Glemt kodeord
Husk Opret profil

WoW slår Counter-Strike

Skribent: Admin kontoen.
Tidspunkt: 2007-04-14 15:08
Kategori: WSVG 2007 (Global)

 

 

 

Det skabte masser af røre i andedammen, da World of Warcraft blev et at hovedspillene til WSVG (World Series of Video Games).

 

Som bekendt så blev Counter-Strike kun valgt sekundært, og da de fleste personer på vores site foretrækker CS som turneringsspil, så skabte det da også en debat af hidtil usete dimensioner.

 

WSVG har frigivet detaljer om præmiefordelingen til deres forskellige spil. Som man kunne forvente har WoW trukket klart det længste strå hvad angår pengepræmier, og det kan man så diskutere herfra og til månen hvorvidt det er en klog beslutning eller ej.

 

Faktum er at Counter-Strike må tage til takke med en forholdsvis beskeden del af den samlede fordeling, og præcis hvordan den ser ud kan du fornøje dig med her:

Wuhan, Kina

 

 

Louisville, USA

Counter-Strike 1.6 (20.000$)

Warcraft 3 (9.500$)

World of Warcraft (20.500$)

 

 

Counter-Strike 1.6 (30.000$)

Fight Night (7.500$)

Guitar Hero 2 (7.500$)

Quake 4 (15.000$)

World of Warcraft (30.000$)

 

 

Dallas, USA

Orlando, USA

Call of Duty 2 (20.000$)

Fight Night (7.500$)

Guitar Hero 2 (7.500$)

Halo 2 (10.000$)

Quake 4 (15.000$)

World of Warcraft (30.000$)

Call of Duty 2 (20.000$)

Fight Night (7.500$)

Guitar Hero 2 (7.500$)

Quake 4 (15.000$)

World of Warcraft (30.000$)

 

 

 

Rom/London, Europa

Jönköping, Sverige

Counter-Strike 1.6 (30.000$)

Fight Night (7.500$)

Guitar Hero 2 (7.500$)

Quake 4 (15.000$)

World of Warcraft (30.000$)

Fight Night (25.000$)

Guitar Hero 2 (25.000$)

Quake 4 (50.000$)

World of Warcraft (75.000$)

 

Det sidste event i Sverige er også de endelige finaler, hvor man altså har valgt at se helt bort fra Counter-Strike. Næppe en nyhed der glæder de danske klaner alt for meget.

 

For en komplet specifikation af præmierne henviser vi til WSVG's eget site, hvor man også kan få et overblik over datoer m.m.

 

 

Hvad mener du om præmiefordelingen til WSVG's tour?
Den er præcis som jeg ønskede
Der er for mange penge til WoW!
Fordelingen er fuldstændig i skoven
Lad det komme an på en prøve!

 

 

 

Link:
WSVG




Kommentarer i alt: 275   -  
Side:: [1] 2 3

#1 14.04.2007 15:10
Man skal alligevel være kvalificeret til finalen, så de danske hold kan formentlig godt vinke farvel til muligheden alligevel ^^.
no_user
 
#258 16.04.2007 15:02
Tja NoA eller H2K har måske mulighed for at tage til Rom eller London og forsøge at kvalificere sig.
Who else's opinion would it be?
#2 14.04.2007 15:11
Hvordan praccer man i wow ?
YeaLeMMeR100
 
#4 14.04.2007 15:11
man kan da sagtens pracce arena?
-_-
 
#6 14.04.2007 15:13
Nu kunne det jo ske at han er en af os der aldrig har spillet WOW (ja de findes)
Der er ikke det jeg ikk kan fix,
 
#10 14.04.2007 15:15
jojo.. sagde da også bare at man sagtens kunne :)
-_-
 
#184 15.04.2007 11:08
nm! :)

Edited: 15.04.2007 11:13
Powered by Tofu
 
#8 14.04.2007 15:13
Jamen var der ikke noget med pre-made characters? Jeg ved intet om WoW, men jeg troede da det ville gøre en forskel om man spiller med sin egen char, eller en anden..
bleh
 
#9 14.04.2007 15:14
tja så længe det er samme class så gør det nok ikk så meget..

men jeg ved det virkelig ikk.. spiller meget lidt wow
-_-
 
#15 14.04.2007 15:18
Altså så man joiner en wow server og spiller 3on3 eller hvad ?
YeaLeMMeR100
 
#76 14.04.2007 16:03
det foregår sådan at man inde i spillet kan gå ind i en arena... det kan minde lidt om Colosseum som du nok har set i gladiator eller lign. så er det ellers bare 3 mod 3..

og jeg tror det kræver meget mere snilde end folk egentlig tror..

bare fordi det ikk er aimbaseret kræver det godt nok stadig en hel del taktisk forståelse og overblik..

