Glemt kodeord
Husk Opret profil

DEL: Alt om 1. division

Skribent: Admin kontoen.
Tidspunkt: 2009-06-03 20:12
Event: DEL 2009
Spil: Counter-Strike 1.6

 

 

 

Holdene til 1. division i Dansk Esport Liga er blevet udvalgt, og lad os starte med at slå fast med det samme; det har ikke været nemt.

 

Der er altid tvivl om holdenes styrke når mange af de tilmeldte er nye mandskaber, eller deciderede mixhold, men vi har gjort det så godt og grundigt vi kunne.

 

Derfor har vi også valgt at ændre lidt i formatet til kvalifikationen til 1. division.

  • XplayN har valgt 6 hold der får direkte invite til 1. division
  • 8 hold dyster om de sidste to pladser via gruppespil med fire hold i hver gruppe. Vinderen af gruppen møder nr. to fra den anden gruppe og omvendt, og vinderne af disse play-off kampe kvalificerer sig til 1. division, mens resten ryger i 2. division.

Og så lad os få afsløret hvem der er direkte kvalificeret til 1. division:

  • Spirit of Amiga
  • Roskilde Ravens
  • X
  • PlayZeek
  • NS-Gaming
  • yourname

Disse mandskaber er allerede kvalificeret til 1. division og skal ikke spille nogen kvalifikationskampe.

 

Den næste liste af hold er i betragtning til at komme i 1. division, men det kræver at de kvalificerer sig via disse to grupper:

Gruppe A

 

 

 

Gruppe B

VIP-Gaming

Team SPILpriser.dk

MoD

vd

 

dakarma

Fighterz

HeAdDe

EDBpriser.dk

 

Vinderen af hver gruppe møder nr. to fra den anden gruppe. Vinderen af det opgør kvalificerer sig direkte til 1. division. Der er altså to hold yderligere der kan spille sig i 1. division fra gruppespillet. Der spilles bedst af et map. Alle runder spilles færdig. I tilfælde af pointlighed tæller indbyrdes opgør, derefter score.

Kvalifikationen spilles mandag d. 8. juni fra klokken 18.00. Herfra spilles en kamp i timen indtil grupperne er overstået, og play-off kampene kan begynde.

 

Yderligere information omkring tidsplan, maps og andet gøgl følger snarest.

 

Format og plan for kvalifikationen til 2. division følger i morgen.

 

 

HUSK HUSK HUSK

 

Klanen skal oprettes her på sitet. Alle der spiller Dansk Esport Liga skal sørge for følgende:

  • Holdet skal have en klan på sitet med fuld bemanding (minimum 5 mand)
  • Alle spillere i DEL skal have clubmedlemsskab - det gælder dog IKKE i kvalifikationen
  • Alle spillere skal læse og forstå vores regelsæt for turneringsspil.
  • Derudover gælder vores zero-tolerance koncept også i DEL. For at deltage, skal du derfor linke til de anticheat-klienter, du har bruger på hos Custodia, Spilarenaen og ESL. Linket skal ligge i din XplayN-profil. Custodia er et krav. Har du ikke bruger på de øvrige, kan du naturligvis se bort fra dem. 



Kommentarer i alt: 643   -  
Side:: 1 [2] 3 4 5 6

#10 03.06.2009 20:26
gogo mod :D
PAKISTANI MILITANT
#11 03.06.2009 20:26
Det eneste hold der måske ikke skulle have været imellem er edbpriser, men alt i alt de rigtige hold imo :)
Sektor solidaritet.
#12 03.06.2009 20:27
Fed måde at lave det på XPLAYN :-)

Det nice at give flere hold muligheden for at vise de kan blande sig, måske, i dansk top cs.
I NEED DOLLARS !
 
#242 03.06.2009 22:27
Hvad er der sket med i'm?
 
#390 04.06.2009 08:37
Et hurtigt slag på tasken ville være at neon og quickn er blevet smidt ud/leavet og noahh & kvallion er joinet..

Hvorefter de så er gået tilbage til det gamle vd tag, da 4 af stamspillerne + standin er gamle vd spillere.


