Glemt kodeord
Husk Opret profil
Nyhedsarkiv

Blizzards succes på tværs af spil

Skribent: Baisgaard
Tidspunkt: 06-09-2007 23:29
Kategori: Gaming

 

 

 

Der findes sikkert ikke en person på gaming-scenen, som ikke er bekendt med en af de største spil producenter i verden, eftersom der er tale om de massive Blizzard. Firmaet har igennem hele sin udvikling præsteret at levere succes på succes, hvilket har været medvirkende til, at de på tværs af deres spil genrer optager et usandsynligt højt tal af spillere i deres spil, som isærdeleshed er præget af muligheden for at spille online.

Her er der selvfølgelig tale om spillets klassikere i form af det sagnsomspundne Starcraft samt en anden gammel kending Diablo II. Dette er blot et par af kasse succeserne som firmaet igennem året har skabt, og dette har været medvirkende til, at Gamespot.com har valgt at bringe en utrolig spændende artikel omhandlende firmaet.

Uddrag af artiklen:

"The next subject was Starcraft's wild popularity in Korea, where there still isn't a Korean-language edition of the game. That popularity convinced Blizzard to release Diablo II worldwide simultaneously, which resulted in greatly increased sales from Europe and Asia. Warcraft III was also a simultaneous worldwide release, but the company staggered the launches for World of Warcraft because it didn't want to further complicate the myriad of MMORPG launch issues with an international release. "



Gamespot.com tager fat i Blizzard's præsident Mike Morhaime, som fortæller om "How to Rule the World (of Warcraft): 10 Lessons."

Der bliver i den fyldestgørende artikel taget fat i mange spændende punkter, som fortæller hvor vigtigt det er for et firma som Blizzard, at tage hensyn til sine spillere samt deres ønsker, og ikke mindst ikke fremhaste beslutninger og udgivelser. Et typisk eksempel på dette blev givet i et af Blizzard's andre spil, nemlig i Warcraft III, hvor de oplevede følgende hændelse:

"Although the company designs its games to the tastes of its own staff, Morhaime said you do have to be sensitive to other cultures. He brought up the Chinese panda race in Warcraft III, and noted that Chinese players didn't appreciate seeing the characters dressed up in Japanese samurai-style garb. After a significant outcry from the Chinese gaming community, the company quickly revamped the art on the panda race and found that gamers were appreciative of these revised efforts."



Et typisk eksempel på at firmaet efter opråb og lignende fra det kinesiske gaming-community måtte se sig nødsaget til at ændre på deres design og lignende. Men det er en utrolig spændende læsning som faktisk giver en stor indsigt i selve det at drive et firma, samtidigt med at det runder de spændende spil der omfatter alt lige fra de tidligere nævnte spil til den ekstreme succés der optager 9. mio mennesker: World of Warcraft.


Du kan læse hele herligheden på nedenstående link, og efterfølgende tage til efterretning at det altså godt i de fleste tilfælde kan betale sig at vente på et spil, så man undgår værker der ikke er komplette og fuldførte. Hermed ikke sagt at Blizzard er nogen af delene.


Link:
http://www.gamespot.com/news/6178143.html?om_act... (Kilde)



Kommentarer i alt: 74   -  

#1 06.09.2007 23:41
de har godt nok haft succes i hvert fald
FROZEN HANDS! *YAIKs*
#2 06.09.2007 23:43
Det er sindssygt med den succes de har haft. Alt hvad blizzard laver er jo guld.
Denied!
 
#9 07.09.2007 02:55
Men hvor meget laver de :P diablo warcraft starcraft
MR.BEAN
 
#10 07.09.2007 03:08
Det er da bedre at lave 3 spil som trækker en hel del mennesker til sig og giver dem succes end at lave 10 spil som er middel gode eller dårlige :)
no_user
 
#15 07.09.2007 08:34
Og det er = 4+3+3 spil :) så det er da en del.

