Økonomiklasse PC: Januar

Skribent: Lizzard
Tidspunkt: 2008-01-10 19:29
Kategori: Prisguides 2008

 

 

 

Økonomiklasse

 

Hvad kan du få i dag for 5.000 kroner udover en nettospand? Hardwareredaktionen har set på sagen og det ser faktisk ikke ringe ud.


CPU: E4600                                                                               Link

Pris: 927,-

 

Motherboard: ASUS P5B-V AiLifestyle Series                        Link

Pris: 656,-

 

RAM: Corsair 2 x 1024mb                                                        Link

Pris: 356,-

 

Grafikkort: Sapphire RADEON HD 3850                                 Link

Pris: 1.107,-

 

Harddisk: Western Digital 320gb                                              Link

Pris: 491,-

 

Kabinet: Cooler Master Elite                                                     Link 

Pris: 319,-

 

Strømforsyning: CoolerMaster 500w                                        Link

Pris: 445,-

 

Lydkort: Creative Sound Blaster X-Fi                                       Link

Pris: 279,-

 

Diskdrev: Plextor DVD-brænder                                                Link

Pris: 352,-

 

Samlet pris: 4932,- 


Alle ovenstående dele er valgt for at give dig bedste ydeeevne for mindste pris. Grafikkortets ydeevne ligger langt over modparten GeForce 8600GTS og CPU'en giver dig stabil ydelse. Der mangler hverken ram eller diskplads.

Vil du gerne ofre flere kroner, så se på de andre systemforslag nedenfor.

 

Alt i alt får du her en billig gamer-pc, som stadig giver dig den nyeste processorteknologi, der sørger for, at Counter-Strike kører uden drop-rates og lag. Maskinen kan sagtens køre de nyere og mere detaljerede spil, men du vil naturligvis få en væsentlig bedre oplevelser ved at investere i vores mellemklasse system.

 

 

Links:

Mellemklasse

Førsteklasse

Überklasse

 

 

 

Ovenstående reklame vises ikke til medlemmer af XplayN Club.
Du kan tilmelde dig her.



Kommentarer i alt: 63   -  

#1 10.01.2008 21:15
Rigtig god vejledning overall, vil i opdatere for hvert måned?
No shit real talkz
 
#4 10.01.2008 21:20
Vi vil opdatere ca. hver måned ja.
Debat bør udvide horisonten
#2 10.01.2008 21:19
Ej, den CPU er jo en joke, smid nu de 600kr mere og få en quad 2,4ghz, eller dual 3ghz.. Drop lydkortet og brænderen og det passer med budgettet! :)
bleh
 
#3 10.01.2008 21:20
God ansøgning, du er hyret til redaktionen :)
Debat bør udvide horisonten
 
#6 10.01.2008 21:39
:D Skulle også til at foreslå ham klogesen i hardware crewet :P
Dr. Phil siger: "tab dig tykke!
 
#9 10.01.2008 21:48
UNDSKYLD AT JEG PRØVER AT HJÆLPE JER!!!! :-(
bleh
 
#14 10.01.2008 22:45
Jeg lam3r bare lidt, ved hvor processoren skal sidde, men så heller ikke meget mere :)
Debat bør udvide horisonten
 
#5 10.01.2008 21:34
Ye man, jeg bruger alligevel heller ik lyd!
Fucked up beyond all recognition
 
#8 10.01.2008 21:48
Onboard lyd..
bleh
 
#13 10.01.2008 22:41
nu mente jeg rent faktisk jeg ikk bruger lyd.. fm er ikke et ret krævende spil
Fucked up beyond all recognition
 
#16 10.01.2008 23:04
Haha, det lød vildt ironisk, men jeg kan godt lide at du faktisk mente det :)
Quake-redaktør på XplayN.com
 
#18 11.01.2008 00:02
:/ når man nu har et yamaha anlæg der kaster noget nice musik ud så er jeg lidt gået væk fra musik på computeren, og det var ca. det eneste jeg brugte af lyd på comp..

Desuden bruger jeg min meste tid på en bærbar og den her T40 kan vist slet ikk kører winamp og fm2008 :S

skørt at heste går med sko når hunde ikk gør
Fucked up beyond all recognition
 
#19 11.01.2008 01:08
Ja det var da utroligt, min sarkasmedetektor må være i stykker.. :(
bleh
 
#7 10.01.2008 21:42
Enig lyd er overkill
 
#20 11.01.2008 01:36
Målet var at lave et system den med den mindre penge pung kunne købe, og så stadig være med til at spille counter-strike eller andre lign spil. ikke at skabe et vildt system, så kunne vi jo lige så godt kun have et system.. Men det da klart at folk kunne tage til eftertanke at smide 600kr mere for en ret så meget kraftigere cpu, men man skal alligevel ikke tage fejl af den nye 4XXX serier fra intel, de kan skam nemt arbejde :p

Men har faktisk også overvejet om man skulle lave små semi opdateringer til de systemer der nu bliver postet, sådan folk kan se en mere pris for at få en lidt støre processor, men måske giver det ikke så meget mening med de 3 system tilbud så..

