Kommentarer i alt: 173 -
Side:: [1] 2
| Kostplan på laveste budget | 30.01.2012 14:14 |
Det jeg søger er en kostplan som kan passe med en SU. Jeg er derfor også klar over at det måske bliver meget det samme, men det er jeg ikke bange for og jeg er ikke kræsen.
Det er for at leve sundt, men stadig inden for de grænser man nu har på SU, og derfor kan det være lidt lakrids. Jeg har søgt lidt på nettet og fundet noget hist og pist, men kunne være i havde SIDEN eller en kostplan i selv fulgte.
Det er hovedsageligt aftensmad jeg søger, da jeg spiser havregryn om morgen og rugbrød om middagen med supplerende lige før og efter middagen.
Hvad er jeres holdning til at spise æg hver dag? der er simpelthen så mange meninger om det, men noget i har prøvet på egen hånd? Overvejer at tage et råt æg om dagen ;)
Lige for at understrege det (Hej pxp :D) så er planen at jeg skal tabe mig de 1-50 kg jeg har for meget!
Håber i kan hjælpe mig med en god side eller evt. jeres egen plan.
På forhånd tak :)
Edited: 30.01.2012 15:10
Det er for at leve sundt, men stadig inden for de grænser man nu har på SU, og derfor kan det være lidt lakrids. Jeg har søgt lidt på nettet og fundet noget hist og pist, men kunne være i havde SIDEN eller en kostplan i selv fulgte.
Det er hovedsageligt aftensmad jeg søger, da jeg spiser havregryn om morgen og rugbrød om middagen med supplerende lige før og efter middagen.
Hvad er jeres holdning til at spise æg hver dag? der er simpelthen så mange meninger om det, men noget i har prøvet på egen hånd? Overvejer at tage et råt æg om dagen ;)
Lige for at understrege det (Hej pxp :D) så er planen at jeg skal tabe mig de 1-50 kg jeg har for meget!
Håber i kan hjælpe mig med en god side eller evt. jeres egen plan.
På forhånd tak :)
Edited: 30.01.2012 15:10
| #1 | 30.01.2012 14:55 |
Du kunne jo starte med at komme i skole, inden de begynder at tage SU'en fra dig Thomas :D - gl med det mate :P
| #2 | 30.01.2012 15:02 |
Frysepizza, 3 for 25 kr.
køb en dåse ananas, skinke eller cocktailpølser og smid ovenpå.
så har du aftensmad for mellem 30 og 50 kroner til 3 dage :D
køb en dåse ananas, skinke eller cocktailpølser og smid ovenpå.
så har du aftensmad for mellem 30 og 50 kroner til 3 dage :D
Op på hesten, la mig se dig galo
| #48 | 31.01.2012 09:29 |
Hvor lidt spiser du lige, hvis en pakke frysepizza og en dåse ananas kan være din aftensmad i 3 dage o.O Jeg kan hive sådan en pakke ned på en gang aftensmad..
Først til mølle er en fartbølle!
| #58 | 31.01.2012 11:15 |
jeg bliver sgu mæt af sådan en :D - at de smager af pap er så en anden sag :D
Op på hesten, la mig se dig galo
| #8 | 30.01.2012 15:20 |
Ahh hvad angår kolesterol så har det vel? Men er det jeg har svært ved at se, er det "ligegyldigt" om man får for meget kolesterol, så længe man ikke får for meget eller har for højt kolesteroltal?
| #19 | 30.01.2012 16:40 |
Så længe du ikke er disponeret for et for højt kolesteroltal og du sikke spiser mættet fedt i overdrevne mængder, så kan du umuligt komme til at spise for mange æg. Det er altså en skrøne.
| #27 | 30.01.2012 17:59 |
hahaha for helvede, "+1" er ikke en gangbar mønt på XplayN åbenbart!
+1
+1
Edited: 30.01.2012 18:00
| #42 | 31.01.2012 07:47 |
Jeg er disponeret for forhøjet kolesteroltal, og jeg har af min læge fået af vide, at jeg bare skal give los med æg. Der skulle ingen videnskabeligt belæg være for, at ÆG medfører forhøjet kolesteroltal.
Forresten er skrønen omkring mættet fedt også for nyligt, blevet skudt ned af flere forskningsresultater.
http://www.alun.dk/helse/er-maettet-fedt-farligt...
