| Dit job? | 28.08.2005 12:27 |
Dette emne har jeg også haft op, men det var så i en blog ;D (ikk så smart) Nu smider jeg det ind herinde..
Ville bare gerne høre, hvor i arbejder i jeres fritid!? Eller "rigtige" arbejde
Fortæl lidt om det; Timeløn, det fede ved det, dårlige osv..
Og hva har i planer om, at være!?
Drømmejob fx! =)...
Edited: 28.02.2006 15:37
Ville bare gerne høre, hvor i arbejder i jeres fritid!? Eller "rigtige" arbejde
Fortæl lidt om det; Timeløn, det fede ved det, dårlige osv..
Og hva har i planer om, at være!?
Drømmejob fx! =)...
Edited: 28.02.2006 15:37
Intet fornuftigt
| #707 | 02.01.2006 18:41 |
Læser HA ved syddansk universitet, og har i den forbindelse fundet mig et lækkert job hos et reklamebureau. Lønnen er ganske udemærket, men det er ikke den primære grund til at jeg har taget jobbet. Det er ekstremt studie relevant, og jeg bliver involveret i mange aspekter af det daglige arbejde, hvilket giver mig en chance for at benytte noget af min faglige viden i praksis :)
| #708 | 02.01.2006 18:47 |
for at benytte noget af min faglige viden i praksis - hvilket ca. er intet? :DD
Hvad år er du egentligt på? overvejer selv at læse HA eller måske endda økonomi på århus universitet.
Hvad år er du egentligt på? overvejer selv at læse HA eller måske endda økonomi på århus universitet.
| #709 | 02.01.2006 19:25 |
Ey dit gamle røvhul :D Godt nytår! Jeg læser på 3 år efterhånden, så ikke lang tid før den er i hus.. Skal så lige tage cand.merc'en bagefter, men det tager jeg som det kommer :)
| #714 | 03.01.2006 14:31 |
Arbejder på Coca Cola i Fredericia, Free Cola all day long :)
2 kasser sodavand eller øl hver mdr :)
2 kasser sodavand eller øl hver mdr :)
anXious > a Life Style
| #719 | 25.02.2006 18:14 |
Kvickly.
53,- timen. + diverse overtidspenge, som ofte render op på en 80,- timen.
Det dårlige ved det er min slagter, som jeg ikke kan enes med.
Det fede er at vi altid er så mange ungearbejdere / servicemedarbejdere, så vi gør det fedt at være der sammen.
Desuden giver varehuschefen tit mad og kager. (:
53,- timen. + diverse overtidspenge, som ofte render op på en 80,- timen.
Det dårlige ved det er min slagter, som jeg ikke kan enes med.
Det fede er at vi altid er så mange ungearbejdere / servicemedarbejdere, så vi gør det fedt at være der sammen.
Desuden giver varehuschefen tit mad og kager. (:
Mine comments er fajlfrie.
| #725 | 25.02.2006 22:05 |
Jeg er i gang med at uddanne mig til IT-supporter :)
jeg er ét stort uheld
| #727 | 25.02.2006 23:53 |
pædagogmedhjælper - 108,75 i timen, mener jeg. 10000-11000 efter skat. ca 7 timer hver dag med en masse skrigende børn.
| #741 | 28.02.2006 14:28 |
Jeg tester og certificere alle nye dankort terminaler til det danske markedet. Jeg tager dermed ud til kunder og certificere deres terminaler sammen med deres kasseapperat.
Jeg får 28.300 før skat, og 16.000 efter skat :)
Det er sq fedt. Skal til fæørerne og teste en hæveauto i næste uge, så det bliver nice.
Jeg får 28.300 før skat, og 16.000 efter skat :)
Det er sq fedt. Skal til fæørerne og teste en hæveauto i næste uge, så det bliver nice.
| #745 | 05.03.2006 15:37 |
hm. Tja det går egentlig meget godt. Men der er rigtig mange ting som den skal gennemtestes for før vi ser den rigtig i aktion. Men det går fremad.
| #746 | 05.03.2006 15:50 |
I Fakta har vi allerede fået den automater hvor man kan smide chip i, men om det virker. NEJ!!