Men lad os se hvad fremtiden bringer :)
 
#48 12.01.2008 16:35
Det er bare lidt dumt at bruge penge på et lydkort, som stortset ikke levere meget bedre lyd (Får du overhovedet 24bit/96KHz?), når du kan bruge de penge på en langt bedre processor: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=3....
maskinismen
 
#52 12.01.2008 18:13
Enig, det var sådan set også en fejl det lydkort kom med :) Hvor blev du af i alt det her? (lidt skuffet)
 
#53 12.01.2008 18:35
Ja, jeg er ikke særlig tit på IRC, og jeg glemte sgu lidt.
Men vi kan lige snakkes ved senere, hvis det er :)
maskinismen
 
#54 12.01.2008 18:37
Det ville da være lækkert hvor befinder du dig henne af? :P
 
#55 12.01.2008 18:37
#dakarma, når jeg er på =D
maskinismen
#10 10.01.2008 22:04
må indrømme jeg foretrækker min AMD 2x 4400+, 2gb corsair, GF 8800GT og 160gb HD til 3999kr som jeg købte i sommerferien.

samme computer fåes nu til samme pris, bare med 2x 6000+
 
#36 11.01.2008 19:16
Link til den?:D
jeg elsker xplayn
 
#37 11.01.2008 20:03
topdata.dk
 
#38 11.01.2008 20:15
Det var ikke for at spille smart. Men mangler en computer:P Og hvis du siger den er bedre og til samme pris ville jeg da lige kigge på den. Og kan ikke finde den på topdata =)
jeg elsker xplayn
 
#40 11.01.2008 22:37
http://www.topdata.dk/product.asp?product=4251&a...

imo det bedste køb du kan lave hvis du er en fattigrøv, men nu er det også bare fordi jeg foretrækker at spille på cs på AMD :)
 
#46 12.01.2008 14:01
Det er også til enhver tid at foretrække :)
Keeping it simple is the way to
#11 10.01.2008 22:05
den ville jeg vælge.... har dog penge til de andre... men spiller ik så meget computer mere :)


EDIT; den computer jeg har nu købte jeg også i sin tid for omkring 5000 og den lever da fint endnu =)

Edited: 10.01.2008 22:06
Selvmord er bare en vej væk.
 
#17 10.01.2008 23:12
den jeg købte til 10k, med 466 mhz, 64 Ram, og geforce 2, er ved at være lidt død
(^_^X)
 
#23 11.01.2008 04:25
Rige svin, jeg havde kun råd til Riva TNT 2 :/
Sig hej o/
 
#24 11.01.2008 11:06
hehe, det var dengang Geforce 2 kostede 1500 kr eller sådan noget... det var vildt mand
(^_^X)
 
#62 28.01.2008 01:27
Haha, good ol' times. Jeg mindes mit første Voodoo-kort med Turok og "3DFX" som store blokbogstaver på embalagen!
Let me stand next to your fire!
gone - EG
 
#63 28.01.2008 07:31
Voodoo 1, var det ikke det man smed bag i ens gamle grafikkort, og så lød det som en monstertruck når det kørte? :D!

Det nye Turok spil ser faktisk imponerende ringe ud :-/
Sig hej o/
 
#34 11.01.2008 16:51
den bruger du vel heller ikke endnu??
Selvmord er bare en vej væk.
 
#35 11.01.2008 18:37
jow, det gør jeg, den er fra min konfirmation
(^_^X)
#12 10.01.2008 22:07
Drop lydkortet og køb en E6750 istedet :P og så en nec brænder til 200 kr, så er du bedre kørende :)
 
#27 11.01.2008 12:50
Enig. Det system de har samlet her kan slet ikke anbefales.
 
#30 11.01.2008 13:34
Det er nu et ganske udemærket setup, men de har vidst været uenige på nogen punkter siden er blevet sådan der :)
 
#31 11.01.2008 13:43
Det er et fint setup. Jeg kunne bare aldrig finde på at købe det.

Udover det, så ved jeg ikke hvor meget kendskab til computere de valgte folk på XpN har. Jeg ved i hvert fald, at carat før har lavet lort i det før.

Var det hawski, El_torro og milo, var jeg meget mere tryg.
 
#32 11.01.2008 13:56
Ja det havde været nice.

Men jeg kan heller ikk forstå hvorfor de skal være 4 mand om at diskutere det, for hvis alle har forstand på hardware, så er der vel ikk ret meget at diskutere !? De fleste af tingene må de jo være enige om.
 
#49 12.01.2008 18:02
Hvad blev der af "Det system de har samlet her kan slet ikke anbefales."
And the glass handed kites
 
#61 14.01.2008 22:13
Maskinen er jo fin nok. Men når man kun mangler 500 til en processor der sparker røv, så kan man jo umuligt anbefale dette.

Lydkortet kan spares væk og man kan tage et billigere DVD-drev. Så mangler man under 100 til processoren, og man har en spand som yder meget bedre.

