Glemt kodeord
Husk Opret profil

2 spillere blacklistet

Skribent: Lizzard
Tidspunkt: 2007-05-21 23:30
Kategori: XGP 4: Getit Games

 

 

 

Under sidste del af XGP: Getit Games gruppespil indsendte Global Gaming en klage over carden fra deres kamp mod northern. Carden skulle ifølge Global Gaming have brugt eksterne programmer i kampen. Efter at have vurderet ineye demo, finder vi carden skyldig. Konsekvensen er, at carden tildeles et års ban fra overtrædelsesdatoen fra XplayN´s turneringer og northern må forlade XGP: Getit Games. Det får ikke yderligere konsekvenser for northern såfremt holdet  fra dags dato lægger afstand til den dømte spiller. Kampens resultat annulleres. 

 

I går blev CrazH dømt for brug af eksterne programmer under online kvalifikationen til ESWC. Vores samarbejde med Slap.dk, SHG og BattleIT på domsområdet betyder, at CrazH dømmes ude af XplayN´s turneringer i et år fra overtrædelsesdatoen. Dette ban påvirker ikke horsie´s deltagelse eller placering i XGP: Getitgames, da der ikke i denne turnering har fundet overtrædelser sted. Holdet skal dog fra dags dato lægge afstand til den dømte spiller.

 

Årsagen til den lange behandlingstid på sagen mellem Global Gaming og northern skyldes at Oz ønskede at gøre brug af muligheden for at vente på min hjemkomst fra de varme lande, så jeg kunne være med til at træffe afgørelsen. Normalt vil den type sager søges afsluttet asap. Debatten har bølget meget og længe og derfor har vi valgt at pinde årsagerne til vores vurderinger ud her, noget vi normalt ikke vil gøre, da det i reglen blot medfører larm og ballade.

 

Det skal bemærkes, at carden har fået mulighed for at begrunde de beskrevne situationer og gjort brug af muligheden. Det har dog ikke i sidste ende kunne ændre vores vurdering.

 

Vi har ikke vurderet CrazH, da dette tilfalder Slap.dk, men støtter deres afgørelse som et led i det samarbejde, vi har omkring eSporten i Danmark.

 

Carden ineye vs. Global Gaming, XGP 4: Getit Games

15:30 - spotter hurtigt midten, men trækker sig tilbage igen. Han ser ingen, men står afventende, og kan følge modstanderen igennem. Timer hans fremgang perfekt. 

16:06 - Spotter ikke andre steder grundigt andet end det sted pzyclone står. Da han går ud har han mere føling med, hvor spilleren står (bag kassen), end hvor han muligvis kunne stå for at spotte ham. - han ser pzyclone på vej tilbage.

 

16:30 - Spotter igen mod B. Han ved, at en AWP spotter ud mod ham. Alligevel går han ikke så målrettet frem. Med WH kan man dog se, at carden timer sin fremgang til det øjeblik, hvor pzyclone er gået ind bag en mur.

 

17:55 - Spotter midt. Ved der er en aggresiv modspiller. Carden bliver flashed. Går i skjul, men går helt flashed ud og formår at aime præcist på modspilleren. Han ved at modstanderen er fremme, men han ved ikke hvor præcist han står.

 

18:00 - Efterfølgende går han frem og spotter mod spawn. Fremfor at spotte det mest logiske sted, så spotter han nærmere mod væggen. Bag væggen ser man en modspiller, som carden spotter.

 

18:22 - carden viser utrolige reflekser i flere situationer. Han ved dog, hvor sine modstandere er, de larmer.

 

22:29 - formår at skyde bardi igennem 3 smokes. Dog kan dette skyldes grafikkort kombineret med 16-bit.

 

23:30 - carden går mod midten, og spotter som han før har gjort. Derefter går han tilbage for at hjælpe en medspiller med et boost, hvilket han har prøvet på før, hvor det dog ikke lykkes for ham.

Derefter går carden tilbage for at spotte midt. Han bliver flashed og formår at skyde 2 salver efter 2 forskellige modstandere, som har lavet boost. Den første løber, og salven er timet perfekt. Den anden sidder stadig, men ham skyder carden uden at have spottet.