Edited: 07.09.2007 08:34
No Soup For You! Bubbleboy
 
#18 07.09.2007 09:33
Ja, og for hvert spil har der da været en del expansions ;)
tox
 
#20 07.09.2007 10:29
Lige præcis ;)
No Soup For You! Bubbleboy
 
#23 07.09.2007 11:50
For mange expansions i wow det er sikkert de snakker om det vil blive 4-5 expansions ialt til det...så hellere at de laver wow 2 istedet for at betale for nyt spil der kun gir få addons, syns wow kun blir værre efter expansions.
hvis det er fremtiden så kan vi lige så godt betale 2000kr+ per pc spil nu
MR.BEAN
 
#27 07.09.2007 12:00
Ja, jeg synes de udgiver de expansions for hurtigt, det er ikke mange guilds der er kommet igennem Black Temple. Selvfølgelig er der guilds der har gjort det, men de casual gamers har det hårdt i den brance
tox
 
#35 07.09.2007 14:54
Den næste expansion kommer jo først om 7-10 måneder, så god til casual gamers (:
no_user
 
#49 07.09.2007 18:49
Bare dejligt at tænke på alt det man arbejder for i wow kan smides ud til næste expansion :( og sidst gik alt istå i noget tid for folk gjor sig klar til expansion.
MR.BEAN
 
#63 08.09.2007 17:34
Tvivler på at casual gamers har cleared Black Temple om 7-10 mdr ;)
tox
 
#21 07.09.2007 11:34
Nå ja men se på andre som EA og Eidos, de står jo bare bag en MASSE spil, hvor få af dem er gode...
This is SICK!
#4 06.09.2007 23:44
Så mangler de bare at lave en Diablo 3, og så er de min favorit :)
 
#42 07.09.2007 16:20
det ville jo være dumt, de ville skyde sig selv i foden ? :S diablo 3 kommer nok først når folk synes wow bliver kedeligt..
Er du bad ?
 
#44 07.09.2007 16:51
Har heller ikke sagt at det ville være et klogt valg ;)
 
#48 07.09.2007 18:46
så burde det være på vej :D
MR.BEAN
 
#54 07.09.2007 20:31
Ville det nu også det? de ville nok trække lidt af WoW spillerne men de er jo stadig "deres" kunder? + de ville 100% hente MANGE flere spillere fra andre spil såsom DAoC osv.
no_user
#5 06.09.2007 23:53
Jeg tør slet ikke tænke på hvor lang tid jeg har brugt på diverse Blizzard spil, hvis jeg ligger al' tiden sammen.
 
#7 07.09.2007 00:16
Uha bare at tænke på det o.O
Det er min skyld!
 
#12 07.09.2007 07:46
Lige præcis :)
 
#28 07.09.2007 12:01
den er værd at tænke over faktisk, kunne godt give bagslag hvis man regnede det sammen i minutter ^^
tox
 
#34 07.09.2007 13:50
Ja, jeg får det allerede dårligt når jeg skriver /played i WoW, hvis jeg så begynder at regne tiden jeg har brugt på de forskellige udgivelser af Diablo og Warcraft kan det da kun gå galt :)
 
#55 07.09.2007 20:33
Det er vel en hoppy som alt andet ;)?
no_user
 
#60 08.09.2007 17:18
Sådan kan man vel godt se på det, men problemet er jo, at eftersom man har brugt så meget tid på spillene, kan man ikke undgå at ha' skubbet et par ting til side, som man måske ikke skulle ha' skubbet til side ;)
 
#62 08.09.2007 17:25
Fuldstændig enig havde selv det problem da jeg spillede wow og det endte så med at jeg er stoppet :)
no_user
#8 07.09.2007 00:47
Blizzard har et eller andet magic touch, uden tvivl, men slap af en stor, fed lang vits hele den process hvor de lavede WC3 var ... Hvor lang tid var det forsinket, like 2-3 år??

Men glæder mig sgu stadig til SC2.

