Glemt kodeord
Husk Opret profil

Kommentarer i alt: 1919   -  
Side:: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 17

Træning, fitness & kost 06.12.2010 15:32
Kære brugere af Xplayns livsstils forum,

Efter en stigende aktivitet indenfor netop dette emne, har jeg valgt at bidrage med en meget mere specificeret tråd, for at se hvor meget I egentlig lyster det.

Dette topic vil være "sticky", hvilket betyder, at den vil være i toppen - hele tiden. De hovedsagelige emner herinde vil, og SKAL, være træning- samt træningsprogrammer, fitness, kost og andre spørgsmål, som man kunne have indenfor dette univers.

Jeg har modtaget utallige private beskeder her på sitet, hvor folk spørger til råds om alle mulige ting, og her vil jeg - og andre - svare på Jeres spørgsmål.

Så hvis man gerne vil vide mere omkring ovenstående emner, eller har input/forslag til nogle ting, så er det her det skal foregå. Jeg vil være den som svarer hovedsageligt på spørgsmålene, men jeg ser rigtigt gerne positive svar, som giver den rigtige information.

Nogle eksempler kunne være:

Bruger:

1) "Hej!

Jeg vil gerne have et nyt træningsprogram, jeg er gået helt død i det nuværende. Kan I hjælpe?"

2) "Hej,

Jeg vil gerne tabe mig, hvordan skal det gøres på den bedste måde
?"

Der er nogle enkelte regler:

1. Jeg vil godt understrege, at forkerte informationer, forkerte råd og lignende vil blive slettet omgående. Ting der ikke hører til vil også blive flyttet, og i værste fald slettet.

2. Man skal IKKE gøre sig klog på noget, man intet aner om. Forkerte råd/informationer vil blive slettet omgående, uden varsel, da det kan have følger for flere brugere, som vælger at benytte sig af det.

3. Hvis der findes en bruger derude, som ikke vil fremstille sig selv, er man mere end velkommen til at sende mig en priv. Får man intet svar må man a) vente lidt mere eller b) skrive spørgsmålet i en priv igen, da den kan være blevet overset. Jeg vil svare i et vidst omfang. Dog skal man være forberedt på, at Q&A vil blive posted herinde, dog selvfølgelig stadig i fuld anonymitet

Så slå Jer løs ... Det er her det skal foregå fremover. Hvis en tråd indenfor dette emne bliver posted, så vil jeg i starten nok bare flytte den herover og/eller henvise til dette topic, men i værste tilfælde vil den blive slettet, og pågældende bruger vil få en pm, hvori han bedes oprette den heri.

Hvis en anden struktur vil forekomme, poster jeg det selvfølgelig inden.

Have fun.

Mvh

Jeppe

Edited: 06.12.2010 16:31
#187 12.12.2010 17:42
Hej, jeg skal til at træne igen efter en laaang pause, førhen var det med håndbold holdet uden program hvor vi selv ''lavede program'' ikke det helt seriøse.
jeg skal gerne tage lidt på også.
hvad ville den bedste måde at gøre det på. ?

#188 12.12.2010 17:49
Der er mange måder at gøre det på. Det ville være lettere at hjælpe dig, hvís du var lidt mere specifik. Der findes mange måder at gøre det på, og den bedste måde at gøre det på kan også afhænge af hvor meget du går op i det, og hvor meget du vil arbejde for det.
Personligt hjemmetræner jeg, løbetræner og cykler en del, hvilket jeg er tilfreds med. Andre herinde har specifikke kostplaner og træningsprogrammer.

Måske skulle du bare prøve at melde dig ind i et fitnesscenter og så finde ud af hvad du synes er sjovt.

Edited: 12.12.2010 22:35
www.copenhagenwolves.dk

#189 12.12.2010 17:54
ja okay, tænkte der kunne måske være en ret std måde at starte ud på. men tak for svaret :)

#190 12.12.2010 17:55
Der er også begynder programmer, men det er jo også noget man kan fravælge alt efter hvor seriøs man vil være med sin træning
www.copenhagenwolves.dk

#201 12.12.2010 20:47
tag ned i dit lokale center og snak med dem, og om en træningsplan, jeg ville starte med et fullbody program 3 gange om ugen hvis jeg var dig-
#191 12.12.2010 17:58
Hej JLC

Jeg synes man får 200 forskellige svar i øst og vest når man spørger folk om proteinpulver samt kreatin, og jeg aner ikke hvad jeg skal tro eller ikke skal tro på.

