Glemt kodeord
Husk Opret profil
Nyhedsarkiv

Ny patch inden MLG

Skribent: JØGGE
Tidspunkt: 23-02-2012 14:09
Kategori: StarCraft2

 

 

 

I takt med at MLG Winter Arena afvikles i weekenden har Blizzard i denne uge lanceret et ny patch til StarCraft II. Ligesom mange andre patches er der både bugfixes, der retter op på gængse fejl, mens der også er de mere interessante balancing tiltag.

Denne gang er det Terran, der står for skud. Blizzard har i forbindelsen med den nye opdatering valgt at nerfe Ghosts 'Snipe' damage. Hvor den før gav 45 damage, levere den nu kun 25 (+25 vs Psionic). Det gør dem mere effektive mod caster units som Infestors og Templars, men ringere mod andre units.

Der er dog godt nyt til Protoss-spillerne, da Blizzard i denne opdatering disker op med et nyt upgrade til Phoenix ved navn 'Anion Pulse-Crystals'.

Opgraderingen forøger Phoenix' range med +2 og skulle derfor væsentligt forbedre deres brug mod andre luft enheder, særligt mass Mutalisks som er et stigende problem for Protoss spillere.

Hvorvidt disse ændringer får nogen effekt for weekendens kampe må tiden vise. De resterende ændringer kan ses på Blizzards blog på nedenstående link.


Link:
http://us.battle.net/sc2/en/blog/4487503



Kommentarer i alt: 40   -  

#1 23.02.2012 16:25
SC2 patches er altid så fantastiske. Især når de indfører så markante ændringer, at der nærmest instant dukker nye taktikker op.

Med disse ændringer, kan Terran så ikke få lidt problemer med mass ling/corruptor/broodlords?
You are the sum of your actions
 
#3 23.02.2012 16:33
Det er meget muligt at Terrans kan få det svært mod mass ling/corruptor/broodlord, men før patchen var det i hvert fald ikke balanceret, det er sikkert. Hvorvidt det nu er ubalanceret den anden vej, må tiden vise.
CAN MY FRIEND FUCK A MIDGET?
 
#4 23.02.2012 16:59
Jeg synes også det var ekstrem som ghosts kunne fjerne en hær af Broodlords før. Det bliver ihvertfald spændende at se hvordan Terrans vil takle dem nu.
You are the sum of your actions
 
#5 23.02.2012 17:10
Mon ikke det bliver en mec play de skal ud i, viking thor helions.
 
#6 23.02.2012 17:22
Tror de falder tilbage i flere vikings og thors, hvilket også var fint balanceret før ghosts blev populære :)
CAN MY FRIEND FUCK A MIDGET?
#2 23.02.2012 16:28
Helt i orden balance ændringer synes jeg, specielt snipe på ghost. Nu kommer det til at være en del sværere at bruge snipe imod alle zergs end-tier units.

http://www.youtube.com/watch?v=pyLlXmyocSM&f...
CAN MY FRIEND FUCK A MIDGET?
 
#7 23.02.2012 17:28
Det der ser jo for sygt ud i sammenligning med hinanden.
 
#8 23.02.2012 17:35
Ye, øverst skal man jo klikke hver gang, hvorimod nederst bruger han scroll i stedet :) nu skal der en del flere ghosts for at gøre det der muligt.
CAN MY FRIEND FUCK A MIDGET?
#9 23.02.2012 17:55
Blizzard skubber patchen i korea/sea så GSL kan blive spillet færdigt, men lancerer den i eu/us dagen før MLG/Assembly. Satme dårlig stil.
Ka du så forstå det marianna!
 
#10 23.02.2012 18:01
jeg hørte i GSL at den er kommet i korea.

er jeg hvertfald 99% sikker på.
 