Edited: 07.09.2007 00:47
meh
 
#16 07.09.2007 08:35
Magic touch = RIGTIG mange knaster ;D?
No Soup For You! Bubbleboy
 
#24 07.09.2007 11:53
Nej den process var nemlig ikke en joke.
Den var blot en manifestation af hvad blizzard står for, du kender tydeligvis ikke historien bag hvorfor det blev forsinket.

Det udviklingsteam der først fik til opgave at lave war3, var Blizzard ikke tilfreds med. Så efter en del tids programmering af spillet blev det simpelthen skrottet og givet til et andet udviklings team.

Der er ikke mange andre firmaer der ville have gjort sådan noget, men resultatet er at:

Ok de tabte penge på at skrotte så lang tids arbejde, MEN.
I den sidste ende kom der et fantastisk spil ud til os forbrugerne og det gør bare at når man ser blizzards logo på en spilæske ved man er lortet genialt :)
Havde det kommet en svipser med war3 ville blizzard have tabt meget credibility hos forbrugerne, og det kan man ikke sætte en pris på :)
-_-
 
#29 07.09.2007 12:03
Ja og jeg spiller stadig Warcraft 3

You Bring Pandamonium!
tox
 
#38 07.09.2007 15:40
Nå, for satan, det vidste jeg så ikke lige. Det sætter jo straks situationen i et andet lys :-)
meh
 
#45 07.09.2007 18:25
Ye, det var fandme flot gået af dem :)
Ikke lige alle der vælge at smide, jeg kan ikke lige huske præcist hvor lang tids arbejde ud men jeg mener ihvertfald 1-3år.

Sådan noget kan jeg kun have respekt for ^^
-_-
 
#50 07.09.2007 18:57
Hvad står SC for?
 
#51 07.09.2007 19:43
StarCraft :)
www.KRELLER.dk
 
#52 07.09.2007 19:44
Haha, pinligt at jeg ikke kunne den :D
 
#53 07.09.2007 19:45
Yup :D
www.KRELLER.dk
#11 07.09.2007 07:39
Ja, Blizzard har haft kæmpe sucess med WoW, jeg syntes dog ikke det er værd at betale for at spille.
Rollin' wit da' Five Avenue cl
#13 07.09.2007 07:47
De har haft god succes med alle sine spil faktisk, men hvis du nu tager World Of Warcraft, så er der faktisk mange der lidt utilfredse med spillet men stadig spiller det. Jeg har dog ikke spillet Diablo 2 og Starcraft online, men jeg vil da tro at der også var nogle der. Men okay, set på den anden side. Det kan jo ikke undgås.
no_user
#14 07.09.2007 07:57
<3 Blizzard ;) Tror os Star Craft 2 bliver en kæmpe succes =)
Edited: 13.37.1337 13:37
 
#25 07.09.2007 11:55
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det bliver en ny legende :)
Kommer til at sætte standard for konkurrencer indenfor RTS ligesom etteren gjorde og som warcraft serien har gjort :)
-_-
 
#58 08.09.2007 13:46
Små slag mester. SC2 er overhyped. Af den ene grund, at det lever på navnet. At de så bare opgraderer 1'eren og smider ny grafik oveni, er imo ikke nok.
Se blot de RTS-spil der er nu. Du kan skyde alt i stykker, se de forskellige enheder dodgde og slå på hinanden (hvertfald i DoW-serien), og samtidig have et utroligt fængende gameplay.