Hvad er fordele og ulemper ved det, og har jeg overhovedet brug for det?

Jeg har trænet i lidt over et år, dog har jeg ikke kunne få tilpasset på arbejde sådan så det kom til at passe emd min træning. Dvs. at jeg i nogle uger kun får trænet en gang, og andre gange får jeg trænet op til 4 gange.

Jeg spiser 3 måltide rom dagen, lidt brød til morgenmad, en varm ret til frokost samt varm ret til aften.

Jeg træner primært full body programmer, og egentlig synes jeg selv at jeg har fået en okay trimmet krop.

MIt spørgsmål lyder: Hvis jeg skal starte på protein og/eller kreatin, er det så hensigtsmæssigt i forbindelse med min træningsform? og vil jeg have brug for det?
Lyv lyv lyv benægt benægt benægt

#192 12.12.2010 19:36
"Hvad er fordele og ulemper ved det, og har jeg overhovedet brug for det?"

Fordele: Kroppen har brug for aminosyrer til at opbygge actin og myosin filamenter, hvilket du får igennem protein. Der er faktisk protein i det meste du spiser (bl.a. groft brød, pasta, mælk og havregryn), men primært får du protein fra kød.

Du skal have et overskud af protein for at opbygge muskler, og det er rimelig let at supplere med proteinpulver. Proteinpulver laves primært af valle - et affaldsprodukt fra mælkeindustrien, men det gør det ikke mindre effektivt.
Fordelen ved proteinpulver(udover at det øger dit protein indtag) er, at du let kan indtage det lige efter træning, hvor det er vigtigst at du får protein!

For at optage protein skal du have en tilsvarende mængde fedtopløslige vitaminer, bl.a. vitamin A. Dette betyder bl.a. at det er vigtigt at variere din kost. Desuden forstyres din kalcium balance, hvis du får for meget protein - så det er en fordel at indtage dit protein pulver med mælk.
En anden ulempe ved at få for meget protein kan være, at du over en årrække kan udvikle gigt, men det skal du ikke tænke for meget over, hvis du ikke har et ekstremt forbrug.

Ang. kreatin, så kan et længerevarigt indtag undertrykke din egen krops produktion af kreatin. Jeg ved ikke så meget om mekanismerne ved kreatin, og hvornår du får nok.

Det lyder ikke til, at du er overdrevet seriøs med din træning. Derfor ser jeg, at du ikke skal benytte kreatin, men kunne evt overveje proteinpulver. Personligt ville jeg altid forsøge, at få det igennem kosten, men det er lidt op til dig selv.

Hvor træner du btw?
www.copenhagenwolves.dk

#195 12.12.2010 20:28
Nej jeg er ikke specielt seriøs med min træning :) men kan godt lide at træne og selvom det ikke går stærkt er der jo altid lidt fremgang :)

Mange tak for dit svar. Jeg træner i FitnessWorld i Roskilde, den der ligger oven på kvickly i algade ;)

Tror bare jeg fortsætter som jeg gør nu, og indtager mit protein gennem min kost, som jeg selv vil mene er sund og varieret :)

#196 12.12.2010 20:40
Men drik noget efter træning. En halv liter kakao ville jeg selv drikke. Jeg har overvejet at starte oppe i FitnessWorld, men det er lidt dyrere end ude på ruc, hvor jeg kun giver 400 kr for et halvt år
www.copenhagenwolves.dk

#197 12.12.2010 20:42
Ja ok, altså spiser nogle gange en proteinbar :)

Altså nu kender jeg ikke forholdende ude på RUC, men jeg synes der er for mange tilmeldte i fitness world, der er tit rigtig mange deroppe, og så skal man stå og vente på tingene.

Men der er self altid plads om morgenen hvis man er et morgen menneske ;)

#200 12.12.2010 20:45
køb noget protein pulver og tag det i stedet da protein bar er meget dyre.

#202 12.12.2010 20:47
Til gengæld smager de fantastisk ;)

#204 12.12.2010 21:03
det har du ret i :)

#220 15.12.2010 08:32
Ohh god peanutbutter! Nu er jeg ikke den store bager, man jeg bliver lidt stolt hvis det her kommer til at lykkes for mig :]~

#391 02.01.2011 12:49
Starter i Fitness World en af de næste par dage
www.copenhagenwolves.dk

#199 12.12.2010 20:44
i stedet for en halv liter kakao hvor der er meget sukker i hvorfor så ik bare tage noget protein pulver :S?

