Glemt kodeord
Husk Opret profil

Evaluering af CK LAN

Skribent: Lizzard
Tidspunkt: 2007-04-23 16:49
Kategori: CK LAN 2007

 

 

 

CK LAN var en oplevelse, de fleste turneringsspillere havde fravalgt, hvis de kunne se et par dage ind i fremtiden. Jeg vil ikke redegøre for hvad CK LAN kunne have gjort anderledes, det har mange allerede gjort. Til gengæld vil jeg pege på et par ting, som vi selv kan ændre på for at sikre kvaliteten af kommende udvidelser i Pro Touren. Jeg må jo erkende, at selvom rammerne og de indledende manøvrer til CK LAN så lovende ud, fejlede den turneringsmæssige del i ganske uhørt grad.

 

 

Konsekvens

 

Jeg vil derfor samle kompetente mennesker på scenen og udarbejde et whitepaper, der beskriver de basale krav, et LAN skal opfylde, for at blive del af Pro Tour. Helt overordnet vil det omfatte:

 

    • Turneringsadministration
    • Manpower
    • Teknik
    • Logistik
    • Sikkerhed
    • Serviceniveau

 

Alle områder vil skulle godkendes hver for sig før eventen accepteres og er der områder, man ikke kan håndtere, vil vi naturligvis hjælpe med at udpege de übergeeks på scenen, der har vist, at de kan deres kram.

 

 

Rating

 

Med brug af meget sene nattetimer, berøvelse af søvn og en amputering af turneringsformatet, lykkedes det at gennemføre turneringen. Derfor kan jeg trods alt ranke top 16 til CK LAN og ratingen er som altid sat efter præmiesum, antal CS 1.6-deltagere og tophold.

 

Kontant præmiesum: 17.500 kroner

Deltagende hold: 54

Manglende tophold: NoA, H2k, FEAR ME, mixteamet og Newstyle

 

Vi har på denne baggrund vurderet CK LAN til rating 30, hvilket svarer til 75 point. Vurderingen er vægtet udfra sammenligningen med SLAP, BattleIT og shgOpen.

 

Vi offentliggør stillingen senere i dag når vi får adgang til brackets. De ligger på CK LAN´s intranet og bliver tilsendt så snart der er liv i de trætte admins igen :) 

 

 

Statement fra CK LAN

 

CK LAN har selv evalueret eventen. Her er et uddrag:

 

Skrevet af Ben^Dover

 

"...Den meget dårlige start forplantede sig videre til turneringen. Systemfejl og misforståelser blandt et stresset crew endte med en kaotisk start af turneringen. Vi må også erkende at vores turneringsstruktur ganske enkelt ikke var forberedt godt nok. Men med hjælp fra McKnight(SLAP) og Lizzard(XPLAYN) fik vi dog turnering på ret køl. For ganske enkelt at kunne nå afviklingen af turneringen, grundet de forsinkelser Internettet, netværket og steam gav os, ændrede vi en del af turnerings strukturen. Det skabte naturligt nok utilfredshed blandt deltagerne, men vi håber på at der er forståelse for det, da det vigtigste ved sådanne situationer er at turneringen SKAL nå at blive afviklet.

 Når alt det her er sagt vil vi også gerne rose deltagerne for den store tålmodighed og forståelse der blev udvist. På trods af al den hektiske aktivitet, fik alle hygget sig i den store stil. Stemning var generelt ret god og alle havde let til smil.

 Dette var vores første lan, og set i bakspejlet var der mange ting vi kunne have forberedt bedre, ligesom vi også skal blive bedre til at håndter aftaler med eksterne partnere.

Der er ingen tvivl om, at vi nu sammen med erfarne kræfter vil evaluer hele processen kraftigt,

 Vi beklager naturligvis dybt for den kedelige start i den første udgave af CK LAN.

 

Tak til deltagere, sponsorer og crew."

 

Du kan læse hele evalueringen på CK LAN´s hjemmeside.

 

Der er iøvrigt lagt billeder op fra lørdag. Klik på galleri-linket hvis du vil have dem med.

 

 

Links:

CK LAN

Galleri 

 

 

Ovenstående reklame vises ikke til medlemmer af XplayN Club.
Du kan tilmelde dig her.



Kommentarer i alt: 140   -  
Side:: [1] 2

#1 23.04.2007 16:04
hvor er det taget fra? Er bare nysgerrig :)
Jenz3n - Clankamp.dk
 
#41 23.04.2007 17:41
Selvmål. Tænk dig om.
Life is music - play it louder
bq
 
#85 23.04.2007 21:12
#2
Jenz3n - Clankamp.dk
#2 23.04.2007 16:08
Sry, har fundet... :)
Jenz3n - Clankamp.dk
#3 23.04.2007 16:52
Mere kontrol lyder godt. Lidt ærgeligt at der allerede er oprettet en masse topics, kunne have været sjovt med en fuldestgørende evaluering, som der desværre ikke længere er behov for.
Kender i salt?
#4 23.04.2007 16:56
abelan - helt sikkert, no more ck.
 