Hvis de havde sendt SC1 ud for nogle år side, så ville der slet ikke være nær så stor hype om det. Det er fordi at folk kan huske det fra deres barndom - nostalgi. Simple as that.
Reaktionær Landsbytosse
 
#69 08.09.2007 21:39
Det er derfor der stadig bliver spillet starcraft om svimlende penge summer i asien? :)
-_-
 
#72 09.09.2007 19:09
Fordi det var med fra starten i e-sport. Det samme gælder for CS.
Reaktionær Landsbytosse
#17 07.09.2007 08:35
den skal helt sikkert læses. Tror dog ikk Sc2 blir så fedt...
No Soup For You! Bubbleboy
 
#26 07.09.2007 11:56
Jeg er ikke et sekund i tvivl om at det bliver en ny legende :)
Kommer til at sætte standard for konkurrencer indenfor RTS ligesom etteren gjorde og som warcraft serien har gjort :)
-_-
 
#30 07.09.2007 12:05
Men det virker som om at det næsten er det samme bare bedre grafik.
No Soup For You! Bubbleboy
 
#46 07.09.2007 18:26
Hvis du har et koncept som virker utrolig godt, hvorfor så ændre utrolig meget? :)

Bare se wc3, måske halvdårligt eksempel da de tilføjede heroes og 2 nye racer.

Men hånden på hjertet er det jo ingen af os der virkelig ved hvad sc2 vil byde på.

Én ting er dog sikkert jeg skal have det den dag det udkommer, LOVLIGT :)
-_-
 
#57 08.09.2007 04:54
hehe ;D jamen jeg synts bare det er ærgeligt fordi jeg syntes ikk det er grafik det går ud på.
No Soup For You! Bubbleboy
 
#68 08.09.2007 21:38
Det med grafik har du da ret i, et stykke hen af vejen.
Bare se på Heroes of Might and Magic serien :)
Nummer 3 er og bliver den bedste ;>
-_-
#19 07.09.2007 10:08
Har kineserne nu lige pludselig eneret over pandaerne?!

Warcraft 2 - eller Warcraft 3 (DotA)
Klasse underholdning.
Foursome is awesome!
gee
 
#31 07.09.2007 12:06
Det har de så åbenbart :) Men altså de har vel følt sig nedgjort af den måde deres kultur er blevet udstillet på.
No Soup For You! Bubbleboy
 
#36 07.09.2007 15:13
Kan godt være det er en truet dyreart.

Hva så med storken, skal vi så også tage "patent" på den, fordi det er vores nationalfugl?
Foursome is awesome!
gee
 
#37 07.09.2007 15:26
det ikk vores national fugl. og kineserne har heller ikk patent på den, men de brokkede sig.
No Soup For You! Bubbleboy
 
#39 07.09.2007 15:42
Det er det sku' da? (:D)
Nu satte jeg også "patent" i gåseøjne.
Foursome is awesome!
gee
 
#43 07.09.2007 16:29
det er svanen... hvilket jeg lærte under FSA i dansk :p
Here I am, im about 2/3rds tilt
 
#61 08.09.2007 17:25
Ah.. yeah right.
My bad :D

Jeg sov det meste af min folkeskole tid :<
Foursome is awesome!
gee
 
#64 08.09.2007 20:06
same.. jeg vågnede da forberedelsestiden var udløbet :p
Here I am, im about 2/3rds tilt
 
#65 08.09.2007 20:44
So true :D
Foursome is awesome!
gee
#22 07.09.2007 11:41
blizzard er ikke andet end love<33
Yiiha
 
#66 08.09.2007 20:45
Okay Nexus.

(Jeg kunne ikke lade vær :D)
Foursome is awesome!
gee
#32 07.09.2007 12:40
som man siger; what goes up, must come down :) Lad os se hvor længe de er i deres guld-rus
no_user
 
#47 07.09.2007 18:28
Det har de vel været siden forever? :p

Tror ikke du skal regne med at et firma som blizzard nogensinde falder af på den :)
-_-
 
#56 07.09.2007 21:58
Jo deres grådighed og "utroværdighed" skader dem sikkert i sidste ende ;)
 
#59 08.09.2007 13:47
Synes godtnok Blizzard har skuffet en del. Starcraft Ghost er udsat på ubestemt tid, hvilket er et stort minus i min bog.
Reaktionær Landsbytosse
 