Intet fornuftigt
| #761 | 08.03.2006 10:46 |
Hehe, nej i know. Det er fordi terminalmodelen er blevet gjort klar til chip, men selven softwaremodellen i terminalen er ikke klar til det.
Men du ser nogen steder at du sagtens kan bruge chip, da det er en slags betatest.
Så det burde ikke tage så lang tid igen ;)
Men du ser nogen steder at du sagtens kan bruge chip, da det er en slags betatest.
Så det burde ikke tage så lang tid igen ;)
| #763 | 08.03.2006 12:44 |
Så der kan altså godt ske fejl, fx den kører den igennem 2gange?
Intet fornuftigt
| #747 | 05.03.2006 16:07 |
Jeg studere.. men ved siden af arbejder jeg... ved et pakke sorterings firma.. det er fedt nok.. det team jeg går sammen med.. er rigtig cool.. de skide sjove og det er meget frit.. men vi skal selvfølgelig også lave vores arbejde.. det kan være meget hårdt.. 40 F cointanere med 1000 til 5000 kasser som skal sorteres pakkes og der kan være mange cointanere.. det værste er dog ikke de små mange kasser.. men de store 25 kg kasser som skal op over skuldre højde og der kan være flere 1000 af dem.. men det giver dog bøffer i sidste ende :D..
|
| #748 | 07.03.2006 17:19 |
Arbejder i Fakta i Sunds 37 timer om ugen, indtil sommer. Hvor jeg så begynder på HHX i Herning.
Drømmejob, hm jeg tænker lidt endnu :)
Drømmejob, hm jeg tænker lidt endnu :)
| #750 | 07.03.2006 19:33 |
Sunds? - region20? :) Kender du en BC der hedder Rene?
Intet fornuftigt
| #755 | 07.03.2006 21:29 |
Ok. Var du til faktament?
Det er fordi der er vist en der hedder Rene der har haft den butik engang, men har en i Ikast (ghettoen) nu!
Det er fordi der er vist en der hedder Rene der har haft den butik engang, men har en i Ikast (ghettoen) nu!
Intet fornuftigt
| #749 | 07.03.2006 19:33 |
Arbejder på et autoværksted får 55kr i timen og så der gratis mad og drikke :) og den gode stemming som der nu er på et værksted
Stavefejl koster gratis!
| #754 | 07.03.2006 20:53 |
Devi/Danfoss i Vejle. På lageret til 120kr i timen
Have a Coke and a Smile and stfu
| #758 | 07.03.2006 22:08 |
Amtshospitalet i Nykøbing Sj. - Pilehus (lukket afdeling).
Under 18 timeløn 101,50,-.
Arbejdstider 07-13.30 (kan gå når man bliver færdig. ca 13.00) hver anden weekend (=130,- lørdag efter 11. Og 150 hele søndagen)
Få arbejdsopgaver, ca. 3 timer hvilket vil sige at der er 3 timer til at se fjernsyn, læse avis, spiller bordtennis eller bordfodbold :)
Det arbejde er der fandme ikke nogen der kan slå :)
Under 18 timeløn 101,50,-.
Arbejdstider 07-13.30 (kan gå når man bliver færdig. ca 13.00) hver anden weekend (=130,- lørdag efter 11. Og 150 hele søndagen)
Få arbejdsopgaver, ca. 3 timer hvilket vil sige at der er 3 timer til at se fjernsyn, læse avis, spiller bordtennis eller bordfodbold :)
Det arbejde er der fandme ikke nogen der kan slå :)
|
| #759 | 07.03.2006 22:33 |
Du er 17 år og arbejder på et Amtshospital :S - Og spiller Bordtennis.. Hva angår Bordtennis, så må jeg have en kamp imod dig engang..
