Glemt kodeord
Husk Opret profil

Redegørelse vedr. utg

Skribent: Lizzard
Tidspunkt: 2007-09-20 00:34
Kategori: DEL 2007

 

 

 

Udgangspunktet for denne nyhed er en sag, der i løbet af i dag udspilledes mellem DEL administration, utg og soa. Målet er at kaste objektivt lys over sagen og få evalueret hvad der er rigtigt og forkert - og komme videre med klare regler. Kernen i sagen er regler for kampaftaler mellem hold.

 

Adskillige hold har oplevet at blive afvist, når de ønskede at flytte kampe udover kamprunderne. Vi ved at det har kostet brug af standins og private ofre. Når vi holder fast i holdningen skyldes det ønsket om en liga, hvor rammerne holder, så vi kan få stabile kampe, stabil dækning og et fundament, der kan laves eksterne aftaler på. Tilskuere skal kunne planlægge indkøb af popkorn og cola til aftenens underholdning.

 

 

Jeg vil anstrenge mig for at gengive facts udfra logs i følgende beskrivelse af sagen.

 

SoA og utg forhandler kamptid onsdag middag. SoA melder onsdag og fredag ud som muligheder, utg kan hverken onsdag eller fredag, kun torsdag efter 21:30. Senere på dagen melder SoA ud at de ikke kan fredag alligevel, da 3 spillere skal afsted til sponsorevent en dag tidligere end forventet.

 

utg har planlagt TV-aften onsdag med fodbold i centrum. 

SoA kan ikke torsdag, da de har en spiller, der er bundet til en fodboldkamp.

 

Set i bakspejlet er det klart. at begge begrundelser er uholdbare i forhold til DEL. Et af holdene må give sig og finde en løsning. Alternativet bør være, at begge hold får 0 point for kampen.

 

Her begår vi en fejl. Vi går ind i sagen og sætter en hyggeaften foran fjernsynet med vennerne op imod fodbold og sponsorevent fremfor at overlade det til de to hold at finde en løsning eller forfeite kampen. Det rammer utg, som naturligvis føler sig uretfærdigt behandlet. De var villige til at tage et forfeit hvis SoA også tog et, men vores beslutning gik dem imod.

 

utg har i forbindelse med sagen valgt at offentliggøre loggen med Dio. Loggen er beskåret. Om det er for at skjule at utg afviste at spille fredag er ikke til at vide. Deres begrundelse overfor os var dog, at de gerne ville spille fredag og netop derfor var taget afsted til TV-aften. En hvid løgn, der var med til at påvirke vores beslutning, som dog ikke bliver mere korrekt af den grund, men er med til at tegne et hold, der ikke afspejler samarbejdsvilje.

 

Vi ville aldrig under normale omstændigheder offentliggøre private logs med spillere, men da spillerne i dette tilfælde har offentliggjort en beskåret log for derefter at anvende den i sin offentlige kritik, mener vi det er på sin plads at lægge den ubeskårede op. Link findes nederst i nyheden.

 

Nu kunne sagen være endt i en ankesag hvis vi på nuværende tidspunkt havde etableret det råd af spillere, som vi agter at etablere når vi har divisionerne klar. I stedet valgte utg følgende, som efterfølgende har kostet deres deltagelse i DEL:

 

19:53:00 » › [utg]Fini changes topic to '* Under The Gun * Nixes join(t)s up tihi:o) * WO til SoA pga fatsvage admins. gg *'

 

19:53:23 » › [utg]unit changes topic to '* Under The Gun * Nixes join(t)s up tihi:o) DEL vs SoA lost on forfeit, pga fucked up admins. tEH starfuckers. hurra for en indgroet lorte turnering*'

 

[20:08] <[SoA]TwAizZ> [19:53:33] <@[utg]unit> skrid twizz din skide bonde

 

[20:08] <[SoA]TwAizZ> [19:54:13] * You were kicked from #utg! by [utg]Fini ([SoA]TwAizZ)

 

Der sker fejl når man udvikler og vi vil uden tvivl træde ved siden af igen. Næste gang har holdet forhåbentlig en ankeinstans at rette sin klage til. Det ændrer ikke utg's eksklusion, da deres adfærd under ingen omstændigheder hører hjemme i DEL.