Jeg har i 30 dage levet 80/20 efter Paleo "kostplanen" (hvori kød udgør omkring 65% af det daglige madindtag, og har i den periode smidt godt 6 kg, og har fået det mærkbart bedre.
Jeg har ikke fået taget blodprøver siden da (jeg venter en måned mere), men mon ikke jeg som flere andre, vil opleve forbedrede tal der også.
Forresten er skrønen omkring mættet fedt også for nyligt, blevet skudt ned af flere forskningsresultater.
http://www.alun.dk/helse/er-maettet-fedt-farligt...
Jeg har i 30 dage levet 80/20 efter Paleo "kostplanen" (hvori kød udgør omkring 65% af det daglige madindtag, og har i den periode smidt godt 6 kg, og har fået det mærkbart bedre.
Jeg har ikke fået taget blodprøver siden da (jeg venter en måned mere), men mon ikke jeg som flere andre, vil opleve forbedrede tal der også.
And that's that!
| #66 | 31.01.2012 13:46 |
Jeg er helt enig. Og som jeg også skriver, så er det hvis "han er disponeret for forhøjet kolesterol OG hvis han æder en masse mættet fedt", så kan det gå galt, men at æg så kun vil udgøre et minimum af det kolesterol...
Og nu er lækkert kød ikke proppet med mættet fedt, men med masser af nice protein.
Og nu er lækkert kød ikke proppet med mættet fedt, men med masser af nice protein.
| #83 | 31.01.2012 17:59 |
Hvis målet er at tabe sig, så hjælper æggeblommer dig ikke på vej.
'*][*' '*][*' '*][*' '*][
| #9 | 30.01.2012 15:24 |
Er blevet ret meget fan af omelet, ved ikke hvor sundt det er, men laver gerne en omelet som enten morgenmad eller middagsmad 3-4-5 gange om ugen.
2 æg, noget mælk + salt og peber - og så ellers bare noget forskelligt fyld. Bruger gerne løg, hvidløg og cherrytomater, som jeg lige laver bløde på panden først. Smider også gerne noget skinke i.
2 æg, noget mælk + salt og peber - og så ellers bare noget forskelligt fyld. Bruger gerne løg, hvidløg og cherrytomater, som jeg lige laver bløde på panden først. Smider også gerne noget skinke i.
| #10 | 30.01.2012 15:32 |
Kartofler kan altid findes billigt, så lav noget med det. Køb også rodfrugtmix, det er også billigt og supersundt. Så kan du fx koge kartofler og nogle rodfrugter sammen, og så lave det om til en suppe med en stavblender. Sundt, billigt og smager fint.
Du kan også bruge rodfrugter til din æggekage, eller du kan bage dem sammen med kartoflerne.
Du kan også bruge rodfrugter til din æggekage, eller du kan bage dem sammen med kartoflerne.
Edited: 31.01.2012 12:07
Keine Experimente!
| #12 | 30.01.2012 15:35 |
Eller kartofler i omeletten.
Kartoffelomelet.
Kartoffelomelet.
jeg er god til at lave ligegyldi
| #13 | 30.01.2012 15:42 |
Jeg er ved at uddanne mig som kok, så alt det basiske burde jeg ha styr på, så er mere en plan end selveste retterne jeg søger. Jeg er dog glad for de inputs, kunne jo være noget nyt :)
| #18 | 30.01.2012 16:12 |
Grønsøger !
ikke frugt hvis du skal tabe dig .. måske max et æbel om dagen :)
Men der er for meget sukker i. (har jeg lige læst ! :D hah)
Er selv gået ret meget amok med mad og træning.
Min fætter skrev en god regl. Alt der smager godt er no go..
så alt det kedelige er det gode. men man kan jo altid finde på noget super at lave ud af det.
ikke frugt hvis du skal tabe dig .. måske max et æbel om dagen :)
Men der er for meget sukker i. (har jeg lige læst ! :D hah)
Er selv gået ret meget amok med mad og træning.