Ved ikke om der er nogle der kan slå dig, ta og kig 8sider igennem, og du finder ud af det :P
Ved ikke om der er nogle der kan slå dig, ta og kig 8sider igennem, og du finder ud af det :P
Intet fornuftigt
| #760 | 07.03.2006 23:19 |
Jeg er sygo til bordtennis, spillede lige om med en nuværende ynglinge landsholdsspiller, i den bedste række da jeg var 12 oder so :D
|
| #767 | 08.03.2006 22:19 |
Jeg arbejder pt. på at sælge et firma som sælger økonomistyringssystemer til andre virksomheder, salget tager sin tid og jeg nyder det bare med en psykopat timeløn.
|
| #770 | 08.03.2006 22:46 |
Jeg har lige fået arbejde som bogopsætter - LOL på det lokale bibliotek.. Jeg er kun 15 så får 50kr i timen.. Det er piece of cake .. bare køre rundt med en bogvogn og sætte bøger på plads .. da jeg lige er startet i mandags har jeg kun 4 timer om ugen, men kan godt få flere da de mangler nogle bogopsættere xD
Mit råd er: Hvis i er 15 år, mangler job.. er dovne.. så søg da jobbet på jeres lokale bibliotek
Mit råd er: Hvis i er 15 år, mangler job.. er dovne.. så søg da jobbet på jeres lokale bibliotek
| #772 | 08.03.2006 22:51 |
Mit råd til dig er, hvis man er 15 år og dovn. Burde man slet ikke arbejde :P - og nasse på ens forældre..
Intet fornuftigt
| #773 | 08.03.2006 23:03 |
Ikke hvis ens forældre er skilt og ens mutter ikke har den bedste økonomi ;) Jeg ville heller aldrig få lov til at få 800-1000 kr om måneden.. Desuden vil man jo gerne have så mange nye ting i min alder xD
| #777 | 22.05.2006 13:16 |
Jeg har lige faaet arbejde paa en kabelfabrik som operatoer.
Jeg har 120 kr. i timen, og med bonus og skifteholdstillaeg, kommer jeg over 22k om maaneden.
Desuden har jeg et andet job ved siden af som giver omkring 2-3k pr. maaned, saa jeg har ikke rigtig noget at klage over :)
Jeg har 120 kr. i timen, og med bonus og skifteholdstillaeg, kommer jeg over 22k om maaneden.
Desuden har jeg et andet job ved siden af som giver omkring 2-3k pr. maaned, saa jeg har ikke rigtig noget at klage over :)
| #784 | 22.05.2006 15:13 |
Jeg er hjælpechauffør for MEGA, dvs vi kører ud med varer hver dag (kæmpe sofaer, skabe, borde og jeg ved ikke hvad) - Jeg arbejder fuldtid og får 52.5 i timen(????????!) Det er det værste arbejde jeg nogen sinde har haft men fuck det.
|
| #786 | 22.05.2006 16:12 |
arbejder på statoil som servicemedarbejder, 3œ time om dagen, er der kun sjældent .. 74 kr. i timen :) meget fint for mig :)
|
| #787 | 22.05.2006 16:50 |
Jeg arbejder i CinemaxX, Århus. - Tjener 63,- i timen.
+'er:
- Fribilleter til de store film.
- Kan komme gratis i biffen, any time.
- Hvis man skal lave popcorn kan man fråde løs.
- Mange på min alder arbejder der nede.
- Sodavand ovs, til 5 kr.
-'er:
- Lange vagter.
- Nogle gange sure mennesker, bl.a. mongolerne der skal op med elevatoren, og så vidre ovenpå igen.
+'er:
- Fribilleter til de store film.
- Kan komme gratis i biffen, any time.
- Hvis man skal lave popcorn kan man fråde løs.
- Mange på min alder arbejder der nede.
- Sodavand ovs, til 5 kr.
-'er:
- Lange vagter.
- Nogle gange sure mennesker, bl.a. mongolerne der skal op med elevatoren, og så vidre ovenpå igen.
whispers: Hun var kun 12..
| #826 | 08.10.2006 13:41 |
... FUCK DIG JANNIK! :D Ej, jeg æder og drikke faktisk ikke særlig meget mere på jobbet! ^^
whispers: Hun var kun 12..
| #789 | 22.05.2006 16:57 |
bankrøver.. der er lidt forberedelse 10-15timer om måneden måske mere.. men selve arbejdet tager kun 3-6min.. og så kan man selv bestemme sine arbejdstider.
Der er ingen fast løn og nogle gang bliver man nød til at tage en "orlov" hvis man laver et dårligt stk. arbejde! Men normalt er lønnen ok..
