Glemt kodeord
Husk Opret profil

WCG: Hvad f... skete der?

Skribent: Admin kontoen.
Tidspunkt: 2007-10-07 10:50
Kategori: WCG 2007 (Global)

 

 

 

Hvad var det egentlig liiiige der skete i går til World Cyber Games? Holdene klagede og klagede, koreanere blev sendt videre på trods af en tabt kamp - og eMazing Gaming er nået til semifinalen. WTF.

 

Jeg har forsøgt at danne mig et overblik over gårsdagens begivenheder baseret på diverse kilder, både eksternt og internt.

1. runde i slutspillet forløber relativt smertefrit - troede man. De første problemer opstod i  Team NoA's kamp mod wNv.cn. Flere gange under kampen bliver kineserne smidt af steam, og kampen må genstartes efter en 2 timers lang diskussion omkring penge-situationen. Problemet opstår igen, og 2. map afslutter man ved scoren 8-6, da man simpelthen ikke når at spille sidste runde færdig. Kineserne får det gule kort da de ikke har styr på regelsættet. De forklarer efterfølgende at de har svært ved at forstå engelsk. Danskerne vinder i sidste runde kampen, der varede ikke mindre end fem timer.

 

Så er den gal igen. Meet Your Makers havde allerede besejret

eSTRO sikkert, men koreanerne nægter at underskrive kamprapporten før admins har kigget demoer. eSTRO mener at MYM har gjort brug af det ulovlige bind "duckjump". Nordmændene synes beslutningen er til grin, og har intet til overs for eSTRO's pludselige indskydelse. Efter en kilometerlang diskussion afgører hoveddommeren at kampen skal spilles om. MYM er rystede og går ind til kampen fuldstændig umotiverede. Det hele sejler - eSTRO vinder let mappet, og MYM indgiver klage over duckjump. Admins afviser, og MYM er frustrerede. Der er ikke noget at gøre - eSTRO er videre. MYM udviser til gengæld heller ikke fairplay på nogen måder, koreanerne får en ordentlig sviner med på vejen.

 

BSL rapporterer for GotFrag. Hvis han havde været dommer havde han allerede nu smidt trøjen, og startet et bål - nordmanden mener eventen er en skandale.

 

Fragbite forsøger at hente demoen mellem MYM og eSTRO. Downloaden bliver afbrudt og filen gjort utilgængelig for offentligheden. Fragbite får at vide at demoen ikke kan findes, og at admins ikke ved hvor den er henne.

 

Amazing Gaming og Team Roccat har gang i en drabelig duel. Kampen er plaget af de samme problemer som i NoA's kamp mod wNv. Folk bliver smidt af og på steam. Det hele eskalerer og lurppis fra Roccat fortolker regelsættet på en anden måde end admins. Det hele sker i afgørende runde, men finnerne får ikke medhold i deres klage. Holdet er ude - dog skal de naturligvis lige proterestere over duckjump først - uden held.

 

eSTRO taber til emuLate i kvartfinalen. Denne gang bliver asiaterne dog slået på ærlig vis, og må tage hjem med en formentlig rigtig dårlig smag i munden. MYM kan ikke bruge det til noget, holdet er taget tilbage til hotellet i raseri.

 

Flere problemer. Virtus.pro taber til eMazing Gaming efter brug af flashbug, og det selvom mappet var et bugfrit map. Admins gav amerikanerne ret. Russerne taber to tætte maps, men indgiver efterfølgende klage over brug af duckjump. Holdet får dog ikke medhold, og spillerne fra Virtus er naturligvis rasende. Var der nogen der sagde hjemmebanefordel? LeX går til yderligheder: "Im gonna kill you" var hans sidste ord på vej ud af hallen.

 

NoA er det eneste hold uden advarsel. Godt gået drenge. Også emuLate har fået ros af dommerne undervejs, for at udvise fairplay.

