mister Silva efter VM. Men jo, du har ret, de ender kun knap 30 points efter Barca i år, så jo de er helt sikkert med i mesterskabskampen...

Jo, Barcelona vandt champions league sidste år, og i mine øjne har de stadig verdens bedste hold. Men spørgsmålet gik på hvilken liga der var stærkest, ikke hvilket hold.

Og ja, jeg har ingen problemer med at undlade Euro League. Jeg er ikke sikker på om du ved det, men når et hold er kommet i kvartfinalen i Champions League så kommer de ikke over i Euro League hvis de taber. Hvis du så gider kigge på de hold jeg har vist var i semi-finalen de sidste 3 år, er det nok ikke så mærkeligt at der ikke har været engelsk dominans i den turnering?. Forresten var der 2 engelske hold i semifinalen i år, mens der kun var 1 spansk. De sidste 2 års semi finaler var der ingen spanske hold med. Samtidigt skal det siges at Fulham endte på 12-pladsen i premier league, men stadig var gode nok til at komme i finalen i Euro League. Så er den vist uddebatteret.

Hvorfor jeg har valgt at undlade Liverpool kan du læse ovenover. Jeg ser ikke deres trup som værende stærk nok, det vil kræve markante forstærkninger.

Men du skal da have tak for din meget dybdegående analyse, den ramte virkeligt plet.

Ps. tror du skulle følge lidt med i virkelighedens fodbold istedet for at spille alt det fifa.
Glad you are Ken

#78 29.05.2010 18:10
"Selvfølgelig skal Manchester City da med i mesterskabskampen. De har oprustet meget før sidste sæson, og jeg tror ikke de kommer til at være mindre aktive i det her transfervindue." <-- Åh ja, for det gik jo så godt i år. Er det bare et spørgsmål om at fejle nok, før det i dine øjne uundgåeligt vil blive en succes?

"Så vidt jeg ved har hverken Villareal eller Sevillia det financielle bagland eller de traditioner der skal til for at kunne tiltrække storspillere, og derved konkurrere med Real og Barca i mesterskabskampen." <-- Det tror jeg heller ikke de gør. Men jeg tror heller ikke på Man C, jo. Så det hænger lidt sammen, penge eller ej.

"Ja, Valiencia kan da helt sikkert blande sig i topstriden. Specielt når de sælger deres bedste spiller til Barcelona? Det skulle heller ikke undre mig at de mister Silva efter VM. Men jo, du har ret, de ender kun knap 30 points efter Barca i år, så jo de er helt sikkert med i mesterskabskampen..." <-- Jeg er en af dem, der er glade for salget af Villa. Hvis du har set Valencia spille de sidste par år, vil du jo lægge mærke til, at man har gjort en af verdens bedste angribere, til en (groft sagt) simpel kontraspiller. Der er så meget blandet kvalitet i den Valenciatrup, men ingen tager ansvar, og alle lader Villa redde alt for mange kampe. Uden ham, vil holdet blive nød til at spille den gode fodbold, de engang kunne. Og nu bare med en lidt mindre skarp angriber. Det tror jeg kun bliver godt. Derudover antager du at de sælger Silva. Bevares, sådan kan vi jo også diskutere. Gad vide om, Chelsea ikke også sælger halvdelen af deres trup. Jeg har hørt Abromovich skulle have mistet lidt dollars. For så passer det jo bedre ind i min argumentation, når jeg digter lidt fremtid.

"Og ja, jeg har ingen problemer med at undlade Euro League. Jeg er ikke sikker på om du ved det, men når et hold er kommet i kvartfinalen i Champions League så kommer de ikke over i Euro League hvis de taber. Hvis du så gider kigge på de hold jeg har vist var i semi-finalen de sidste 3 år, er det nok ikke så mærkeligt at der ikke har været engelsk dominans i den turnering?. Forresten var der 2 engelske hold i semifinalen i år, mens der kun var 1 spansk. De sidste 2 års semi finaler var der ingen spanske hold med. Samtidigt skal det siges at Fulham endte på 12-pladsen i premier league, men stadig var gode nok til at komme i finalen i Euro League. Så er den vist uddebatteret." <-- Hvis du skal måle styrken ligaerne i mellem, er det da i den grad vigtigt at have Uefa cup, og Europa League, da det jo er holdene lige under topholdene, der kæmper der, og giver et mere præcist billede af ligaerne imellem. Alt andet er jo useriøst.