#11 23.02.2012 18:05
ifølge tasteless og artosis i dagens GSL er KR serveren blevet patched :)
Duks
 
#12 23.02.2012 20:42
Jep, patchen er ude i Korea.
Prying open my third eye.
#13 23.02.2012 21:04
Som om phoenix ikke var nemme nok i forvejen. De er så uretfærdigt lette at micro at de rent faktisk skyder af sig selv og at en enkelt pheonix teoretisk ville kunne dræbe uendeligt mange mutaslisks. Hvis Protoss rent faktisk har problemer med at anvende den imod mutalisks, er det kun fordi de ingen indsats gør for det.

At belønne Protoss for dårlige mechanics igennem sådan et buff som dette er indbegrebet af hvorfor jeg synes Protoss har det alt for let hvad mechanics angår i forhold til de to andre racer. De får fanme de hele serveret på et sølvfad...

Edited: 23.02.2012 23:55
I pwn n00bz
 
#14 23.02.2012 23:23
Du burde ikke skrive om noget du ikke ved en skid om :)
:'(
 
#15 23.02.2012 23:57
Jamen det bør du vel heller ikke.
Måske du kan gøre din kommentar meningsfuld ved at uddybe? Eller er det måden du generelt argumenterer på?
I pwn n00bz
 
#16 24.02.2012 00:14
Igen, det ved du ikke noget om. Du kender jo ikke til min Starcraft 2 viden.

Jeg kan så fortælle dig at man på ingen mulig måde kan være cost-efficient i phoenix vs. mass muta, uden +2 range upgraden.
Ja, det kan godt være at Phoenixes har længere range, men mod en Zerg som forstår at stacke sine mutas, og flyve frem og tilbage for at gøre sine bevægelser uforudsigelige, er det simpelthen ikke muligt at være cost-efficient med et lavere Phoenix count(hvilket du altid vil have). Der er en grund til at du aldrig ser Stargate(s) som en reaktion til et spire.

:'(
 
#17 24.02.2012 02:33
_TEORETISK_ set så har han jo ret. med 100% perfekt micro ville man kunne nakke et uendeligt muta count med sine phoenixes - Men eftersom ingen kan micro 100% korrekt gennem en længere periode samtidigt med man laver alt muligt andet så er det self ikke muligt at gøre det han siger :) Selv uden range upgraden :)
Duks
 
#19 24.02.2012 12:39
Så er det heldigt Blizzard ikke baserer deres nye patches på hvad man i teorien kan opnå med sine units ^^
:'(
 
#21 24.02.2012 15:50
er enig - men det jeg ville frem til (uden at have set hvordan den nye patch ordenligt fungerer endnu) er at min førstehåndsindtryk siger mig at +2 range er for stort et buff :)
Duks
 
#24 24.02.2012 16:24
Hmm synes nu ikke det er et specielt stort buff. Det eneste det buff gør er at gør er at mass muta ikke er viable længere. Man kan sagtens stadig åben med muta, ligeså godt som før, på både 2 og 3 baser.

Da det jo tager noget tid få sit phoenix count op, samt får upgraden med +2 range.
:'(
 
#26 24.02.2012 16:27
true - men som artosis også har nævnt - Genius' bel shir beach build lukker formentligt mutas som en viable tech-path 100% - altså den stargate opening han laver.

Og nu ved jeg ikke om jeg bare er ringe, men jeg synes roaches er så uendelig ringe imod protoss - men jeg vil dog gerne indrømme at ZvP er mit KLART svageste match-up :)
Duks
 
#27 24.02.2012 18:09
Kender ikke lige det build må jeg indrømme:) Men går ud fra at han minimum bygger 5 phoenix.. Så længe at man kan holde Zs muta count nede, er phoenix fine. Men 25 mutas vs 10 phoenix, det kan man altså ikke micro sig ud af i en realistisk situation ^^

Og angående roaches, så er de rigtig rigtig gode, da de både fungere som et meatshield, samtidig med at de giver masser af damage:) Nu ved jeg ikke hvilket niveau du spiller på, men et godt råd er at altid have byg roaches + et andet unit.. Det kunne fx være lings eller infestors.
:'(
 
#28 24.02.2012 18:28
ino er ikke helt tabt bag en vogn :D møder primært top dia / low-mid masters på ladderen lige pt.