 

Link:

Brackets

 

 

 

Ovenstående reklame vises ikke til medlemmer af XplayN Club.
Du kan tilmelde dig her.



Kommentarer i alt: 347   -  
Side:: [1] 2 3

#1 07.10.2007 10:53
Ja sikke en lorte kamp MYM vs. eSTRO - suk taber 30k pga det :) i betting
Ovenstående var ironi, et cetera
#2 07.10.2007 10:54
ahaha wtf :D

Det er fucked up med det russerhop, fjern det :D
Don't quote me!
 
#184 07.10.2007 14:48
Hvordan ville du lige fjerne det?
Sut ik'?
 
#329 08.10.2007 10:48
Jeg har haft lamet lidt på en ffa server, når man laver russerhop, stopper man ligesom i luften, så man ikke kommer frem af, når man ducker 2. gang.

Lidt svært at forklare, men håber du er nogenlunde med.

- Det skal lige siges, at jeg ikke ved, hvordan dette er gjort.
fettkuk
 
#330 08.10.2007 11:01
Var det AMX på serveren, eller andre former for plugins?
Sut ik'?
 
#331 08.10.2007 11:10
Lagde jeg ikke mærke til, men det er jo sikkert et amx plugin eller lign. - Det kunne jeg ihvertfald forestille mig.
fettkuk
 
#332 08.10.2007 11:24
Du hørte ikke "HEADSHOT!!!!!!!1111" når du skød hovedet af én? eller vidste hvor meget dmg du havde lavet eller lign? :D
Sut ik'?
 
#333 08.10.2007 11:39
Spillede uden lyd.

Men mener, jeg kunne se damage.
fettkuk
 
#334 08.10.2007 12:06
Okay, så har vi svaret jo =)
Sut ik'?
 
#226 07.10.2007 15:42
man skulle bare vælge at gøre det lovligt. Efter lidt tilvending, er det ikke meget svære at ramme personen
(^_^X)
#3 07.10.2007 10:55
der sker sku noget til det event. :o
jeg er en lille motorcykel
#4 07.10.2007 10:55
Shit det lyder som et stort rod :O
>:]~
#5 07.10.2007 10:55
Man må sige, at det har udløst et ramaskrig.

#6 07.10.2007 10:55
Jeg har lidt ondt af MYM og Virtus.pro :(
831
dnL- - Thy
#7 07.10.2007 10:55
Man burde evt lave en intro til regelsættet, altså en dommer der læser regelsæt op og bliver vist samtidig på en storskærm, så der ikke hersker nogen tvivl om, hvad man må og ikke må.
Og det er sku op til holdet selv(wnv) at skaffe en tolk, hvis de har problemer med at forstå regelsæt.
no_user
 
#93 07.10.2007 12:18
agree. fult ud, den måde de siger det på "ej men vi er ikke så gode til englesk" det er jo direkte pinligt.. altså hvaså, kan de heller ikke finde til usa og rundt i usa.. det er jo totalt rådden, jeg sidder fandme nærmest her og bliver pisse sur over at se, hvor meget sådan nogen børn skaber sig, og det er så vigtigt NOA udviser fair play og bare køre dem alle sammen over..
<3 Vestjylland
 
#222 07.10.2007 15:35
Fuck hvor er du dum at høre på...
Prøv du at tage til Kina og læs kinesiske tegn, og læs et kinesisk regelsæt. Held og lykke med det!
Mad_Lee is not gonna be pleased!
 
#278 07.10.2007 17:50
Så kan de jo lade være med at tage til et vestligt event. De ved sgu da at vi opererer på engelsk herhenne.
Der er RÅD i soklen!
 
#326 07.10.2007 23:57
Hvad fanden er det?

De skal ikke tage til de største og mest prestigefyldte events i verden pga SPROGET????


Gal du er en klovn.
 
