Mellemklasse PC: Marts

Skribent: Lizzard
Tidspunkt: 2008-02-27 21:30
Kategori: Prisguides 2008

 

 

 

 

Hvor god en PC kan du strikke sammen i dag for lige omkring 8.000 kroner?

XplayN's hardwareskribenter giver dig et kontant bud lige her.

 

Vi har valgt at udelade kabinettet dennegang, da personlig smag spiller en stor rolle på dette område.

 

 

Bundkort

Navn: ASUS Maximus Formula Republic of Gamers

Specs: LGA775 Socket / Intel X38 Express / 1600 MHz / ATX / DDR II SDRAM

Pris: 1.600 kr.

 

CPU

Navn: Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz / 1333 MHz

Specs: +3 Ghz, LGA775 Socket, 65 W, 6 MB L2 cache

Pris: 1.300 kr.

 

RAM

Navn: Kingston HyperX 2 x 1 GB

Specs: 2 x 1 GB (2 GB) / DUAL RAM / DDR II SDRAM / PC2-6400CL3 / 800

Pris: 1.000 kr.

 

GFX

Navn: ASUS EAH3870/G/HTDI (512 MB)

Specs: ATI Radeon HD 3870 / PCI Express 2.0 x16

Pris: 1.640 kr.

 

HDD

Navn: WD Caviar SE16 WD5000AAKS 500 GB

Specs: 500 GB / 7200 rpm / 16 MB / Serial ATA-300 / 8.9 ms

Pris: 680 kr.

 

PSU

Navn: SilverStone Strider Series ST60F (Sort)

Specs: 600 Watt / Intern / 47 - 63 Hz / 24 dBA

Pris: 1.240 kr.

 

Samlet cirka-pris d. 27.02 2008: 7.460 kr.

 

 

Dette system er sammensat af dele, der forhindrer dig i at støde ind i store ydelsesmæssige mure. Det vil følge pænt med i de nyeste spil og applikationer.

 

Vil du have en vildere maskine eller blot en maskine, der kan trække spil og programmer rimeligt tilfredsstillende, kan du klikke dig videre rundt på nedenstående links.

 

Links:

Økonomiklasse

Topklasse

 

 

 

Ovenstående reklame vises ikke til medlemmer af XplayN Club.
Du kan tilmelde dig her.



Kommentarer i alt: 42   -  

#1 27.02.2008 21:35
Vil foretrække http://www.topdata.dk deres computere er billigere og bedre :)
:D?
 
#3 27.02.2008 21:47
Bedre? Nej...
Hallo du!
FoO
 
#4 27.02.2008 21:47
Bedre ligefrem? De er billig hvis man ikke selv skal samle ellers kan man spare lidt og få nogle bedre dele, deres RAM etc. er bare std value RAM eller noget i den stil.
siz 2 the max!
siz - [BO]
 
#5 27.02.2008 21:55
Ja deres kvalitets computere er langt bedre end det her, er helt enig :)
 
#6 27.02.2008 22:46
Burde det ikke være muligt at finde en billigere PSU? Den koster 15% af selve computeren? Og er i samme pris niveau som CPU. Kan det ikke gøres billigere?
www.KK07.dk /// www.XplayN.com
 
#7 27.02.2008 22:51
Har det lidt sådan at jeg helst ikke vil købe billigt ang PSU.. og det også lidt det jeg har valgt efter her :)
 
#8 27.02.2008 22:58
Også fair nok, synes bare det er en god sjat penge, de kunne sagtens være brugt anderledes hvis der nu kunne spares 500 på den, eller blot 300 for den sags skyld :)
www.KK07.dk /// www.XplayN.com
 
#11 28.02.2008 10:39
Det jo op til folk selv om de vil købe noget billigere og dårligere.. vi har som projekt at lave noget som vi ved holder max :)
 
#13 28.02.2008 11:06
Tja, det er rigtig nok. Men du må give mig ret i at det er mange penge på en PSU :)
www.KK07.dk /// www.XplayN.com
 
#14 28.02.2008 11:17
Ikke hvis man vil have kvalitet gav selv 1100 for min egen :P
 
#16 28.02.2008 12:00
Prøv at tjek den her cpu fra antec: 650 watt, 18 dBA til kun 850 kr.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?...
det kunne måske været et muligt valg til næste gang.
 