mit problem ligger formentligt i at jeg umådeligt ringe til at få ham til at brænde en masse forcefields af før den egentlige engagement :)

Ja han laver noget der minder om 4-5 phoenixes og en void ray så vidt jeg husker :)

Edit: og så at jeg spiller aaaaalt for lidt tror jeg :)

oh, btw. det skulle ikke forståes som om jeg "tror" mit niveau er noget specielt som sådan, mere for at give en ide til hvis du har nogle gode råd mv. :)

Edited: 24.02.2012 18:32
Duks
 
#20 24.02.2012 15:19
Og hvad så? Phoenix voldtager mutalisks hvis man bare babysitter dem en lille smule. Med den upgrade er mutalisks bare ikke en mulighed overhovedet, hvilket er alt alt alt for hårdt et counter.

Letteste jeg kan gøre er at linke til diskusionen i SotG hvor de i store træk fortæller det samme.

http://www.youtube.com/watch?v=O-01TsdXbTI&f...

Edited: 24.02.2012 15:25
I pwn n00bz
 
#22 24.02.2012 15:51
Med den upgrade har mutas ikke nogen jordisk chance imod en pæn gruppe phoenixes der bliver babysitted ordenligt - det er vi helt enige om. Uden upgraden krævede det MEGET effort af protossen og en væsentligt højere phoenix count :)

Edit: så jeg er sådan set enig med dig i at +2 range er for meget - men nu har ingen af os jo set hvordan det virkelig kommer til at påvirke spillet endnu :)

Edited: 24.02.2012 15:52
Duks
 
#29 24.02.2012 20:54
Man skal ligeledes passe rigtigt godt på sine mutas for ikke at miste dem. Synes ikke det er for meget forlangt at der også kræves lidt micro af Protoss spilleren.

Men det er et gennemgående tema hvad Protoss angår synes jeg. Deres deathball army som bliver flyttet 1a. Collossus der kan gå gå hen over klipper og egne units med absolut minimalt krav til micro. Synes virkelig Protoss får lov at springe over hvor gærdet er aller lavest...
I pwn n00bz
 
#32 24.02.2012 23:15
Synes nu alligevel godt man kan give det en chance før man begynder at whine over det :)
Duks
 
#25 24.02.2012 16:26
Som jeg skrev før, nej, Phoenix voldtager ikke mutas(uden +2 range), da man altid vil have et lavere phoenix count. Jo du har ret hvis man har en lige stor hær phoenix vs muta, men det er bare meget sjældent tilfældet.

Med +2 range kan man selvfølgelig ikke gøre noget med mutas mod phoenix:)
:'(
 
#30 24.02.2012 21:01
Så gør du det forkert. Du skal ikke flyve ind i flokken af mutas med dine phoenix.

Jeg er sikker på at du nok selv vil være i stand til at udføre tricket hvis blot du klikker lidt rundt, og hvis ikke kan du se ganske åndssvage eksempler på youtube af 1 phoenix der dræber 200 supply mutalisker. Det er ikke en realistisk situation men fint bevis på at phoenix i små antal klarer sig udemærket imod mutas.

Phoenix er en newbieficeret unit som skyder af sig selv bare man flyver den i nærheden af fjender. +2 range er kun med til i endnu højere grad at skrue ned for sværhedsgraden i spillet hvor det ikke er nødvendigt.
I pwn n00bz
 
#33 24.02.2012 23:26
Luk nu bare før du ydmyger dig selv endnu mere. Du ved ikke hvad du snakker om. Lad hvad med at svar tilbage, tak.
:'(
 
#34 24.02.2012 23:51
Jeg antager at folk som Artosis er ganske kvalificerede til at kunne komme med en udtalelse om emnet. Når de så i store træk siger det samme som jeg skrev, så antager jeg ydermere at min kommentar ikke er helt latterlig. Vil du give mig ret så langt?

Du har indtil videre ikke kommet med nogen form for input igennem dine svar. At blot påstå at jeg ikke ved hvad jeg snakker er ikke et argument for noget som helst. Du kan i det mindste forsøge at underbygge dit postulat med et minimum af argumentation. Ellers bliver man jo fristet til at tro at det måske netop er dig der ikke ved hvad du snakker om.