 

Konklusionen på sagen er, at admins i DEL naturligvis gerne vil hjælpe med at få kampdage på plads, men at ansvaret hviler på holdenes skuldre - og at man har pligt til at samarbejde.

 

 

Link

Ubeskåret log

 

 

 

Ovenstående reklame vises ikke til medlemmer af XplayN Club.
Du kan tilmelde dig her.



Kommentarer i alt: 1059   -  
Side:: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

#1 20.09.2007 00:36
Ergo soa skal ha 0 pts eller smides ud også. yeah
Men alligvel!
#2 20.09.2007 00:36
Well hvis der ikke skal mere til tør jeg ikke at udtale mig til admins længere :-)
 
#6 20.09.2007 00:41
Vi vælter ikke så let, slår bare en streg under hvad der er acceptabelt.
Debat bør udvide horisonten
 
#17 20.09.2007 00:49
Hvordan kan det være at når i tar en 'SÅ' forkert beslutning, at i for det første ikke forstår at utg bliver sure, og så bagefter når i indrømmer i begik en fejl, bør man så ikke tage utg med ind i DEL igen? Fordi ligemeget hvad, så kan der vel ikke være tvivl om at de har en god grund til at de blev sure.

De begik en fejl, det samme gjorde i.
Pia Kjærsgaard^2
 
#41 20.09.2007 00:55
Hold der bevæger sig ned på det niveau hører ikke til i DEL.
Derudover kan jeg ikke forestille mig at de har lyst til at deltage i en turnering, hvor de har den opfattelse af administrationen.
Debat bør udvide horisonten
 
#53 20.09.2007 00:58
Du har ikke overvejet det kan være i ren fustrationer at de gør det der? Fordi det tror jeg sku godt nok.

Og hvis vi skal dreje den en omgang, hvor hører en så dårlig og forhastet beslutning henne i noget som DEL?

Edited: 20.09.2007 01:09
Pia Kjærsgaard^2
 
#74 20.09.2007 01:10
Jo. Det ændrer ikke på at det er langt under lavmål. Der vil komme masser af situationer hvor hold bliver presset i DEL og det nytter ikke, at man tillader sig selv at kamme over på den måde.

Vend den om: Hvordan ville du have det med at en admin omtalte dig på den måde?
Debat bør udvide horisonten
 
#80 20.09.2007 01:11
Forstår ikke at du ikke svarer på mit spørgsmål.

Og hvis der var fundet noget sted som det her lige inden, så ja jeg ville blive sur, men jeg ville bagefter stadigvæk godt kunne indse hvorfor de har handlet som de gjorde, hvilket jeg stadigvæk ikke kan forstår at i ikke kan.
Pia Kjærsgaard^2
 
#92 20.09.2007 01:20
Hvordan kan jeg svare på noget som du editerer efter at jeg har svaret?
Debat bør udvide horisonten
 
#108 20.09.2007 01:23
Er det ikke ligemeget nu, men vil du give mig et svar på det jeg spørger om?

Og hvordan kan det være at i ikke kan se det var utg's side og forstå hvorfor de evt bliver sure, specielt pga de ting Dio siger som er helt hen i vejret.
Pia Kjærsgaard^2
 
#342 20.09.2007 10:10
Hvorfor er de hen i vejret?
lege atque lacrima
 
#359 20.09.2007 10:28
[18:36] <Dio[x]> grunden til i føler det er imod jer
[18:36] <Dio[x]> er jo, at jeres argument er at i skal se CL
[18:36] <Dio[x]> det duer bare ikke

[18:40] <Dio[x]> grunden til i skal gå på kompromis, er at i ikke vil spille pga. fjernsyn
[18:40] <Dio[x]> den undskyldning godtager vi ikke, og derfor er det idag kampen skal spilles


Behøver jeg at sige mere? :)
Pia Kjærsgaard^2
 
#374 20.09.2007 10:44
Er der noget galt i det? Der findes flere hundrede "frivillige" fodboldligaer i landet, hvor seriøsiteten er i højsædet. Der er penge-bøder for ikk at møde op til kampe, og efter gentagne overtrædelser er det ud.