Derudover vil jeg altid vælge nvidia grafikkort.
#15 10.01.2008 22:48
Skal lige siges at jeg fatter hat af hardware, så syntes det er über nice initiativ i har lavet !! :D
MEN, er Grafikkortet sapphire RADEON HD 3850 bedre end nVidia GeForce 8600GT ?
Gået IRL :D
 
#21 11.01.2008 01:37
Ja ATI har faktisk formået at lave et ret godt kort til ingen penge der, det yder bedre end et 8600GT. Dog er der nogen der er imod ATI, men så det jo godt de kan vælge et 8600GT :p Det heldigvis ikke tvang at købe disse systemer :D
 
#28 11.01.2008 13:03
okay, mange tak :D
og endnu engang, godt initiativ :)
Gået IRL :D
 
#56 13.01.2008 00:28
Er det også bedre end 8800GT af Nvidias? :)
Man skal høre meget fra børn og
 
#57 13.01.2008 11:32
Nej, Der følger det ikke med :)
 
#58 13.01.2008 13:19
Ok, tak :)
Man skal høre meget fra børn og
#22 11.01.2008 04:18
Benchmarks? Hvis I ikke selv har maskinen så for de vigtige hardware dele (grafikkortet og CPU), tak :)
Sig hej o/
 
#25 11.01.2008 11:49
Det kommer med tiden, nu skal vi lige igang :)
#26 11.01.2008 12:32
Spar penge på lydkortet og tag en pioneer dvd brænder i stadet for (plextor er 1992), så burde der være råd til f.eks. et 8800gt 512 kort, som er en sjat hurtigere end 3850.

Derudover vil jeg anbefale man kom ud og fik samlet et par ekstra flasker og brugt 200 kr. mere på en E6750, så har man top dollah PC for ca. 5k :)
Ze geile hosting und Wiinyt.dk
 
#33 11.01.2008 14:08
Du har helt misforstået projektet..
 
#41 11.01.2008 22:41
Nej.... jeg har godt forstået den skal holde sig under 5k og opnå den bedste ydelse.

Men det virker lidt som om I har misforstået det. I vil samle en 5K maskine og så smide et ekstra lydkort i, når der sidder et udemærket onboard lydkort på bundkortet. Og så anbefalingen af en Plextor dvd, undskyld mig, men det kan fandme kun komme fra en som ikke ved en kæft om brændere. Plextor er IKKE kongen mere, det var det med CD-ROM for 5 år siden, i dag hedder kongen Pioneer eller NEC.

Derfor skær de 2 dele væk og brug de penge som er sparet på dem, på at købe et lidt bedre grafikkort.

Edited: 11.01.2008 22:51
Ze geile hosting und Wiinyt.dk
 
#42 11.01.2008 23:20
Pioneer eller NEC, undskyld min arrogante måde, men nu dør jeg da helt inden i :) så vidt jeg ved er folk glade for ASUS og samsung :) men okay....

Men det med lydkort kan jeg nemt give dig ret i... Men var også meningen der skulle lydkort i alle, men alligevel måske spare lidt der.. men lad os se om vi kan gøre det bedre i næste måned, systemerne blev også lavet lidt i "in a rush" :D

Edited: 11.01.2008 23:27
 
#43 12.01.2008 00:24
Hvorfor så overhovedet poste dem? Det ville være en meget bedre introduktion på hele projektet, hvis det ikke bare vare lavet "in a rush".

Folk har ret i den kritik de giver jer; eller det mener jeg i hvert fald. :)
0ldsk3wl
 
#44 12.01.2008 11:02
Synes ikke de har ret i alt, men der er få ting som kunne være lavet bedre, og det med at lade vær er jo slet ikke det vi skal, der jo rigtig mange som også synes det er fint nok nu, de eneste som sådan set ikke synes det fint er dem som er ligeglad med kabinet larm og lir, som bare vil have performance .. Vi kan ikke ramme alle.. og det giver tit folk som dig rigtig meget lyst til at side og synes vi har lavet et helveds dårligt stykke arbejde, men det skal nok blive bedre i næste måned :)

Edited: 12.01.2008 11:02
 
#45 12.01.2008 14:01
Nu skal du lige passe på med dine udtalelser. Jeg har læst alle disse guides, og det er tydeligt at i får en del kritik.

og det giver tit folk som dig rigtig meget lyst til at side og synes vi har lavet et helveds dårligt stykke arbejde - Den udtalelse kan du godt pakke sammen.. Jeg synes det er flot, at i vil bruge tid på at lave disse guides, så folk der ikke har nogen forstand på hardware, kan bruge disse guides for at købe et nyt system. Men når du så selv udtaler, at det blev lavet "in a rush", synes jeg det bliver misvisende for den del af sitets brugere, der egentlig ville følge de her guides, og købe et system der var som det i foreslog.
Jeg synes det er et rigtig godt initiativ I og XplayN har bragt på banen, så du kan absolut ikke sidde og udtale dig om, at jeg bare er den del af XplayN der fyrer mundlort ud til højre og venstre.

Det eneste jeg påpeger er, at disse guides vil komme til at hjælpe en bred del af XplayN's brugere - men så må de også blive lavet med mere omhu, som du selv siger de bliver i næste måned.
0ldsk3wl