Edited: 14.04.2007 16:10
-_-
 
#85 14.04.2007 16:06
Ja hvis ikke mere egentlig ?
"Woohoo" - anonymous
 
#93 14.04.2007 16:11
jo måske.. men mens det er sagt synes jeg nu også at de har boomet WoW lidt for meget.. synes godt de kunne ha taget en lidt mere rolig start med det
-_-
 
#98 14.04.2007 16:16
Måske, ja. Men stadig synes jeg også at det er et spil der skal have store præmier og stor opmærksomhed.
"Woohoo" - anonymous
 
#99 14.04.2007 16:19
tja.. men altså cs gik jo heller ikk fra ingen pengepræmier til 75.000$

synes det skal ske over en lidt længere periode..
-_-
 
#112 14.04.2007 16:31
Måske ja. Men stille op ville jo tage tid. Ingen siger at det holder lige så lang tid som CS har gjort ? Gælder jo om at få gang i det når der er stor efterspørgsel.. ? c(:
"Woohoo" - anonymous
 
#169 14.04.2007 18:16
Det var jo netop fordi esport ikke var populær den gang, så er det svært at komme med en stor pengepulje!
 
#213 15.04.2007 15:24
jeg er rimlig sikker på blizzard også har været inde og lægge en mønt i kassen for at promovere lidt.

på den anden side kan man jo ikke ligefrem sige valve har hjulpet cs frem på den måde.
There is no cow level
 
#214 15.04.2007 16:03
tror du har ret i den.
-_-
 
#14 14.04.2007 15:18
pre-made characters er folk der har et hold inden de går i battleground istedetfor at joine random group.
Eat my shorts
 
#17 14.04.2007 15:21
Så man må spille med sin egen char som man har gamet på de sidste 2 år, hvor man måske endda har fundet "the sword of a thousand truths" (:D)? Det gør det kun mere latterligt..
bleh
 
#33 14.04.2007 15:33
hva er der særligt ved det sværd?
nej gamer ikk wow.
 
#34 14.04.2007 15:33
Se southpark, jeg gamer heller ikke WoW.. :P
bleh
 
#39 14.04.2007 15:36
hahah, nå det er det de får til sidst i afsnittet ikk? =D
 
#44 14.04.2007 15:38
Jo :)
bleh
 
#60 14.04.2007 15:46
heheh det afsnit er bare så super nice =D
 
#71 14.04.2007 16:02
smid da lige link :D
 
#94 14.04.2007 16:13
 
#224 15.04.2007 18:39
hahaha det så nice...WE CANT TRUST THE SWORD OF A THOUSAND TRUTHS TO A NEWB ?!!?!
Go mow some yards, bitch.
 
#152 14.04.2007 17:50
But how can you kill the one who has no life?
 
#198 15.04.2007 12:10
Nej. Blizzard gør det muligt for deltagerne at vælge bestemte items til deres characers af eget valg. Dvs. der bliver oprettet en hel ny character for hver enkelt deltagere, som så vælger det der passer dem bedst.

Onklen skrev om det i en klumme her for et par dage siden :)
no_user
 
#31 14.04.2007 15:32
Det er det så ikke..
Det er premade teams..

premade chars er dem der skal bruges til turneringerne.
www.superjoachim.dk
 
#32 14.04.2007 15:33
Nej, det er i den forstand du bruger premade. Det er ikke kun brugt om bg groups. Man får pre-made characters, forstået på den måde at alle har samme gear osv. Man spiller ikke med sin egen character.
no_user
 
#83 14.04.2007 16:05
det kan da næsten ikk passe at alle class har samme geat.. altså f.eks. med rogues er der jo både dagger og sword..

og hvad med de der point der man sætter
-_-
 
#96 14.04.2007 16:14
Ser du, alle chars har stadig det samme gear, men derfor kan en Rogue da godt have både en dagger og et sword i sine bags, så han kan bruge hvad han lyster.

Pointen er bare, at alle har det samme gear.
- stupiditet (burde) straffes
 
#97 14.04.2007 16:16
meget fedt at have både sword og dagger hvis man ikk selv kan sætte sine points der, der netop favorisere det ene
-_-
 
#104 14.04.2007 16:22
det kan man jo også? har du aldrig prøvet Public Test Realm før med premade characters?
no_user
 
#106 14.04.2007 16:24
nej :)

spiller som sagt før meget lidt wow
-_-
 
#108 14.04.2007 16:27
Jamen altså, alle får hver en character som de kan gøre med hvad de vil; pointen er bare at de alle sammen har samme gear osv så det ikke bliver ubalanceret :)
no_user
 
#143 14.04.2007 17:35
ja ok.. så er det jo fint
-_-
 
#194 15.04.2007 11:51
Nej det er premade group :) premade chars er f.eks i ptr
no_user
 
#221 15.04.2007 17:23
Well, tak. Men du sagde sådan set det samme som de andre over dig :)
Eat my shorts
 
