Glemt kodeord
Husk Opret profil

WCG.dk: Væk med grupperne

Skribent: Admin kontoen.
Tidspunkt: 2007-09-11 21:53
Kategori: WCG 2007 (.dk)

 

 

 

Det skabte temmelig stor debat da vi kunne afsløre grupper og seeds til den kommende danske WCG-kvalifikation, der som bekendt afholdes på LAN i København.

 

Kritikken gik blandt andet på at seedsne var med til at danne ulige grupper. Det har arrangørerne taget konsekvensen af, og ændrer nu turneringen fuldstændig radikalt. Væk er grupperne og ind er kommet brackets. Turneringen vil blive afviklet som single elimination og bedst ud af tre maps.

 

De forrige seeds er stadig de samme, og for en god ordens skyld så kan jeg da lige liste dem her:

1. Team NoA

2. Gravitas Gaming

3. yourname

4. Ideal Gaming

5. Spirit of Amiga

6. Mirror Gaming

7. Vendetta

Dermed ser kampene også noget anderledes ud - og første runde kommer nu i stedet til at se således ud:

 

1. runde upper bracket: 

 

Hold 1

 

Hold 2

Team NoA

vs.

W.O.

chemistry

vs.

madspot

Ideal

vs.

entrap

SoA

vs.

McEiF

Gravitas

vs.

W.O.

Vendetta

vs.

HeAdDe

yourname

vs.

Anxiety

Mirror

vs.

WTFI

Godt eller skidt? Tja. Det må vist være op til den enkelte at bedømme. Det gør i hvert fald at programmet skulle blive en anelse hurtigere men lad os nu se. Kampene starter stadig klokken 11.00.

 

Du kan se det fulde bracket-program ved at klikke dig ind på nedenstående link.

 

 

Link:

Meet Your Makers

 

 

Ovenstående reklame vises ikke til medlemmer af XplayN Club.
Du kan tilmelde dig her.



Kommentarer i alt: 301   -  
Side:: [1] 2 3

#1 11.09.2007 22:02
Bliver spændende at se alle disse hold i aktion. :D
no_user
#2 11.09.2007 22:02
Super fornuftig løsning, at spille Bo1 Single elimination var helt hen i vejret, good job :)
 
#80 11.09.2007 23:02
Ja. Thanks danny!
lege atque lacrima
#3 11.09.2007 22:02
Er de mon sikre den her gang..?
bleh
#4 11.09.2007 22:02
Lækkert at de har gjort det anderledes. Held og lykke til alle hold :)
#5 11.09.2007 22:03
det nice!
no_user
#6 11.09.2007 22:03
Hehe sjovt, Noa og Gravitas WO :D
no_user
#7 11.09.2007 22:03
gl til alle mayn!
no_user
#8 11.09.2007 22:03
Ja, det kunne da umuligt være ringere end før. HF til alle hold.
 
#89 11.09.2007 23:08
Det er det da nu :)
lagerismen
 
#95 11.09.2007 23:13
Ja, for de mindre hold. Farvel Philip :D
 
#96 11.09.2007 23:14
Ja det er godt at Kepler bor oppe i røven på topteams :) Fantastisk
lagerismen
 
#133 11.09.2007 23:41
hahaha, det er jo MEGET ringere nu.

Dejligt at de virkeligt "kompetente" admins for denne qual, kun lytter til hvad de kendte computer-nørder siger/skriver whatever.
dt
 
#136 11.09.2007 23:42
Havde ikke sat mig i jeres sted.

edit: Men singleelimination er bare ikke optimalt efter gruppespillet - det må selv I erkende :)

Edited: 11.09.2007 23:48
#9 11.09.2007 22:03
1
1
1
1
1
1

med andre ord, favoritterne vil sejre :D
#10 11.09.2007 22:04
theclan hedder Gravitas gaming
DOGTAG hedder Excello


Ret nedern for de mindre gode hold, nu får de ikke chancen, dog også uforventet hvis de gik hen og vandt nogen kampe... Men tror stadigvæk NoA snupper den her, og håber også, eftersom de ved mest om udelandsk events. Dejligt at det bliver bo3 og ikke bo1 :)

Edited: 11.09.2007 22:04
 
#12 11.09.2007 22:06
På den anden side var der hold som ikke havde en særlig stor chance i de tidligere grupper
Pas på de grå skygger
 
#17 11.09.2007 22:09
Vil mene man har større chance, for at komme videre fra en gruppe, end at spille single elimination med det samme, eftersom du kan have en dårlig kamp, og så måske spille bedre i de to andre, hvor man kampe man nu skal spille.