Personligt fatter jeg heller ikke hvordan man kan prioritere noget fjernsyn over en kvalifikationskamp til DEL. Man har jo for pokker selv valgt at gå ind i det, så må man da bøje sig lidt hvis man har nogle ønsker om at komme videre fra kvalifikationen. Det kan godt være at de bare er stædige og holder fast, da det jo lige så godt kunne være SoA der bøjer sig, men altså - en fjernsynsaften er unægtlig nemmere at flytte end en sponsoraftale :-)
I don't do hits, I do classics.
 
#380 20.09.2007 10:48
Hvis en fra soa ikke skulle have spillet fodbold torsdag aften, hvis han havde meldt afbud der, som du siger man nu så nemt kan. Så havde der slet ikke været noget problem, men siger du at han skal det?

Nææ, det du siger er, at man skal priotere en fodbold kamp højere end feks en aften med vennerne med god mad, fodbold osv.

Men i sidste ende er det så ikke op til en selv at vudere hvad man vil priotere højest i ens liv?
Pia Kjærsgaard^2
 
#386 20.09.2007 10:55
touché
Naturalbornchiller
 
#388 20.09.2007 10:59
Woot? :D
Pia Kjærsgaard^2
 
#417 20.09.2007 11:16
det betyder hatten af for din kommentar ;)
Naturalbornchiller
 
#420 20.09.2007 11:19
Det da altid noget :D
Pia Kjærsgaard^2
 
#399 20.09.2007 11:06
Det er det da helt sikkert. Men i det man træffer et valg om at melde sig til en kvalifikation, så siger man jo også ja til at spille inde for de rammer der følger med en ordentlig turnering. Ellers kunne de jo bare melde sig til en random 5on5 cup hvis de bare ville have en omgang CS :-)

Vidste ikke lige at en fra SoA skulle spille fodbold torsdag, hvilket var grunden til de ikke kunne der. Men - som det står i nyheden - ville den rette beslutning selvfølgelig være at give 0 point til hvert hold, for begge hold har fejlet i at planlægge en kampdag.
I don't do hits, I do classics.
 
#412 20.09.2007 11:12
Ja netop, den rette beslutning, og det er der slet ingen tvivl om.

Og når i så fortæller utg at i vælger at taberdømme dem, pga deres undskyldning ikke var god nok. Altså er det så ikke et eller andet sted forståeligt at de handler som de nu engang gør?

Det er forkert ja, men det er stadigvæk forståeligt, og kan ikke afvise at jeg havde gjort det samme!

I fremkalder en frustration fra utg, og vælger derefter at udelukke dem, lige efter at have truffet en sådan beslutning, i mit hoved giver det ingen mening.
Pia Kjærsgaard^2
 
#422 20.09.2007 11:22
Tja, så var du og Richmond også blevet smidt ud - også med denne hændelse i baghovedet :)

Frustrationer behøver ikke gå over i barnlig larm og tilsvininger. I stedet skulle de rette en klage til Lizzard, det kan man tage seriøst, og det ville højst sandsynligt have sørget for intet af dette havde sket.
I don't do hits, I do classics.
 
#427 20.09.2007 11:24
Beslutninger om hvad man bør priotere højest i ens liv, og hvilke hold der overhovedet skal priotere.

Det hører heller ikke hjemme i DEL...

Edited: 20.09.2007 11:24
Pia Kjærsgaard^2
 
#429 20.09.2007 11:27
Som jeg har sagt, så må man engagerer sig når man vælger at melde sig ind i DEL. Du melder dig heller ikke til en sportsgren, indgår en aftale med en ven e.lign. og så pisser på den uden det får en eller anden konsekvens.

Da de blev taberdømt kunne de have rettet en klage for at sørge for SoA også blev taberdømt, da alt andet selvfølgelig ikke er fair.
I don't do hits, I do classics.
 