At slå i bordet, påstå at jeg tager fejl og at diskussionen dermed er ovre er næsten ren børnehave. Men det måske generelt sådan du plejer at fører en diskussion?

Edited: 24.02.2012 23:52
I pwn n00bz
 
#35 25.02.2012 00:08
Jeg synes jeg har forklaret det ganske nøje. Når du ikke lytter efter hvad jeg skriver, og tåbeligt fortsætter med at tro du har ret, har jeg ikke andet valg end at give op.

Tror du at Blizzard giver Phoenix en RANGE UPGRADE, hvis det var at man kunne lave reaktive Phoenix til Mutas?

Se evt. mine andre kommentarer i denne tråd.
:'(
 
#36 25.02.2012 00:27
Har du hørt en eneste af de professionelle udtale at en phoenix range upgrade er lige præcis hvad den unit mangler? Jeg synes du er ret naiv hvis du blindt stoler på at Blizzards patch ændringer betingelsesløst er de idéelle løsninger, hvis det er tilfældet.

Personligt så jeg ingen grund til at buffe phoenix imod mutas, når problemet ville kunne afhjælpes af micro. +2 range lyder som et totalt overbuff.

Edited: 25.02.2012 00:29
I pwn n00bz
 
#37 25.02.2012 01:02
Problemet kan jo ikke afhjælpes med micro:D:D Er du fuldkommen væk eller hvad?:D Grunden til at mange ikke bryder sig om upgraden, er at det tager for lang tid at få et stort nok phoenix count op, og så få selve upgraden, som heller ikke er helt billig i sig selv. Når du så har 10+ phoenix med 6 range, hvad så? Hvad fuck kan man bruge det til lategame, når zergs altid har masser af infestors?

Hvis du ikke har forstået det endnu, så er grunden til at pros ikke bryder sig om phoenix upgraden, at Phoenix er et elendigt suplement til P lategame deathball.
:'(
 
#38 25.02.2012 05:47
Du har helt misforstået hvordan phoenix er gode til at nedkæmpe mutalisk tror jeg. Du skal ikke overgå flokken af mutalisks i antal. Du skal bare ikke flyve ind i dem.

På samme måde skal en flok mutalisks ikke flyve ind over en gruppe mariner. De er endnu mere sårbare på den måde, men løsningen er jo netop at lade være med det, frem for at buffe dem med en range upgrade så de ikke bliver ramt.

Bringer du infestors ind i billedet bliver eksemplet fuldstændigt skævt. Jeg kan så spørge hvad Zerg vil gøre lategame med sine 10+ mutas når Protoss har blink og storm?
I pwn n00bz
 
#39 25.02.2012 06:32
nu ved jeg godt at folk påstår ens league i sc2 er ligegyldig hvad angår ens evne til kompetent at kommentere på spillet mechanics/balance - men har du tage 2 sekunder og tjekket hans sc2 profil? han spiller high masters protoss.

Hvad vil jeg frem til? at han formentligt godt ved hvordan det er meningen man skal micro sine phoenixes imod mutalisks.

Og hvad du skal lategame med 10 mutas ? dno jeg ville nok bare sacce dem for en mineral-line mens jeg free'er supply til mine broodlords, roaches og infestors medmindre han laver voidrays eller sådan noget

Edited: 25.02.2012 06:38
Duks
#18 24.02.2012 11:43
Hvad synes folk om patchen?
meh
 
#23 24.02.2012 15:54
ghost nerfet er lavet underligt. Som flere folk påpeger (qxc især tror jeg det er) er ghost snipe nu lort imod ALT - frem for blot at reduce damage imod massive (brood lords, corruptors, ultras, colossi osv.).

F.eks. må det da siges at være helt i hampen af en sølle fucking zergling skal snipes 2 gange.