Der er ingen fast løn og nogle gang bliver man nød til at tage en "orlov" hvis man laver et dårligt stk. arbejde! Men normalt er lønnen ok..
th3 cRASY koREAN fiGHTER!?!!1!
| #790 | 22.05.2006 17:01 |
Jeg arbejder hos et vikarbureau i Viborg, som hedder Temp-Team. Jeg får 107 før skat.
+'er:
- Kommer ud og prøver en helt masse forskelligt
- Kan selv sige fra hvis det ikke er i min smag.
- Kommer godt rundt omkring i omegnen.
-'er:
- Ikke sikkert der er arbejde hver dag, og derfor bliver nød til at holde fri.
+'er:
- Kommer ud og prøver en helt masse forskelligt
- Kan selv sige fra hvis det ikke er i min smag.
- Kommer godt rundt omkring i omegnen.
-'er:
- Ikke sikkert der er arbejde hver dag, og derfor bliver nød til at holde fri.
For Love, For Honor, For Mankind
| #791 | 22.05.2006 17:09 |
Jeg arbejder i tivoli og tjener 70kr. i timen. Til tider er det rent faktisk sjovt at stå derinde, men det kommer dog an på hvilken bod jeg står i. Jeg har ikke oplevet, at det har været kedeligt endnu. Jeg får en masse rabat på mad osv derinde, og jeg kan komme gratis ind. Jeg tjener godt og vel 3000kr. om måneden, hvis jeg tager ekstra-vagter.
Jeg er sindssyg i hovedet.
| #792 | 22.05.2006 17:47 |
Jeg arbejder i tivoli og tjener 70kr. i timen. Det er ikke kedeligt at arbejde derinde, tværtimod. Jeg står i lykkehjulet og Bue&Pil (det er at finde i smøgen.) Jeg får en masse rabat på mad osv derinde, og jeg kan komme gratis ind. Jeg tjener godt og vel 3000kr om måneden, hvis jeg tager ekstra-vagter.
lagerismen
| #795 | 22.05.2006 19:06 |
Arbejder på Holstebro Fragcentral for C. Schmidt og søn A/S . Får 70 kr. i timen.
+ :
Laver en masse forskelligt.
Fysisk krævende.
Par timers arbejde.
Go oplæring hvis man skal være fragtmand.
Skæg og spas hele tiden.
Rabat hvis jeg skal sende noget :)
- :
Arbejde hverdag.
Meget larm.
Ellers er det et rigtig godt arbejde :).
Drømmejob :
Owner af en murer forretning, evt entrepenør.
+ :
Laver en masse forskelligt.
Fysisk krævende.
Par timers arbejde.
Go oplæring hvis man skal være fragtmand.
Skæg og spas hele tiden.
Rabat hvis jeg skal sende noget :)
- :
Arbejde hverdag.
Meget larm.
Ellers er det et rigtig godt arbejde :).
Drømmejob :
Owner af en murer forretning, evt entrepenør.
SmileymandeN!! :D
| #804 | 23.05.2006 14:38 |
det er nu ellers meget godt ^^
Synes altid du er negativ ? :/
Synes altid du er negativ ? :/
SmileymandeN!! :D
| #803 | 23.05.2006 11:13 |
Kan ikke lige finde mine gamle comment, så laver en ny.
Fik for 3 uger siden arbejde i Harald Nyborg, arbejder deltid lige nu, men starter på fuldtid efter mine eksamer/årsprøver.
Er ansat på kontrakt som salgsassistent hvilket vil sige jeg laver lidt af hvert.
Skal arbejde fuldtid hele sommerferien for at tjene lidt ekstra penge til USA som jeg rejser afsted til d. 7 August :)
Fik for 3 uger siden arbejde i Harald Nyborg, arbejder deltid lige nu, men starter på fuldtid efter mine eksamer/årsprøver.
Er ansat på kontrakt som salgsassistent hvilket vil sige jeg laver lidt af hvert.
Skal arbejde fuldtid hele sommerferien for at tjene lidt ekstra penge til USA som jeg rejser afsted til d. 7 August :)
Fat people are harder to kidnap
| #806 | 26.05.2006 23:49 |
Nice =) - Udvækslingstudent eller bare en lille trip derover? =)
Intet fornuftigt
| #805 | 23.05.2006 14:50 |
Arbejder i en cafeterie hvor jeg betjener folk, og vasker op efter selskaber
60 i timen
ingen ekstra løn efter kl 6 eller noget:(
60 i timen
ingen ekstra løn efter kl 6 eller noget:(
|
| #811 | 31.05.2006 14:08 |
Arbejder som IT-Supporter hos et firman der hedder Norman - Antivirus/firewall program.