Min fætter skrev en god regl. Alt der smager godt er no go..
så alt det kedelige er det gode. men man kan jo altid finde på noget super at lave ud af det.
| #22 | 30.01.2012 17:18 |
Ye har også skrevet tidligere at det er 2 stykker frugt og gerne banan ;)
| #55 | 31.01.2012 10:57 |
Der var en lille historie med det han sagde :)
Jeg lavede en smoothie med jordbær banan og himbær. med mælk. synes det var super sundt . men fandt ud af det ikke var super sundt. så han skrev:
En tommelfinger regl er alt som smager lækkert er no go. :)
Jeg lavede en smoothie med jordbær banan og himbær. med mælk. synes det var super sundt . men fandt ud af det ikke var super sundt. så han skrev:
En tommelfinger regl er alt som smager lækkert er no go. :)
| #67 | 31.01.2012 13:49 |
Det er jo ikke usundt. Det indeholder bare en masse kulhydrater, som ikke er så smarte, hvis det er for at tabe sig. Ellers er det jo fint.
| #88 | 31.01.2012 20:27 |
men det jo sandt når man ligesom mig ikke fatter noget af hvad der er sundt og usundt når jeg skal tabe mig . spiste frugter osv i store mængder og fattede ikke jeg ikke tabte mig :) Men med alt det frugtsukker forstår jeg nu hvorfor ! Så nu står den på bønner og brocoli ! :d
| #15 | 30.01.2012 15:46 |
aftensmad: 400 gram gulerødder - 125 gram kød
velbekomme
500 gram kød i en gang hakket oksekød - køb dem om morgenen i fakta (nedsat til 15 kr)
500/ 125 g = mad til 4 dage
pris for kød: 15 / 4 = 3,75 kr pr dag.
der er 1 kg. i de gulerødder jeg køber. du skal bruge 400 gram
1000 / 400 = 2,5 dage der er mad til
de koster 12 kr. = 4,8 kr
kartofler 2,5 kg = 12 kr - forbrug: 300 gram
2500/ 300 = 8,3 kr
samlet pris: 8,3+4,8+3,75 =
16,85 kr pr. dag for aftensmad. Synes du det er lige i overkanten, kan du sagtens undvære kartoflerne så havner du på den nette sum af: 8,55 kr
velbekomme
500 gram kød i en gang hakket oksekød - køb dem om morgenen i fakta (nedsat til 15 kr)
500/ 125 g = mad til 4 dage
pris for kød: 15 / 4 = 3,75 kr pr dag.
der er 1 kg. i de gulerødder jeg køber. du skal bruge 400 gram
1000 / 400 = 2,5 dage der er mad til
de koster 12 kr. = 4,8 kr
kartofler 2,5 kg = 12 kr - forbrug: 300 gram
2500/ 300 = 8,3 kr
samlet pris: 8,3+4,8+3,75 =
16,85 kr pr. dag for aftensmad. Synes du det er lige i overkanten, kan du sagtens undvære kartoflerne så havner du på den nette sum af: 8,55 kr
(^_^X)
| #17 | 30.01.2012 16:05 |
hm, Sådan gør jeg hvertfald. :
Jeg tager i Bilka 1-2 gange om måneden og køber deres 2,4 kg fryse kylling til ca. 200 kr.
Så bruger jeg hver søndag aften på at tilbredde 2 fade med kylligefiller i forskellige marinader som jeg kan spise hver dag frem til fredag(Er næste aldrig hjemme i weekenderne).
Dette er utrolig nemt og tager ca. 3 min at tage kyllingen op fra fryseren, smide den i en pose med marinade (hvilken som helst) og derefter i ovenen(uden pose selvf :) ).
Så supplere jeg med en helveds masse ris/pasta som jeg koger hver anden dag, som jeg lige giver en tur på panden med lidt krydderier så det bliver lidt sprøgt og krydret.
NÅr du skal varme kyllingen igen, så bare skær den ud og smid den på panden sammen med dine ris.
Et andet godt råd er at bruge grøntsager i massevis når du skal lave hakkedrenge/frikadeller. Det koster næsten ingenting at købe gullerøder og div. andre grøntsager i forhold til kød og derudover syntes jeg egentligt også de smager bedst sådan :)
Du kan også lave grøntsagsfrikadeller uden noget som helst kød i, men husk noget som kan binde dem sammen, så de ikke falder fra hinanden.
