Glemt kodeord
Husk Opret profil

DEL: Regler og Mapcycle *

Skribent: Lizzard
Tidspunkt: 2007-09-08 20:55
Kategori: DEL 2007

 

 

 

Som lovet udgiver vi i dag det opdaterede regelsæt for CS 1.6 og de maps, der skal spilles i kvalifikationen til DEL. Regelsættet er udarbejdet i et tæt samarbejde melem BHS, Friar og undertegnede, så spørgsmål kan stiles til os alle tre. Regelsættet er udformet til brug i både offline- og online turneringer.

 

Der er tre regler jeg vil fremhæve sammen med mappool, da de er blevet debatteret flittigt den seneste tid.

Russerhop

Vi har besluttet at lade russerhop være tilladt så længe det ikke er via binds, scroll eller scripts, men på den tast man dukker sig på, da det anvendes i de internationale turneringer, og at et forbud i DEL vil forringe de danske holds forberedelse til dem. Tjek how? Custodia ftw.

 

32 bit

Vi har med Custodia fået mulighed for at kontrollere om der anvendes 16 bit eller 32 bit online, og der skal derfor spilles med 32 bit.

 

Ansvar

Hold har selv ansvar for at læse, forstå og efterleve regelsættet. Alle spillere bør derfor bruge den fornødne tid til at studere dette.

 

Kamptider

Kampe skal aftales i fornuftig tid, hvilket vil sige mindst et par dage før de spilles. Aftalte tidspunkter skal meddeles os senest dagen før kampdag.

 

Mappool, gruppespil

1. map: de_dust2

2. map: de_nuke

3. map: de_inferno (ved 1-1)

 

Som I kan se, har vi valgt at der skal spilles bo3 maps for at sikre en så retfærdig afgørelse af kampene som muligt. Vi mener at med én kamp holdene selv kan aftale pr. uge, bør det ikke give de store problemer.

 

Kampe kan ikke flyttes udenfor den enkelte spilleuges runde. Generelt skal I  lade være med at spørge om bøjning af reglerne. Det sker ikke med mindre I har en ganske usædvanlig og dokumenteret grund, der ikke allerede er taget højde for under planlægningen.

 

Vi glæder os lige så meget som Jer til at komme igang. Sørg for at aftale Jeres kampe i 1. spilleuge nu og meddele dem til os - via sitet er irc. Så er der også en chance for, at der bliver oprettet bets på lige netop jeres kamp!!1

 

 

Links:

Regelsæt

Gruppespil

Kamptider 

Custodia - FAQ

 

 

 

Ovenstående reklame vises ikke til medlemmer af XplayN Club.
Du kan tilmelde dig her.



Kommentarer i alt: 151   -  
Side:: [1] 2

#1 08.09.2007 20:59
Helt sikkert. :)
lagerismen
#2 08.09.2007 21:00
bliver fedt :D
#3 08.09.2007 21:02
LÆKKERT! At i tjekker for 32bit!
//Mejsel
 
#52 08.09.2007 22:54
Hvilken forskel gør det om man spiller med 16 eller 32bit?
 
#54 08.09.2007 23:08
Du kan lettere se igennem smokes med 16bit :)
KAMPDRUK, RAP & FISSER! <3
 
#59 08.09.2007 23:28
Nå ja, det har jeg vist hørt før :)
 
#123 09.09.2007 17:08
hvad er smokes?
 
#127 09.09.2007 18:26
:DD
KAMPDRUK, RAP & FISSER! <3
#4 08.09.2007 21:04
nice med BO3!
*indsæt sjov sætning her*
 
#64 09.09.2007 00:15
nej !
Men alligvel!
#5 08.09.2007 21:05
Russerhop, er det det som bl.a. f0rest er fantastisk dygtig til? Er der nogen der kan forklare mig teknikken? Jeg prøvede en overgang selv at lære det men det blev aldrig nær det samme som når man ser andre gøre det :)

Er det bare duck knappen all the way eller er der noget andet?
You can't iceskate up hill.
 