Igen, jeg skyder bare i blinde, men vil mene det er et kvalificeret bud!
Denn1s :-)
 
#429 04.06.2009 12:08
HEHE DENNOW!!
#14 03.06.2009 20:27
kampen bliver mellem vd og spilpriser i gruppe A
Og i gruppe b bliver det mellem fighterz og dakarma.




imo
 
#464 04.06.2009 14:32
mod slår jer ! :)
Im like a fart silent but deadly
 
#502 04.06.2009 16:16
maybe :)
 
#505 04.06.2009 16:19
slap nu af :D
Im like a fart silent but deadly
 
#506 04.06.2009 16:20
Man kan jo aldrig vide hah :D
 
#630 05.06.2009 16:42
jamen det gør det
www.razerzone.com
 
#631 05.06.2009 16:44
det er min mening sune :)
 
#632 05.06.2009 16:49
;)!
www.razerzone.com
 
#633 05.06.2009 16:50
ihvertfald Held og lykke :D. Håber da i overrassket og knalder alle hold ;D
#15 03.06.2009 20:27
EDBpriser? eh?

Tilgengæld synes jeg det ser super fair ud, at de unge får lov at spille sig til det, men hvem er headDe's sidste, siden de er kommet i betragtning? Gruppe A ser umiddelbart mest interessant ud, da daKarma og Fighterz ser stærke ud.

Edited: 03.06.2009 20:29
 
#48 03.06.2009 20:42
i guess mlky
gogogo
 
#116 03.06.2009 21:18
Nej
 
#384 04.06.2009 02:15
HOLY SHIT?! GL med L4D Helten :D
LIKE-A-SOME BOooOOoDEE
 
#405 04.06.2009 10:41
mlky spiller med os, ikke med headde.
Sektor solidaritet.
#17 03.06.2009 20:28
Bliver nogle gode kampe :)
online kan man alt.
#18 03.06.2009 20:29
Undrer mig lidt over at EDB priser er blevet sendt over bl.a. os

En admin der kan fortælle hvilket grundlag det er baseret på=)?

Edited: 03.06.2009 20:31
 
#68 03.06.2009 20:50
Det er helt i skoven, jeg havde set jer over dem, om så det var 2 år siden i sidst havde spillet :D

Edited: 03.06.2009 20:50
toast = 5kr
 
#399 04.06.2009 10:03
Det virker meget underligt ^^
It smells like bacon?
FoO
#19 03.06.2009 20:29
EDBpriser?! spændende - så er de sikret en plads i del :D
:D;:D;D;:D:D:D:D;D;:_D
#20 03.06.2009 20:29
No offense men hvad har edbpriser præsteret siden de er hævet over andre hold? pga deres navn?:D

Vil det sige at del kvalifikationen kun har 2 pladser ledige til ligaen? Hvis de resterende 6 hold ryger i 2. division :D

Edited: 03.06.2009 20:32
 
#25 03.06.2009 20:32
De har det klart fedeste klannavn! Ej, det er altid mega svært at lave sådan noget her, men vi har udvalgt så godt vi kunne - og så må tiden jo vise om vi tog fejl :)
ALL HAIL STARZ
 
#27 03.06.2009 20:33
se mit edit igen :d
 
#30 03.06.2009 20:34
Der er ikke taget endelig stilling til hvor stor 2. division skal være - det afhang blandt andet lidt af hvor mange der tilmeldte sig. Vi venter fortsat på at Lizzard kommer på nettet så vi kan blive lidt mere konkrete. En mulighed er også to stk. 2. division med 6 hold i hver eller sådan noget - dunno, vi finder ud af det :)
ALL HAIL STARZ
 
#111 03.06.2009 21:16
okay, tak for svaret :)
 
#31 03.06.2009 20:34
Smider du ikke lige et svar til mit spørgsmål? =)
 
#43 03.06.2009 20:38
Jeg kommenterer ikke på seeds - det er besluttet og sådan er det.
ALL HAIL STARZ
 
#54 03.06.2009 20:44
Virker bare fuldstændigt idiotisk. I må sgu da have en grund til at i har smidt et hold der aldrig har præsteret noget over hold med spillere der rent faktisk har præsteret noget og på papiret er burde være langt bedre?