#203 12.12.2010 21:01
Dit insulin niveau er i top når du har trænet og sukker optages hurtigt, og du skal jo også have kulhydrater til at opbygge musklerne.
Men jeg har tjekket op i nogle kilder, og det kan rent faktisk godt være at du har ret - og man i så fald bare kan drikke mælk i stedet.

Problemet ligger i, at den danske undersøgelse som er publiceret er sponseret af Arla, hvilket giver en kæmpe bias. Rigtig nok viser forsøget, at hvis du drikker matilde kakao efter træning får du større effekt, men den er imo for biased til at kunne bruges.
www.copenhagenwolves.dk

#210 12.12.2010 22:57
når du er færdig med din træning, hvad gør du så? mht. drikkelse og mad :)
unbindet y in-game

#215 13.12.2010 07:20
Nogle gange spiser jeg en proteinbar, andre gange går jeg bare hjem og laver mig en omgang mad :) og ofte drikker et glas mælk á 33cl
#223 15.12.2010 12:45
Hej JLC

Jeg synes personligt jeg vejer lidt for meget, og kunne godt tænke mig, at tabe mig en smule.

Jeg forsøger at nå at træne 3-4 gange om ugen, men det lykkedes sjældent, da jeg går på 2.g htx, med GameITCollege udbyggelsen (Hvor vi lærer at lave spil) Så jeg sidder naturligt meget ned og har som regel skole fra 8 til 15 dagligt, hvor der så skal lægges en god sjat lektier og workshops oveni.

Jeg er ca 195 høj og vejer omkring de 110-115 kg.
Jeg har læst mange af de post der er her, og synes de ser spændende ud, men jeg føler bare ikke tiden er der til at få kommet ordentligt i gang med træningen.

Personligt hader jeg og løbe, men elsker at cykle, dog blev min cykel ødelagt af nogle fjolser herude, så jeg bruger som regel træningscentret cykler når jeg vil cykle.

Jeg spiser til morgenmad en portion havregryn, med en smule müsli ovenpå, og letmælk

til frokost er der forskelligt indhold, grovboller med diverse indhold, kylling, skinke osv og bacon en gang om ugen, samt rugbrød engang om ugen

Til aften er der en del forskellige ting, til forskellige dage. Nogle gange flæskesteg, hvor jeg spiser højst 2 stykker til nogle kartofler og grøntsager, såvidt muligt efter 1/5 køb, 2/5 kartofler og 2/5 grøntsager.

Og så laver jeg selv mad i weekenden - hvor jeg som regel spiser grovboller, med lidt forskelligt ovenpå
til frokost nogle 3 skiver rugbrød med nogenlunde det samme som til hverdage.
og hvad jeg nu har lyst til, til aften. igen såvidt mugligt efter 1/5,2/5, 2/5 modellen.

Noget jeg gør forkert e.l.?

på forhånd tak - fLAPS

#229 15.12.2010 15:03
Prøv at komme lidt mere ind på hvad dit mål er, så tror jeg det vil være lettere at vejlede dig.

Hvad kunne dog godt tænke dig?, tabe dig? blive stærkere? løbe et marathon? eller et eller andet midt i mellem?

Prøv at liste ned hvad du laver fra du står op til du går i seng, hvad du spiser lige fra en lille snickers til en dåsecola når du sider foran computeren om aftenen.

Du kan ikke få nok deltaljer på, så tror jeg evt. JLC vil have lettere ved at vejlede dig korrekt ;)

Fyr løs!

Edited: 15.12.2010 15:03

#242 16.12.2010 10:36
Om aftenen foran computeren er jeg opdraget skide godt hjemmefra!

Spiser intet, drikker vand, eller mælk hvis jeg har - igen letmælk

#243 16.12.2010 12:45
Alright, nu ved jeg ikke hvor meget mælk du drikker - men om ikke andet er det da nogle nemme kalorier at spare hvis du skifter letmælken ud med skummetmælk eller minimælk.

Det bliver næppe det der gør den store omvæltning, men det er da en forholdsvis nem løsning på at spare hvor spares kan.

#232 15.12.2010 18:16
Hej flaps!

Jeg er glad for, at du har fundet din vej herind og viser interesse for emnet.

I bund og grund kan man sige, at det handler om en livsstils ændring, for man bliver faktisk nødt til at ændre sine spiservaner gevaldigt, hvis man vil oppe sig.

