Glemt kodeord
Husk Opret profil

WCG.SE pre-kval: FARCE

Skribent: Admin kontoen.
Tidspunkt: 2007-08-06 03:53
Kategori: WCG 2007 (Global)

 

 

 

Det har været en usandsynlig travl dag når der tales i Counter-Strike 1.6 termer, eftersom vi ikke blot har haft en heftig dag set med danske øjne, så har der også været gang i den hos vores naboer fra  Sverige. I aftes var nemlig også aftenen, hvor dele af den svenske pre-kvalifikation til den svenske kvalifikation til World Cyber Games (WCG) blev afviklet. Og sikke en farce...

 

Det var tid til semifinalerne i pre-kvalifikationen i det svenske, som jo bekendt blev afviklet online. Vi skulle være vidner til to spændende semifinaler imellem favoritterne fra fnatic vs. defs samt en anden kamp imellem underacheivers SK-Gaming og Cold as ice.

 

Der var rent ud sagt lagt i ovnen til nogle spændende kampe, og det blev der skam også. Men lad os starte helt fra bunden af ligesom med den finske kvalifikation.

 

Der var til denne pre-kvalifkation også to eksisterende gruppespil, hvor vi kunne finde forhåndsfavoritterne fra SK Gaming samt Fnatic i hver sin gruppe. Resultaterne fra gruppespillet til pre-kvalifkationen blev således:

 

Indledende gruppespil - Pre-kval til WCG.se kvalen

Gruppe A

 

Hold 1

 

Hold 2

map

Resultat

defs

vs.

CAI

de_dust2

18 - 12

Evilzone

vs.

omogen

de_dust2

21 - 17

SK

vs.

Playzone

de_dust2

19 - 11

CAI

vs.

Evilzone

de_inf

13 - 11

SK

vs.

defs

de_inf

21 - 09

omogen

vs.

Playzone

de_inf

17 - 13

SK

vs.

omorgen

de_train

21 - 09

Evilzone

vs.

defs

de_train

26 - 23

Playzone

vs.

CAI

de_train

20 - 10

CAI

vs.

SK

de_nuke

18 - 12

defs

vs.

omogen

de_nuke

22 - 08

evilzone

vs.

Playzone

de_nuke

31 - 28

CAI

vs.

omogen

de_dust2

20 - 10

defs

vs.

Playzone

de_dust2

21 - 18

SK

vs.

Evilzone

de_dust2

16 - 14

Ud fra ovenstående tabel der muligvis kan virke uoverskuelig for de fleste, eftersom alle holdene mere eller mindre slog hinanden indbyrdes, kan det siges, at følgende fire hold  kvalificerede sig fra Gruppe A til slutspillet i kvalifikationen:

    1. SK 12 points
    2. defs 9 points
    3. Cold As Ice (CAI) 9 points
    4. Evilzone 6 points

Der var altså tale om en usandsynlig lige pulje, hvor det dog lykkedes for en af forhåndsfavoritterne, at leve op til de spekulationer som mange havde haft før kvalifikationen, omhandlende at de ville vinde deres gruppe. Derfor var disse fire hold klare til slutspillet, hvor fire hold fra gruppe B ville vente, og lad os tage et kig på denne gruppe:

Gruppe B

 

Hold 1

 

Hold 2

map

Resultat

fnatic

vs.

arab.syn

de_dust2

16 - 13

GPassion

vs.

L.Heaven

de_dust2

27 - 03

SofBorås

vs.

swecon

de_dust2

24 - 06

GPassion

vs.

arab.syn

de_inf

21 - 09

Fnatic

vs.

swecon

de_inf

WO

SofBorås

vs.

L.Heaven

de_inf

20 - 10

L.Heaven

vs.

swecon

de_train

WO

fnatic

vs.

GPassion

de_train

20 - 10

arab.syn

vs.

SofBorås

de_train

28 - 22

arab.syn

vs.

swecon

de_nuke

WO

SofBorås

vs.

GPassion

de_nuke

16 - 14

fnatic

vs.

LHeaven

de_nuke

16 - 14

LHeaven

vs.