Hvorfor tror du 50% af comments er folk der udtrykker sin undren om hvorfor i har smidt EDB priser på den liste =)
 
#60 03.06.2009 20:47
Jeg har aldrig nogensinde set en seedningsnyhed som ikke er blevet heftigt debatteret fordi folk mener et eller andet end det vi selv gør. Det er vi vant til - vi gør vores bedste for at indplacere holdene, og det er altså endt med denne fordeling denne gang. Beklager jeg ikke kan være konkret.
ALL HAIL STARZ
 
#67 03.06.2009 20:49
i kunne også bare have haft 6 sikre hold, så de to hold der kom i finale bracket i kvalifikationen var i liga 1. og så de resterende 8-12? i liga 2.
 
#69 03.06.2009 20:50
Hvem er de såkaldte eksperter?
Jeg-m8r-den-irl
 
#120 03.06.2009 21:20
cs-eksperten satanion
 
#131 03.06.2009 21:24
Det er forhåbentlig en joke, hvis han er med til at lave seeds. Han har stadig ondt i røven over de gang vi har slået ham og hans hold ... - det kan umuligt blive fair hvis han er med. :-)

Edited: 03.06.2009 21:26
Source er nemt
 
#186 03.06.2009 21:54
hvad har hans CS-skills at gøre med om han kan lave seeds?
www.copenhagenwolves.dk
 
#245 03.06.2009 22:29
At bære nag har vel ikke noget med cs skills at gøre :).
Ka du så forstå det marianna!
 
#285 03.06.2009 23:28
hvorfor skulle det få en indflydelse? Jeg har da seedet flere som jeg hader, og de er alle blevet seedet retfærdigt og uden brok.
www.copenhagenwolves.dk
 
#335 04.06.2009 00:18
Sådan er funatic og satanion ikke ;-)))
Source er nemt
 
#350 04.06.2009 00:26
Du aner jo ikke en skid om, hvordan de er, og om hvordan de ville seede, hvis de blev bedt om det - så drop nu det der pis....
SFM
 
#71 03.06.2009 20:51
Siger det så ikke mere om jer end om folket når halvdelen af kommentarene spørger hvorfor? Det lyder mest af alt som om i ikke rigtigt har nogen grund til det. Jeg kan godt forstå hvis du er træt af at jeg bliver ved med at skrive, men du må da kunne forstå vores frustation når du ikke kan komme med noget konkret svar på hvorfor vi ikke er over de andre som absolut intet har vist.
 
#77 03.06.2009 20:53
Vi har vurderet at EDBpriser skal spille kval og i ikke skal. End of story. Det er egentlig relativt simpelt. Nu bliver jeg nødt til at være lidt hård i tonen hvis vi skal videre her i livet.
ALL HAIL STARZ
 
#93 03.06.2009 21:03
Smider I ikke seeds op i dag? :-)
Source er nemt
 
#100 03.06.2009 21:07
Nope det er en større kabale til 2. division vi skal ha' til at gå op :)
ALL HAIL STARZ
 
#106 03.06.2009 21:12
Hvad med at lave en afstemning, så brugerne kan være med til at bestemme hvem der skal med, hvis det det er svært for jer at vælge hvilke hold der skal videre.

For vil da mene at langt størstedelen af brugerne her, har en lille smule mere forstand på hvem der har præsteret hvad på hhv. LAN og div. onlineturneringer.

Vil da hellere se mig selv blive sorteret fra pga. en afstemning.

For umiddelbart virker det ikke som om I har nogen konkret grund til hvorfor lige disse hold skal have chancen for 1. div og en sikret 2. div ved tabt kampe.

Edited: 03.06.2009 21:15
 
#112 03.06.2009 21:16
For det ville jo ikke gå helt i vasken :)
 
#123 03.06.2009 21:22
De kan jo gøre som hidtil, med at man som bruger her på xplayn skriver en kommentar, hvor stemmerne bliver talt sammen.