+2 phoenix range er imo for meget - men dno, har stadig ikke set hvordan det fungerer endnu - men er ret spændt på det.

mules på gold? det var decideret OP før imo, og nu er det fint nok :)

Duks
#31 24.02.2012 22:40
Det bliver spændende at se hvilken indflydelse det får på MLG. Mon ikke nogen vil whine lidt.
#40 26.02.2012 14:48
Jeg mener at blizzard balancere spillet ved overnerfe eller overbuffe. for så senere at rette ind den modsatte vej. det er sikkert også det der er sket her.

det samme kan siges om ghosts. snipe er blevet betydeligt nerft vs ultras og broodlords. hvis det viser sig at mvp slet ikke kan bruge dem mere, bliver snipe sikkert buffet lidt igen. personligt er jeg lidt ligeglad, da jeg ikke r den store ghost bruget i TvZ. vil hellere vinde før det kommer til boordlords eller ultras:p hvillket ikke sker ret tit:P


blizzard opnåede næsten 50% winrate for alle racer i SC:BW. men det tog også 10 år. og taget i betragtning at spillet ikke er fuldt udforsket endnu, så kommer der sikkert flere at disse relativt redikale balanceringspatches.

Kommentarer i alt: 40   -  
(kommer snart)
fnatic vs. dAT
80% på <dk> fnatic
Endelige odds: 1.32
Modtaget 12 bets1% på draw
Endelige odds: 7.07
Modtaget 0 bets19% på <ru> dAT
Endelige odds: 3.21
Modtaget 2 bets
16-4 til fnatic
CPHW vs. n!
79% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 1.34
Modtaget 2 bets1% på draw
Endelige odds: 7.01
Modtaget 0 bets20% på <de> n!faculty
Endelige odds: 3.13
Modtaget 0 bets
15-15 Uafgjort
Virtus vs. fnatic
30% på <dk> fnatic
Endelige odds: 2.59
Modtaget 8 bets2% på draw
Endelige odds: 6.18
Modtaget 0 bets68% på <ru> Virtus.pro
Endelige odds: 1.54
Modtaget 8 bets
16-12 til Virtus.Pro
NiP vs. Wolves
86% på <se> NiP
Endelige odds: 1.23
Modtaget 9 bets2% på draw
Endelige odds: 5.99
Modtaget 1 bets12% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 3.84
Modtaget 14 bets
16-8 til Wolves
S.fox vs. LDLC
28% på <eu> Sprintfox
Endelige odds: 2.70
Modtaget 2 bets2% på draw
Endelige odds: 5.96
Modtaget 1 bets70% på <fr> LDLC
Endelige odds: 1.50
Modtaget 15 bets
1-0 til LDLC
Virtus vs. CPLAY
92% på <ru> Virtus.pro
Endelige odds: 1.15
Modtaget 15 bets1% på draw
Endelige odds: 7.08
Modtaget 0 bets8% på <it> CPLAY
Endelige odds: 4.38
Modtaget 0 bets
16-4 til Virtus.pro
ENTiTY vs. TCM
9% på <mk> ENTiTY
Endelige odds: 4.22
Modtaget 0 bets2% på draw
Endelige odds: 6.17
Modtaget 0 bets90% på <de> TCM-Gaming
Endelige odds: 1.18
Modtaget 13 bets
16-6 til TCM
tRICK vs. eSuba
20% på <dk> tRICKED
Endelige odds: 3.14
Modtaget 4 bets2% på draw
Endelige odds: 5.92
Modtaget 1 bets78% på <cz> eSuba
Endelige odds: 1.36
Modtaget 5 bets
2-0 til tRICKED
fnatic vs. CPHW
40% på <dk> fnatic
Endelige odds: 2.23
Modtaget 0 bets1% på draw
Endelige odds: 6.57
Modtaget 1 bets59% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 1.73
Modtaget 0 bets
16-19 til Copenhgen Wolves
fnatic vs. SF
75% på <dk> fnatic
Endelige odds: 1.40
Modtaget 5 bets1% på draw
Endelige odds: 7.03
Modtaget 0 bets24% på <dk> Server-Forge
Endelige odds: 2.91
Modtaget 0 bets
16-6 til fnatic