 

24:16 - carden spotter den ene side af kassen i B. Pludselig begynder han at ændre sig aim i takt med at modstanderen bag kassen rykker sig modsat af, hvor han aimer. Dette gentager sig igen. 2. gang er cardens medspillere dog ved at komme under beskydning. Hans aim rykker sig dog før hans m8s bliver beskudt.

 

26:40 - carden ved at der er en modstander i midten. Han står og venter imens han kigger ind i vægen, og timer sit fremløb med modstanderen, og reagerer på ingen tid.

 

28:26 - Skyder en modstander igennem flere smokes. Reagerer kort efter på en HE, der bliver kastet. Carden kan ikke se eller høre den.

 

29:45 - Formår at være flashed 2 gange, men stadig kaste en perfekt smoke (som han dog var i banen til at kaste), spotte mod en modstander, og løbe perfekt rundt om et hjørne. (russerhop lige efter)

 

32:50 - kommer ud af huset, og ved at der er en i graven. Ved dog ikke, at han er hoppet op og gemmer sig bag en kasse, hvilken han dog aimer efter.

 

34:30 - løber op mod A uden at kigge sig nogle steder (han kan dog have fået info om at alle T er i A). Skyder ikke modstanderen som er midt i A. Ser med WH ud som om at han er bag en kasse. Det kan dog siges, at carden kan have spillet klogt, og med vilje ventet med at skyde modstanderen.

 

35:10 - spotter banangangen. Trækker sig lige før der kommer flashes og HEs mod ham.

 

38:14 - spotter igen banangangen. Her trækker han sig dog med det samme - lige i det en AWP kommer til syne bag muren. (han kan dog have vidst, at de havde haft råd til en awp)

 

41:15 - carden løber op af midten uden at se sig for. Alle andre runder har han ikke kigget i huset, men i denne runde ser han i huset og der sidder en modstander der netop er gået derind.

 

43:30 - er flere gange ved at gå frem fra sit skjul i B, og skal til at kaste HE og andet. Igennem kasser kan man se, at T langsomt er ved at komme frem. Carden har før spillet meget offensivt, men her er han meget afventende.

 

 

Northern har valgt at bringe følgende statement ovenpå dommen:

 

"After hearing XpN's decision about carden team Northern wishes to issue the following statement. We respect the decision of XpN's admin panel and appreciate that we were given a fair trial where we were allowed to voice our side and our opinions about the situation. The starting point for the XpN judges was that he was innocent, from where they begun attempts to prove he is guilty, like any real life fair trial works as well. Hence, effective immediately, team Northern takes distance to carden and removes him from the team and complies fully with the final judgement of the XpN admin panel. All members of team Northern do not wish our individual opinions made public, and therefore will merely accept XplayN's decision with no further public comment from the team. The people interested in our individual opinions are welcome to private message us on IRC where you may or may not receive a response from us.

 

Needless to say however all of this has shocked the team deeply, and we will now re-evaluate our situation and decide what to do about ourselves, the team, and the future, though one thing is certain: Northern will be taking a break from practicing effective immediately. How long this break will be is to be treated as "indefinite" for the moment."

Jeg vil afslutningsvis opfordre alle til at overveje kommentarerne til denne nyhed. Det er svært at forestille sig, at der er nogle nye under solen efter den sidste tids debat.

 

XGP: Getit Games fortsætter med afsluttende cupspil torsdag d. 31. 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link:

XGP: Getit Games

 

 

 

Ovenstående reklame vises ikke til medlemmer af XplayN Club.
Du kan tilmelde dig her.



Kommentarer i alt: 565   -  
Side:: [1] 2 3 4 5

#2 21.05.2007 23:35
nice :D
Pyro - KPS
 
#263 22.05.2007 11:21
Bare for at komme i toppen

Nu er der kommet en dom I min sag. 1 års ban er straffen. Jeg nægter stadigvæk at have snydt i kampen, og kommer aldrig til at indrømme noget som jeg ikke har gjort bare for prøve at redde min røv. Kan virkelig ikke se hvorfor jeg skulle snyde i en online kamp i gruppespil, og fucke alt op for mig selv. Men nu har xplayn dømt, dømt forkert. Og der vil nok ikke ske særlig meget mere. Jeg har ikke fået af vide om jeg er udelukket fra divs. Lans, men hvis jeg ikke er det, for i mig nok at se, hvis der er et team som giver mig chancen ..