#67 08.09.2007 21:36
Spillet kommer jo aldrig er blevet skrottet pt, pga det ikke kunne leve op til deres standards :)
-_-
 
#71 09.09.2007 19:08
Det er sat på standby, da det ikke passede ind i deres nuværende projektfase, samt at der har været en del problemer med det. Så nej, det er ikke skrottet i den forstand.
Reaktionær Landsbytosse
 
#73 09.09.2007 20:34
Vi får se, jeg giver en øl hvis det ser dagens lys indenfor de næste 5år :)
-_-
 
#74 10.09.2007 07:58
Fandme iorden :p
Reaktionær Landsbytosse
#33 07.09.2007 13:06
Starcraft er bare <333
que?
#40 07.09.2007 16:02
kan ikke lide et eneste af de spil de har lavet...
It smells like bacon?
FoO
#41 07.09.2007 16:05
Lommen fuld af guld i guess, (;
no_user
#70 08.09.2007 22:11
Diablo var nok en af de bedste de lavede.

Kommentarer i alt: 74   -  
(kommer snart)
Wolves vs. Wizards
80% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 1.33
Modtaget 19 bets2% på draw
Endelige odds: 5.97
Modtaget 1 bets18% på <es> Wizards
Endelige odds: 3.29
Modtaget 0 bets
15-15 Uafgjort
fnatic vs. NaVI
51% på <dk> fnatic
Endelige odds: 1.92
Modtaget 14 bets2% på draw
Endelige odds: 6.20
Modtaget 0 bets48% på <ua> Natus Vincere
Endelige odds: 2.00
Modtaget 6 bets
16-4 til fnatic
ESC vs. Western
41% på <dk> Western Wolves
Endelige odds: 2.19
Modtaget 12 bets2% på draw
Endelige odds: 5.94
Modtaget 1 bets57% på <pl> ESC Gaming
Endelige odds: 1.78
Modtaget 3 bets
16-7 til Western
fnatic vs. dAT
80% på <dk> fnatic
Endelige odds: 1.32
Modtaget 12 bets1% på draw
Endelige odds: 7.07
Modtaget 0 bets19% på <ru> dAT
Endelige odds: 3.21
Modtaget 2 bets
16-4 til fnatic
k1ck vs. ENTiTY
69% på <pt> k1ck
Endelige odds: 1.52
Modtaget 2 bets1% på draw
Endelige odds: 7.01
Modtaget 0 bets30% på <mk> ENTiTY
Endelige odds: 2.61
Modtaget 0 bets
16-11 til k1ck
CPHW vs. n!
79% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 1.34
Modtaget 2 bets1% på draw
Endelige odds: 7.01
Modtaget 0 bets20% på <de> n!faculty
Endelige odds: 3.13
Modtaget 0 bets
15-15 Uafgjort
Virtus vs. fnatic
30% på <dk> fnatic
Endelige odds: 2.59
Modtaget 8 bets2% på draw
Endelige odds: 6.18
Modtaget 0 bets68% på <ru> Virtus.pro
Endelige odds: 1.54
Modtaget 8 bets
16-12 til Virtus.Pro
NiP vs. Wolves
86% på <se> NiP
Endelige odds: 1.23
Modtaget 9 bets2% på draw
Endelige odds: 5.99
Modtaget 1 bets12% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 3.84
Modtaget 14 bets
16-8 til Wolves
S.fox vs. LDLC
28% på <eu> Sprintfox
Endelige odds: 2.70
Modtaget 2 bets2% på draw
Endelige odds: 5.96
Modtaget 1 bets70% på <fr> LDLC
Endelige odds: 1.50
Modtaget 15 bets
1-0 til LDLC
Virtus vs. CPLAY
92% på <ru> Virtus.pro
Endelige odds: 1.15
Modtaget 15 bets1% på draw
Endelige odds: 7.08
Modtaget 0 bets8% på <it> CPLAY
Endelige odds: 4.38
Modtaget 0 bets
16-4 til Virtus.pro