Det er der jo intet galt i.

Edited: 03.06.2009 21:30
 
#164 03.06.2009 21:37
Og så får man alle på skolen til at oprette en bruger og stemme :)
 
#222 03.06.2009 22:17
Tænk dig nu lidt om mht. man kan se brugeroprettelsedato altså.
 
#431 04.06.2009 12:16
Eller samtlige af ens mates der allerede er på xpn.
 
#437 04.06.2009 12:39
#296
 
#127 03.06.2009 21:24
Det gjorde det ikke ved KOTH
 
#259 03.06.2009 22:59
Så er det jo bare holdene med flest mates som får seed :)
80% of success is showing up
 
#296 03.06.2009 23:40
Hellere det, end blive bedømt af xplayn - især når de ikke har noget konkret svar på hvorfor de har valgt de forskellige hold.
 
#298 03.06.2009 23:44
Så du mener det er fair vi får en liga udelukkende bestående af de hold som har flest mates?
80% of success is showing up
 
#312 03.06.2009 23:54
Dælme hellere det, end det xplayn har gang i her, med deres invite liga.

Men nu skriver jeg bare ting i frustration, så tag det ikke så seriøst, vel. Jeg synes bare det er lidt trist. Men sådan er det, og de har taget en beslutning, og fair nok.
 
#313 03.06.2009 23:56
Fair nok :) Stod selv i samme situation sidste år på nuværende tidspunkt, hvor vi stod til at møde kvallens stærkeste hold i første runde og tabte knebent.. Men mon ikke i kvalificere jer alligevel :)
80% of success is showing up
 
#317 04.06.2009 00:01
Np

Nu får vi at se :)
 
#482 04.06.2009 15:51
Nu er det jo xplayn's turnering, så mon ikke du burde finde et andet sted, hvis du ikke er tilfreds med organisationen bag. Aldrig har jeg i mine mange år på scenen set en seeding-proces uden brok - simpelthen fordi alle cs-gamere mener de er guds gave til scenen.

Så get over it og vis I er bedre.
no_user
 
#532 04.06.2009 16:54
Okay mester.
 
#378 04.06.2009 01:22
I er med god sandsynlighed random mix, og de har incitament til at blive sammen. Tænkt over det? Jeg har hørt en lille fugl synge om, at xplayn bliver trætte af livet, når døgnfluer lukker midt i DEL.
:D:D:D:D
 
#380 04.06.2009 01:28
Men hvorfor skriver de så ikke bare det til mig? Og hvis det er den logik de har, så burde KPS da få førsteprioritet til det spot imo! :)
 
#424 04.06.2009 11:46
Jeg må le af din nye vinkel på tingene. Først følte du dig trådt på, i det jeres hold ikke fik auto-include, og nu rooter du for KPS. Jeg sammenligner udelukkende jer og EDB i min comment. Jeg er ligeglad med KPS. Jeg fandt det bare morsomt, at du følte dig berettiget til at spille DEL med random mix, fordi du engang slog theclan på LAN :) Du skriver selv ting flere steder, som bekræfter xplayn i, at de har taget det korrekte valg. Det gør det endnu mere komisk.
:D:D:D:D
 
#594 04.06.2009 19:00
Jeg tror ikke du forstår hvad jeg skriver. Jeg skriver at hvis xplayns logik er baseret i at tage stabile hold med, så burde KPS få chancen, både før os og edb priser. Men eftersom ingen af dem kan fortælle mig på hvilket grundlag EDB priser er blevet valgt, synes jeg det er uretfærdigt at vi ikke bliver valgt over et hold som absolut intet har vist i forhold til 4 på vores hold. Alene det at wasin har slået nogle af danmarks bedste hold for 2 måneder siden burde være nok til at placere os over dem, når man ved at vi andre 4 godt kan finde ud af at spille cs :)
 
#400 04.06.2009 10:06
crymore N' learn2play
 
#592 04.06.2009 18:56
stille no0b!
 