Supporter slutbrugere dagen lang..og overvej lige hvor mange stupide windows brugere der er i Danmark..en god slat.
Løn? På den gode side af 12k (udbetalt).
Arbejdsmiljø? Kan ikke blive meget bedre, unge folk der arbejder der, og en kanon direktør, samt en drengerøv af en chef (få ham igang med at snakke om spil, så kører kæften hele dagen).
Supporter slutbrugere dagen lang..og overvej lige hvor mange stupide windows brugere der er i Danmark..en god slat.
Løn? På den gode side af 12k (udbetalt).
Arbejdsmiljø? Kan ikke blive meget bedre, unge folk der arbejder der, og en kanon direktør, samt en drengerøv af en chef (få ham igang med at snakke om spil, så kører kæften hele dagen).
| #812 | 31.05.2006 14:44 |
Haha, men btw norman sucks :D
Det har min motter licens på .. - Ik lige det jeg vil bruge som antivirus :D!
Det har min motter licens på .. - Ik lige det jeg vil bruge som antivirus :D!
Intet fornuftigt
| #814 | 31.05.2006 18:58 |
Som antivirus program er det pudsigt nok det bedste på markedet, så ved ikke lige hvor du får den ide fra at norman er dårligt som Antivirus program. Pudsigt nok er det kun dem der intet fatter af computer som syntes at Norman er dårligt aka Slutbrugere. (Hint: Kan du gætte hvad du så åbenbart er? ;) )
Vil også gerne vide hvad for andet antivirus program som kan finde virusser som f.eks Norton ikke en gang kan finde. Og hvad for andet antivirus selskab der har 2 personer i et lukket selskab for folk der eksperter inden for antivirus.
Hvis det lykkedes dig at finde noget af overstående, så vil jeg sige tillykke :)
og generalt set, så er det faktisk pænt nederen at du disser et antivirus program du åbenbart ikke selv har prøvet.
Vil gætte mig til at det at du syntes der er dårligt ved Norman er dets firewall, og det er så sandelig ikke det samme som deres antivirus del...
Vil også gerne vide hvad for andet antivirus program som kan finde virusser som f.eks Norton ikke en gang kan finde. Og hvad for andet antivirus selskab der har 2 personer i et lukket selskab for folk der eksperter inden for antivirus.
Hvis det lykkedes dig at finde noget af overstående, så vil jeg sige tillykke :)
og generalt set, så er det faktisk pænt nederen at du disser et antivirus program du åbenbart ikke selv har prøvet.
Vil gætte mig til at det at du syntes der er dårligt ved Norman er dets firewall, og det er så sandelig ikke det samme som deres antivirus del...
| #821 | 08.10.2006 12:38 |
Nu ved jeg ikke om i har fået lavet nogen grundige opdateringer, men for et par måneder siden hvor det var jeg brugte norman fandt det absolut ingen vira. At det er det bedste, nægter jeg at tro på. Forskellige tests viser at i slået med flere længder.
0ldsk3wl
| #853 | 16.10.2006 13:29 |
Hvad for test er det lige du har kigget på?
Hvis du har fået virus, så er det en Trojaner og..
Trojanere (trojanske heste) er ikke virus - det er programmer som installeres på systemet - oftest af brugeren men måske skjult under dække af et andet program...
Det kan godt være Norman ikke har fundet din Trojaner i det hele taget pga at filen så ikke har været aktiv, hvis trojaneren er gået aktiv, så ville Norman også finde den.
Der var den her herlige virus på MSN her for en lille månedstid siden, højst sandsynligvis den du fik, og pudsigt nok, var der ingen, og jeg gentager _ingen_ andre virusselvskaber som havde fundet den. Den udkom midt på dagen, og 4 timer senere havde Norman og andre virus selvskaber en fix til den.