#433 20.09.2007 11:28
Og hvorfor blev SoA lige præcist ikke taberdømt fra starten? På samme tidspunkt som utg? Hvorfor blev utg ikke informeret om det? Det forstår jeg intet af.
Pia Kjærsgaard^2
 
#457 20.09.2007 11:48
De blev ikke taberdømt fra start fordi Dio begik en fejl. Det er jo hvad der sker.
I don't do hits, I do classics.
 
#465 20.09.2007 11:51
Det er jo ikke noget der bare lige sker. Ud fra loggen ses det tydeligt at hans mål er at soa skal vinde på WO, og det har jeg set flere skrive, så er ikke helt alene i min opfattelse. Og sjovt nok er det kun xplayn admins der ikke kan se det uretfærdige i det hele.
Pia Kjærsgaard^2
 
#477 20.09.2007 11:57
Ville være synd at sige de 50-100 brugere som kommenterer denne nyhed udgør flertallets holdning til hvad der er rigtigt og falsk. De fleste kommentarer i denne nyhed bærer tydelig præg af at personerne enten har hørt / snakket om sagen før nyheden og derfor ikke læst nyheden, eller også vælger at lave noget selektiv læsning, og tager chancen for at svine XplayN til - det er og har der altid været masser der nu og engang synes er super sjovt.

Kan forsikre dig om at Dio har ingen interesse i at skulle sørge for SoA vinder frem for noget andet hold. Han har intet med dem at gøre, og kunne sikkert ikke være mere ligeglad med deres hold :)

Edited: 20.09.2007 11:57
I don't do hits, I do classics.
 
#486 20.09.2007 12:03
Læs lige loggen... eller os skulle han måske holde hans egne meninger inde hvis han skal svare på xplayn's vejene!
 
#508 20.09.2007 12:16
Han giver klart udtryk for at han intet med SoA har at gøre. Det han gør i loggen er at holde fast i sin mening om at det at se TV frem for at spille DEL ikke er en god nok undskyldning kontra SoAs om at de skal til et sponsorevent.

Kan tildels følge ham, men det er da klart at SoA så har et ansvar ligesåvel som UTG har et, og at det skulle gå "lige hårdt" ud over begge to. Ligesom afgørelsen er blevet omstødt til nu.
I don't do hits, I do classics.
 
#528 20.09.2007 12:25
Ja, men som sagt så skal man altså passe på man ikke dømmer med egen mening, for det har 100% fået ham til at ligne en SoA boy i dette sammehæng, også selv om han måske bare mente sådan.. for det lyser jo langt ud af det modsatte..

Men hvis virkelig ikke har mente det i sådan en omfang, kan jeg nogenlunde begynde og acceptere ham og hans handlefærdigheder..

Men som sagt så jeg altså ikke enig i at ham/i skal bedømme hvad der er vigtigst, der blev givet 2 dage fra utg 1 fra soa :) ser kun en måde at gøre det her på, loose til soa eller os spiller de med standin. eod.

Hvad er blevet ændret siger du?, har ikke lige set noget omkring det endnu, eller der kommer måske noget om det i en nyhed order?

Har faktisk valgt at rose jer sidste på side 5, (forventer skam ingen replays, men vil blot gøre dig opmærksom på jeg faktisk synes i gør et skide godt stykke arbejde)
 
#561 20.09.2007 12:51
Mig der misforstod noget i nyheden, troede egentligt "dommen" var omstødt til at begge hold fik 0 point. Men der kan man bare se.

.. og tak ^_-. Vi har også hård nok hud til at få lidt hug - det trods alt prøvet før :P

Edited: 20.09.2007 12:51
I don't do hits, I do classics.
 
#631 20.09.2007 13:54
Hehe okay.. Bare iorden..

Ja men det man også nød til :D men godt arbejde.
 
#821 20.09.2007 16:00
Hvis de havde svaret noget tidligere, så kunne vi sikkert spille både tirsdag og onsdag.
Vi spille også en kamp mandag jo.