#122 03.06.2009 21:21
Forstår bare ikke hvorfor det hele ikke bliver kørt som en double elimination, hvor dem som kommer længst bliver første div, og så kunne dem i udvælger fungere som seeds. Så skulle de i det mindste kæmpe lidt for det, og vi andre kunne få lov til at forsøge at stikke dem et kæp i hjulet.

Men fair nok, så må vi jo bare vise at i tager fejl. Glæder mig til at se med anden division i morgen.
 
#125 03.06.2009 21:22
Jeg kan ikke rigtig se problemet. I slipper for de "bedste" hold i kvallen, og får vel relativt set en større chance for at kvalificere jer? Synes bare kritikken er temmelig ubegrundet, fordi vi har ikke nogen steder her på sitet skrevet om hvor stor 2. division bliver.
ALL HAIL STARZ
 
#139 03.06.2009 21:28
vi ville da hellere have været i første division, eller i hvertfald have haft chancen for at prøve at komme det.

Double elimination ville jo ikke tage meget længere tid, det er faktisk bare en runde mere, da upper og lower kan spilles samtidigt, men selvfølgelig giver det flere kampe.

Edited: 03.06.2009 21:29
 
#140 03.06.2009 21:29
Der er der rigtig mange hold der gerne ville have været. Vi kunne desværre ikke vælge dem allesammen.
ALL HAIL STARZ
 
#145 03.06.2009 21:30
nej, men derfor lød det jo lækkert med en kvalifikation. Så kunne man tabe eller vinde en plads der.

Jeg siger heller ikke vi er gode nok til første division, men det havde da været et forsøg værd.

Edited: 03.06.2009 21:31
 
#168 03.06.2009 21:42
Det blev allerede fra start af annonceret at kvalifikationen ville være afgrænset til en lille gruppe hold. Faktisk er den blevet udvidet endnu mere nu - fra 4 til 8.
Have a good time, all the time.
 
#172 03.06.2009 21:44
At 'fejlen' har været der fra start af, gør det jo ikke bedre :)

Edited: 03.06.2009 21:45
 
#179 03.06.2009 21:49
Om det er en fejl eller ej, er vel op til den enkelte at bedømme, men det er bare lidt sent at komme med kritikken nu, når det har været annonceret længe. Og så er der tilmed blevet plads til endnu flere hold, for at give flere muligheden.
Have a good time, all the time.
 
#182 03.06.2009 21:52
ok, det er bare fordi jeg er så idealistisk og kæmper for den lige og frie ret :)
men vores idealer ligger måske for langt fra hinanden til at vi kan blive enige.

Som sagt er det bare kritik, som starz selv siger så burde de her holds fravær i kvallen gøre det nemmere.
 
#134 03.06.2009 21:27
OK det stod faktisk lidt underligt på den første annoncerede nyhed. Det er fixet nu.
ALL HAIL STARZ
 
#35 03.06.2009 20:36
nvm har set at resten ryger i division 2.

Men så lad være med at kalde den en kvalifikation når i selv vælger 14 hold der skal deltage i del. Ikke særlig fed kvalifikation tbh :)
 
#58 03.06.2009 20:46
Enig, troede alle havde mulighed for at kvalificere sig til 1 division. Niveauet heller ikke større holdene imellem. Og lamt at nogle er kvalificeret direkte til 2 div også :)
gogogo
 
#135 03.06.2009 21:27
Kvalifikationen skal bare overståes på relativt kort tid før vi går i gang, og derfor har det været nødvendigt at sortere.
Have a good time, all the time.
 
#200 03.06.2009 22:05
Hvorfor så ikke bare lave en invite only turnering?
jin - KPS
 
#516 04.06.2009 16:31
må de godt spille, casle har en banned custodia bruger?
 
#519 04.06.2009 16:33
Alle hold og spillere bliver gennemgået i dag - kan ikke udtale mig om den enkelte situation lige nu.
ALL HAIL STARZ
 
#520 04.06.2009 16:35
iorden
 
#124 03.06.2009 21:22
Tror du ikke de havde fået noget mere omtale hvis det endelig kommer an på navnet? De har da lige skiftet spillere og ingen scene nyhed der - Så tvivler på det har noget med navnet at gøre...
^^^^^^
 
#193 03.06.2009 21:59
Det har jo lidt med navnet at gøre eftersom gennemsnittet ved hvem EDBPriser er, uanset om der er scenenyheder eller ej.
Nu skal du tie stille.
 