Dét du skal gøre, er at overveje hvad du præcist spiser i løbet af en uges tid, og så vende tilbage. Det er okay informationer du skriver nu, men jeg kan se, at der er en masse ting du glemmer, såsom mellemmåltider mm. Det ligner meget, at du blot får 3 store måltider om dagen, hvilket bestemt ikke holder forbrændingen helt i top.

Selvfølgelig skal der tilsættes noget motion, men den del kigger vi på, når der er styr på kosten. :-)

#241 16.12.2010 10:35
Problemet ligger også mere i at jeg bor på kollegie, hvor vi får serveret maden, og jeg på nuværende tidspunkt ikke har penge til de små mellemmåltider, som jeg elskede da jeg var mindre...

Jeg spiser egentlig ikke særlig meget, normalt ikke mere end en enkelt portion til aften.

Til aften er det normalt en gang køb - kylling, oske, svin, hvad der nu bliver serveret, jeg skal se om jeg kan skaffe planen for januar til dig (selvom januar er en speciel måned, idet køkkenet kører "Grøn januar" hvert år) - og måske også februar hvis det er.

Jeg kan lige kigge på hvad vi får at spise til frokost i den første uge af januar og vende tilbage, hvis det er?

#246 16.12.2010 15:05
Well, så er det bare at skære ned på dine portioner. En god regel, hvis man skal tabe sig, er at tage en håndfuld af hver, hvis man altså vil gå op i det. Men det er svært, når man ikke selv har valget. På den anden side må der da være så meget at vælge imellem, så du kan tage grøntsager og kød. :-)

#250 16.12.2010 16:03
Hvad med det andet spørgsmål? For vil gerne starte op igen..
HALA MADRID!
#234 15.12.2010 19:45
Har lige et par spørgsmål.

Kunne godt tænke mig at få en kraftigere knoglebygning. Er det muligt at få det vha. kosten og uden træning? Er det bare kalktilskud, der skal til, eller? Grunden til jeg ikke træner leder mig til mit næste spørgsmål.

Jeg har nu i nogle måneder haft en nakkeskade (går ud fra det er en skade), som jeg enten har fra træning eller af at sidde for meget foran pc'en. Træningen får min nakke til at spænde meget, også selvom jeg ikke træner nakken. Sidder jeg for længe uden at holde pauser, bliver jeg træt og får en følelse af 'ømhed' i nakken/øverste del af ryggen.
Min læge sagde, at der ikke var noget galt (tvivler jeg på), og jeg bare skulle fortsætte med det sædvanlige Hva' gør jeg?

Edited: 15.12.2010 21:02
HALA MADRID!

#236 15.12.2010 21:53
Så vidt jeg ved styrker du dine knogler igennem f.eks kalk tilskud. Men tror ikke de bliver kraftigere!

#247 16.12.2010 15:05
Houdini har ret, dine knogler kan ikke blive kraftigere. Jeg har selv tynde håndled, men det har intet betydet for mig i mine træningsprocesser.

#251 16.12.2010 16:46
For at svare på det sidste spørgsmål, så lyder det meget som om du sidder forkert. Det er en typisk "sidde-foran-pc-skade". Det du kan gøre, er at se på din stol, og se hvordan du sidder. Det er hovedsageligt de ting. Det kan også styrkes ved at træne selvfølgelig, det er nogle helt bestemte øvelser der skal dertil, for ryggen/nakken er ikke altid lige til.

Start med øvelsen "Lateral Raise" med meget lavt antal kg - kør den 3-4 uger, og se så hvordan det hele ser ud. :-)

#262 16.12.2010 23:29
Ved ikke lige hvorfor jeg svarede dig længere oppe..

Men skal lige være sikker. Sorry for at jeg spørger så dumt, men er det KUN den øvelse, jeg skal lave? Skal jeg se bort fra, at min nakke spænder meget? Er der ikke behov for et besøg hos en fysioterapeut, eller kan jeg selv starte lige så roligt op igen?
HALA MADRID!

#265 16.12.2010 23:34
Jeg ville starte stille og roligt ud med den øvelse, kombineret med nogle udstrækningsøvelser. Det ER svært at vejlede lige præcis om dit problem over internettet, da et besøg hos en fys ville være det helt rigtige. Jeg er ved at læse til fys, men dette er desværre det 'bedste' jeg kan gøre for dig. Det er lidt svært at stille en diagnose.

#268 16.12.2010 23:37
Ja ok, det er også i orden. Tak for det i hvert fald! :)
HALA MADRID!