Her er der forklaringer på de klip de har dømt mig på..


Scenario #1 - ~15:30 - ~ 15:35. Accusation (from Global Gaming): Aims at bardi through the wall.
Explanation: This is one of those scenarios that I previously referred as "unfortunate tactic" that makes it look suspect. Basically, we are going through our boost-anti tactic at the middle, where both me and Carden are meant to wait at exactly where he is standing, ready to just strafe forward at the same time to make sure there is no double-boost at the "lygtepaele". Key is standing near the T balcony ready to throw a stopflash. I tell Key to do a stopflash, he throws it, and carden goes forward on the stopflash and shoots bardi who is blinded. Just when he steps forward you can see Key's stopflash flying right in front of him.

16.06 – Spotter B hvor jeg ved pzyclone har awp. Jeg når at se pzyclone ved egene, hvis jeg havde snyd på havde jeg nok været hurtig til at reagere der? Han stod også med en flash, så hvis jeg kunne se ham gennem havde jeg nok gået frem for at pille ham.

16.30 - Again, this has a lot to do with what I have been calling in VT at the given moment. Just before the start of my specified timing, you can see him running towards B after I have called "Guys, quick lets go B there's only one guy there", and on we go. He then walks in, as I say on vt "carden try to "pille" one guy from B, so he goes forward, and just barely sees pzyclone at the bomb boxes, and tells me of that in VT. Afterwards, the remaining 3 of us gather up to B, and I specifically state in VT "guys don't spot at the bombsite guy in eGene spot (right behind the bombsite), he might have AWP" - and you can see carden just stopping like the rest of us and covering towards gangene instead. Quite a normal move when you know there's an AWP (or suspect it).

17.55 - As with scenario #1, you can see we are doing the exact same tac to clear the possible middle tower. Now from early on you can see that bardi is shooting through, clearing with a flash from the left side. Again, both me and carden get ready for Key's stopflash from T-middle, and he throws it, and both of us move just a millisecond too fast forward and get blind. Both start spraying with mouse1 and carden is the lucky one to get him. He then moves his crosshair while flashed is based on pure sound, you can hear bardi step forward and he just adjusts his aim more from the wall towards the right - and is lucky to get him. Random? Sure, but cheat? Certainly not.

18.00 – Hvem kan spotte 100% præcist alle spot ?

18.22 – Utrolige reflekser… Jeg misser personerne 3 gange. -
This one doesn't really need explanation, when you watch the demo, you can clearly hear the GG player at lille grav just when he is planting, after which he just waits to see if he comes forward again before he shoots him (hears him run to the left as well). The same for pzyclone - we know he is in B normally so it is first of all logical to expect him to come from that way, and he also hears him in library just before shooting. Same for every shot, it is possible to hear him each time.

22.29 – Det var pzyclone jeg skød gennem. Pzyclone sidder og sprayer og rammer så mig gennem og jeg kan nemt fornemme hvor han sidder. Folk ved også hvordan min 16 bit smoke ser ud. Derefter kaster jeg en smoke mere. Og der bliver jeg skudt gennem 3 smokes på et spot hvor jeg ikke har larmet..

23.30 - In the demo, you can see how he turns around and looks at me. This is because I have just told him in VT: "carden remember to boost bql into the house". Nothing strange here at all. When we eventually move forward for the tower, you can see him getting white but not killing anyone. On the other hand, myself I get white from the same flash (because we once again moved forward too early compared to the flash), and manage to get one - exactly the opposite of SCENARIO#3

24.16 - In the avi, this is the situation that looks strangest in my personal opinion. However, when you watch it in ineyes demo with sounds on at normal speed, it doesn't look strange at all. All previous rounds that we have gone B, Global has normally had one guy at the eGene position at the bomb boxes. So when we move in, carden basically just holds eGene, sees nobody there, so decides to check right, takes a shot, moves back into covering eGene. Is it so strange to expect that a team covering B will have a person standing there? Then, if you listen carefully on the demo, it is easy to hear woodi taking a step or two forward while he is coming to take shot. In the normal speed demo, his reaction is not any faster than any other good cs player would have. And on the second time, you can see teammates running and shooting towards him, so it is obvious he is coming forward on the left side again. Nothing strange here in my opinion, when listened carefully with the sound and seen from ineyes demo.