Jeg tager i Bilka 1-2 gange om måneden og køber deres 2,4 kg fryse kylling til ca. 200 kr.
Så bruger jeg hver søndag aften på at tilbredde 2 fade med kylligefiller i forskellige marinader som jeg kan spise hver dag frem til fredag(Er næste aldrig hjemme i weekenderne).
Dette er utrolig nemt og tager ca. 3 min at tage kyllingen op fra fryseren, smide den i en pose med marinade (hvilken som helst) og derefter i ovenen(uden pose selvf :) ).
Så supplere jeg med en helveds masse ris/pasta som jeg koger hver anden dag, som jeg lige giver en tur på panden med lidt krydderier så det bliver lidt sprøgt og krydret.
NÅr du skal varme kyllingen igen, så bare skær den ud og smid den på panden sammen med dine ris.
Et andet godt råd er at bruge grøntsager i massevis når du skal lave hakkedrenge/frikadeller. Det koster næsten ingenting at købe gullerøder og div. andre grøntsager i forhold til kød og derudover syntes jeg egentligt også de smager bedst sådan :)
Du kan også lave grøntsagsfrikadeller uden noget som helst kød i, men husk noget som kan binde dem sammen, så de ikke falder fra hinanden.
poke in his ball (o)
| #20 | 30.01.2012 16:40 |
Bliver lige nødt til at spørge ind til det med kyllingen. Jeg går ud fra du har et godt stykke kyllingefilet på i hvert fald en 150ish gram. Hvordan får du den tøet op hurtigt?
yo
| #21 | 30.01.2012 17:01 |
ja.. hvis du har plads så køb de store pakker og potioner dem(eller hvad fanden det hedder) det sparer man meget på og når man har tingene slipper man også for små impulskøb som nemt kan kost 5/10kr men altid ender op i 50kr mere end du skulle ha købt for
Jeg er en 100% seriøs debatør!
| #23 | 30.01.2012 17:21 |
For helvede hvor er jeg glad for jeg er færdig med SU! Det bedste råd jeg har er at få et bartender/afrydder job, fucke dine sovevaner op og drikke for meget alkohol. På den måde taber du dig og sparer penge. Alkohollen får du selvfølgelig på arbejdet eller køber med dine drikkepenge. Du taber dig fordi du enten sover om dagen og er vågen om natten eller simpelthen er for fuld til at lægge mærke til det!
Suck It and See!
| #25 | 30.01.2012 17:37 |
Det er i hvert fald ikke sundt ;D.. Om det virker skal jeg ikke kunne sige for alle mennesker, men for mig er alkohol noget af det jeg tager allermest på af/får mig i ringeste form :p
True story!
| #35 | 30.01.2012 21:27 |
Jeg spiser enten havregrød (60 gram havregryn, 1,5dl mælk, 2 dl vand, 5 gram sukker og et skvis groft salt) med æble eller rugbrød med æg og tomat til morgenmad.
Til frokost får jeg rugbrød med leverpostej og agurk, tun, rødløg, tomat og majs, eller makrel i tomat + æg.
Til aften forsøger jeg at spise kødfrit et par gange om ugen i form af pita med falafel, tomat, eller kartoffelsuppe. Jeg spiser 80 gram ris eller pasta til de kødretter, jeg ellers får. Det være sig kylling i karry, kødsovs med masser af grøntsager eller en anden sammenkogt ret.
Mellemmåltider består af grovboller, rugbrød og frugt.
Mit kalorieindtag ligger på omkring 1800 om dagen, de dage jeg styrke- eller løbetræner lidt mere. Mit madbudget er på 1600 om måneden, og det er ikke vildt svært at holde det.
Det er ikke sjovt at spise sund, billig mad hver dag. Men det er absolut muligt, og det smager fint. Jo bedre man er til at planlægge, jo billigere bliver det, og det sunde er i mine øjne ikke alt for svært at ramme. Samtidig bliver det jo pr. automatik billigere, hvis man skrotter sodavand, slik, kage og chips.
Til frokost får jeg rugbrød med leverpostej og agurk, tun, rødløg, tomat og majs, eller makrel i tomat + æg.
Til aften forsøger jeg at spise kødfrit et par gange om ugen i form af pita med falafel, tomat, eller kartoffelsuppe. Jeg spiser 80 gram ris eller pasta til de kødretter, jeg ellers får. Det være sig kylling i karry, kødsovs med masser af grøntsager eller en anden sammenkogt ret.