Arab-syn

de_dust2

21 - 09

fnatic

vs.

SofBorås

de_dust2

16 - 14

GPassion

vs.

swecon

de_dust2

WO

Om det er er fordi kvalifikationen er blevet spillet over to dage (henholdsvis fredag og lørdag), vil jeg lade stå hen i det uvisse, men et faktum er at der i disse kampe har været et par overraskelser, idet både SK og fnatic har været presset mere end, hvad man kunne have regnet med. Efter resultaterne fra gruppe B kunne fire følgende hold prise sig lykkelige med en videre deltagelse i turneringen:

    1. fnatic 15 points
    2. Skillz of Borås 10 points
    3. GamePassion 9 points
    4. LanHeaven.se 6 points

Efter en veloverstået omgang indledningsvis gruppespil skulle der i det svenske nu tages fat i det mere spændende, idet vi skulle til at kigge på slutspillet, hvor vi ville blive vidner til den største farce i et lille stykke tid, og selvfølgelig skulle denne involvere SK, men ikke mere om det lige nu, lad os komme videre til det spændende, hvor der blev spillet Bo3 (best of three maps):

 

Slutspillet - Pre-kval til WCG.se kvalen

Kvartfinalerne

 

Hold 1

 

Hold 2

map

Resultat

SK

vs.

LanHeaven.se

Bo3

2 - 0

CAI

vs.

Skillz of Borås

Bo3

WO

defs

vs.

Gamepassion

Bo3

2 - 0

fnatic

vs.

Evilzone

Bo3

2 - 0

 

Semifinalerne

 

Hold 1

 

Hold 2

map

Resultat

CAI

vs.

SK

Bo3

2 - 1

fnatic

vs.

defs

Bo3

2 - 0

Nu vil mange nok undre sig over, hvorfor jeg ikke skriver resultaterne efter de veloverståede semifinaler, men dette er der en ganske klar grund til, eftersom det netop er her, at selve FARCEN træder ind!

 

SK skulle som bekendt mødte Cold As Ice i semifinalen, og resultatet blev overraskende 2-1 i maps til Cold As Ice, der ikke lod nogen tvivl herske om, at de følte sig velkørende og var klar til den rigtige kvalifikation til WCG. Men nu opstod problemerne hurtigt:

  • SK vinder de_inferno med cifrene 16-13
  • Cold As Ice vinder de_dust2 med cifrene 16-13

Begge hold står nu med en sejr hver på et map, hvilket betyder det sidste map, som iøvrigt er de_train, afgør det hele, og her er så problemerne opstår:

  • SK tager en 8-7 som terrorister
  • Cold As Ice kommer stærkt igen 9-6 og vinder kampen?

Nej det er netop det som er problemet, fordi godt nok ser det ud til, at Cold As Ice netop har vundet semifinalen med cifrene 16-14  på sidste map mod giganterne, men dette er ikke tilfældet. En langvarig konflikt opstår imellem SK og Cold As ice, eftersom SK gør opmærksom på, at Cold As Ice har benyttet sig af en flashbug på train. I modsætning til dette klager Cold As Ice over, at SK benyttede russerhop, hvilket de dog ikke fik medhold i!

 

Derimod fik SK medhold i at Cold As Ice havde benyttet sig af en flashbug, hvilket betød der opstod en ændring i resultatet af det sidste map, som Cold As Ice ellers havde vundet 16-14. De bliver nemlig fratrukket tre runder, hvilket betyder, at SK vinder med cifrene 14-13 og nu havde udsigt til en finale mod fnatic. Men her stopper farcen slet ikke, nej nej. SK meddeler lidt senere, at deres spiller Robban ikke findes tilstede, hvilket betyder de afgiver en Walkover (WO) mod fnatic i finalen, og kort bagefter siger Cold As Ice, at de ønsker at benytte sig af samme mod defs i bronze-kampen.

 

En lang svensk aften ender altså med, at fnatic sikrer sig en sejr i pre-kvalifikationen, mens defs kan kalde sig for vindere af tredjepladsen, eftersom de ligesom SK valgt at bruge en WO.