26.40 - I don't really see the need to even explain this. The first situation, you can clearly hear the two running across, he misses them, and hears them stop running near the house. Nothing strange about using your sound and waiting for a few seconds to see if they come back to check.

29.45 – Er kun halvt hvis da jeg kommer op af midt, og kan nogenlunde se hvor jeg skal kaste smoken. Lige før jeg drejer om hjørnet er jeg igen halvt hvid, og kan nemt dreje perfekt.

32.50 – Da jeg kommer ud af huset og spotter mod kassen kan jeg se lidt af ham. Ville nok have reageret hurtigere hvis jeg havde haft snyd på.

34.30 - Vil kommentere det klip med Telli hvor jeg ikke skyder ham i A. Vi er i en 3on2 situation jeg kommer listende bagfra ved grøn. Jeg tror stadigvæk vi er 3on2 og ikke 3on1. Derfor vælger jeg at lade være med at skyde Telli, for at få et overblik om hvor woodi er. Hvis jeg troede han var bag kassen ville det have dumt af mig at aime efter ham da det ville have været tydeligt.. Da han er i grav ligner det på .avi at jeg skyder ham gennem, men han kan ses på ineye at jeg kan se ham.

35.10 - If you look a few rounds back, you can see bql sitting in the exact same position in the beginning, while carden is waiting ready with a flash. It is an anti-B rush tactic, where the better spawning rifle guy sits for a few seconds to spot, before pulling back to another position. Here it is just the case of carden doing exactly what he is told to, as I have just called anti-b-rush for B, thinking "they must rush b this round" (and they did!). If he was dodging that first flash, then why did he get flashed by it in the end? Plus, if you look at the demo, Global Gaming first throws nades towards A, also prompting me to shout "A A A A" in VT. Nothing strange here again, just another one of those "unfortunate tactics" that looks suspicious to someone without knowledge of them.

38.14 - : If you watch the whole clip, you can see a gradual pull back. First both bql and carden go outside of B, nothing happens, they pull halfway back, wait for a few more seconds, then pull slightly more back (to the place where he supposedly dodges pzyclone), still nothing happens, go back to normal B positions. I don't really see why this is something special when you look at the whole sequence, not just the one clip in the AVI.

43.30 - This one looks extremely strange on the AVI. But if you look at it on the ineyes demo, and watch how bql is moving on the radar, you can tell that in VT bql has either said "move forward to check" or has just flashed for him to check. At around 55 seconds to go, there has been NO sound whatsoever in A, so it looks increasingly like a B. Key says in VT use all your grenades between 0:40 and 0:32 (not all at once, but gradually of course) like we always do when we havent heard the enemy near any site. So they start flashing, and it becomes even more obvious they are heading for B. So can't really see what's strange about this. Of course he doesn't spot any further, because the time is running close to 30 seconds to go, so we know they are coming soon, and most likely to B. Quite standard strategical thinking from the team. That he sits in the corner "staring into the wall" - isn't it normal to try to dodge the flashes at B in inferno? And then to check on regular basis that they aren't just walking up to you? I would say so, so can't really see what this clip is trying to depict

Stavefejl er gratis <3
 
#270 22.05.2007 11:39
Har xplayn også fået dette at vide? For det er da en saglig forklaring på dit skumle spil!
 
#309 22.05.2007 13:12
Dit spørgsmål er besvaret i nyheden:

Det skal bemærkes, at carden har fået mulighed for at begrunde de beskrevne situationer og gjort brug af muligheden. Det har dog ikke i sidste ende kunne ændre vores vurdering.
Debat bør udvide horisonten
 
#351 22.05.2007 15:03
Jearh. Havde læst det, men ja, ved ikke hvad jeg tænkte :p Min fejl.
 