"Hvorfor jeg har valgt at undlade Liverpool kan du læse ovenover. Jeg ser ikke deres trup som værende stærk nok, det vil kræve markante forstærkninger. " <-- Af ren nysgerrighed; havde du samme holdning før sæsonen startede?

"Men du skal da have tak for din meget dybdegående analyse, den ramte virkeligt plet." <-- Det var så lidt, jeg kan se du er alt for selektiv i din udvælgelse af argumenter. Det er jo ikke fordi du ikke er klar over de ting du ikke skriver --du vælger dem jo bare fra, for at de passer ind i dit billede.

"Ps. tror du skulle følge lidt med i virkelighedens fodbold istedet for at spille alt det fifa." <-- Ja de 4-6 timers Fifa 10 har virkelig ødelagt det for mig, men jeg kan kvittere med, at din attitude er ufattelig irriterende, og jeg synes du er en kraftidiot.

Når det er sagt, så tror jeg egentlig forskellen i måden vi begge ser tingene er, at jeg mener man skal se over en kort årrække, da en enkelt eller 2 sæsoner simpelthen ikke er nok i mine øjne. Lidt forkerte dommervalg i et par kvartfinaler, eller semifinaler kan ændre hele billedet uretmæssigt.

Who is John Galt?

#45 27.05.2010 00:32
Dine tal kan ikke bruges til noget.

Uefa har en liste der afspejler, hvor godt de forskellige lande klarer sig i Europa - her er den for de sidste 5 år:

http://www.haslund.info/ecup/rang/rang0610.asp

Den viser meget pænt, at England har været meget lidt bedre - men en så ubetydelig del, at det ikke kan være en argument.

Iøvrigt, så er det da fesent at du tager City med blandt de store. Så kan både Valencia, Sevilla, Atl. Madrid og Villareal også nævnes.

Forrige år så man Villareal snuppe sølv. Hvornår ser man andre end Liverpool, Chelsea, Arsenal og Liverpool i top 3?
hvor der er græs, må der spi

#49 27.05.2010 00:43
Prøv at klik på klubkoefficient ovre til højre på den side du linker, der vil du se at England har 4 hold i top 5.

I England er der derimod 3-4 hold som jeg ser som mulige mesterskabsaspiranter næste år: Man Utd, Chelsea, Arsenal, og nyrige Man City
Det var hvad jeg skrev. Jeg kan slet ikke se hvorfor Manchester City ikke skulle kunne betragtes som aspiranter til mesterskabet næste år. Hvor mange år var det det tog Chelsea at opbygge et storhold efter at Abramovic kom til? Der er vel ikke rigtigt andet at gøre end at vente til at se hvad de gør i transfervinduet.

Dine andre spørgsmål kan du vist få svar på i det svar jeg skrev i #40.
Glad you are Ken
#15 26.05.2010 19:52
Imo:

Premier League
La Liga
Seria A

England er som folk allerede har nævnt, en utrolig fysisk liga med rigtig gode defensiver, hvorimod Spanien er en utrolig teknisk liga med rigtig mange dygtige offensive spiltyper.

Jeg synes også det er værd at nævnet at når en sæson langer mod enden, så er titelræset næsten altid super tæt i England og indebærer gerne 3-5 hold som virkelig kæmper til det sidste. Sådan er det desværre ikke i La Liga.

Økonomien på det engelske transfermarked er også væsentlig bedre end på den spanske, hvilket selvfølgelig ikke har noget at sige direkte, men hvis der ikke er nogle interesse, så er der heller ingen penge og hvis der ingen penge er, så får man ikke nye interessante navne til Ligaen og derved daler kvaliteten.

Set fra et andet synspunkt, hvor man tager de engelske, spanske og italienske hold som ligger i top10 over mest vundne klubber i CL

Real Madrid 9 gange vundet, 3 gange runners-up
AC Milan 7 gange vundet, 4 gange runners-up
Liverpool 5 gange vundet, 2 gange runners-up
F.C. Barcelona 3 gange vundet, 3 gange runners-up
Inter 3 gange vundet, 2 gange runners-up
Manchester 3 gange vundet, 1 gang runners-up
Juventus 2 gange vundet, 5 gange runners-up

Spanske hold har vundet 12 gange og 6 gange runners-up
Engelske hold har vundet 8 gange og 3 gange runners-up
Italienske hold har vundet 12 gange og 11 gange runners-up

Der kan vist ikke herskes tvivl om at England er placeret nederst på den skammel.