#103 24.04.2007 10:08
hørt, de har skudt sig selv i foden, tror ikke de kan tiltrække et respektabelt antal deltagere til sådan et forsøg på at lave et lan igen. ikke med den holdning ang crew: Hellere to på 8 end en på 16.
De med næsen højt i sky, træder
 
#130 26.04.2007 17:55
hvorfor tror du vi har den holdning?
Jenz3n - Clankamp.dk
 
#132 26.04.2007 18:31
det virker da sådan. den gruppe admins, som var til stede under eventet, havde hverken erfaringer, eller autoritet til at tage noget som helst ansvar. og jeres gennemsnits alder på crew var da utrolig lav. f.eks havde jeg en admin i røven der brugte hele sit event på kun at sige seneber, seneberg, seneberg... suk
De med næsen højt i sky, træder
 
#133 26.04.2007 18:40
Selvfølgelig har vi ikke den holdning!
Men folk skal ikke vurderes på deres alder!
Jenz3n - Clankamp.dk
 
#134 26.04.2007 18:42
nej men i vurderede dem da ikke på deres kvalliteter, mener at i kunne have skaffen en så meget bedre stab til et godt lan som det kunne have været.!
De med næsen højt i sky, træder
 
#135 26.04.2007 18:44
Ja det er jo så din mening.
Men jeg tror ikke det var "stabens" skyld at det gik som det gik...
Det var en blanding af manglende erfaring og alt for mange uheldige ting.
Jenz3n - Clankamp.dk
 
#136 26.04.2007 18:47
netop manglende erfaring. til et første lan, er det da især vigtigt at skaffe noget rutine blandt staben. i behøver ikke redegøre for hvordan jeres ck lan gik. har jeg læst rigeligt om, jeg vil bare gerne bidrage med mine egne holdninger. og måske istedet for at forsvare alt hvad i har gjort, bare tage noget af det med til jeres overvejelser. skaffe rutine, det er mit råd.!
De med næsen højt i sky, træder
 
#137 26.04.2007 18:54
hvis du havde læst og forstået hvad der er blevet skrevet på lan.clankamp.dk, så ville du vide at vi netop gør hvad vi kan for at lære af vores fejl.
"har jeg læst rigeligt", var du ikke selv med?
Jenz3n - Clankamp.dk
 
#138 26.04.2007 19:25
jo var jeg. men der fik vi jo ikke ret meget information!
De med næsen højt i sky, træder
#5 23.04.2007 16:57
Synes det er synd, at der skal laves rakings ud fra så sløsset et event, da jeg tror at det har haft psykisk indvikning på holdens præsationer med alt det balade med mere.
http://www.newstyle.dk chat og c
dex - NS
 
#6 23.04.2007 16:59
er enig med dig. men det skulle de have fundet ud af før eventet startede... synes det er for sent og berøve de hold der har tjent point deres point nu :)
Mvh. David "esgar" Martinsen
 
#7 23.04.2007 17:01
ganske enig, dem der har været der skal da ikke fra røves noget.. men synd for teams der er taget hjem etc.

Og surt at se vi ranker et lille event, hvor vi har så lille del af den danske top med, men det åbner så også dørene for de mindre, hvilket vel også er ok, men måske giver et lidt forkert billede af styrken på scenen
http://www.newstyle.dk chat og c
dex - NS
 
#11 23.04.2007 17:06
er helt enig med dig :) både i #7 og #9 :D CKLan burde aldrig have været et stop i Pro turen :) ikke i år anywayz..
Mvh. David "esgar" Martinsen
 
#15 23.04.2007 17:09
Ratingen afspejler både deltagelse og eventstørrelse, så det billede, der tegnes vil ikke give et forkert billede af styrkeforholdet. På trods af at en del af de stærkeste hold ikke deltog, var der alligevel ligeså mange hold med som til slap live og en god del af toppen deltog. Den lave rating kan gøre en forskel hvis løbet er tæt og Newstyle f.eks. kun deltager i en mindre del af de kommende events. :)
Debat bør udvide horisonten
 
#35 23.04.2007 17:22
Jamen lad os tage NoA, deres interesse i så små events, er nok ikke den store, lad os så sige der er 2 events der har rating 30 og de deltager i en med rating 70, så kan andre hold let score en del point pga interessen fra de større teams er manglende.
http://www.newstyle.dk chat og c
dex - NS
 
