Kommentarer i alt: 8 -
| Dansk synopse | 17.05.2010 22:21 |
Hej Xplayn folk! :)
Jeg er jo i denne situation at jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve. Jeg mangler så noget hjælp til min dansk synopse, hvor jeg trak emnet "Skrevet i 9. årgangs levetid", som jo så er et ret let emne.
Jeg skal jo så kunne perspektivere til en af de tekster/sange som vi har haft om i løbet af året. Vi har så haft om en roman der hedder "Intet". Den handler hovedsageligt om påvirkelse fra andre mennesker, og hvad det kan gøre ved en (gruppepres).
Jeg havde så tænkt på at analysere en sang evt. noget rap? Som jo så selvfølgelig skal omhandle gruppepres. Er der nogle af jer gutter der kan hjælpe mig med nogle gode sang med god lyrik? :)
Jeg er jo i denne situation at jeg skal op til folkeskolens afgangsprøve. Jeg mangler så noget hjælp til min dansk synopse, hvor jeg trak emnet "Skrevet i 9. årgangs levetid", som jo så er et ret let emne.
Jeg skal jo så kunne perspektivere til en af de tekster/sange som vi har haft om i løbet af året. Vi har så haft om en roman der hedder "Intet". Den handler hovedsageligt om påvirkelse fra andre mennesker, og hvad det kan gøre ved en (gruppepres).
Jeg havde så tænkt på at analysere en sang evt. noget rap? Som jo så selvfølgelig skal omhandle gruppepres. Er der nogle af jer gutter der kan hjælpe mig med nogle gode sang med god lyrik? :)
| #1 | 18.05.2010 11:56 |
Flyttet til Livsstil.
Held og lykke med det. Intet er forresten en rimelig god bog, i forhold til alt det andet skrald man læser i folkeskolen.
Held og lykke med det. Intet er forresten en rimelig god bog, i forhold til alt det andet skrald man læser i folkeskolen.
Icecold sad midt i manden
| #2 | 18.05.2010 12:00 |
Tror Niarn har lavet en sang, der vidst nok handler om gruppepres eller lign :)
HEHE LOL DU ER SMART
| #3 | 18.05.2010 12:04 |
http://www.lyricsbox.com/niarn-lyrics-kommer-ald...
Ville være som de store drenge, score penge, fuck det
der var ikk' nogen voksne han så op til..
Begyndte at holde sig til, dem der solgte E,
ignorant og voldelige og fucking stolt af det..
Det er vel lidt noget gruppepress eller socialt anliggende med påvirkelse af andre.. :)
Ville være som de store drenge, score penge, fuck det
der var ikk' nogen voksne han så op til..
Begyndte at holde sig til, dem der solgte E,
ignorant og voldelige og fucking stolt af det..
Det er vel lidt noget gruppepress eller socialt anliggende med påvirkelse af andre.. :)
Jeg må godt..
| #6 | 19.05.2010 02:01 |
Har du valgt at skrive om noget der kan perspektiveres til "Intet" eller er det fordi du rent faktisk synes det ville være spændende at skrive om et emne der omhandler gruppepres?
Det virker for mig noget underligt at vælge sit materiale man vil perspektivere til, uden at have sit konkrete værk man vil udarbejde en opgave omkring på plads først..
Men hvis emnet gruppepres lige falder i din jord, så er det jo super.. Egentlig bare en ting du kunne tænke over, for at undgå mangel på motivation længere i forløbet..
Det virker for mig noget underligt at vælge sit materiale man vil perspektivere til, uden at have sit konkrete værk man vil udarbejde en opgave omkring på plads først..
Men hvis emnet gruppepres lige falder i din jord, så er det jo super.. Egentlig bare en ting du kunne tænke over, for at undgå mangel på motivation længere i forløbet..
\o/
| #7 | 19.05.2010 22:48 |
Det er jo et krav, her i folkeskolen i hvertfald, at finde en tekst der skal kunne perspektiveres til en af de (3-6) opgivet tekster som vi har haft om igennem årets løb. Som så selvfølgelig passer til det emne du har udtrukket.
Derfor tænkte jeg at Intet var den mest interessante at perspektivere til.
Derfor tænkte jeg at Intet var den mest interessante at perspektivere til.
| #8 | 22.05.2010 12:41 |
Du kunne også vælge og fokusere på temaet med overgangen fra barn til voksen og så perspektivere til noget Tove Ditlevsen - hun er i hvert fald meget prominent inden for dansk litteratur, især i folkeskolen og gymnasiet bliver hun jo læst meget. Og I har måske også allerede læst noget af hende, og det er jo altid godt, at man kan perspektivere til andet, man har arbejdet med.
EDIT: Okay, jeg misforstod fuldstændig, men lader det stå, hvis du nu evt. kunne bruge det.
EDIT: Okay, jeg misforstod fuldstændig, men lader det stå, hvis du nu evt. kunne bruge det.
Edited: 22.05.2010 12:42
Kommentarer i alt: 8 -
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

NiP vs.
Wolves
Virtus vs.
CPLAY
ENTiTY vs.
TCM
eSuba