#195 03.06.2009 22:02
QQ nu noget mere, det har jo ikke en skid med navnet at gøre, hvad fanden er det for en omgang vås! Hvis det havde noget med navnet at gøre, så havde de fået scenenyhed omkring deres spiller skift. Altid noget som folk skal brokke sig over, kom dog videre satans whiners på dette site >_<!
^^^^^^
 
#213 03.06.2009 22:13
Det er så let at være bagklog og de kære admins bliver også bare sablet ned nu.

Jeg kan dog godt forstå folk er trætte af at det mere eller mindre ligner en invite-turnering. Personligt er jeg da skide misundelig på matesne fra EDBpriser, for hvis det er niveauet til 1.div/sikker 2.div plads, så burde vi sagtens kunne være med:)

Men det er jo ikke nemt for admins når de ikke spiller voldsomt meget cs :)

- Og hvis man er god nok er der jo stadig mulighed for DEL.

Edited: 04.06.2009 12:36
:D;:D;D;:D:D:D:D;D;:_D
 
#428 04.06.2009 12:04
og det bedømmer du ud fra hvad?
 
#434 04.06.2009 12:35
Ja hvad tror du ?! :)
:D;:D;D;:D:D:D:D;D;:_D
 
#448 04.06.2009 13:29
jeg kunne forestille mig det var praccs? men så giver det jo ingen mening

Kommentarer i alt: 643   -  
Side:: 1 [2] 3 4 5 6
(kommer snart)
NiP vs. Wolves
86% på <se> NiP
Endelige odds: 1.23
Modtaget 9 bets2% på draw
Endelige odds: 5.99
Modtaget 1 bets12% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 3.84
Modtaget 14 bets
16-8 til Wolves
Virtus vs. CPLAY
92% på <ru> Virtus.pro
Endelige odds: 1.15
Modtaget 15 bets1% på draw
Endelige odds: 7.08
Modtaget 0 bets8% på <it> CPLAY
Endelige odds: 4.38
Modtaget 0 bets
16-4 til Virtus.pro
ENTiTY vs. TCM
9% på <mk> ENTiTY
Endelige odds: 4.22
Modtaget 0 bets2% på draw
Endelige odds: 6.17
Modtaget 0 bets90% på <de> TCM-Gaming
Endelige odds: 1.18
Modtaget 13 bets
16-6 til TCM
tRICK vs. eSuba
20% på <dk> tRICKED
Endelige odds: 3.14
Modtaget 4 bets2% på draw
Endelige odds: 5.92
Modtaget 1 bets78% på <cz> eSuba
Endelige odds: 1.36
Modtaget 5 bets
2-0 til tRICKED
fnatic vs. CPHW
40% på <dk> fnatic
Endelige odds: 2.23
Modtaget 0 bets1% på draw
Endelige odds: 6.57
Modtaget 1 bets59% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 1.73
Modtaget 0 bets
16-19 til Copenhgen Wolves
fnatic vs. SF
75% på <dk> fnatic
Endelige odds: 1.40
Modtaget 5 bets1% på draw
Endelige odds: 7.03
Modtaget 0 bets24% på <dk> Server-Forge
Endelige odds: 2.91
Modtaget 0 bets
16-6 til fnatic
WW vs. CPHW
54% på <dk> Western Wolves
Endelige odds: 1.84
Modtaget 0 bets1% på draw
Endelige odds: 7.03
Modtaget 0 bets45% på <dk> Copenhagen Wolves
Endelige odds: 2.07
Modtaget 5 bets
2-0 til Copenhagen Wolves
ZET vs. eSp.acd
69% på <dk> ZET eSport
Endelige odds: 1.51
Modtaget 6 bets1% på draw
Endelige odds: 7.04
Modtaget 0 bets30% på <dk> eSpuma.ACD
Endelige odds: 2.62
Modtaget 1 bets
2-0 til ZET eSport