Tror det er et spørgsmål som står til diskussion i mange år endnu :D
Skål i ål!

#19 26.05.2010 20:27
Den statistik der kan du jo ikke bruge til synderligt meget, da den afspejler en periode på 40 år.

#21 26.05.2010 20:55
Sandt nok, men hvis du tager den indenfor de seneste 10 år, så ligger england stadig i bunden.
Skål i ål!
#18 26.05.2010 20:04
Ingen tvivl her,

Premier League
La Liga
Serie A

my mind on my $ & my $ on mind
#20 26.05.2010 20:28
Premier League er den hårdeste liga i verden, og det skyldes at middelholdene og bundholdene er langt bedre end man ser det i La Liga og Serie A.

#26 26.05.2010 21:41
Jeg forstår ikke den med bundholdene (lad os sige de tre nederste). I Spanien har bundholdene fået hhv. 34, 36 og 36 point med 1 point op til nærmeste konkurrent, hvor de i England har fået 19, 30 og 30 point og 5 point op til nærmeste konkurrent. Desuden har holdene i Spanien ikke ret mange point op til nærmeste konkurrent, hvis man kigger på tabellen. Helt fra 17. - 4. pladsen er der højest 4 point mellem dem, hvor den i England kun går fra 17. - 9. pladsen.

Jeg argumenterer ikke for, at Spanien har en bedre liga, men jeg forstår bare ikke, hvordan du kan begrunde din påstand.
Idiot på fuldtid

#27 26.05.2010 22:27
Jeg snakker om at bundholdene i Premier League er langt stærkere end bundholdene i Serie A og La Liga. Det samme gælder midterholdene.

#46 27.05.2010 00:37
Dit argument er godt nok morsomt.

Hvis midterholdene er så meget bedre, hvorfor er det så at de ALDRIG præsterer i Uefa Cuppen som jo netop burde være barnemad for Tottenham, City, Everton, Aston Villa osv.?

Er godt klar over Fulham i år, og Middlesbrough for et par år siden - men de spanske hold har været de engelske langt overlegne i Uefa Cuppen de sidste 10 år - så dit argument er hermed gravet ned under jorden.

Den med bundholdene. Hmm. 5 kampe er der scoret 7 eller flere mål i England, i en liga der endda burde være mere fysisk og med bedre forsvar (som i siger) end i Spaniens? Det er da pudsigt.
hvor der er græs, må der spi

#50 27.05.2010 00:48
Hvorfor de ikke præstere? Hvis du fulgte med, ville du vide at alle midterhold satser på ligaen og ikke på Uefacuppen. For et par siden sparede united spillere i semifinalen i CL, fordi der simpelthen er mere præstige i PL end i nogen anden turnering.
Ambassador of Awesome

#67 28.05.2010 16:42
Hvor ligger CL på ranglisten over turneringer, hvis PL er bedre?

#76 28.05.2010 17:25
Dno. De engelske hold anser bare oftest PL, som det største du kan vinde.
er faktisk alment dannet

#52 27.05.2010 01:00
Det er dig som er den morsomme her. Har du set hvilke hold premier league holdene plejer at stille med i uefa cuppen?

og nu du nævner det med at bundholdene får klø med mere en 7mål så kan jeg fortælle dig at et hold som Wigan som sidst tabte 8-0 til mestrene fra chelsea faktisk vandt 3-1 over dem tidligere på sæsonen. Nedrykkerne fra burnley har også slået manchester united.

barcelona og realmadrid har hentet 99 samt 96 point i ligaen, det højeste i jeg ved ikke hvor mange år, og så sidder du og siger at de spanske bund/middelhold er bedre end de engelske. wake up
Du ska da ha BANAN!!!
#23 26.05.2010 20:56
Premier League, er klart toppen af poppen, efterfulgt af la liga:)
#24 26.05.2010 21:04
Jeg er kæmpe Milan fan, men Permier League er klart den bedste liga.
I England er middelholdene så meget bedre end middelholdene i Italien og Spanien.