#7 08.09.2007 21:06
Det er nær umuligt at gøre det ordentlig udelukkende med duck. De fleste har bindet +duck til deres scroll, og ruller så med den samtidig med de med interval trykker på ctrl (eller hvad der er binded til +duck).
 
#9 08.09.2007 21:11
hvorfor er det egentlig at det ikke er lovligt med scroll?
just have a lil' faith..
 
#15 08.09.2007 21:15
som sagt kan du ikke gøre det mange gang i træk når det ikke er binded til scroll :)
Manchester United <3
 
#19 08.09.2007 21:16
jeg synes fandme det latterlig :( RUSSER<3
just have a lil' faith..
 
#49 08.09.2007 22:39
russer stinker. Der er en grund til det hedder russer. De opfandt det fordi de er så evigt elendige..
Manchester United <3
 
#20 08.09.2007 21:16
Det kan goere dig ret svaer at ramme, da det faar hitboxes til at bugge.
lege atque lacrima
 
#23 08.09.2007 21:19
ja, men.

Det er lovligt at binde til alle knapper på musen.
Det er lovligt at binde så længe der ikke er bind'et flere ting til 1 knap.

Så det burde jo ikke være ulovligt.
just have a lil' faith..
 
#26 08.09.2007 21:23
Scrool og scripts er ulovligt. Du maa gerne binde +duck til alle dine musetaster, hvis du har lyst.
lege atque lacrima
 
#29 08.09.2007 21:25
dvs. man må heller ikke bind'e scroll til +jump ?
just have a lil' faith..
 
#32 08.09.2007 21:29
Jo. Hvad har det med sagen at goere? :)
lege atque lacrima
 
#33 08.09.2007 21:31
hvad er forskellen på at binde +duck og +jump ?
just have a lil' faith..
 
#37 08.09.2007 21:33
At du sgu ikke kommer så langt ved at fyre den med jump på scroll :)
 
#44 08.09.2007 21:55
bunnyjump!
just have a lil' faith..
 
#133 10.09.2007 10:25
At hoppe på scroll giver da også mange fordele, bl.a. at kunne flyve under togvogne, og komme lige så hurtigt frem som når du løber, men med færre steps.
 
#39 08.09.2007 21:35
At man ved russerhop fucker modellen op, og at man ved bunnyjump bare hopper rundt.
www.satanioN.dk/CS
 
#38 08.09.2007 21:34
Dels, som guddo siger, får det hitboxes til at bugge. Og for det andet kan du næsten løbe 100% lydløst - og hvor sjovt er spillet så? ........
 
#71 09.09.2007 01:15
100% enig :)
To reflect is to regret
 
#85 09.09.2007 12:14
Pisse nederen. Jeg hader at se HLTV, når folk laver deres lorte trick :<
team chemistry
 
#86 09.09.2007 12:17
Amen det er mindst lige så lamt at stå et eller andet sted og så bare få den i ryggen fordi nooben er løbet rundt om dig 26 gange lydløst Zzz ! :D
 
#53 08.09.2007 23:00
Det ser bare ikke ud til, at en som f0rest bruger noget script. Han løber ikke lydløst, han duckjumper bare på en eller anden fucked up måde :D
You can't iceskate up hill.
 
#66 09.09.2007 00:21
det er jo ikk umuligt at gøre det på ctrl.. se på martin..
 
#81 09.09.2007 11:18
"Nær umuligt", din noob.
 
#126 09.09.2007 18:03
der er jo sygt mange der kan det. bare dig og ole der er noobs til det.
martin er bare en af de få der kan gøre det næsten perfekt :D

Edited: 09.09.2007 18:03
#6 08.09.2007 21:06
Russerhop

"Vi har besluttet at lade russerhop være tilladt så længe det ikke er via binds, scroll eller scripts, men på den tast man dukker sig på, da det anvendes i de internationale turneringer, og at et forbud i DEL vil forringe de danske holds forberedelse til dem."