#339 08.10.2007 18:14
Hvis det er sådan et kæmpe event for dem, så må de jo for helved lære engelsk, eller på en eller anden måde gøre noget for det.

Der er RÅD i soklen!
 
#340 08.10.2007 18:17
Det forsøger de jo heller ikke.

Ti nu stikke klovn - du har åbenlyst ingen forstand på hvad du snakker om.
 
#341 08.10.2007 18:35
Shit hvor jeg elsker folk der bare sviner folk, når de mener de har ret :D What a kommentar du lige kom med til sidst.
Der er RÅD i soklen!
 
#225 07.10.2007 15:40
Nøj hvor håber jeg at du har mange år tilbage i folkeskolen.
 
#336 08.10.2007 17:11
haha, siger du! du må da også selv forstå lidt, engelsk er internationalt sprog, og de burde da i det mindste have en tolk, som jeg også skrev i den tidligere comment, at det var pinligt de ikke ku skaffe sig bare en tolk. Så det er sku da dig der burde tage dig sammen, grave sig tilbage til det hul du kommer fra.
<3 Vestjylland
 
#337 08.10.2007 17:47
Overhovedet ikke. Hvem skulle betale for en tolk ?, og hvad så når man kommer til eswc, skal danske hold så tage en fransk tolk med ?, nej ikke nødvendigt, fordi reglerne er udgivet på flere sprog.
 
#338 08.10.2007 18:02
ja, så er det da heller ikke nogen undskyld, at de ikke kan reglerne? er vi enige?
<3 Vestjylland
 
#347 09.10.2007 10:16
nej, for til eswc var reglerne netop beskrevet på flere sprog, hvilket ikke var tilfældet til wcg.
 
#177 07.10.2007 14:35
Sys faktisk dit forslag med at vise reglerne er en skide god idé.. Men når alt kommer til alt så er deres regler lige til at stikke op bag i.. Du må ikke duckjumpe eller snakke sammen efter F2B er indtruffet.. Totalt mærkelige regler!
Vind is eliminated!
 
#180 07.10.2007 14:44
Keine snakke sammen efter fade2black, er helt iorden. -vi vil jo gerne have at spillet bliver så realistisk som overhovedet muligt. Duck-jump er jeg ikke nok inde i, til at kunne kommentere.
no_user
 
#230 07.10.2007 15:44
Realistisk siger du???

så skal vi vidst ikke spille cs 1.6 :D
(^_^X)
 
#244 07.10.2007 16:14
det burde være holdenes eget ansvar at læse og forstå reglerne.
c\_/ carecup is empty.
 
#256 07.10.2007 16:50
ja, men det ville kun være til det bedre, men en gennemgang af reglerne med ingame-view.
no_user
#8 07.10.2007 10:55
Lidt til grin imo :)
Jeg er flink af natur
#9 07.10.2007 10:56
Det lyder noget dramatisk! :/
er A38 et surmælksprodukt??
#10 07.10.2007 10:58
Flashbug på et bugfrit map som dommerne giver medhold i ? wtf ...
 
#138 07.10.2007 13:38
Kan du sige hjemmebanefordel :D?
 
#192 07.10.2007 15:00
Der findes ikke bugfrie maps, kun bugreducerede. Der kan stadig forekomme flashbugs.
Debat bør udvide horisonten
 
#241 07.10.2007 16:13
Okay. Det andet lød også ganske grotesk :D
 
#257 07.10.2007 16:52
Nederen at tro det var bugfrit. Ved ikke om det var tilfældet. Men alligevel. :D

Fucked mht. mym og demohentning. Ikke myntet(?) på din kommentar.
Kender i salt?
#11 07.10.2007 10:58
Folk må snart indse at duckjump bare skal gøres lovligt, det handler bare også kun om tid før det sker, for det er umuligt at bremse, når først 50 % af spillerne er begyndt at bruge det når de spiller normalt.