Så lige om din løsning er fair eller ej - kan diskuteres.

men kort så er vi da kun interesseret i at spille kampen.
Sui
 
#827 20.09.2007 16:04
svaret? du vil ikke side og sige at i flere dage i træk havde forsøgt at komme i kontakte til jer? :-)
 
#834 20.09.2007 16:07
Jeg kan ikke huske præcist hvor lang tid, men Twaizz havde faktisk skrevet til dem nogle dage før, for at arranger kampen.
Sui
 
#546 20.09.2007 12:38
Nu hører jeg til den kreds af læsere, som ikke vil svine XpN, da jeg synes i gør et fantastisk stykke arbejde. Men, når i laver fejl, så skal i da også kritiseres så de ikke bliver begået igen, endsige opdager dem.
Dio begår en fejl, tjek! Men hvorfor tilgiver I ikke utg´s opførsel og kommer videre?
Man bliver nødt til at være lidt forstående når man som utg bliver sat i en magtesløs situation.

PS. Jeg tror IKKE i tager SoA´s parti fordi de er celebs eller sådan noget. :)

Edited: 20.09.2007 12:39
en cigar gør tanken klar
 
#571 20.09.2007 13:02
Denne nyhed er vidst også en indrømmelse af vores fejl. DEL admins har besluttet at deres opførsel var uacceptabel og smider dem efterfølgende på porten. Og det kan man anfægte lige så tosset man vil, men tror ikke man skal regne med beslutningen bliver anderledes.
I don't do hits, I do classics.
 
#584 20.09.2007 13:18
At dømme efter reaktionerne burde den nok ændres.
en cigar gør tanken klar
 
#624 20.09.2007 13:48
Efter min mening skulle denne "kan i så stå skoleret"-nyhed aldrig været kommet op.

Og ja beslutningen ændrer sig pga. dens karaktér, og ikke pga. mange af de totalt blanke kommentarer i denne nyhed.

Edited: 20.09.2007 13:49
I don't do hits, I do classics.
 
#1016 22.09.2007 10:54
Sludder, Dio priotere sgu da ikke Soa højere end utg.
 
#1022 22.09.2007 13:31
Han siger at SoA's undskyldninger er bedre end utg's
Pia Kjærsgaard^2
 
#1024 22.09.2007 16:48
deres undskyldning har noget med CS scenen at gøre, mens de andre skal se fjernsyn (ved godt det var en CL kamp). Jeg ville også stille SoAs undskyldning højere end utg selvom jeg ikke rigtig kender nogen af dem der er på de hold
 
#1026 22.09.2007 19:16
Nu kunne SoA ikke spille torsdag pga en skulle spille fodbold :-)
Pia Kjærsgaard^2
 
#1047 24.09.2007 15:06
ah kan være jeg ikke fik læst det hele igennem ordentligt
 
#1048 24.09.2007 17:42
Det også ok :)
Pia Kjærsgaard^2
 
#572 20.09.2007 13:04
Det kan godt være man skal engagere sig, Men hvis en person ikke kan SÅ KAN EN PERSON BARE IKKE. om han skal ud og passe en hund eller stå på ski eller hvad fanden han skal det rager ikke jer ???

SoA kunne tage en standin med, men i taberdømmer UTG. Flot og et klap til dig.
 
#575 20.09.2007 13:06
Tag dig dog sammen. Hvorfor skal du køre sådan en tone af mod mig? Følg sitets regelsæt hvis du vælger at svare den her kommentar.

Alt i livet handler om prioriteringer, og læs nu nyheden hvor vi siger at det var en fejl at taberdømme dem.
I don't do hits, I do classics.
 
#577 20.09.2007 13:11
Jamen du kan da aldrig begynde og sige hvad der er ok at folk laver i fritiden??

det er det eneste jeg siger og ja jeg skriver i frustration fordi det jo noget der kan overgå os alle..
 
#623 20.09.2007 13:47
Hvorfor skulle det dog ske for andre? Helt ærligt. Nævn ti andre tilfælde hvor XplayN har lavet en uretfærdig beslutning i stil med denne.

Nej, det kan du nemlig ikke. Nyheden er en forklaring og en indrømmelse af en fejl. Du kan ikke forlange mere, og det er ikke i orden at du og mange andre sidder og miskrediterer de folk som arrangerer den her turnering af lyst.
I don't do hits, I do classics.
 
#642 20.09.2007 14:00
Jeg tager mine ord i mig igen. da dette kun vil medføre en grim diskution :)