#229 15.04.2007 20:37
Well det læste jeg ikke
no_user
 
#27 14.04.2007 15:27
Det ænder ikke ved spillestilen, men ja, du har da ret. Folk skal da nok vende sig til de måske ikke har nær så godt armor i konkurrencerne end på deres vante figurer.
#3 14.04.2007 15:11
godt nok mange penge i wow lige pludselig
-_-
#5 14.04.2007 15:11
for ringe.
no_user
#7 14.04.2007 15:13
Synes det er meget sjovt at der er lavet en afstemning der omhandler CS i forhold til andre spil :)
#11 14.04.2007 15:16
Måske er det fint, at så mange gamer wow.
Men helt ærligt; wow er til grin.
Hvem ka'? - nazka :(
 
#36 14.04.2007 15:34
nu er du godt nok 14, men er det virkelig for meget forlanget at du argumenterer for det du skriver?
no_user
 
#77 14.04.2007 16:04
Det da underligt du lægger ud med at skrive: "nu er du godt nok 14"

Det har da ingen betydning hvor gammel jeg er, og så min kommentar jeg bragte. Jeg synes derimod det er rigtig nedern, at folk skal måle en på alderen =)

Med hensyn til det du spurgte om, har jeg desværre ingen kommentar. Jeg hader wow - take it or leave it.
Hvem ka'? - nazka :(
 
#102 14.04.2007 16:21
Det er bare ikke første gang jeg syntes at have set latterlige kommentarer fra dig. Kan du ikke selv spotte ironien i at "hade" noget uden at kunne beskrive hvordan?
no_user
 
#153 14.04.2007 17:52
Jeg kan skam godt fortælle hvorfor.

Jeg hader WoW fordi:
1. Jeg ser ingen mening i at kaste urter på hinanden
2. Det tager forfærdeligt lang tid
3. Jeg er ikke overtroisk
4. Du mister alle dine irl-venner
Hvem ka'? - nazka :(
 
#164 14.04.2007 18:10
Disse argumenter har jo heller intet indhold? Det handler jo for fanden ikke om at kaste urter efter hinanden, det beviser da NETOP hvor lidt du har prøvet det, og hvordan du jo åbenlyst ikke bryder dig om det fordi i din omgangskreds er det "yt". Du følger jo bare med CS mængden, hvor CS 1.6 er det eneste rigtige.
no_user
 
#180 15.04.2007 10:57
Det er faktisk ukorrekt.

Der går 24 elever i min klasse.
13 drenge
11 piger

Ud af de 13 drenge, er der 10 der spiller computer.
Ud af de 10 der spiller computer, er der 8 der spiller WoW.
De ene af de to sidste(mig) spiller CS, den anden spiller "internet-spil" fra gratis-ting og alt det fis. Så jeg tror heller ikke du skal sidde og konkludere ting, som du ikke aner en skid om.
Hvem ka'? - nazka :(
 
#196 15.04.2007 11:57
Om det er "yt" i din omgangskreds eller ej - det er dig som taler om ting du ikke ved noget om. Bare det at du nævner at det handler om at kaste med urter, altså jesus christ... så har du jo _aldrig_ prøvet det. og at sige man mister alle sine venner på det? det kommer da helt an på hvilken person du er, og du kan lige så vel være giga nørd til cs og miste dine venner der, så det er da også et latterligt statement.
no_user
 
#203 15.04.2007 12:47
Jeg har da prøvet at spille det.
Jeg har siddet lan med 4 irlmates, hvor jeg var den eneste med CS.
De sad bare og nørdede WoW. + Jeg har været stor tilhænger af Diablo - så ved udmærket godt hvad jeg snakker om.
Hvem ka'? - nazka :(
 
#211 15.04.2007 14:03
"Jeg hader WoW fordi:
1. Jeg ser ingen mening i at kaste urter på hinanden
2. Det tager forfærdeligt lang tid
3. Jeg er ikke overtroisk
4. Du mister alle dine irl-venner"


1. - Kaste urter på hinanden? Uddyb evt.? Er det spillestilen? Det er kun rollespillere der går op i at leve sig ind i spillet, og det er langt fra størstedelen af WoW spillerene som gør det.
2. Det kan jeg forstå - mmo's tager lang tid, og det er der mange der ikke orker.
3. Det har jo ikke noget som helst med at være overtroisk? Bare fordi det er en anden genre end CS; og kom ikke at sig at CS er realistisk.
Det ville svare til jeg sagde at jeg ikke gad spille cs fordi man kan skyde hinanden igennem mure og jeg er ikke overtroisk.
4. Idiotisk statement, sker kun for folk som ikke kan finde ud af at styre sit gaming; og kan lige så vel ske for en CS gamer.
no_user
 
#222 15.04.2007 17:40
Forstå nu min point med min 1'er.
Det er for langt ude, IMO. Måske ikke for dig.
Skal vi ikke bare sige eod her, jeg gider ikke tage den op igen =)?
Hvem ka'? - nazka :(
 
#260 16.04.2007 15:08
Det var da godt nok synd de ikk gad at nørde cs med dig der.. så måtte du jo nørde det alene..
|<N4qq3rN3 z!bb3r f0r|<3rT
 
#265 16.04.2007 15:23
ja, jeg følte mig også snydt.
Hvem ka'? - nazka :(