-hvordan vil man kunne se hvem der bruger script osv?
just have a lil' faith..
 
#8 08.09.2007 21:08
via custodia, er jeg sikker på at den læser ens config igennem ligesom aequitas gør det.. og derigennem kan de se alle ens binds
 
#11 08.09.2007 21:11
ja okay :)
just have a lil' faith..
 
#13 08.09.2007 21:13
Udover det skal alle, som det ogsaa fremgaar via reglerne, recorde in-eye demos - dvs. at hvis et hold mener det er abused, retter man henvendelse til ledelsen - som derefter tager stilling til sagen.
lege atque lacrima
 
#14 08.09.2007 21:14
Præcis :)
#10 08.09.2007 21:11
Aim_map er under mapcycle??
//Mejsel
 
#12 08.09.2007 21:13
Tror du det er i 1on1..?
www.satanioN.dk/CS
 
#17 08.09.2007 21:15
aim_map er ét af de maps vi bruger i XplayN.com's turneringer og derfor er det under XplayN.com's mappool. Bør det bøjes i neon på regelsiden? :)
Debat bør udvide horisonten
 
#30 08.09.2007 21:26
Hehe, bare lidt forundret da det var blandet med de andre 5on5 maps.. Og tænkte ikke så meget på "xplayns turneringer" men på Del, troede kun det var regler dertil -.-'
//Mejsel
#16 08.09.2007 21:15
nice mapcycle :D
#18 08.09.2007 21:15
Virkeligt fornuftigt regelsæt. Russerhop reglen er fuldt ud acceptabel, og 32bit gør spillet langt federe.

Dog kan jeg umiddelbart ikke se om det er et krav at optage demo, hvilket jeg går udfra det er.
www.satanioN.dk/CS
 
#22 08.09.2007 21:18
Det kræves at alle optager demo. :)
 
#24 08.09.2007 21:19
Tænkte jeg nok, men så vidt jeg kan se fremgår det ikke af regelsættet :s
www.satanioN.dk/CS
 
#25 08.09.2007 21:19
Korrekt, det er en forglemmelse og er tilføjet nu. :)

Edited: 08.09.2007 21:27
Debat bør udvide horisonten
 
#56 08.09.2007 23:17
Dejlig positiv kommentar fra dig. :)
Skribent/Analytiker på XplayN.co
 
#57 08.09.2007 23:23
Synes nu jeg har skrevet mange positive kommentarer, og især når tingene er så gennemtænkte som her kan man vist ikke andet end at være positiv :)
www.satanioN.dk/CS
#21 08.09.2007 21:16
Lækkert med BO3 :)
#27 08.09.2007 21:23
dvs alle kampene(i kvalifikationen) blir spillet BO3 de maps?
Pyro - KPS
 
#31 08.09.2007 21:28
ja
Debat bør udvide horisonten
#28 08.09.2007 21:24
Har forresten et par spørgsmål omkring §6.11 - Scripts:

1) Vil det være fuldstændigt uacceptabelt hvis en spiller har et script der gør at scoreboard og net_graph kommer frem samtidig når han trykker tab?
. (http://www.satanion.dk/cs/scorenet.html)

2) Mange bruger som i nok ved scroll til at hoppe. Det bugger nogle gange når man defuser, hvilket godt kan føre til en tabt runde. Vil det være ulovligt at bruge et script der unbinder scroll ved defuse?
. (http://www.satanion.dk/cs/defuse.html)

Det fremgår af regelsættet at ovenstående scripts er ulovlige, men vil lige være 100% sikker.

Edited: 08.09.2007 21:25
www.satanioN.dk/CS
 
#34 08.09.2007 21:32
Håber sku at begge 2 er lovlige, de gør jo ingen fordel som sådan.
Pia Kjærsgaard^2
 
#41