Mellemmåltider består af grovboller, rugbrød og frugt.
Mit kalorieindtag ligger på omkring 1800 om dagen, de dage jeg styrke- eller løbetræner lidt mere. Mit madbudget er på 1600 om måneden, og det er ikke vildt svært at holde det.
Det er ikke sjovt at spise sund, billig mad hver dag. Men det er absolut muligt, og det smager fint. Jo bedre man er til at planlægge, jo billigere bliver det, og det sunde er i mine øjne ikke alt for svært at ramme. Samtidig bliver det jo pr. automatik billigere, hvis man skrotter sodavand, slik, kage og chips.
Edited: 30.01.2012 21:27
| #81 | 31.01.2012 17:47 |
ShreddeD?
Jeg forstår i hvert fald ikke gadesprog ^^ (Kæft, jeg føler mig gammel)
Nåmen Google siger noget med stor mand, pæn krop, flot hår og flere damer end peng'.
Det er ikke tilfældet nej.
Jeg lagde min kost om for et års tid siden, så det er ud fra det seneste års kostindtag og indkøb, at jeg taler om 1800 kcal og 1600 kroner.
Hvis ikke, det besvarer dit spørgsmål, så må du gerne oversætte ShreddeD : D
(Det kan jo være, du tror, jeg er en dobbeltbruger herinde, eller Shredders storebror, hvem ved.)
Jeg forstår i hvert fald ikke gadesprog ^^ (Kæft, jeg føler mig gammel)
Nåmen Google siger noget med stor mand, pæn krop, flot hår og flere damer end peng'.
Det er ikke tilfældet nej.
Jeg lagde min kost om for et års tid siden, så det er ud fra det seneste års kostindtag og indkøb, at jeg taler om 1800 kcal og 1600 kroner.
Hvis ikke, det besvarer dit spørgsmål, så må du gerne oversætte ShreddeD : D
(Det kan jo være, du tror, jeg er en dobbeltbruger herinde, eller Shredders storebror, hvem ved.)
| #77 | 31.01.2012 15:18 |
For at gøre det endnu billigere kan det sagtens laves udelukkende på gryn og vand :)
kandy kush. Smiiil.
| #82 | 31.01.2012 17:48 |
Det har jeg hørt før, men jeg var i forvejen skeptisk ved tanken om grød, så jeg kan ikke få mig selv til at lave det uden mælk : D
Hvordan smager det i forskel?
Hvordan smager det i forskel?
| #93 | 01.02.2012 01:06 |
Jeg kan ikke smage nogen som helst forskel :)
kandy kush. Smiiil.
| #95 | 01.02.2012 01:16 |
Gør det :)
Jeg plejer gerne at smide noget sukker på, samt en klar smør i midten :D
Jeg plejer gerne at smide noget sukker på, samt en klar smør i midten :D
kandy kush. Smiiil.
| #96 | 01.02.2012 01:30 |
Det kan være, det er det, der giver dig smagen. Jeg laver det som nævnt med sukker som smagsgiver, men jeg har stort set aldrig smør i huset. Jeg ender bare med at æde det.
| #36 | 30.01.2012 22:38 |
4 x Tun
1 x Iceberg salat
2 x Tomater
1 x dåse Majs
1 x pose gulerødder
2 x agurker
1 x dressing ( fedt fattig)
Jeg bor i Norge pt, og betaler lige rundt 120-140 norske kroner for dette, og det holder for mig med 2-3 gange spisning om dagen - 2-3 dage. Vil tro at det kan gøres billigere i Danmark, hvor du også kan variere i det f.eks. smide noget kylling i etc.
Du kan jo evt. vælge at købe dette og så bruge det til aftensmad kun - så vil du måske kunne strække den til 3-4 dage, før det hele bliver dårligt og alt efter hvor meget du spiser selvfølgelig :).
1 x Iceberg salat
2 x Tomater
1 x dåse Majs
1 x pose gulerødder
2 x agurker
1 x dressing ( fedt fattig)
Jeg bor i Norge pt, og betaler lige rundt 120-140 norske kroner for dette, og det holder for mig med 2-3 gange spisning om dagen - 2-3 dage. Vil tro at det kan gøres billigere i Danmark, hvor du også kan variere i det f.eks. smide noget kylling i etc.