 

Forvirret? Det var jeg også.

 

 

Link:

Fragbite (delvis kilde)  

 

 

Ovenstående reklame vises ikke til medlemmer af XplayN Club.
Du kan tilmelde dig her.



Kommentarer i alt: 107   -  
Side:: [1] 2

#1 06.08.2007 04:07
Reglerne skal selvfølgelig overholdes, men SK er der altid så snart der er det mindste de kan udnytte til deres fordel fordi de gang på gang underpræsterer.

Fnatic fik godt nok en del mere modstand end jeg havde forventet!
no_user
 
#2 06.08.2007 04:09
Lidt mærkeligt RobbaN bare var gone :)
Spiderpig, spiderpig.. la la la
 
#3 06.08.2007 04:14
Ja det forstår jeg heller intet af. En mand forsvinder da ikke bare lige efter den sidste overstået kamp hmmm..... :P Så var der da absolut ingen idé i at klage over en flashbug hvis de alligevel ikke kunne stille hold. Mon de var bange for fnatic? :)

Edited: 06.08.2007 04:15
no_user
 
#31 06.08.2007 11:33
Det giver da rigeligt med mening, når de 2 bedste kvalificerer sig til LAN-finalerne :)
Tænk, tast, post!
 
#68 06.08.2007 16:40
ja jeg synes nu egentlig også det giver fint mening eftersom de var kvalificerede :)
 
#92 06.08.2007 22:00
Altså, når det andet hold snyder, er det da std. at sige det til admins?
The art of creation<3
 
#100 07.08.2007 23:58
Tænker du på den situation mod NoA på nuke? Det whinede SK ikke over.
no_user
 
#106 12.08.2007 00:54
De whinede måske ikke, men de nævnte situationen for admins :)
Manchester United <3
#4 06.08.2007 04:28
russerhop sinker :P :P :P
www.johnnyvang.dk
#5 06.08.2007 04:45
SK stinker
I'm about to double up!
#6 06.08.2007 04:53
Det er utroligt så meget sk kan blive ved med at præstere elendigt... Der må da snart ske et eller andet på det hold, for det de har gang i fortiden fungerer da tydeligvis ikke.. Og hvad er meningen i at pive, hvis man ikke kan spille bagefter alligevel.. SUUK SK!
 
#15 06.08.2007 09:09
meningen er jo at de to bedste får adgang til den endelige finale.
#7 06.08.2007 06:30
SK skal lukke :)
www.Game-Hosting.com
 
#40 06.08.2007 12:16
Nej, imo skal de smide det afdanket team ud og få the clan ind ^^
 
#57 06.08.2007 14:50
Så længe de har cs hold, er det svensk.
www.Game-Hosting.com
 
#58 06.08.2007 14:59
Eller tysk.
*rrrR*
 
#59 06.08.2007 15:18
Nej :)
www.Game-Hosting.com
 
#65 06.08.2007 16:00
De har haft et dansk før :)
 
#78 06.08.2007 19:28
Ja, samtidig med et svensk :) Deres organisation er Svensk/Tysk, derfor.
www.Game-Hosting.com
 
#88 06.08.2007 21:22
Nej, de smuttede over til nip, hvor titans så kom ind i sk, hvorefter de svenske drenge joinede sk igen, og sk.dk lukkede lidt efter :P tror det var sådan..
 
#89 06.08.2007 21:34
Men der var stadig et tysk hold :)
www.Game-Hosting.com
 
#69 06.08.2007 16:46
hvorfor skal de lukke? alle var blevet sure over at de havde tabt en kamp pga flashbug. imo er det måske en hård dom, men der skal vel også gøres noget overfor folk som benytter flashbug? og de er udemærket godt klar over hvor flashbugs'ne er. uheld sker, men nogen vil også udnytte de bugs der er, hvorefter at sige de var uheld.
 