#38 23.04.2007 17:31
CK LAN er det eneste event i DEPT 2, som ligger på grænsen af hvad tophold vurderer som værd at deltage i og med rating 30 og 75 point får det ikke særlig betydning i toppen. En større del af toppen vil nok også blive inviteret med til DEPT 2 Masters, som alt andet lige er den væsentligste indikator for DEPT. Alt i alt vil CK LAN ikke have den store betydning.
Værre er det med WCG, der traditionelt ligger samtidig med SLAP i efterårsferien. Det bliver vi nødt til at kompensere for i denne omgang og da vi forhåbentlig har bedre mulighed for at være på forkant med det i år, vil jeg tro at det kan lykkes.
Debat bør udvide horisonten
 
#39 23.04.2007 17:32
Det er vel også kun fair. Jo flere stops man deltager i, jo større mulighed er der for at samle point ind. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle dele point ud for denne turnering eller andre små turneringer hvor interessen fra de helt store ikke er der. Mirror, SoA og ideal er i mine øjne en del af toppen og så længe der er nogle til stede skal der også deles point ud.
 
#115 24.04.2007 13:48
Selvom du aldrig har ret, så er jeg enig.

Der er jo heller ikke noget der forhindrer de store hold i at dukke op, bare fordi man ikke kan vinde 100.000. De har jo stadig lov til at møde op for hyggens og træningens skyld.

Ferro - ®
#8 23.04.2007 17:01
Nå man tænker på det var ders føste event og de (som jeg har fådet stådet det haved et par 13 årie med) syns jeg det er gådet ok. Langt fra godt nok, men sådan var det jo også for et par år siden.. :)
.@_
 
#9 23.04.2007 17:04
så burde man måske finde samarbejds partnere der kan hjælpe, eller starte lidt mindre og sikre sig succes istedet for at skyde sig selv og deltagerene i foden
http://www.newstyle.dk chat og c
dex - NS
 
#13 23.04.2007 17:07
Ja, jeg er enig med dig. Men hvis man ser på det i baghånden. :)
.@_
#10 23.04.2007 17:05
haha, han får det til at lyde som om problemerne ikke rigtigt var noget?!? det var det mest amatøragtige pis jeg længe har været ude for, ingen kredit til nogen af de arrangører af dette lan.

man ved over en uge før lanet sættes igang at der er 55 teams meldt til?! Også har de 5 turneningsservere?! hva fanden regner de med? det bare en lille ting. også den måde hele turneningen foregik på? der var ikke styr over en skid. kl 21 lørdag aften havde vi spille 3 kampe?!? 2 gruppespils og en ESWC kamp. Så når man når til A brackets skal vi sjovt nok møde det hold vi mødte i 2nd kamp i gruppespillet og endda på samme map? HMM?!?!?! også hov, vi fjerne sku da egentligt bare Lower i A også, så kan man da også bare ryge i B turn også spille kampe til kl 05.00 om natten.

Ingen kredit overhovedet.
- håber de har indset at de ikke skal prøve at lave noget der minder om et event/lan igen.
 
#14 23.04.2007 17:09
Du er sku en smule for bitter :) et sted kan jeg godt forstå dig, men synes de skal have en chance for at vise at de har lært af deres fejl... rigtigt nok burde mange af de fejl være noget at selv amatøre tænker på.
Mvh. David "esgar" Martinsen
 
#17 23.04.2007 17:11
Var du der? Tror nok du ville have det på samme måde hvis du havde brugt en weekend og en masse timers pracc bare pga. dette lan :)
 
#22 23.04.2007 17:14
helt 100% sikkert :) men nej, jeg var der heldigvis ikke... mit pis ville også være bragt i kog over en ting såsom 5-6 gameservere som endda skulle være sat elendigt op... det er ubrugeligt..

Edited: 23.04.2007 17:15
Mvh. David "esgar" Martinsen
 
#24 23.04.2007 17:16
Hvis du selv havde været der, havde du nok haft løst til at knække hippie admin 1-, 2, 3 og 4 over et par gange, ligesom os andre :)
ja
Sch
 
#28 23.04.2007 17:18
hehe ja :)
Mvh. David "esgar" Martinsen
 
#19 23.04.2007 17:12
Bitter? ja det kan man rolig sige. Jeg ved ikke om du selv var der, men hvis du havde været der ville du også ha' det sådan her som jeg har. Fordi hold da kæft hvor var det noget lort.
Og gennemsnits alderen på admins var 12 år og hjerne = 0.

Et lan der er annoceret i ja? et halvt år næsten og virker meget professionelt. Også er det hele bare så uprofessionelt som noget kan være, hvad fanden sker der.
 