Spiller du af h..... til i single elimination i første runde, så er du allerede ude, eftersom i gruppespil har du en chance mere.
 
#13 11.09.2007 22:06
Ret nedern for de mindre gode hold, nu får de ikke chancen

øøhh hvad? De får da chancen, hvis de ikke kan vinde deres første kamp, er det sqda heller ikke fortjent at de går videre...?
PIMPDADDY Inc.
 
#15 11.09.2007 22:08
Mener at der er større chance, for hvis de var gruppe, havde de flere kampe at spille, og derfor havde de større mulighed for at vise hvem de var i stand til, at kæmpe imod. Men ja, det er da klart, hvis de ryger ud i første runde, så ja... ud med dem.
 
#39 11.09.2007 22:19
Hvordan fungerer det med hvilke maps man spiller? Får man lov til at vælge et hver eller er det forudbestemt?

Edit: aner ikke hvorfor den blev til dig.. var ikke meningen

Edited: 11.09.2007 22:19
You look like I need another dri
 
#43 11.09.2007 22:21
Mht. maps så vælger holdet med højest seed første map, det andet hold vælger andet map og admin vælger, hvis nødvendigt, det tredje map. Det map som holdet med det højeste seed vælger skal spilles først.
no_user
 
#78 11.09.2007 23:00
Kan slet ikke forstå hvorfor 1. seed skal vælge først. Skal det være en fordel for lavest seeded eller hvordan? :(
Jeg hader phil
 
#81 11.09.2007 23:03
Snak med McKnight omkring det. Jeg har ikke lavet reglerne. :)
no_user
 
#85 11.09.2007 23:06
er du bange?! ;)
You look like I need another dri
 
#116 11.09.2007 23:27
Nope. Ser bare ikke hvad meningen er med det :D
Jeg hader phil
 
#84 11.09.2007 23:06
Forstår ikke helt hvad det her hjælper. Finalen er sat til 21, og vil derfor tidligst være færdig 22:30 ca. Er det mig, eller kommer jyderne ikke mindst lige så sent hjem, som ved det gamle system?

*EDIT* Den her skulle ikke have været til dig :D

Edited: 11.09.2007 23:07
Jeg hader phil
#11 11.09.2007 22:05
Meget bedre end før :) Dejligt at de ville lave det om
edit - Men røv for underdogs :(

Edited: 11.09.2007 22:58
Pas på de grå skygger
#14 11.09.2007 22:07
hmm, endelig lidt held i sprøjten til chem?
hook da bass
 
#19 11.09.2007 22:09
og dog, de står til at møde NoA i 2. runde :/
hook da bass
 
#25 11.09.2007 22:10
Nej, de får NoA i 2 runde, hvis de slår madspot, så der bliver fortsat åbnet op for lorteposen.
 
#28 11.09.2007 22:11
ja, fandt jeg lige ud af :D
hook da bass
 
#37 11.09.2007 22:15
Hvad tuder I over? I har ingenting vist, og har generelt ikke det spillermateriale, der betragtes som det skarpeste lige pt. :D
FCK since 1993
 
#42 11.09.2007 22:20
ligemeget. 2 x AwPaGaN på lan, så er det ligemeget :)

Men nu skal jeg ikek deltage alligevel så det er ligegyldigt anyways :D
 
#66 11.09.2007 22:40
Hvorfor ikke?
 
#68 11.09.2007 22:42
Fordi man ikke må lyve overfor slap admins = 1 års ban.
 
#228 12.09.2007 13:19
ahha ja den gør nas!
 
#254 12.09.2007 15:15
det er jo mYm der afvilker, denne event?
hvorfor tror thomas han er sjov?
 
#260 12.09.2007 15:25
I samarbejde med regroup som har noget med slap at gøre.
 
#261 12.09.2007 15:26
ReGroup ejer mYm, men har ikke noget med Sui & co at gøre? Jo kun McKnight.
hvorfor tror thomas han er sjov?
 