#79 06.08.2007 19:29
Ikke kun det her. De lavede et kæmpe nummer da der var ESWC, og de er vinder generelt ikke rigtig noget i år.
www.Game-Hosting.com
 
#84 06.08.2007 20:48
ESWC vil jeg gerne give dig ret i var en stor farce. de sagde endda at ESWC ikk var noget uden dem, hvilket er ret plat sagt imo. men mener alligevel at det er unfair hvis folk vinder pga bugs. og det er lige meget hvem der er vinder og taber. alle vil være ærgelige over at tabe pga en bug :)
 
#82 06.08.2007 20:01
nu ved jeg ikke hvor selve buggen har været i denne kamp, men på train kan du flaskbugge over det hele, bare ved at en flash ryger under et hjul på en af vognene,
 
#85 06.08.2007 20:49
fisker sagde det var i alley :)
 
#93 06.08.2007 23:19
ja ok:| ... det er nok os den mest irriterende
 
#94 07.08.2007 00:30
ja =) en irriterende måde at tabe på i hvert fald :)
 
#107 12.08.2007 15:18
de vandt den runde hvor buggen var :D
___/\____\o/____ SHARK ATTACK!
#9 06.08.2007 08:20
Lidt ringe at sk går videre og så ikke engang kan stille op til finalen, det var ellers en kamp mange gerne ville have set, men den var nok faldet til fnatic alligevel :-) Hvem stillede Cold As Ice med i lineup?
just have a lil' faith..
 
#11 06.08.2007 09:06
gætter på at skarp og nibble i hvert fald spillede for dem
tzar er dejlig
 
#12 06.08.2007 09:07
skarp, nibble, adrenaline, firat og cem
ja det var så min mening
 
#14 06.08.2007 09:08
skarp og nibble har altid snydt though
tzar er dejlig
 
#16 06.08.2007 09:17
nej :)

nibble snød dengang han hed STAIFOO...siden da har han dog spillet helt clean, og der snakker vi godt nok et par år tilbage
ja det var så min mening
 
#17 06.08.2007 09:19
Han har også snydt som nibble.... Han er bare en debil lille svensker der tror han er ih og åh så god.
tzar er dejlig
 
#29 06.08.2007 11:29
nej, skarp er pisse flink og meget dygtig
ja det var så min mening
 
#96 07.08.2007 02:42
Kan godt være, men han snyder stadigvæk af og til
tzar er dejlig
 
#34 06.08.2007 11:47
alle snyder jo i dine øjne, nu også semi-pros! :D
no_user
 
#95 07.08.2007 02:42
De har altid snydt :)
tzar er dejlig
 
#97 07.08.2007 11:30
Ja og det har du også.. snyder du nu? Nej, hvorfor? fordi du ikke må, ellers havde du satme også snydt nu, så stop med at være den største whiner på den danske scene :P
no_user
 
#98 07.08.2007 13:55
Jeg siger skam bare at han stadigvæk snyder, ikke noget nyt i det
tzar er dejlig
 
#99 07.08.2007 13:58
Kender du ham irl? sidder du og kigger på hans skærm?
no_user
 
#101 08.08.2007 03:03
Nej men sjvot nok har jeg spillet med og imod ham hvor han har taget hack på, fordi han var ved at tabe...
tzar er dejlig
 
#102 08.08.2007 03:24
Hvordan kunne du se det? Sad du ved siden af ham da han tog det på?
no_user
 
#103 08.08.2007 10:22
Suk du er jo dum at høre på lige nu oO
tzar er dejlig
 
#104 08.08.2007 13:13
Du er dum at høre på hele tiden =)
no_user
 
#43 06.08.2007 12:36
Watching the game against SK I would have to agree otherwise. As soon as they got pressed, he started making some incredible intuitive things. I don't know from first hand because I don't have or don't plan to use X-spectate, but on as many as a hundred comments on Fragbite people said that watching the match on X-spectate shows many places where he dodges flashes without seeing them and stares into the walls and acts according to what the SK player is doing behind it.
To reflect is to regret
 
#49 06.08.2007 12:49
you know i like speaking english so :D

if ANYONE from that team would cheat, it is nibble - i don't know who you were talking about, but skarp would not use illegal programs in any form.

I play with nibble skarp krupto and those guys pretty much every day and they are really talented, how ever i might have "spoken above my mind" i don't know if nibble have cheated since