Dog synes jeg, at serie a er bedre end la liga, men de ligger meget tæt.
And I will have my vengeance...
#28 26.05.2010 22:28
Synes tydeligt vi så Serie A Vs. Primera Division da Barcelona mødte Inter.

F.eks. en spiller som Messi der normalt score mål på stribe i en liga som Primera Division. Kan INTET i mod et hold der fokusere på den defensive af fodbold. Kampen efter score han 3 eller 4 mål mod et Spansk hold.

Generelt vil jeg mene Primera Division har det problem at der er for få hold der kan hamle op med Barca og Real.
STFU before i break your shitty

#30 26.05.2010 22:32
Jeg er helt enig i at der er for få gode hold i spanien.
Så er den i vinkel ;)

#33 26.05.2010 22:44
Synes tydeligt vi så Premier League vs. Primera Division, da FC Barcelona mødte Arsenal. Behøver jeg at sige mere?
Idiot på fuldtid

#35 26.05.2010 22:53
Præcis, han kan jo ikke sætte det sådan der op :D
\o/

#39 26.05.2010 23:23
Ramte jeg et ømt punkt mulle ;)? Ændre stadig ikke på at Serie A er en langt bedre defensiv liga end Primera Division, som jo også er mit postulat.

Hvad angår Arsenal har de en relativt ringe defensiv, hvorimod deres angreb er godt med. Problemet med de fleste spanske klubber er at deres forsvar halter samtidig med deres angreb også er halv sløvt.

#41 26.05.2010 23:57
Nej, det var bare for at vise, hvor dumt det, du sagde var.
Idiot på fuldtid

#72 28.05.2010 16:57
Det er genialt sagt. Jeg er den nye Per Frimann.

#42 27.05.2010 00:03
haha
#29 26.05.2010 22:31
1. Premier League
2. La liga
3. Serie A
Så er den i vinkel ;)
#32 26.05.2010 22:34
Jeg er enig med din og din kammerat :)
ØLSTYKKE ØLSTYKKE ØLSTYKKE!!
#34 26.05.2010 22:53
Premier League
Primera Division
Serie A
Spørgsmålstegn
#36 26.05.2010 22:54
Som jeg ser det, kan du ikke sætte det fast, om premier league eller la liga er bedst. Jeg synes de ligger uadskilleligt.

Derefter kommer Serie A på en 3. plads. Der er simpelthen bare ikke niveau til de 2 andre.

Men folk der disser la liga og premier league indbyrdes forstår jeg ikke. Ellers kan man vel se dominansen i uefacuppen og champions league, og så se det bølge lidt frem og tilbage, uden et entydigt billede.

Who is John Galt?
#38 26.05.2010 23:04
Premier League
La Liga
Seria A

Det ved alle, EOD!
Nerds, get some pussy
#43 27.05.2010 00:06
I denne sæson vil jeg sige premier league, da den spanske har været totalt domineret af FC Barcelona og Real Madrid. De andre hold har ikke haft meget at byde på.

Dog skal det siges at det er et spansk hold der vinder over et engelsk i euro league, men det har intet med ligaerne at gøre.

Premier League
La Liga
Serie A
#44 27.05.2010 00:06
1. La Liga
2. Premier League
3. Serie A

eod.
Hooch is crazy!
#47 27.05.2010 00:39
Premier League er nr 1.... Det er sværere at vinde premier league.
#48 27.05.2010 00:41
PL er klart den hårdeste liga at komme til at ligge top 5-8, da der er så mange stærke hold. I spanien ser man tydeligt hvordan 2 hold trækker fra med over 95pts begge to, ved stortset aldrig at tabe points til midterhold/bundhold, hvorimod i england er det en del sværere. Der er alligevel også 7-8-9 gode hold i england, hvor der måske i spanien er 5-6 hold der er noget værd.

I og med ude- og hjemmebane har en så stor del af kampen i england, kan man også se flere midterhold er rigtig svære at vinde over ude, da den engelske fankultur er så kraftig og forventningsfuld
Chuck Norris can divide by zero.