#263 12.09.2007 15:32
så er det mcknight, vi har ihvertfald fået af vide at jeg ikke ku deltage pga en relation til slap.
 
#264 12.09.2007 15:40
han er også ret, latterligt :/
hvorfor tror thomas han er sjov?
 
#72 11.09.2007 22:50
Episoden fra ACER-Cuppen så vidt jeg husker.
no_user
 
#295 15.09.2007 12:19
Stop med at generalisere, det er kun marc der tuder og han er den eneste der ikke skal være med, vi flækker noa alligevel så care (:
no_user
#16 11.09.2007 22:08
Latterligt først at udgive 1 version, hvis man ikke er sikker på, om det er sådan man vil gøre det. Ret uprofessionelt.
FCK since 1993
 
#23 11.09.2007 22:09
Ja men nu er det jo blevet 10 gange bedre, er det ikke det der tæller?
 
#31 11.09.2007 22:12
Måske. Men det er nu ikke blevet bedre for de "mindre gode" klaner, i mine øjne. De får jo stort set kun 1 kamp, hvis det er.
FCK since 1993
 
#58 11.09.2007 22:34
Kanont at du kan se det fra andres synsvinkel :)
once SUBLIFE - always SUBLIFE
 
#112 11.09.2007 23:26
så er det godt tuneringen ikke er til for at mindre gode klaner kan få kampe. Det handler om at få det bedste danske hold afsted og det sker med den her løsning
 
#118 11.09.2007 23:28
Well, måske er det 10% mere random med den anden løsning, men hvis man vil af sted til Seattle, så skal man slå alle hold! :)

Edited: 11.09.2007 23:34
 
#125 11.09.2007 23:34
jaaa? kan ikke se hvor du vil hen. BO3 sikrer at det bedste hold vinder kampen og ikke fordi man lige er random og vinder første map. Ingen havde brokket sig hvis det stadig var BO3 efter gruppespillet, men det er der desværre ikke ressourcer og tid til.

ps. respekt til kepler/mym for endelig at lytte til gamerne..

pps. holdene spiller jo også mindst 2 maps som man ville i gruppespillet. (3 i de grupper hvor der var 4 hold med)

Edited: 11.09.2007 23:36
 
#128 11.09.2007 23:36
Kan godt se singleelimination efter gruppespillet er noget møg.
 
#137 11.09.2007 23:43
nu har du ændret din post så skriver lige igen.. Ja selvfølgelig skal man slå alle hold. Men vi whiner stadig ikke over gruppespillet men SINGLE efter gruppespillet. 10% mere random, det er jo direkte dumt skrevet. Så hvis vi antager at vi taber til 1. map til chemistry fx så er der 90% chance for at de vinder 2 eller 3 map? hold nu ^^
 
#142 11.09.2007 23:46
Jeg troede det var gruppespillede I (eller hvem det nu var) whinede over, da der var en del bøvl omkring hvordan de seedede hold var fordelt på grupperne. #128.

edit: rettet.

Edited: 11.09.2007 23:50
 
#151 11.09.2007 23:53
Det kan godt være det går ud på at få det bedste hold afsted, men kan du ikke se at når mYm fra dag 1 lover gruppespil, og vi betaler togbilleter ect., med den idé om at vi kommer til at have 3 forsøg til at vise hvad vi kan på LAN, og så få dage før skudstart render de os i røven??
lagerismen
 
#156 11.09.2007 23:57
kan jeg selvfølgelig godt se.. men i får stadig 2 maps og chance for at spille 2-3 mere.. Men jo det ret nederen når i nu har arrangeret det hele på forhånd
 
#159 12.09.2007 00:00
Det er jo ikke maps vi går op i. Chancerne for at vise hvad vi kan er blevet væsentlig mindre ved det her pjat. Vi havde 3 kampe til at vise hvad vi kunne, og som xre siger så kan det sagtens ske at man taber til et hold stort, og slår et hold som er lige så godt bagefter. Det har ingen mulighed for at kunne ske nu, og vi kan ikke gøre noget ved det. Alt er arrengeret og folk har betalt for tog fra Esbjerg for at komme på LAN og spille en kamp mod Chemistry
lagerismen