Du kan jo evt. vælge at købe dette og så bruge det til aftensmad kun - så vil du måske kunne strække den til 3-4 dage, før det hele bliver dårligt og alt efter hvor meget du spiser selvfølgelig :).
SmileymandeN!! :D
| #41 | 31.01.2012 03:31 |
4 x Tun = 20 kr (hvis det bare er den billig)
1 x Iceberg salat 10 kr
2 x Tomater 6 kr
1 x dåse Majs 3-4 kr
1 x pose gulerødder 10 kr?
2 x agurker 10 kr
1 x dressing ( fedt fattig) 10 kr (bruger nok ikke hel)
Det er 69-70 kr.
1 x Iceberg salat 10 kr
2 x Tomater 6 kr
1 x dåse Majs 3-4 kr
1 x pose gulerødder 10 kr?
2 x agurker 10 kr
1 x dressing ( fedt fattig) 10 kr (bruger nok ikke hel)
Det er 69-70 kr.
Chuck Norris can divide by zero.
| #45 | 31.01.2012 08:48 |
Nu bor meget af min familie i norge og hører da af og til de brokker sig over priserne i norge, så tror da de er en anelse dyere end i danmark :P
Ham der LEGENDEN
| #38 | 31.01.2012 01:52 |
Lasagne er forholdsvist billigt, hvis du ikke bruger alt for meget kød. Bland kødet op med revne gulerødder, godt med hakkede tomat, hvidløg, løg osv. Derudover kan du bruge/lave grove lasagneplader. Og så selvfølgelig spar på osten! Så burde det være ret sundt :)
Chuck Norris can divide by zero.
| #44 | 31.01.2012 08:42 |
Når du skriver det er til en på su er det lidt svært at vide hvor meget du har at gøre godt med.
har selv levet for ca. 700 kr. om måneden
Selv handler jeg stort ind så jeg mere eller mindre kun skal købe tilbehør osv.
fx. 2-4 kg kyllingefillet.
3-5 pakker øksekød på tilbud osv. det er bedre at handle stort ind også købe småting ved siden af, det spare du masser af penge på
har selv levet for ca. 700 kr. om måneden
Selv handler jeg stort ind så jeg mere eller mindre kun skal købe tilbehør osv.
fx. 2-4 kg kyllingefillet.
3-5 pakker øksekød på tilbud osv. det er bedre at handle stort ind også købe småting ved siden af, det spare du masser af penge på
Ham der LEGENDEN
| #59 | 31.01.2012 11:35 |
Ved jo du er eksperten, så har lige en question :D
Tun på dåse: Er det rigtig at du skal maks spise sådan 2 dåser på en uge? på grund af de tungmetaller der er i? Eller er det en stor løgn? :D
Ekstra spørgsmål: Pasta/ris - Er det en god ting at spise når du træner hver dag? - Har bare hørt man kan få for meget, men hensyn til stivelse i det osv :D fatter keine
Tun på dåse: Er det rigtig at du skal maks spise sådan 2 dåser på en uge? på grund af de tungmetaller der er i? Eller er det en stor løgn? :D
Ekstra spørgsmål: Pasta/ris - Er det en god ting at spise når du træner hver dag? - Har bare hørt man kan få for meget, men hensyn til stivelse i det osv :D fatter keine
| #70 | 31.01.2012 14:46 |
Man kan sagtens spise 1 dåse om dagen, uden noget at være bange for, overhovedet.
Freak13 Freak13 Freak13 Freak13
| #76 | 31.01.2012 15:16 |
Så det må ikke krydes med spidskommen, korrekt?
Ez is not fanny!
Kommentarer i alt: 173 -
Side:: [1] 2
Deltag i debatten!
For at skrive kommentarer på XplayN.com, skal du være logget ind (og iøvrigt opføre dig fornuftigt).
Opret en profil via "Opret profil" knappen i venstre side af sitet.

Wolves vs.
Wizards
NaVI
ESC vs.
dAT
k1ck vs.
ENTiTY
n!
NiP vs.
S.fox vs.
LDLC
CPLAY