#17 28.02.2008 13:15
Jeg har hørt rigtigt godt om antec... men lige så har jeg hørt godt om silverstone :)

Men vi kan ikke tilpasse alle folks viden/ønsker :)

Det jo så op til folk om de vil bruge lidt mindre penge på psu, jeg havde klart valgt silverstone frem for antec men sådan er jeg bare :)
 
#18 28.02.2008 13:29
Ellers kunne det også være denne her, Corsair HX620W - http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?...

Ang. bundkort kunne du vælge et godt P35 chipsæt til 700 - 800 kr.

Ellers ser det okay ud. :D
 
#19 28.02.2008 13:32
Man kunne også købe et langt billigere grafikkort.. tror i har misforstået pointen.. i skal selv vælge hvor i vil spare, vi har bare sat at vi vil finde det bedste til 5-6k 8k 12k :) ?????????
 
#24 28.02.2008 16:21
den der koster 400 kr minder og har en dba der er 6 lavere? og du ville stadig vælge en silverstone? :S
 
#31 28.02.2008 21:18
Hvad har lyd med ydeevne at gøre?:)
 
#32 28.02.2008 22:51
de fleste vil gerne have en støjsvag pc. specielt hvis man bruger den til at spille på. det må du da for fanden vide. og den cpu jeg har liket yder også 50 watt mere og du har mulighed for kun at tilslutte de kabler du ønsker at bruge.
 
#33 28.02.2008 23:03
Det rager folk om den larmer når man spiller med headset alligevel.. så nej det ikke helt true, desuden er de fleste strømforsyninger auto styret af temp.. og larmer kun når de skal arbejde :)
 
#34 29.02.2008 12:04
tror vi ud i et spørgsmål om smag og behag her :) jeg vil personligt ikke have min larmer. eftersom jeg også bruger den til dl om natten.
 
#39 29.02.2008 22:05
Nej du vil ikke have det, men når den er auto temp.. skruer automatisk ned for blæseren ved ingen arbejde :) gør min thermaltake ihvertfald :D
 
#41 01.03.2008 13:33
det gør de fleste :) men er ret sikker på jeg ikke er den eneste der kan gerne vil have en pc der larmer så lidt som muligt :)
#2 27.02.2008 21:39
Ellers en lækker pc :)
#9 27.02.2008 23:12
Hvorfor 3870? Hvorfor ikke 8800GT/GTS G92?
 
#12 28.02.2008 10:40
Du kunne jo måske starte med at læse om kortet 3870 og dens vilde chip, inden du spørger så spare du dig selv for masse tid.. :]
 
#20 28.02.2008 15:25
Jeg har læst alle jeres posts om at 3870 er bedre(og jeg har også læst reviews/test/whatever af kortene), men jeg synes det er mærkeligt, at der først bliver sagt at man mener at folk herinde spiller cs, og at man derfor går efter det, og så alligevel putter et ATi kort i maskinerne.
 
#23 28.02.2008 15:55
Er det en ny chip de er begyndt at lave? For synes nu ikke 300 kr ekstra matcher den performance hd3870 leverer i forhold til 8800gt...

#10 28.02.2008 06:56
topdata er lort, hvis det går i stykker, og man har den inde for at blive lavet, får man et andet "skod" bundkort i, hvis det er det som er brændt af. :( lorte sted
#15 28.02.2008 11:53
Havde nu hellere set et nVidia GFX kort, i stedet for radion. Men nice PC (til pengene). :)
Legends never die!
#21 28.02.2008 15:32
Det stramt at PSU'er koster så fandens meget. Kan man ikke spare penge på det område?
#22 28.02.2008 15:55
Spar 300 kr på at vælge 2x2 gb pc6400 ram fra corsair eller 650 på 2x1gb pc6400 cl4 fra kingston, 300 kr på at vælge inno3d 8800gt 512mb i stedet for, 350 kr på en corsair 620w psu, smid en q9450 i for de penge og så ser det pludselig fornuftigt ud... Eller bare spar 1400kr generelt og behold e8400. Kommer an på om man har brug for den power der er i q9450. Skal dog siges den nemt render 3,2 ghz (8x400) i x38 bundkort med std køling.