#365 24.12.2010 04:14
Så vidt jeg ved - kan man af at spille meget computer få problemer med sin rotator manchet (muskel inde i skulderen) - noget lign. den kan komme i klemme mv. så hvis det mærkes som om det er inden i skulderen er det noget du bør være opmærksom på ihvertfald hvis du træner samtidigt.

- kun 99% sikker på at ovenstående er rigtigt :-D
Duks
#239 16.12.2010 00:39
Da jeg nu arbejder nat og derved sover en stor del af min eftermiddag væk er jeg meget i tvivl om hvordan jeg skal spise. Indtil videre har jeg nærmest spist normalt, idet jeg spiser eftermdidagsmad når jeg står op, aftensmad hen ad aftenen og morgenmad når jeg kommer hjem fra arbejde(kl 7 cirka).

Er forresten selv i fitness 4 gange i ugen.

Er det hensigtsmæssigts hvis jeg i hvert fald ikke skal tage mere på? Og skal tidspunkterne i såfald ændres hvis jeg skal følge en kostplan som eks. Tstjern's?

Håber i vil hjælpe med dette

#240 16.12.2010 00:51
Jeg har lidt svært ved at se hvornår du sover. Du skal så vidt mulig undgå at spise mad inden du sover, hvis du vil tabe dig.
www.copenhagenwolves.dk

#245 16.12.2010 15:03
Hvis jeg var dig, ville jeg se på det, som om dagen blot var blevet rykket. Det betyder, at jeg ville spise forskudt. Forestil dig, at dit ur bare drillede dig. Det er ikke så smart at slutte af med morgenmaden, da den tit har et højt indhold af kulhydrater.

#267 16.12.2010 23:36
Det tror jeg jeg vil gøre i hvert fald.

Tak for svaret

#248 16.12.2010 15:20
Der er vidst videnskabeligt bevist at ens krop og navnligt ens stofskifte har det meget dårlig når man vender op og ned på nat og dag. Derfor bliver det meget svært at ex. tabe sig eller holde kroppen nogenlunde i sync.

Folk der arbejder om natten og sover om dagen, lever beviseligt markant kortere end folk, der arbejder om dagen og sover om natten.

Jeg burde selvfølgelig supplere med noget dokumentation for min påstand, men det er jeg simpelthen for doven til :D.

Google det hvis det har din interesse, der kommer ganske givet 1000 hits på det.

#266 16.12.2010 23:36
Behøver ingen dokumention, er også ret ligeglad. Er færdig i januar og 4 måneder med det lort er rigeligt for mig. :-)

#272 17.12.2010 00:40
Godt for dig ;)
#252 16.12.2010 16:58
Jeg kan kun anbefale folk http://www.proteinpower.dk
Jeg får absolute intet ud af at poste denne side, men jeg har selv haft succes med at købe derinde fra, de er klart de billigste indenfor kosttilskud i Danmark!
Udover dette kan man ringe til en træningsservice gratis hvor man får fat i en af dem der har siden hvor man så kan stille spørgsmål til produkter og eller træningsmetoder! Derinde kan man ihvertfald være sikker på at få et korrekt svar som er påvist at virke, istedet for tit og ofte herinde hvor folk bare poster deres egne erfaringer.

Jeg kørte selv en måned hvor jeg spiste kulhydrater hver morgen til mine havregryn samt kørte en speciel plan med proteinpulver hvor jeg faktisk kun trænede 2 gange om ugen. Dog resulterede det i at jeg tog 3 kg på i muskler på én måned, så kan kun anbefale siden til folk der er i tvivl om forskellige produkter og gerne vil have deres kosttilskud til billige penge!

** Der findes btw. også flere forskellige artikler derinde som nogle af jer helt sikkert kan bruge! http://www.proteinpower.dk/information/

Edited: 16.12.2010 17:01

#280 17.12.2010 20:32
Som tommelfingerregel siger man, at man kan tage 5kg ren muskelmasse på om året. Om så du har arvet Arnolds gener og taget roids, så tror jeg ikke du skal regne med at du har gainet ren muskelmasse på så kort tid, nærmere har du taget på i fedt og væske.

#284 17.12.2010 21:05
Uanset hvad kunne jeg se resultater og var ikke blevet federe, men nej har ikke målt fedtprocent osv osv. Men resultat gav det :)

#291 19.12.2010 20:08
Hvordan ved du at det var ren muskelmasse moxez? :) Hvor længe har du trænet?

Det lyder fuldstændig utopisk, og jeg tvivler stærkt på at du har øget din muskelmasse med 3kg på en måned.. :)
Dr. Phil siger: "tab dig tykke!