#272 22.05.2007 11:47
All members of team Northern do not wish our individual opinions made public, and therefore will merely accept XplayN's decision with no further public comment from the team

n1 carden :)
J r ik ond, j sir bare det j ser
 
#395 22.05.2007 16:15
"...team Northern takes distance to carden and removes him from the team..."

Nu er han jo ikke en del af Northern mere, så han kan vel godt kommentere:D
Too-night make me unstop-pa-ble
 
#413 22.05.2007 16:47
Ja, hvis det var ham alene der kommenterede det, halvdelen af udtalelserne er jo xre's
J r ik ond, j sir bare det j ser
 
#418 22.05.2007 17:03
Ooh havde faktisk ikke læst hans indlæg, kun hvem det var der kommenterede:) Men på den anden side kan xre ikke styre hvad carden poster.
Too-night make me unstop-pa-ble
 
#429 22.05.2007 17:42
Altså nu må du lige følge med og læse indlægget fra Carden samt nyheden.

i nyheden siger xre at han ikke ønsker sin mening offentliggjort, hvilket carden gør, derfor jeg skriver "n1 Carden" (ironisk)
J r ik ond, j sir bare det j ser
 
#431 22.05.2007 17:46
Ok mig der lige skal ha' hovedet ud af røven:P Havde læst xre's udtalelser, misforstod bare din oprindelige comment.
Too-night make me unstop-pa-ble
 
#285 22.05.2007 12:19
Nu har jeg altid været mistænksom over for tidligere folk der er blevet taget, tror du er den første jeg faktisk tror er blevet dømt fejlagtigt. Det jeg har set ligner bare du tager de rigtige beslutninger på de rigtige tidspunkter. Men hvad ved jeg.

 
#326 22.05.2007 14:04
Du havde da fin grund til at snyde i den gruppekamp? I skulle vinde for at gå videre.

Hvad med om du bare tog dig sammen, indrømte det du har gjort og kom videre, så tror jeg folk ville have bare den mindste respekt for dig ^^
*indsæt sjov sætning her*
 
#329 22.05.2007 14:08
indrømmer ikke noget som jeg ikke har gjort. Hvorfor skulle jeg sidde siden jul og spille 8-10 timer hver dag, og så snyde i en kamp i gruppespillet, hvor jeg udemærket godt ved vi ikke vil kunne vinde tuneringen, og ødelægge alt for mig selv?
 
#335 22.05.2007 14:16
Du vil da stadig gerne komme så langt som muligt, og skaffe DEPT-point til dit hold? Desuden ville dit hold (og især dig) da også få credit for at slå et, uden at være for kæphøj, dansk tophold?

Og hvad har det med sagen at gøre at du har spillet meget cs?

Jeg vil også gerne understrege, at ligemeget hvilke argumenter og begrundelser du fyrer af, vil det ikke ændre min mening. DU ER EN CHEATER.
*indsæt sjov sætning her*
 
#539 23.05.2007 19:29
fordi du altid har snydt carden.
 
#352 22.05.2007 15:06
humor
 
#373 22.05.2007 15:43
engang cheater altid cheater..
hov nej vent.. har selv cheatede...
engang cheater .... altid lame..
hmm ... ja :D der var den
be happy
 
#392 22.05.2007 16:12
Det skal du nok regne med du bliver, eftersom at slap.dk og shg fx tager afsted fra cheatere. Så du kommer nok aldrig på LAN mere.
DINMOR ER LIGESÅ GRIM SOM MIN
 
#419 22.05.2007 17:03
puha, må nok sige, at det har set utrolig skummelt ud, men begynder squ at tvivle lidt igen, men hvem ved... :P?
 
#469 22.05.2007 21:03
Hvad sagde jeg newb.. Han snød, der fik du beviset ;)
 
#478 22.05.2007 21:29
OOH LOOK A SWEET LITTLE DEER, NO LOOK ITS A SNAIL...



wazzup morten :D
 
#520 23.05.2007 15:24
Kom igen xD
 
#565 28.05.2007 11:19
Det er godt med dig bjarne epo :)
#4 21.05.2007 23:35
hahah så kan de lære det!