Et par dage efter udkom der så endnu en herlig MSN virus. Der var der 7 ud af 25 antivirusprogrammer som fandt den, og der var Norman en af dem, så må indrømme at jeg ikke syntes at det du siger med at Norman er ringe passer, dog stadig er det forskellige fra person til person hvad man kan lide.
Hvis du har fået virus, så er det en Trojaner og..
Trojanere (trojanske heste) er ikke virus - det er programmer som installeres på systemet - oftest af brugeren men måske skjult under dække af et andet program...
Det kan godt være Norman ikke har fundet din Trojaner i det hele taget pga at filen så ikke har været aktiv, hvis trojaneren er gået aktiv, så ville Norman også finde den.
Der var den her herlige virus på MSN her for en lille månedstid siden, højst sandsynligvis den du fik, og pudsigt nok, var der ingen, og jeg gentager _ingen_ andre virusselvskaber som havde fundet den. Den udkom midt på dagen, og 4 timer senere havde Norman og andre virus selvskaber en fix til den.
Et par dage efter udkom der så endnu en herlig MSN virus. Der var der 7 ud af 25 antivirusprogrammer som fandt den, og der var Norman en af dem, så må indrømme at jeg ikke syntes at det du siger med at Norman er ringe passer, dog stadig er det forskellige fra person til person hvad man kan lide.
| #855 | 16.10.2006 14:53 |
Hvad var det så for en virus? Var det så en trojaner som jeg skrev tidligere?
| #856 | 16.10.2006 14:56 |
Det må jeg indrømme at jeg ikke kan huske, men har tidligere været ramt af trojans så det kan muligvis være det. At du så nævner, at den skal være aktiv, før at i finder den har måske været grunden til at norman ikke fandt den.
Men stadig, den burde vel blive fundet alligevel? Jeg downloadede bullguard, der straks fandt den og slettede den.
Et andet problem med norman - sletter den overhovedet virus? Jeg scannede op til flere gange, men den sagde bare der var virus, absolut intet andet.
Men stadig, den burde vel blive fundet alligevel? Jeg downloadede bullguard, der straks fandt den og slettede den.
Et andet problem med norman - sletter den overhovedet virus? Jeg scannede op til flere gange, men den sagde bare der var virus, absolut intet andet.
0ldsk3wl
| #857 | 17.10.2006 00:47 |
Den finder den jo også, men hvis et antivirus program skal konstatere at der er en fil der er snavset, så skal filen være i brug først, og ikke en gang i det tilfælde vil filen blive der er inficeret blive fjernet, den vil blive sat i karantæne, og efter genstart blive helt og holdent fjernet da virus programmet laver en kopi af filen - så den kan huske filen, og ved genstart fjerne den efterfølgende. Det er det samme som at du ikke kan slette en anden fil som samtidig er i brug - samme princip. Bullguard har nok fundet den, sat den i karantæne, og efter genstart så fjernet den helt og holdent, sådan er det ved de fleste virus programmer.
Norman sletter skam virusser, den skal nok finde dem der nu en gang er, og så sætte dem i karantæne. Det som er unikt ved Norman er deres Sandbox teknologi. Programmet finder en fil som er mistænkelig, sætter den i sandkassen, og så får virussen ellers alle de ting som den vil have, og når den så er færdig, så bliver den efterfølgende sat i karantæne så at den slet ikke når at lave skade på systemet.
Norman sletter skam virusser, den skal nok finde dem der nu en gang er, og så sætte dem i karantæne. Det som er unikt ved Norman er deres Sandbox teknologi. Programmet finder en fil som er mistænkelig, sætter den i sandkassen, og så får virussen ellers alle de ting som den vil have, og når den så er færdig, så bliver den efterfølgende sat i karantæne så at den slet ikke når at lave skade på systemet.
| #858 | 17.10.2006 01:21 |
Er sådan et arbejde noget der er til at holde til i længden?
So close, no matter how far
| #859 | 17.10.2006 13:37 |
Det er det ja, der vil altid være brugere af computer som ikke ved hvordan at et specifikt program virker - du kan sammeligne det lidt med at være en mekaniker.
| #860 | 17.10.2006 14:08 |
Kan det ikke godt blive for meget, hvis nu der er for mange idioter der ringer ind på en dag?
So close, no matter how far
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

fnatic vs.
dAT
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY
ENTiTY vs.
eSuba