#313 19.12.2010 23:48
Som playmate skriver har han nok ret i at det ikke er ren muskelmasse, det har jeg jo ikke fået målt eller noget som helst. Men jeg tog ihvertfald 3 kg på hvor jeg kunne se resultater plus det ikke havde sat sig på mavsen som endnu mere fedt :D

Hvor meget der så i virkeligheden er muskler jeg tog på det ved jeg jo så ærlig talt ikke :) men det hjalp og burde køre med kosttilskud noget mere, har dog bare ikke råd til det uanset hvor billigt det bliver, men det var super godt så længe det varede :D

** Ellers har jeg vel trænet i 5-6 år. Dog har jeg kun i nogle perioder kørt program 4 gange om ugen for at øge min styrke, ellers bliver det kun til 2 gange om ugen i 1½ time af gangen, selvom jeg gerne ville mere :)

Edited: 19.12.2010 23:49

#320 20.12.2010 11:10
Sådan rent teoretisk, hvis du har trænet i nogle år, så vil du ikke vil nogen lovlig (læs: ikke doping:P) form for kosttilskud kunne rive 3kg muskler mere på kroppen på en måned.. Det er en langsommelig proces :)

Du har måske nærmere oplevet om ommøblering af nogle kilo, men du skal også tænke på, hvornår på dagen du vejer dig m.v. Der er store variationer i vægt over en dag, afhængigt af mange faktorer :)

#363 22.12.2010 19:20
Ja men der er ikke 3 kg variation, dog vejede jeg mig hver dag efter træning som lå på samme klokkeslet :) så selvom det ikke var om morgenen vil jeg sige det stadig er okay
#253 16.12.2010 16:59
Hvad er forresten din baggrund for at vejlede folk herinde JLC?

#254 16.12.2010 17:05
Jeg er i gang med at uddanne mig til fysioterapeut, dog holder jeg en kort pause. Dertil har jeg været i USA og har arbejdet under Gregory Joujon-Roche (celebrity træner og diætist i Hollywood), da jeg var i USA sidste år. Og så har jeg holdt foredrag på KU og været en masse i diverse centre rundtomkring, for at hjælpe instruktører. :-)

#275 17.12.2010 03:12
Det er bare meget rart at få oplyst så det ikke bare er en eller anden random der sidder og leger ekspert :D

#255 16.12.2010 17:08
Hvorfor overhovedet lave sådan en tråd, det her er et gamingsite.

- Der findes masser af professionelle og relevante sites derude, med kompetente skribenter osv., og hvor dem der florerer på forummet rent faktisk er bodybuildere/træningsentusiaster der kan vejlede og hjælpe dig.

Jeg ville aldrig lytte til nogen råd givet herinde fra folk der normalt vejleder dig i hvad for en mus og tastatur du skal købe, medmindre det er begrundet med alverdens fakta fra andre sites. Og igen, så er det nok nemmere bare at starte der.

*** edit ***

Ved ikke hvorfor jeg svarede din kommentar :)

Edited: 16.12.2010 17:09
+18 Required to comment me

#269 16.12.2010 23:38
Jeg kan egentlig svare dig meget præcist;

For det første, så har der været en stigende interesse på sitet omkring disse emner. Der har været et utal at tråde, og jeg har fået en masse pm's om programmer, kost osv. Det er åbenbart, fordi folk har opsnappet at jeg læser til fysioterapeut og generelt viser stor interesse indenfor emnet.

For det andet, så ja.. Der ER mange andre sider derude, blandt andet mol og getbig som er nogle af mine favoritter, sammen med simplyshredded. Dog er der super mange på disse sites, som ingen baggrundsviden har, som blot poster hvad DE har erfaret på ½-1 år, hvilket absolut ikke er forsvarligt i mine øjne. Entusiaster eller ej, de er ikke uddannet i neurologien, fysiologien og alle dens mekanismer.

Håber du fik dit svar.

#274 17.12.2010 01:58
Jeg fortryder jeg skrev det første anyway, ville egentlig bare ud med min mening.

Edited: 17.12.2010 01:58
+18 Required to comment me
#278 17.12.2010 19:55
Hello.

Jeg kunne godt tænke mig at vide, om du kender noget proteindpulver, som er troværdigt, og værd at anbefale? Mit behov er ikke så stort, da jeg lige p.t. fokusere mest på at tabe, fremfor styrke min muskler, men med tiden, kommer det jo.