#68 28.05.2010 16:45
det jo kun denne her sæson det er sket med at der er 2 hold der dominere så markant

#70 28.05.2010 16:53
Sådan vil det jo fortsætte +5 år endnu, med garanti.
Spørgsmålstegn

#73 28.05.2010 17:08
Som det ser ud nu vil det nok holde meget stik med x antal år.

Vil lige tilføje at Ude- og hjemmebane ikke kun har bedtyning i England det har ligeså stor betydning i de andre lande.

#74 28.05.2010 17:08
Der har jo gennem de sidste mange mange år ikke været nogen der har kunnet true de 2 hold over 3-4 år. :-)
Chuck Norris can divide by zero.
#51 27.05.2010 00:49
Jeg har allerede haft en kæmpe lang diskussion med mange her inde i en anden tråd, men jeg siger det igen.

Det er klart Premier league der er nr. 1 og der er slet ingen tvivl.

Men der er så heller ingen tvivl om at La liga er nr. 2. Og man er sådan set direkte fodbold idiot, hvis man mener Serie a er nr.2 og endnu mere, hvis man mener den er nr. 1.

Kan godt være Inter er gode, men resten af holdene er ikke meget værd.

Edited: 27.05.2010 00:54
#53 27.05.2010 01:14
1. Præmier League
2. La liga
3. Sas-Ligaen

imo
#54 27.05.2010 01:27
Den er bare ikke længere:

1. Premier League
2. La Liga
3. Serie A

Begrundelsen er, at Premier League har hold på højt niveau, selv bundholdene. Der halter La Liga og Serie A lidt efter. Ser du på Serie A er der jo stort set kun 3 gode hold: Inter, AC Milan og Juventus. Resten af holdende ligger på samme niveau som et mellemhold i Premier League. La Liga er en smule stærkere, men den er ikke i helt samme klasse som Premier League imo.
Den bedste øl er den næste øl ..
#56 27.05.2010 08:03
Jeg er klart mest til spansk fodbold, men lige pt. er Premier League nok den stærkeste liga.

Der er simpelthen ikke nok udfordring til Real og Barcelona i Spanien, hvorimod Chelsea/arsenal/united og City nok kommer til at ligge tæt næste sæson.
jeg er en lille motorcykel
#57 27.05.2010 08:20
Premier league er den sværeste, da den er mest tæt med Man Utd, Chelsea, Arsenal, City, osv osv Men både Real Madrid og Barcelona ville kunne vinde den engelske liga er jeg overbevist om. Den spanske liga ser lettere ud, fordi netop de 2 hold er så overlegne
Jeg er OK wild
#58 27.05.2010 08:58
Premier League

Alle de andre

SAS-ligaen
Fortsat god dag :)
#59 27.05.2010 14:39
nice med nogle ordentlige synspunkter :)
#64 27.05.2010 16:32
Brian Laudrup Ligaen.
#65 28.05.2010 00:18
Det er en længere diskussion. Det spanske fodbold har klart højere tempo i sig og de største individualister, men den engelske liga er mere prestigefyldt. Truppene i England er også bredere, da de spiller konstant et helt år kun med en pause. Der er desuden også flere hold med i Premier League. Men jeg er sgu lidt splittet, det er hvert fald sikkert, at Serie A ikke er nummer 1 blandt de 3.

1. PL
2. La Liga
3. Serie A

Men det er jo en stor diskussion :P
#dinmor
#66 28.05.2010 00:27
Ingen tvivl overhovedet imo?

La Liga har 2+ tophold: FCB og RM (Og så Valencia, Atletico Madrid og Sevilla)

Premier League har 5+ tophold: MU, CFC, Arsenal, LFC, MC (Og så Tottenham, Fulham,)

Serie A har 2+: Inter, Milan, (Juventus Roma)

Edited: 28.05.2010 00:28
Er ikk doven, orker det bare ikk

Kommentarer i alt: 78   -  

Deltag i debatten!

For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).

Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

ZeroE vs. NE
78% pï¿¥ <dk> ZeroEmpathy
Nuv₩rende odds: 1.37
Modtaget 47 bets2% pï¿¥ draw
Nuv₩rende odds: 5.91
Modtaget 2 bets20% pï¿¥ <no> Nordic-eSport
Nuv₩rende odds: 3.12
Modtaget 3 bets
12.09.10 20:00
SG vs. DG
2-0 til Dynamic
RCTIC vs. eXelon