Man kunne evt spare ydeligere 450 kr ved at vælge et gigabyte ga-x38-ds4... Handler vel om at få det bedste til pengene...

Skulle mene der ikke var nogen grund til at købe high-end udgaver af x38 bundkortene, når man sigeter efter mid-range markedet...

Edited: 28.02.2008 17:13
 
#25 28.02.2008 16:28
Ja, hvis man er til den lave kvalitet fra corsair er det fint og ikke mindst overvolten fra de fleste af deres psu'er.
Jeg er din dårlige samvittighed
 
#26 28.02.2008 16:46
seasonic producerer corsair psu'er, burde sige det hele... Men gør det vel ikke for jer :)

Edited: 28.02.2008 16:50
 
#27 28.02.2008 17:07
Nej, vi er ikke så kloge.
Jeg er din dårlige samvittighed
 
#28 28.02.2008 17:13
nej er i ikke :)
 
#29 28.02.2008 17:25
Love på dig Tore!
Jeg er din dårlige samvittighed
 
#30 28.02.2008 17:29
hehe, elsker også dig Bjørn ;)
#35 29.02.2008 14:58
Findes der ikke et nvidia kort, til samme kvalitet og pris som det radeon der blev posted?:-)
imo eod
 
#36 29.02.2008 17:25
Tja 8800GT512 eller 8800GTS 512 ligger lidt over og lidt under, men yder ca. ligesom 3870.

Held og lykke med et finde en E8400, de er totalt udsolgt i hele europa, Intel har haft lidt svært ved at få deres 45nm produktion helt under kontrol :(

Men lækker CPU ellers.

Edited: 29.02.2008 17:29
Ze geile hosting und Wiinyt.dk
 
#38 29.02.2008 20:22
Okey.. Det er ikke fordi jeg vil købe en ny comp... men ville bare lige sætte grafikkort i relation, da jeg intet kendskab til ATI havde.. :) Så nu ved jeg jo hvad kortet kan yde :).
imo eod
#37 29.02.2008 17:56
her er et forslag...
selvom jeg syntes det er en topklasse computer, ligger den i prisklassen her

http://topdata.dk/product.asp?product=4717

hvad syntes i?
Tun
 
#40 01.03.2008 00:27
For langsom CPU og baseret på den "ældre" 65NM teknologi. Hvis man skal købe en maskine i dag, skal man have en maskine baseret på de nye 45nm cpu'er.

Resten af hardwaren er oki, ramene kunne man dog måske godt tænke sig var et tak hurtigere.
Ze geile hosting und Wiinyt.dk
#42 22.03.2008 19:53
#40 du kan jo ikke sige, at en chip bliver hurtigere, fordi die-størrelsen bliver formindsket. Strømforbruget og varmen formindskes og de nye wolfdales har lidt ekstra cache, som giver bedre performance, men ellers er der ingen nævneværdig forskel .. Altså er cpu'en ved stock ikke specielt meget langsommere, bare fordi det er med 65nm produktionsteknologi ... Man kan så diskutere overclocking-potentiale, men det er ikke alle, der vil benytte sig af den mulighed.

Jeg synes godt I kunne sætte nogle alternativer op til bundkortet og gfx, hvis man vil på nvidia-vognen i stedet for. f.eks et xfx 780i bundkort med et 8800gt (som ER det bedste kort til prisen lige pt) - high-end bundkort til samme pris som det asus gamers republic og så har man muligheden for sli (:
-jeg er bedst eod

Kommentarer i alt: 42   -  
Klik og læs om prisguides. Samlet computer til 12.000 kr. Samlet computer til 8.000 kr. Samlet computer til 5.000 kr.