#279 17.12.2010 20:16
Bodylabs proteinpulver er ganske udmærket. Det er lavet ordentligt, så på den måde er det troværdigt.

#290 19.12.2010 20:06
Vægttab og øget muskelstyrke udelukker heldigvis ikke hinanden ;-)

#339 20.12.2010 20:04
Som playmate siger, så er bodylabs helt udmærket. Ingen grund til at spendere flere hundrede kroner mere, for whey100. Whey80 er helt fint.
#285 17.12.2010 22:32
Hej

Jeg tænkte på er det normalt når man tager mavebøjninger at det begynder at "svie" mellem selve mavemusklerne? Det lyder lidt random...

#289 19.12.2010 20:04
Jeg har et spørgsmål til dig JLC :) Hvad er din baggrund for at "rådgive" folk herinde? :) Ren nygerrighed.

Nvm. så det i et andet svar. Som en sidenote vil jeg bare lige mane til besindighed med at dømme hvad der er rigtig og forkert.

Edited: 19.12.2010 20:09

#322 20.12.2010 12:44
#254 - der besvarer jeg spørgsmålet.

#342 20.12.2010 20:07
Det lyder fornuftigt. Fed uddannelse du har dig. :-)

#343 20.12.2010 20:45
Den er først blevet rigtig fed nu her på kandidaten hvor vi selv vælger retning og fag :)
#308 19.12.2010 22:49
Søger råd til at smide et par kilo. Skal ud at rejse til februar, så vil gerne have smidt et nogle af de overføldige kilo til turen.

Har allerede haft kig på Navy Seals programmet på GetBig, hvilket jeg synes lyder som et fint cardio program.

http://www.getbig.dk/article.php?id=108

Står så og skal have fornyet mit fitness kort her til januar, så håber på, at en venlig sjæl har et godt program der passer til mit ønske, med at smide kilo. Evt. også råd i form af kost før/efter træning osv. :-)
Fuld af succes!

#341 20.12.2010 20:07
Navy Seals er et ret fornuftigt program, og du skal nok tabe dig af det, hvis du kombinerer med den rigtige kost.

Ellers vil jeg anbefale dig et fullbody program efterfulgt af cardio bagefter. Men i bund og grund spiller kost en kæmpe rolle.

#355 20.12.2010 23:55
Hvis du bare skal smide et par kg vil jeg anbefale at spare pengene på fitness. Meld dig til noget sport eller begynd at løb.
Hvis man er en slapsvans(ikke henvendt til dig) kan det for de fleste heller ikke betale sig at "gå i fitness", da man vil få præcis ligeså meget ud af gode gammeldags kropsvægtsøvelser i starten.

#359 21.12.2010 12:07
Så den ultimative kropvægts-sportsgren er klatring eller? ;)
No1 is perfect!! Hey, I'm No1..

#360 21.12.2010 13:18
Jeg stemmer på gaming! Har du ikke nogle vigtige studier at se til?

#361 21.12.2010 16:11
Definer vigtige?? Det er juleferie frem til d. 3/1, det er ikke dårligt...
No1 is perfect!! Hey, I'm No1..

#362 21.12.2010 21:14
Går skam allerede til fodbold, men det er simpelthen bare for at supplere med noget mere fysisk aktivitet, for det er jo ikke hver dag jeg spiller bold :-). Har også været aktiv i et fitness center, men det er ved at være et par måneder siden jeg har været der, så vil gerne i gang igen med et nyt program. Derfor jeg søger efter dette :-)
Fuld af succes!
#327 20.12.2010 12:56
Har selv lige kørt 3 ugers SDH, og 6 ugers HST (dog ikke lige i røven af hinanden) men personligt synes jeg de 3 ugers SDH gav utroligt gode gains, hvis man tager den korte periode i betragtning.

- Hov, jeg forstod det som om du manglede et program i første omgang ;-D

Edited: 20.12.2010 12:57
Duks

#340 20.12.2010 20:05
SDH ser spændende ud, jeg ville dog klart indføre nogle ISO øvelser. 3 uger lyder godt nok vildt. Det må jeg prøve an, når jeg har trænet min form op igen.

#356 21.12.2010 03:11
Altså, jeg har set mange der selv har sat nogle ISO øvelser ind til armene, da der ikke rigtigt er noget. Jeg satte selv en ekstra skulder øvelse ind - Upright rows (for at opnå noget tungt skulder sammenlignet med side lats etc.) da jeg selv mener mine skuldre er det som halter.
Duks

#344 20.12.2010 20:52
SDH???! HST??!?! :D
ild.