Og helt ærligt, så kan jeg stadig ikke se den store forskel mellem duckjump og bunnyjump, det har begge to kæmpe fordele, men er det ikke kun i orden at de mennesker som sidder og bruger tid på at lære det, har en fordel?

Anyways, fedt at se at NoA gør det godt på alle måder, og måske skulle folk herhjemme ta' den lidt mere med ro når der sker fejl ved events herhjemme, for WCG er et godt eksempel på, hvor svært det kan være at afholde et event.

Held og lykke NoA :D
 
#16 07.10.2007 11:02
Jeg er helt enig, men her hvor de nævner "duckjump" er det så på ctrl folk udfører den eller er det på scroll?

Jeg vil sige at dem som kan på ctrl, så skal det være lovligt. Men vil dog aldrig gå med til scroll.
He who laughs last didnt get it
 
#24 07.10.2007 11:04
Imo kan det være 100% ligemeget om det er på scroll eller ej. Resultatet er det samme: næsten lydløs bevægelse i normal hastighed samt komplet fucked hitboxes.
Kvantemekanikken kvantificerer.
 
#71 07.10.2007 11:59
Det er nemlig ikke ligemeget. På scroll kan alle, på ctrl kræver det man øver sig. Og alt det man lærer sig selv skal man have lov til at bruge.
He who laughs last didnt get it
 
#81 07.10.2007 12:08
Det ændrer ikke på at det er en bug der ødelægger spillet. Uanset metoden man udfører den på.
Kvantemekanikken kvantificerer.
 
#194 07.10.2007 15:04
CTRL er jo ikke bug.
- så det er og kan kun være lovligt :-)
 
#198 07.10.2007 15:07
Det er lige så meget en bug som scroll.
Kvantemekanikken kvantificerer.
 
#207 07.10.2007 15:15
Det er det jo ikke?
- Det er et standard movement?
 
#210 07.10.2007 15:17
Det er unaturligt. Det er ikke meningen at man skal kunne det.
Kvantemekanikken kvantificerer.
 
#223 07.10.2007 15:37
Unaturligt!?
- Hvor fanden vil du hen :D?
 
#228 07.10.2007 15:43
Tror du de tog højde for det da de lavede spillet? Næppe.

= bug.
Kvantemekanikken kvantificerer.
 
#259 07.10.2007 16:54
Det kan også være de ikke tog højde for at man kan dræbe nogle uden zoom med awp. Hvor vil du hen med det?

Synes også man burde få lov til at gøre sådanne ting - med mindre der er tale om script eller ctrl så alle børn kan gøre det.
Kender i salt?
 
#264 07.10.2007 17:17
Min holdning er bare at man ikke skal tillade bugs fordi de udføres på en lettere måde frem for en sværere. Scripts skal self. være banned, men på scroll eller duck.. Synes det er klamt af gøre forskel på.
Kvantemekanikken kvantificerer.
 
#265 07.10.2007 17:19
Jamen der er stor forskel. Synes næsten det er det samme som at have øvet nok til at kunne lave fjæs hele tiden, eller bruge aimkey. Der er væsentlig forskel. :O

*DEAD* e-STRO : solo : gg
*DEAD* MYM|KF3 : get cancer and die
*DEAD* MYM|KF3 : please
Kender i salt?
 
#266 07.10.2007 17:21
Det var dog en latterlig sammenligning. Dog forstår jeg fint KF3s udtalelse, for de blev sgu unfair behandlet.
Kvantemekanikken kvantificerer.
 
#275 07.10.2007 17:40
Sådan føler jeg det.
Kender i salt?
 
#282 07.10.2007 17:54
Det skal du være velkommen til. Vi er alle forskellige. Jeg synes bare enten eller.
Kvantemekanikken kvantificerer.
 
#258 07.10.2007 16:53
Mener du at knappen "scroll" er en bug i sig selv? o_O
 
#309 07.10.2007 18:58
Den var vidst i