Jeg har hørt A38!! søger clan northern :D

Edited: 21.05.2007 23:38
Edited: 13.37.1337 13:37
 
#21 21.05.2007 23:41
ja A38!! og ikke A38 :D hahaha
DOTDOTKILL
 
#255 22.05.2007 10:43
Du skriver begge gange at det er A38, som søger clan?
 
#256 22.05.2007 10:45
Der er en som har nicket "A38!!" og en anden har "A38" :)
Jeg må godt..
 
#261 22.05.2007 11:02
Okay, så forstår jeg :)=

Mange tak, thade.
#5 21.05.2007 23:36
Nedtur, især når det er på sådan et højt plan i Danmark. Nedtur siger jeg bre
"Er du dum på din* hoved?"
#6 21.05.2007 23:36
Godt der bliver slået ned på det. kom nu videre carden

Edited: 21.05.2007 23:42
die motherfucker, die!!
#7 21.05.2007 23:36
tja, der bliver da stemplet nogle cheaters for tiden.

Edited: 21.05.2007 23:49
#8 21.05.2007 23:36
HAH han er jo så tydelig! har ahn altid vært!
dR.CAMEL
#9 21.05.2007 23:36
SÅ DET UD!!!
Pia Kjærsgaard^2
 
#350 22.05.2007 15:01
puuuhaaaa
#10 21.05.2007 23:38
Ud med carden :)
I lajk b1g buttz
#11 21.05.2007 23:38
Martin, Martin, Martin.. Puha
 
#30 21.05.2007 23:42
Var det ikke ham du sad og forsvarede i omtrent 351 indlæg?
Det værste er, jeg har ret.
 
#110 22.05.2007 00:05
Nej, det var min onde tvillingebror
 
#288 22.05.2007 12:25
Det husker jeg også noget om..... :)
#12 21.05.2007 23:38
Dejligt at se XplayN træde frem når der bliver diskuteret snyd :)
BARSA will never die!
#13 21.05.2007 23:39
Den med CrazH er nok lidt mere tvivlsom uden at have set ham Carden der..
KK
 
#233 22.05.2007 08:15
Welll, når man hører at admins sad på samme café som SoA der måske var det hold mest fremme i skoene i sagen, virker det lidt uproffesionelt. Også med det fact i tankerne at crazH ikke på samme måde har fået en grundig gennemgang, og mulighed for at forsvare sig.

Det skal siges jeg ikke selv har set den kamp som han er dømt ud fra, men synes dog stadig det er en uheldig måde at dømme folk på.
no_user
 
#424 22.05.2007 17:26
Vil godt henvise til Mc knights blog...
Fortunae Rota
NoiM - hZ
 
#475 22.05.2007 21:18
Altså man graver også lidt sin egen grav når crazh jo har snydt før. Så må man bare genereliser, og lade det komme de cheatfrie til gode :)
"I can has cheeseburgers?"
deu
 
#547 24.05.2007 11:25
wtf sker der for dit ikon? :D
ild.
 
#552 24.05.2007 16:07
Haha det var lizzard der tog mine henvendelse i #496 til efterretning! :D Min ide var at carden skulle have sådan et :D, men så fik jeg det selv :(
"I can has cheeseburgers?"
deu
 
#249 22.05.2007 10:32
CrazH er på stregen ja, men jeg synes der er nok beviser for WH. Det største "tell" for mig er hans aim når han gemmen sig bag kasser. Specielt udenfor B port når han bliver presset derop af T. Det sker 2 gange.

Normalt vil ens aim forblive fixeret på ét punkt når man strafer ud, da man har en formodning om hvor modstanderen står og man vil derfor først bevæge aimet når 1) man ser modstanderen eller 2) man ser at han ikke er der hvor man tror han er. CrazH følger dog modstanderen med sit aim mens han strafer ud.

Det er en lille detalje, men for mig er det tydeligt at det er WH.
The Prodigal Son Returns
 
#271 22.05.2007 11:47
Helt enig!
 
#300 22.05.2007 12:56