#346 20.12.2010 20:58
HST, er et program(der ligger et excl et eller andet sted) der bygger på man udfra ens max ligger et program der hedder noget i stil med, første 2 uger skal man kører 1/2sæt x 15 reps med XX% af hvad du max kan tage, de næste 2 uger er det så 3/4sæt x 10 reps med lidt mere % af hvad du kan tage. Dernæst er det 2 uger med 3/4 sæt af 5 reps. Det skulle vidst være ret effektivt af hvad jeg har hørt, har aldrig nogensinde selv gidet :D

Correct me if im wrong...

Edit:
Googlede lige et link til dig:

http://www.motion-online.dk/styrketraening/styrk...

Edited: 20.12.2010 21:00

#353 20.12.2010 23:22
Samtidigt betyder, eller er "hypertrophy" i bund og grund, dét du skal opnå. Altså muskelvækst.

For at give et eksempel: "Man opnår hypertrofi allerede ved 4-5 gentagelser i øvelsen bænkpres".
#364 24.12.2010 03:35
Hejsa JLC..

Der er sikkert mange som har spurgt om det, men jeg har altså ikke lige gidet at kigge hele den her tråd igennem. Så nu sprøger jeg..

Jeg dyrker meget sport, jeg træner fodbold 4 gange om ugen, og ved siden af styrketræner jeg 3 gange om ugen. Og jeg vil måske gerne have lidt hjælp til min styrketræning, så det får lidt mere skub i sig, så har jeg hørt man kan tage diverse ting, som Protein, eller kreatin, som skulle hjælpe. Er det en god ting? og hvad er forskellen på de to ting? og hvad er evt bedst for en dreng som mig? (er 16 år) :)
Mit formål med træningen er at blive mere markeret, og jeg har trænet i ca 3 måneder.

Edited: 24.12.2010 03:44
fordi jeg ka'

#373 29.12.2010 14:29
Hej.

Undskyld det sene svar, det glippede i farten!

Som en start, så behøver du ikke at indtage mere protein eller kreatin, hvis blot du spiser fornuftige måltider 4-6 gange dagligt. Man siger, at en idrætsudøver (styrketræning/bodybuilding fx) skal have 1,5 - 2,5 gram protein pr. kg. du vejer.

Hvis du gerne vil blive mere markeret, så handler det om at få en lav fedt procent, så muskulaturen bliver mere tydelig. Men hvis jeg skulle give mit ærlige bidrag, så ville jeg sige, at du skulle gå i gang med et fullbody program 3 gange om ugen (man, ons, fre) i køre det i et halvt år. Hvis du kører rigtigt hårdt på og spiser fornuftigt skal du nok komme til at se gode resultater. Men tager i betragtning af, at du kun er 16 år, så er det yderst vigtigt (!) at du får en masse mad, af den gode slags, ind i dit system. For du er stadig i gang med at udvikle dig selv.

#376 30.12.2010 13:33
Hej JLC tak for svaret.

Det er jo juleferie, så det haster ikke :)
Jeg går på efterskole, så det med at spise rigtigt, det er lige sprøgsmålet om jeg gør det, fordi det er ikke altid man lige selv kan bedstemme hvad man ville have, det er op til de kær køkkendamer.
Indtil vidre har jeg sådan set også kørt fullbody, efter min mening, men det er lidt svært, fordi maskinerne er ikke så gode, og jeg har ikke rigtig så mange øvelser.
fordi jeg ka'

#377 30.12.2010 14:37
ingen har jo brug for over 2,0g protein pr. kilo kropsvægt :)
en alm. dansk disko-pumper kan nemt klare sig med 1,5-1,7g pr. kilo kropsvægt :)

kilde:
http://www.nuex.dk/Protein
nederst på siden.

Edited: 30.12.2010 14:44
Veni, vidi, vici

#378 30.12.2010 15:41
Det er blot en uskreven regel det andet. Jeg ved skam godt, at det slet ikke behøver at være så højt. Tror selv jeg ligger omkring 2 gram. I "god mad let at lave" står der også rigtigt mange gode oplysninger om kost, og der nævnes det samme som du skriver. :-)

#389 31.12.2010 15:29
Men heller være på den sikre side :D
Veni, vidi, vici

Kommentarer i alt: 1919   -  
Side:: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 17
(kommer snart)
SK Gaming vs. EG
1-0 til SK Gaming
MYM vs. Alt
1-0 til Alternate
fnatic vs. NiP
1-0 til NiP