#21 23.04.2007 17:14
Ye :) forstår dig også godt, en ting er at man kan diskutere om en flok unger(?) får lov til og afholde sådan et lan, men når det er sagt må vi håbe de har lært af alle deres fejl:)
Mvh. David "esgar" Martinsen
 
#25 23.04.2007 17:17

godt nok. :)

Lært af deres fejl? Ja det håber jeg fandme godt nok de har, og når de har det så har de forhåbenligt fundet ud af at de aldrig nogen sinde skal sætte et lan på benene igen.
 
#27 23.04.2007 17:18
Det kan jeg, desværre, fortælle dig, at de har tænkt sig :)
ja
Sch
 
#112 24.04.2007 12:59
De skal ingen chance ha' når vi har betalt over 250kr for det crap - det helt uacceptabelt.
love lalalalalalalalaalalaalala
_mAds - 8D
 
#23 23.04.2007 17:16
Du må godt fortælle mig hvor jeg får det til at lyde som om der ikke var problemer. At jeg ikke føler behov for at gentage det der står i utallige blogs og kommentarer betyder ikke, at jeg ikke kender til problemerne. Jeg kunne fint skrive en stil, men gentagelser gør ikke en ting mere sand.

De manglende servere skyldtes iøvrigt ikke fejlberegning, men inkompetente serveradmins - de havde beregnet kapacitet til tæt på 30 servere, men de fleste var fejlinstallerede (hvilket vel også var årsagen til den ringe ping de kørte med).
Debat bør udvide horisonten
 
#26 23.04.2007 17:17
Fra 30 ned til 6, det var godt nok mange fejlinstallerede servere :D
ja
Sch
 
#31 23.04.2007 17:21
Jeg forhørte mig og fik at vide, at der var installeret en ældre linuxkerne, som kun understøttede 1 gb ram.
Debat bør udvide horisonten
 
#36 23.04.2007 17:24
Ah, bad cocktail. Det er selvfølgelig uheldigt; Men hvem leverede serverne? :) (Hvis du ved det)
ja
Sch
 
#50 23.04.2007 17:56
Det har jeg så ingen anelse om.
Debat bør udvide horisonten
 
#51 23.04.2007 17:57
Helt i orden :)
ja
Sch
 
#104 24.04.2007 10:15
tror faktisk at de servere de hostede, blev hosted på admions EGNE computere
De med næsen højt i sky, træder
 
#30 23.04.2007 17:20
Jeg tænker skam ikke på det du har skervet :)

Det er CK statement, af "Ben^Dover" :).
- jeg føler at de giver alt andet end dem selv skylden.
Og sjovt nok så det slet slet ikke ud til folk havde tålmodighed til at vente. Og de smil der må havde været kan jeg kun tro var over for ringe det hele var, og over hvor pinligt det må være at havde styr over ja? hvad havde de styr over? _ingenting_ :)
 
#33 23.04.2007 17:21
Ah, ok - den lurede jeg ikke lige.
Debat bør udvide horisonten
 
#37 23.04.2007 17:26

Jeg kunne selvfølgelig os godt ha' skrevet det var deres jeg snakkede til/om :)!
 
#105 24.04.2007 10:16
helt ening.
De med næsen højt i sky, træder
 
#131 26.04.2007 17:59
Der var også planlagt 16 servere, men noget gik galt så de fleste af dem glippede...
Jenz3n - Clankamp.dk
#12 23.04.2007 17:06
de har helt ret i deres egen evaluering.
no_user
#16 23.04.2007 17:11
Tror det er en god idé at opsætte krav for at niveaut og kvaliteten på danske LAN's forbliver højt. Bl.a. tror jeg at det er en kæmpe gevinst for både arrangører og deltagere at SLAP, BIT og SHG arrangørene snakker sammen og hjælper hinanden for netop at forsikre kvaliteten.
no_user
 
#20 23.04.2007 17:12
Eller at de istedet ALLE slog sig sammen og holdte flere og mere kvalitetsrige lan's årligt :)
ja
Sch
 
#32 23.04.2007 17:21
Lanmark #1 :D fangene navn :D? Danmark / LANmark, get it :D?
no_user
 
#65 23.04.2007 18:41
Der bliver skam allerede snakket sammen imellem de forskellige LANs. Vi fra BattleIT har næsten hver gang et par stykker ude og besøge de andre LANs for at lære nyt og det samme gør sig gældende for de andre.
There's no place like mine.
 
#74 23.04.2007 19:27
Nu er BIT jo også LANET efter min mening :D var både til 3'eren og 4'eren og jeg kommer helt sikkert til 5'eren :)
no_user